- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- MM Meetings
MM Meetings
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Ik wel hor, wie weet zeg ik hele domme dingen.
sinterklaas
-
- 11816 messages
- 3317 votes
Leviwosc: Toeval bestaat toch niet? 
Enne dat liedje van die gekke Surinamer zit nog steeds in me kop: Samboe lai lam babing!
(in de ritme van: heb je even voor mij? )
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Ik heb begrepen van Pastichio Rocker, dat 'ie ook geinteresseerd is om te komen naar een eventuele Rotterdam meet. Dus maak je borst maar nat.
.
Als jullie - Soom en Elineloves - nu de volgende keer ook komen.
Q Jones
-
- 3524 messages
- 2881 votes
Hij vind jullie schatjes denk ik
, Nee grapje hoor.
Nou heb ik toch even een vraagje, wie is die beruchte Pastichio Rocker want dat was volgens mij voor mijn tijd 
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Wie is die beruchte Pastichio Rocker want dat was volgens mij voor mijn tijd
. Kon lekker grappige dingen schrijven
.
Q Jones
-
- 3524 messages
- 2881 votes
Oke weer ik dat ook weer, BR is trouwens idd een goede film.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Maar gelukkig maak je dat dan weer goed door te lachen om 1 van mijn altijd slechte grapjes
. En ik heb er al een heleboel gehad, 1 op 1
. Maar dat je helemaal verkeerd reed, en ook je auto niet meer kon terugvinden, ik vond en vind dat echt grappige momenten.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
BR is trouwens idd een goede film.
.
Q Jones
-
- 3524 messages
- 2881 votes
[Maar dat je helemaal verkeerd reed, en ook je auto niet meer kon terugvinden,
Hahaha ik zie het al helemaal voor me
Leviwosc
-
- 883 messages
- 335 votes
Leviwosc: Toeval bestaat toch niet?
Tuurlijk bestaat toeval wel, dat moet wel want zoiets als het lot bestaat niet.
Omdat het gezellig is als een paar dames meegaan.
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
Tuurlijk bestaat toeval wel, dat moet wel want zoiets als het lot bestaat niet.
Moet het lot niet bestaan zodat toeval ook kan bestaan? Heeft het geen tegengestelde nodig als voorbestemd? Zonder lelijk is er immers geen mooi, en zonder dik is er geen dun. Of ben ik nu te filosofisch bezig..? 
Leviwosc
-
- 883 messages
- 335 votes
lelijk, mooi, dik en dun zijn allemaal relatief. Juist omdat het relatief is hebben wij woorden bedacht voor het opponent. Doch toeval of het lot zijn allerminst relatief.
We kunnen de trap van vergelijking loslaten op alles wat relatief is, dit kunnen we niet bij toeval of het lot. Iets is niet toevalliger of meer voorbestemd. Het is het één of het ander, zij zijn absoluut. Daar ik stel dat het lot niet kan bestaan - simpelweg omdat er dan sprake moet zijn van een hogere macht welke de loop van de geschiedenis reeds heeft vastgesteld en ik niet geloof in zo'n hogere macht - lijkt mij dat we enkel van toeval kunnen spreken.
De kans dat leden van een forum, op nationaal niveau, elkaar treffen in dezelfde treincoupé is klein. Maar als de kans klein is staat al vast dat het ooit zal plaatsvinden zolang er maar voldoende tijd voorhanden is. Dit is meestal niet het geval daar we letterlijk met miljoenen samenleven in één maatschappij. Je kunt hier ook een wiskundige formule aanhangen.
Als ieder mens onsterfelijk zou zijn en we beperken ons tot de huidige populatie van om de nabij de 16 miljoen mensen en 30% van die populatie speelt even lang mee aan de lotto zal uiteindelijk iedereen tenminste eenmaal de lotto winnen binnen een tijdsbestek van 96 miljoen jaar. Wanneer je wint is niet duidelijk, maar dat het ooit zal gebeuren is een wiskundig feit.
Wanneer een vergelijkbare situatie zich voordoet maar dan met een ontmoeting op een populatie van 16 miljoen mensen en dit gebeurt onverwacht op korte termijn plachten wij dit toeval te noemen.
Hoe kleiner het gebied en het aantal mensen, hoe groter de kans op een ontmoeting.
Voordat je stelt dat het toch het lot is omdat het vaststaat. Moet ik er op wijzen dat bij het begrip 'het lot' altijd sprake is van een inherente indicatie met betrekking tot één of meerdere personen, een locatie en een tijd; dit in tegenstelling tot het begrip 'toeval' waar dit niet het geval is.
Tot zover mijn pleidooi...
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Helemaal mee eens, zo ben ik is een keer een moeder van een vriend van me tegengekomen in Amsterdam. Hoe groot is die kans zou je zeggen 
DonOswaldo
-
- 6430 messages
- 1931 votes
@Leviwosc: Interessant pleidooi. Om het het lot te noemen, is inderdaad misschien wat overdreven, doelde ook niet zozeer op een hogere macht (het lot is sowieso een vreemd geval, wat men onder het lot bevat is vaak ook een soort toeval dat dan gezien wordt als 'ment to happen'). Ik doelde meer op een echt tegengestelde, iets dat bestemd is, als afspraken.
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1780 votes
Een meeting in Rotterdam lijkt me wel wat. Is niet al te ver weg voor mij, dus mocht het zover komen: count me in! 
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Wie gaat er 14 oktober om 19.30 uur naar Enter The Void in Lantaarn/venster. Heb er vandaag een rondleiding gehad en het wordt een prachtige bios. Moet nog wel veel gebeuren....
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Berichten verplaatst naar Overigen > Algemeen > Wat zijn mooie auto's en in welke auto rij je zelf
flipsyde
-
- 858 messages
- 1712 votes
@ Reinbo, ik zit er wel over na te denken. Ben benieuwd naar de film maar ook naar de nieuwe locatie. Maar kan bij het programma op de site Enter the void niet vinden?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Schijnt in het camera Japan programma te gaan draaien. Heb het ook enkel hier op MM gelezen. Maar hij zal daar binnen kort sowieso wel gaan draaien, dus als het niet de 14e is, dan een andere dag. Zalen zagen er in ieder geval zeer comfortabel uit en de foyer licht prachtig aan de Maashaven.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Hier wat foto's van de nieuwe zalen in de laatste fase
Grote bios zaal

Uploaded with ImageShack.us
Kleine bioszaal (Zijn er twee van en dan nog twee iets grotere)

Uploaded with ImageShack.us
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1780 votes
Zijn er hier users die weleens naar Metropolis in Antwerpen gaan?
Is misschien leuk om daar eens een meeting te doen?
Knisper
-
- 13038 messages
- 1278 votes
Hier wat foto's van de nieuwe zalen in de laatste fase
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Slowchat verwijderd.
tboezem
-
- 194 messages
- 549 votes
Een meeting in Rotterdam lijkt me wel wat. Is niet al te ver weg voor mij, dus mocht het zover komen: count me in!
mee eens. Misschien zijn er nog anderen van zo tussen de 16 en 20 jaar met interesse?
tboezem
-
- 194 messages
- 549 votes
Zijn er hier users die weleens naar Metropolis in Antwerpen gaan?
Is misschien leuk om daar eens een meeting te doen?
al helemaal mee eens
prachtige bios.
_Se7en_
-
- 2041 messages
- 1780 votes
Sinds ik daar voor de eerste keer naartoe ging (1995) ben ik nog maar 2x naar een andere bioscoop geweest. Echt een aanrader. Enorme zalen, perfect geluid en de prijzen vallen best mee.
tboezem
-
- 194 messages
- 549 votes
Heeft iemand van jullie al Pathe Unlimited?