• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.069 votes
Profile

Je persoonlijke filmbeleving

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Dat zou je zeggen he

Eigenlijk baalde ik als een stekker van eerst het Selexys nieuws, en nu nog meer van Polare. Zowel

Groningen (waar ik eerst woonde) als Utrecht hadden 2 geweldige en grote boekhandels: Selexys en de Slegte. Nu moeten we nog maar zien hoe het gaat.

In theorie had ik flink in kunnen slaan met het faillissement maar mijn huidige woonruimte laat buitensporige insla acties eigenlijk niet langer toe

Helaas! uitgerekend vlak voordat ik naar Maastricht ga om die boekwinkel in de kerk te zien. Stond op mijn bucketlist, en nu is hij dicht

Anders had ik onderstaande graag gekocht!

http://www.postgarcia.nl/img/Gebruikersmappen/Kunstwerken/2007_000190.jpg

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

John Milton wrote:

dat daar zo een aantal boeken over na kan slaan

Dat heb ik ook wel, naslagwerken. Veel staat op internet maar ik vind het leuker om één en ander op te zoeken in boeken. Vooral muziek (en andere onderwerpen), maar film ook. Ik gebruik nog steeds de speelfilmencyclopedie. Ik heb voor 1 Euro een als nieuw, exemplaar gekocht, de oude viel uit elkaar.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

Als je die van Robert Hofmann bedoelt, die heb ik destijds voor 120 gulden nieuw gekocht en in mijn eerstejaar als student een keer voor 15 gulden aan de Slegte verpatst om eten te kunnen kopen nadat ik teveel was wezen stappen wekenlang. (still hurts )

Vorig jaar om de balans in de kosmos enigszins te herstellen op een boekenmarkt één van de twee delen kunnen vinden, maar de andere mist nog steeds. Ik gebruikte die echter amper omdat de stukjes zo klein zijn, ik denk dan meer aan boeken over bijvoorbeeld silent film, hollywood musicals, cultfilms, oude classics en dergelijke die ècht wat achtergrond info geven, of boeken met oude reviews van Pauline Kael of wat dan ook, juist diè info die niet goed op internet te vinden is.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

SpeelfilmEncyclopedie - Wikipedia - nl.wikipedia.org. Helaas wel de vierde editie, maar ja 1 Euro. De vijde editie gebruik ik ook wel maar die mist dus nu wat bladzijden. Daarin heb ik altijd mijn stemmen bijgehouden.

De laatste editie was in twee delen.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

John Milton wrote:

Als je die van Robert Hofmann bedoelt, die heb ik destijds voor 120 gulden nieuw gekocht [...]Ik gebruikte die echter amper omdat de stukjes zo klein zijn,

Ik heb de versie van ervoor (1991) dat was één deel. Hij ligt wel helemaal uit elkaar. Hij begint inmiddels ergens halverwege de letter 'B' en eindigt halverwege de 'S' de rest is foetsie. Ondanks dat de stukje klein zijn sla ik het toch nog wel eens op na.

Als vast leesvoer aan encyclopedie gebruik ik standaard de Time Out Film Guide. Maar volgens mij is 2014 het eerste jaar dat die niet meer op papier bestaat (edit: is al langer niet meer). Ik kocht m niet elk jaar, maar nu is mijn laatste uit 2011 geloof ik. MIsschien dat ik nog overschakel op de Radio Times voor 2014.

ik denk dan meer aan boeken over bijvoorbeeld silent film, hollywood musicals, cultfilms, oude classics en dergelijke die ècht wat achtergrond info geven
Die gebruik ik daarnaast per genre Western (BFI), War Movies, Sci Fi en veel Japanse.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

John Milton wrote:

Oh mijn leesachterstand is nog veel verschrikkelijker, meer dan 600 boeken, misschien wel 800...

Wie het Filmboeken topic volgt weet dat, ik koop sneller dan ik het kan lezen. Maar dat wil ik zo. Ik koop tegenwoordig voornamelijk filmboeken en ik wil dat als ik een film gezien heb dat daar zo een aantal boeken over na kan slaan, of het nu een Poolse film uit de jaren 50 is of een Koreaanse van 2003. Dat kan niet als je pas nieuwe koopt wanneer je ze uit heb. I want the library

Ik koop sowieso het boek als ik een film heel goed vond. Maar ik bedoel dan wel de roman waarop de film gebaseerd is. Ik ben eigenlijk geen grote lezer, maar voor heel boeiende verhalen maak ik een uitzondering. Mijn leesachterstand is heel beperkt omdat ik eigenlijk heel weinig verfilmde boeken heb, nog geen 10 denk ik.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

alexspyforever wrote:

(quote)

Ik koop sowieso het boek als ik een film heel goed vond. Maar ik bedoel dan wel de roman waarop de film gebaseerd is. Ik ben eigenlijk geen grote lezer, maar voor heel boeiende verhalen maak ik een uitzondering. Mijn leesachterstand is heel beperkt omdat ik eigenlijk heel weinig verfilmde boeken heb, nog geen 10 denk ik.

Ik doelde ook eigenlijk meer op boeken als deze, over film, dan verhalen/romans waar een film op is gebaseerd. Het gros van de belangrijke literaire werken heb ik wel in de kast staan (natuurlijk niet alles, maar wel veel), dus het is voornamelijk nog non-fictie wat ik nu koop.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

John Milton wrote:

(quote)

Ik doelde ook eigenlijk meer op boeken als deze, over film, dan verhalen/romans waar een film op is gebaseerd. Het gros van de belangrijke literaire werken heb ik wel in de kast staan (natuurlijk niet alles, maar wel veel), dus het is voornamelijk nog non-fictie wat ik nu koop.

Eigenlijk meer naslagwerken dus. Dat soort boeken vind ik ook geweldig interessant, maar dat zijn boeken waar ik meer korte stukjes uit zou lezen die me interesseren en niet zoals een roman. Als ik ongelooflijk veel ruimte had zou ik me zulke boeken wel aanschaffen, maar naast een grote collectie films en een beperkte vooraad leesboeken heb ik ook nog een grote collectie aan strips (een hobby die momenteel een beetje op hold staat). Zo naslagwerken dat kan er nu niet meer bij

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

John Milton wrote:

Als je die van Robert Hofmann bedoelt.

Ja is die met tweede delen, zie ik nu in de foto die je hebt geplaatst.

Naslagwerken zijn toch iets anders dan een roman. Dvd's met korte films/serie is ook weer anders dan met één film erop. Zou kunnen bij episode films, maar verder lijkt me lastig om een deel van een film te zien om vervolgens de rest een week later of zo te bekijken.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dk2008 wrote:

Ik heb nu zo'n 150 films uitgezocht, die heb ik al gezien, een aantal zelfs vele malen. Maar ik wil nu mijn lijstjes weer wat up to date hebben. En hier en daar wat berichten aanpassen. Dus heb nu weer even een herkijkachterstand.

Ik ben ze maar allemaal aan het langs lopen. Het herkijken kost wat minder tijd. Hoewel films kijken toch behoorlijk veel tijd in beslag neemt.

Met pijn in mijn hart....zoals sommige mensen dvd's te koop aanbieden.

Dat moet dan maar. Voor mij zijn het gebruiksartikelen die dienen als vermaak en dat zal voor veel mensen wel het geval zijn, ik hoef alleen maar Marktplaats en 2e hands zaken te noemen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ik heb mijn collectie wat ik toch niet meer zal kijken uitgezuiverd. Ik heb ook een koper gevonden hiervoor. Vandaag lijstje maken van films die ik nog moet kijken en films die ik al lang niet meer heb gekeken en nog eens wil terugzien. Ik ga me voorlopig intomen met het kopen van nieuwe films

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Alles wat ik aan het herkijken ben is uiterlijk voor het laatst in 2008 geweest. Ben daarna altijd daar een beetje mee bezig geweest. Het kopen was op gegeven moment ook goedkoper dan huren, dan wel ze hadden het gewoon niet.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ondertussen al mijn films uit mijn collectie afgegaan, ik kom ongeveer op een 84 die ik wil kijken of herbekijken omdat het al zo lang is geleden oef. Er is wel geen haast bij

Huren kan ik niet meer wegens geen videotheek meer in de buurt. Ik heb nu wel en programma waarmee ik films kan bekijken, maar eerst wil ik wat kijkachterstand inhalen Straks alvast een lijstje kijkachterstand hier maken. Mijn get rid list kan ik ook leeg maken, want die zijn ondertussen de deur uit.

John Milton

• 24218 messages
  • 13383 votes

alexspyforever wrote:

Ondertussen al mijn films uit mijn collectie afgegaan, ik kom ongeveer op een 84 die ik wil kijken of herbekijken omdat het al zo lang is geleden oef.

Dat is behapbaar. De mijne blijft groeien al neemt de groei wel af lijkt het, de meeste classics staan er inmiddels wel op, dus er komen over het algemeen alleen recente titels bij, dus ik kan het redelijk bijhouden.

Gwen80

• 226 messages
  • 521 votes

Dk2008 wrote:

Het is niet altijd gemakkelijk om dingen weg te doen.

Ik doe dit met een tussenfase. Als ik een dvd heb die ik niet zo goed vind, ben ontgroeid en/of waarschijnlijk nooit zal herbekijken dan doe ik 'm weg. Maar voor ik 'm definitief wegdoe komt ie in een doos waar spul in zit dat voor verkoop op een rommelmarkt oid is bedoeld. Dan heb ik meestal nog de tijd om af te wachten of ik de film ga missen en terug in mijn collectie wil of niet. Meestal blijkt mijn beslissing om de film weg te doen de goede, soms niet en dan haal ik 'm uit de doos en zet 'm terug in de kast. Heel af en toe komt het voor dat ik een film al weg heb gedaan en een paar jaar later toch weer interesse erin krijg. Dan schaf ik hem desnoods opnieuw aan of ik denk gewoon: Jammer, maar helaas.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ha, ik doe het precies zo. Heb inderdaad ook wel eens wat opnieuw gekocht. Meestal maak ik drie "stapels": houden, twijfel en weg. Maar het duurt een tijdje voor ze definitief weggaan, en meestal kijk ik ze vlug nog even af, of ze echt weg moeten. Het lastigste zijn dvd's die ik al lange tijd in bezit heb.

Die ik al meteen na 1 à 2 keer kijken niet aan vond, heb ik meteen geruild met andere mensen. Helaas, ging dat de laatste tijd steeds minder goed, daarom ben nu wat terughoudender met aanschaffen.

Gwen80

• 226 messages
  • 521 votes

En hoe doe je dat met films die een bepaalde emotionele waarde hebben die niet gebasseerd is op je mening over de film zelf? Zoals bv films die je puur op basis van de film zelf weg zou doen, maar die je kado hebt gehad van een dierbaar iemand? Of bv de eerste film die je hebt gekocht? Of de eerste die je als kind zag? Of is het typisch iets voor een vrouw om om die redenen een film toch te willen bewaren?

Zelf bewaar ik die films dan wel, maar op een andere plek dan mijn 'gewone' dvd's, om mijn collectie 'zuiver' te houden. Zodat alleen de films die ik goed vind in mijn eigenlijke collectie zitten.

Eigenlijk klinkt dat logisch en raar tegelijk nu ik dit zo zelf nalees.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ik heb eigenlijk helemaal geen dvd's kado gekregen. Ben verder erg laat begonnen met films te kopen. Ik schat 2005/2006, toen waren ze ook al stukken goedkoper. Zoals Grease heb ik via ruil.

Videobanden met films praktisch nooit gekocht alleen opneembare. Filmdragers en apparatuur >> Algemeen >> Wat was je eerste DVD aankoop?? (Dat ding doet het niet meer, heb de dvd nog wel)(In het begin weinig films gekocht).

Ik denk niet dat het iets vrouwelijks is....het lijkt me eigenlijk meer iets mannelijks.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ik ben eigenlijk pas echt veel films beginnen kopen toen de DVD begon ingeburgerd te raken. Daarvoor nam ik vooral op op VHS. Toen de films ook een stuk goedkoper werden had ik snel een grote collectie bij elkaar. Veel zijn er daar dan weer van weg. Films die ik niet meer bekijk en niet meer zal missen die zijn ondertussen allemaal weg. Maar zelfs nu dat ik er zo een 50 heb weggedaan blijft mijn collectie groot en kan ik nog steeds lange tijd verder met kijken en herbekijken.

Ik heb in het verleden ook films weggedaan waarvan ik dacht dorie die wil ik toch nog eens terug zien. Teruggekocht maar sommige verdwijnen dan toch opnieuw uit de collectie. Er zijn er zo een aantal die ik eigenlijk nooit opzet maar die ik niet wegdoe omdat ze deel uitmaken van een serie of pakket. Ik vind bijvoorbeeld Karate Kid 3 een slechte film, maar die maakt samen met deel 1 en 2 deel uit van dezelfde box. 1 en 2 vind ik wel goed. Hetzelfde heb ik met Back to the Future waar ik de derde ook nooit meer zal kijken maar de 3 films zitten in dezelfde box. Sister Act 2 vind ik ook niet goed, maar ondanks dat die samen met de eerste film in dezelfde case zat, toch weggedaan. Ik heb wel een kopie gemaakt van de eerste, en misschien koop ik die nog wel eens als alleenstaande film. My Girl 2 kon ik wel zonder probleem weg doen terwijl ik de eerste heb gehouden omdat deze aparte cases waren.

Ondertussen dankzij de tablet nog wat kijkachterstand ingehaald. "An American Werewolf" vond ik een positieve verrassing. "The Last Exorcism" en de originele "Amityville Horror" komen op de weg ermee hoop pffff.

@Dick: bedoel je dat mannen moeilijker afscheid kunnen nemen van materiële dingen dan vrouwen?

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dat ze wat gemakkelijker in opruimen zijn en dingen wegdoen. Ze zullen net zo goed bewaren, vooral als het dierbare herinneringen oproept en verzamelen, maar minder uitgebreid, dat vind ik.

Dus het is meer er afstand van doen, maar niet het afscheid ervan.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

alexspyforever wrote:

Ik heb in het verleden ook films weggedaan waarvan ik dacht dorie die wil ik toch nog eens terug zien. Teruggekocht maar sommige verdwijnen dan toch opnieuw uit de collectie.

Heb ik ook.

Die 5 voor of 3 voor, zijn ook van die acties dat je al gauw te veel koopt.

Ik heb het echt meegemaakt dat iemand maar drie i.p.v. vijf voor vijf euro wilde kopen. Toen moest hij meer betalen. Maar hij zat er niet mee, waarschijnlijk wilde hij niet teveel "rommel" hebben. Dit is alweer een tijd geleden....

.... ik zag bij Bart Smit, Blokker, V&D nog maar weinig dvd's. Bij Mediamarkt heb ik ook niet de indruk dat er erg veel wordt gekocht. Maar ik vind dat ze hier (op site) toch behoorlijk veel kopen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Dk2008 wrote:

(quote)

Heb ik ook.

Die 5 voor of 3 voor, zijn ook van die acties dat je al gauw te veel koopt.

Ik heb het echt meegemaakt dat iemand maar drie i.p.v. vijf voor vijf euro wilde kopen. Toen moest hij meer betalen. Maar hij zat er niet mee, waarschijnlijk wilde hij niet teveel "rommel" hebben. Dit is alweer een tijd geleden....

.... ik zag bij Bart Smit, Blokker, V&D nog maar weinig dvd's. Bij Mediamarkt heb ik ook niet de indruk dat er erg veel wordt gekocht. Maar ik vind dat ze hier (op site) toch behoorlijk veel kopen.

Bedoel je dat de leden hier veel van elkaar kopen?

Ja, ik zou ook niet meer teveel kopen tegenwoordig met die acties. Ik weet toch dat als ik aan een bepaald aantal moet komen om het voordeel te krijgen, de laatste keuzes wellicht toch al snel uit de collectie gaan verdwijnen misschien zelfs zonder die te bekijken.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ik koop / ruil hier ook wel eens wat. Als je ruilt, blijft het aantal een beetje gelijk. Nee, ik bedoel meer het aanschaftopic.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dk2008 wrote:

(quote)

Ik ben ze maar allemaal aan het langs lopen. Het herkijken kost wat minder tijd. Hoewel films kijken toch behoorlijk veel tijd in beslag neemt.

Ben er weer klaar mee. Een aantal konden weer weg, een aantal na de 2e fase weer terug. (Eerst wilde ik ze allemaal weg doen, zo erg vielen een aantal tegen. Toen kwamen weer de wat betere). Downloads kijken sneller klopt ook. Iedere keer die dienstmededelingen aan het begin. Het is begrijpelijk over het kopiëren, etc. maar 100x dat te horen is toch wel weer de andere kant.

Ik ben inderdaad niet zo'n speelfilmliefhebber merk ik. Heb afgelopen jaren hier op de site steeds voornemen gemaakt om vooral kortere films te kijken. De meeste duren dan ook zo'n 90 minuten of korter. Toen ik de Laurel & Hardy shorts en heel veel cartoons bekeek had ik daar meer plezier aan. Ga daar nu ook mee verder. En 1 à 2 films per week vind ik eigenlijk wel meer dan voldoende.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Over shorts gesproken. Laurel en Hardy vond ik vroeger zo vermakelijk. Missschien heb ik als kind veel te veel gekeken, want ik moet zeggen dat ik ze nu niet meer zo vermakelijk vind. HUn latere langere werk (vooral in de jaren 40 vond ik echt helemaal niets). Ik heb vroeger ook eens pogingen gedaan om heel oude silents te bekijken van Charlie Chaplin (we spreken van van voor WO I). Dat was enkel leuk als stuk geschiedenis, maar grappig was het niet echt, veel rondgeren en speels vechten. Te veel herhaling van hetzelfde.

Ik heb er ondertussen ook weer 3 om weg te doen. De derde is "The Thing (1982)" die ik zelfs na zo een 40-tal minuten had afgezet omdat het totaal niet de richting uit ging die ik gehoopt had. Met een hoge score zowel hier en op imdb had ik moeten weten dat het weer overroepen ging vinden. Had ik wat meer research moeten doen misschien? De Originele "Thing (1951)" die ik wel kon smaken was echte sci-fi met een leuk verhaal en interessante dialogen. Die wat ik poogde te kijken windde er al snel geen doekjes: actie, horror, weinig verhaal en vlakke karakters. Ik moest niet verder kijken om te weten dat er wel weer een hoop doden gingen vallen. En surprise suprise er stonden niet enkel veel commentaren bij deze film, ook nog eens heel lovende. De weinig negatieve commentaren worden ook al snel verworpen door de fans. Maar het blijft toch vreemd dat de ene een verhaal flinterdun kan noemen terwijl een ander zegt een sterk verhaal. Ik denk toch dat voorkeuren hard meespelen in hoe we alles zien. Het idee wat "The Thing" deed was dan wel goed gevonden. Maar ik had liever gehad dat er iets anders mee werd gedaan. Tja het zal wel weer aan mijn voorkeur liggen

Nu ben ik alvast een boeiende film aan het kijken: True Grit (2010)

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

De 'silents' vond ik inderdaad ook niets, alleen een muziekje erbij. De talkies zijn heel verschillend, sommige zijn erg leuk, andere inderdaad ook weer niet zo leuk.

Na een vermoeiende dag, vind ik wel prettig om nog wat korts te kijken, maar ga echt niet aan een film van drie uur beginnen. In delen bekijken, wil de ene keer wel maar vaak ook niet.

In de meeste gevallen lees ik het commentaar/ de achtergrondinformatie pas achteraf. Het "probleem" is vaak dat mensen heel verschillend naar films kijken. De een zit met een bak chips en cola te kijken, de ander met pen en papier.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Haha ik kan me niet voorstellen om met een pen en papier naar een film te kijken. Denk je echt dat er buiten professionele recensenten er mensen zijn die dat doen? Als ik al eens iets zou noteren is dat om als inspiratie te gebruiken voor een mogelijk verhaal.

Laurel en Hardy hebben wel een aantal leuke silents. Degene die ik het beste vindt is waar dat ze een huis in elkaar proberen te timmeren met alle gebruikelijke maar toch leuke grappen en stommiteiten vandien. Ik heb er toen toch hard mee moeten lachen.

Films van 3 uur doen me aan Avatar denken. Die heb ik in 2 delen moeten kijken. Na 2 uur had ik zoiets van ist nu nog niet gedaan? Ik heb het laaste uur de volgende dag gezien, maar de film werd er niet veel beter op, een nogal holle film vond ik ondanks de mooie plaatjes.

True Grit ondertussen ook afgekeken, sterke film maar het einde vond ik nogal teleurstellend. Ben dan maar begonnnen aan een familiefilm. Afwisseling tussen serieusze en luchtige films werkt nog het beste vind ik. Eigenlijk bof ik een beetje dat ik een tijdlang op de trein zit en een tablet heb

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

alexspyforever wrote:

Haha ik kan me niet voorstellen om met een pen en papier naar een film te kijken. Denk je echt dat er buiten professionele recensenten er mensen zijn die dat doen?

Misschien, geen idee .... ik vind dat een aantal mensen wel heel erg op details letten. Alles moet kloppen, anders kom ze wel met opmerkingen wat er zoal aan de film mankeert. Bij oorlogsfilms is dit bijvoorbeeld te zien. Materieel wat niet klopt, Duitsers die niet Duits praten, acteurs die niet goed dood neervallen.... Hoe kan je zo met plezier naar films kijken. Dat is dus "het realistische" en "het vergelijken van films".

Die silent is inderdaad wel leuk, zoals ik hier al opmerkte Film >> Cast en crew >> Laurel & Hardy

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

In Filmdragers en apparatuur > Algemeen > Kijkachterstand:

Tja Verhoeven, er zijn nu eenmaal weinig threads waar er nog echt over film wordt gesproken. Ik ben al blij dat Dick dat nog wel wil doen. De meeste praten over series, sport en voetbal, daar kan in niet aan meedoen.

Dick2008 Ja, ik denk ook dat je nog moeilijk kan genieten van film als je op zoveel dingen gaat letten. Dat verklaart wellicht ook de soms grote verschilen in waarderingen tussen iemand die film louter voor het plezier kijkt, als recensent of omdat ie film (be)studeert. Filmstudie zou voor mij eerder een vloek zijn dan een zegen, ik zou niet meer kunnen genieten van een film. Mijn zus heeft na haar universitaire studies nog een jaar cultuur gedaan waar ook film in zat. Ze heeft nog ergens een Engelstalig boek over filmgeschiedenis (ontwikkeling van camera, de technieken, de cinema, de pioniers etc) liggen. Op zich wel allemaal interessant, om eens te bekijken maar er te diep op ingaan zou ten koste van mijn plezier gaan. Mijn zus kijkt films overigens wel nog steeds voor entertainment naar film, gelukkig maar Er zijn anderen die dat gewoon niet meer kunnen.

Gwen80

• 226 messages
  • 521 votes

alexspyforever wrote:

Eigenlijk bof ik een beetje dat ik een tijdlang op de trein zit en een tablet heb

Raak je dan niet constant afgeleid door externe factoren zoals mensen die in en uit stappen, mensen die de wagon binnen komen, voorbij lopen, pratende mensen om je heen, opletten dat je zelf op tijd uitstapt etc.?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.