- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Je persoonlijke filmbeleving
Je persoonlijke filmbeleving
Gwen80
-
- 226 messages
- 521 votes
Het lijkt mij wel leuk/interessant om een film per kijkbeurt een stem te kunnen geven.
Maar dat kan nu (nog) niet toch?
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Nee. In hoeverre het bij jullie zin heeft weet ik ook niet. De eerste stem zou dan ook de eerste keer moeten zijn dat je hem gezien hebt, de tweede is dan meer om steeds wijzigen.
Gwen80
-
- 226 messages
- 521 votes
Hm, je bedoelt dat dan veel van die eerste stemmen zouden gaan om een kijkbeurt die plaatsvond toen Moviemeter nog niet bestond (of toen we nog geen lid waren) zoals bv in onze jeugd en dus niet uitgebracht zijn of kunnen worden?
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Dat was mijn idee ervan, maar er komt verder geen reactie op. Jullie zouden dat kunnen doen om het verschil aan te duiden, verder zou ik het ook niet weten.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik denk niet dat ik dat bij erg veel films zal hebben. Ik zou hier en daar wel eens stemmen aanpassen als ik de vergelijking maak met een film die ik beter of slechter vond, maar ik denk dat het niet zo vaak zal gebeuren. Laat staan dat ik daar veel zin in zal hebben om die waarderingen up to date te houden. Laag gewaardeerde films ga ik wellicht toch niet meer naar omzien. Die stemmen kunnen wel nuttig zijn als je nu eens wil weten welke ranglijst dat voor jezelf zou opleveren. Nuja aan ranglijstjes begin ik wel een beetje lak te krijgen, daar gooien ze u hier dood mee. Bovendien blijft een volgorde bepalen bij bepaalde lijstjes een dikke pijn in je weet wel waar.
Gwen80
-
- 226 messages
- 521 votes
Ik denk dat ik dat wel vrij vaak zou doen. Regelmatig komt het voor dat ik een film bij herkijken iets anders beoordeel. Een reden daarvan is wat jij ook al noemde het ondertussen gezien hebben van andere films die als vergelijkingsmateriaal dienen. Ik vind het leuk om mijn stemmen up to date te houden, maar dat zal op een gegeven moment misschien ook wel weer minder worden.
Lijstjes maken vind ik ook leuk, maar kan inderdaad wel voor veel hoofdbrekens zorgen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Gisteren had ik er nog zo een, Gladiator. Nu vind ik dat op zich wel mooi gefilmd en het verhaal is wel best goed, beetje over the top dat wel. Als ik die nu terug zou opzetten, denk ik van pfffff na een kwartier of misschien al vroeger. Veel actie, veel vechten, dat is echt mijn ding niet meer. Om dezelfde reden kan ik ook niet meer naar Lord of the Rings kijken ondanks de wel mooie fantasy wereld.
Ik viel beetje achterover van de hoge score van Gladiator, ik vrees dat ik me toch beetje heb laten beïnvloeden daar. 3 sterren had ik het gegeven. Dat is vrij laag maar aan de andere kant heb ik het gevoel dat ik die misschien toch beter een 2,5 of 2 moet geven omdat die voor mij totaal geen herkijkwaarde meer heeft.
Ik weet niet goed hoe zwaar herkijkwaarde moet doorwegen in een beoordeling. Shrek 1 en 2 heb ik 2 maal gezien, 4 een keer en toen had ik het wel gehad. Plots vond ik het hele Shrek-universum strontvervelend en dom. Ik kon ook niet meer genieten van 1 en 2, herkijkwaarde was 0 geworden en heb ze daarop uit mijn collectie geflikkerd. Ik heb het gevoel dat Gladiator hetzelfde lot beschoren gaat zijn.
Stem verlagen of verwijderen, ik weet het even niet meer 
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Gewoon je stem verlagen. Alleen je favorieten, of met hoge herkijkwaarde zou ik hoog houden.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Ik verander ook af en toe mijn stem als ik een film herzien heb. Niet frequent natuurlijk, maar het komt wel voor dat het over meer dan een half puntje gaat. Mijn filmsmaak is in de loop der jaren wel wat bijgesteld en ik kijk nu soms wel anders tegenover films dan vroeger.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ja, ik heb de stem voorlopig verwijderd bij die film, moet er nog even over nadenken. Hoe meer ik erover denk hoe lager de stem gaat worden vrees ik. IK kan me ook vinden in pegasus zijn bericht. Actie zegt me nog heel weinig en ik hou er eigenlijk niet van hoe CGI in veel films de bovenhand beginnen te krijgen. Ik heb niets tegen videogames, maar sommige films voelen meer aan als een videospelletje. Daarvoor kijk ik geen films. Het gaat ook vaak ten koste van een goed verhaal.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik krijg toch het idee dat alex op zoek naar aandacht is. Zet een stem, verwijder je stem. Who cares. Het is een filmsite, meer niet. Zo belangrijk is het allemaal niet.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik krijg toch het idee dat alex op zoek naar aandacht is. Zet een stem, verwijder je stem. Who cares. Het is een filmsite, meer niet. Zo belangrijk is het allemaal niet.
Ik kan natuurlijk ook op een filmsite de godganse dag over voetbal gaan lullen. Zou je dan ook zeggen "who cares" als dat topic zou verdwijnen? Volgens mij zoek jij alleen maar een manier om anderen op de kast te jagen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik kan natuurlijk ook op een filmsite de godganse dag over voetbal gaan lullen. Zou je dan ook zeggen "who cares" als dat topic zou verdwijnen? Volgens mij zoek jij alleen maar een manier om anderen op de kast te jagen.
Dat kan. Dat voetbaltopic is maar 1 topic. Jij probeert nu overal geloof ik je zegje te doen met dit soort discussie's. En dan gaat het nota bene over wel of niet een stem willen verwijderen. En daar moet dan weer met Dick een pagina discussie over volgen vrees ik.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Er staat anders nergens dat je verplicht bent om een discussie te lezen of te volgen. Stemmen is één van de belangrijkste onderdelen hier op de site. Het geeft weer hoe je een film beleeft hebt, helaas is dat dan een zeer beperkte manier. Voor veel mensen is dit dan ook niet zo gemakkelijk en er is al veel over gesproken.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ik sluit me aan wat Dick zei, ik denk niet dat ik of iemand anders of topic is gegaan. Gwen heeft het stemmen en stemgedrag in de discussie geworpen en volgens mij sluit dat ook aan bij filmbeleving. Ik ben daarop verder gegaan. Ik had me trouwens ook voorgenomen om na dat hele debacle over series, niet meer te posten in threads die niet over film gaan en daar heb ik me ook aan gehouden. Ik ben nu ook steeds in andere filmthreads on topic gebleven.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Eerst kocht ik nauwelijks dvd's, toen werden ze steeds goedkoper en steeds meer en toen werd ik koopziek. Nu gaat het weer steeds beter, maar straks heb je de vrijmarkt en buitenrommelmarkten, ben benieuwd.
Nou ik heb zo'n tien gekocht (en nog een aantal gekregen) op de vrijmarkt. Valt mee. Ben ruim drie uur bezig geweest met "zoeken", zoveel aanbod was er. Om de twee/drie verkopers lag er wel een stapeltje. Maar het was de moeite waard.
Ik dacht ik laat het nog even weten 
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Het gaat er niet om dat het een garantie moet zijn dat je een film leukt vindt, het gaat er om dat je iets kijkt dat je gegarandeerd niet leuk vindt. En als er dan immer een stuk zelfreflectie in de afzeikstukken ontbreekt van iemand die wel bijvoorbeeld Stinissen op de hak neemt omdat hij komedies kijkt (waarvan die laatste zelf zegt dat ze niet aan hem besteed zijn) dan vind ik het wanneer zijn vriendinnetje zijn kijkgedrag probeert te verklaren, de moeite waard daar op te reageren.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Onderhond heeft er toch maling aan wat jullie vinden.
Maar wat hij in zijn bericht schrijft, geeft meteen aan waarom ik deze film in meer dan een halve eeuw nooit heb gezien en ook geen behoefte aan heb gehad. En hij is al heel vaak op tv geweest. Linn heeft hem trouwens ook niet zo hoog gewaardeerd.
Linn
-
- 3289 messages
- 3798 votes
Het gaat er niet om dat het een garantie moet zijn dat je een film leukt vindt, het gaat er om dat je iets kijkt dat je gegarandeerd niet leuk vindt.
Voel je je beter als ik volgende keer als Onderhond en ik een film samen kijken vraag of hij zijn ogen dicht doet? We gaan namelijk nog wel meer oude klassiekers kijken, omdat ik daar wel van houd. Er is in al die tijd dat ik hier niet meer zo actief was echt nog niks veranderd helaas.. Back on topic maar weer.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Ik mag er alleen niks over zeggen. Op een filmsite. Met user reviews. Omdat mister blonde al weet wat ik ga zeggen.
Makes sense.
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Nu is het omdat je de films met je vriendinnetje meekijkt, dan is er wel weer een andere flutreden te verzinnen. Het zal allemaal wel. Ik houd van eten, maar heb een hekel aan chocopasta. Ik word dan toch door niemand serieus genomen op het moment dat ik alle soorten chocopasta ga proberen, daar een review over ga schrijven waarin ik aangeef dat chocopasta niet te vreten is? De reden waarom ik dat doe maakt dan toch geen reet uit? Jij hebt een bepaalde visie van wat films zou moeten zijn, je kijkt Roman fucking Holiday en komt tot de conclusie dat die film niet aansluit bij jouw visie. Het is een lief, luchtig en ongedwongen sprookje en jij ziet iets in de editing dat echt niet meer kan. En men heeft nog het idee dat je goede argumenten hebt gebruikt ook. Soms kan ik het dan niet laten om daar toch even op te reageren. Iets dat je dan ook weer kunt verwachten op een discussiesite. Zelf kun je het trouwens ook vaak niet nalaten om te zeggen dat sommigen ergens niets te zoeken hebben.
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31144 messages
- 5447 votes
Reageren mag, maar dan wel over de film. Niet of Onderhond met Linn films ziet die helaas niet bij beiden in de smaak valt. 
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Soms kan ik het dan niet laten om daar toch even op te reageren. Iets dat je dan ook weer kunt verwachten op een discussiesite.
Inhoudelijk ja, niet dit soort lompe bullebakkerij.
Dat toontje ook 
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Wanneer de conclusie eenvoudigweg is dat dit zo mijlenver van je smaak ver verwijderd is van te voren al duidelijk is, hoef je de discussie toch niet meer te voeren. Het wordt steeds voor je voeten geworpen, maar dat heeft natuurlijk ook gewoon een reden. En wanneer je vriendin het voor je meent te moeten opnemen met een argument ‘maar hij keek de film voor mij’, vind ik een verkleinwoordje nog meevallen.
Onderhond
-
- 87592 messages
- 12834 votes
Wanneer de conclusie eenvoudigweg is dat dit zo mijlenver van je smaak ver verwijderd is van te voren al duidelijk is, hoef je de discussie toch niet meer te voeren.
Goed als jij dat vindt. En als daarmee de stof tot discussiëren voor jou op is, dan kan je eigenlijk maar één logische conclusie trekken.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Probleem zal denk ik vooral zijn dat een "bekende" oude film is, die het goed heeft gedaan en door veel mensen (nog) geliefd wordt met een belachelijk hoog gemiddelde bij IMDb (en hier ook wel). Dus kan men het niet goed hebben dat er een tegenstrijdig bericht wordt geplaatst.
118 minuten is echt wel lang voor een verhaal wat in 90 minuten ook wel verfilmd had kunnen worden. Hepburn kan ik niet zo goed hebben. Ze kan er wel leuk uitzien, maar het zijn geen foto's waar we naar kijken. Als je de trailer bekijkt komt Peck al erg houterig over. Gary Grant zou eigenlijk de rol spelen, maar die voelde zich te oud. Zou ook niet veel uit hebben gemaakt. Ook is het een zwartwit-film. (Kleur werd te duur). Ga er maar aanstaan.
Iedereen formuleert op zijn eigen manier. En wat voor een stem mensen uitdelen op de film mogen ze zelf weten. Ik zie niets verkeerd in het bericht van Onderhond.
Linn
-
- 3289 messages
- 3798 votes
En wanneer je vriendin het voor je meent te moeten opnemen met een argument ‘maar hij keek de film voor mij’, vind ik een verkleinwoordje nog meevallen.
Hoe oud ben jij eigenlijk? Dat je het niet kunt verdragen wanneer iemand een andere mening heeft? Dit is niet eens discussieren over een film. Ik neem het voor niemand op, want Onderhond kan zelf praten. Ik wilde alleen uitleggen dat ik wel een fan ben van klassiekers en dat we daar samen naar kijken ongeacht dat OH ze niet zo graag ziet. Maar tegen zo'n haatdragend ventje ben ik al klaar met praten!
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Gelukkig blijf je er zelf rustig onder. Maar wat moet ik zeggen op een review waarin niet veel meer staat in 5 verschillende varianten dat het allemaal maar houterig is? En er staat nog iets over dat de editing knudde is en dat Hepburn er niets van bakt. Dat Hepburn gezichtjes trekt moet doorgaan voor argumentatie of zo? Als ik uitleg dat ik het een leuk en vrolijk modern sprookje vind die de luchtige toon goed vangt en de Roomse sfeer goed uit de verf komt, krijg ik terug dat het achterhaalde cinema is die de tand niet goed heeft doorstaan en dat het een hopeloos verouderde klucht is. Etc. Etc. En dan ben ik zeker de zuurpruim.
Het heeft geen zin om in discussie te gaan over chocopasta, met iemand die geen chocopasta lust. Ik reageer zelden meer op de berichten van OH en kan zijn bijdragen voor films die wel bij hem passen best waarderen. Hij is de gebruiker die veruit de meeste berichten plaatst en zodoende niet echt meer een onderhond is. Vandaar dat ik soms effe tegengas geef. Als je er niet tegen kunt of vind dat ik dat doe op een manier die niet mag, dan had je je er niet in moeten mengen. Want hoewel de discussie ondertussen in het forum past bij filmbeleving, hoort ie w.m.b. zo nu en dan gevoerd te worden. En onderhond doet het zelf ook als het uitkomt.
Linn
-
- 3289 messages
- 3798 votes
Ik vind dat iedereen recht heeft op zijn eigen mening, zowel jij als Onderhond. Als jij vind dat het een vrolijk modern sprookje is, dan mag je dat vinden en ben ik blij dat je er zo van genoten hebt. Ik snap alleen niet zo goed waarom dat discussieren op zo'n negatieve manier moet. Misschien had ik me er inderdaad niet in moeten mengen, ik ben niet zo sterk in discussieren en ik vind dat het er soms hard aan toe gaat hier. Ik respecteer jouw en iedereen zijn mening, ik hoop jij die van mij ook.