• 178.323 movies
  • 12.224 shows
  • 34.004 seasons
  • 647.550 actors
  • 9.377.091 votes
Profile

MM Meetings

Inland Rabbit

• 3286 messages
  • 2159 votes

Ik wel hor, wie weet zeg ik hele domme dingen.

sinterklaas

• 11816 messages
  • 3317 votes

Leviwosc: Toeval bestaat toch niet?

Enne dat liedje van die gekke Surinamer zit nog steeds in me kop: Samboe lai lam babing! (in de ritme van: heb je even voor mij? )

Q Jones

• 3524 messages
  • 2881 votes

@ Leviwosc nee ik heb je niet herkent

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Ik heb begrepen van Pastichio Rocker, dat 'ie ook geinteresseerd is om te komen naar een eventuele Rotterdam meet. Dus maak je borst maar nat. .

Leviwosc wrote:

Als jullie - Soom en Elineloves - nu de volgende keer ook komen.

Waarom wil je dat zo graag dan?

Q Jones

• 3524 messages
  • 2881 votes

Hij vind jullie schatjes denk ik , Nee grapje hoor.

Nou heb ik toch even een vraagje, wie is die beruchte Pastichio Rocker want dat was volgens mij voor mijn tijd

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Q Jones wrote:

Wie is die beruchte Pastichio Rocker want dat was volgens mij voor mijn tijd

Pastichio Rocker was een gebruiker, die best sarcastische dingen kon posten, en die erg fan was van Blade Runner. Is geband, en een paar keer teruggekomen, onder andere namen. Maar hij komt nog wel naar de meetings, heeft ook contact met mij . Kon lekker grappige dingen schrijven .

Q Jones

• 3524 messages
  • 2881 votes

Oke weer ik dat ook weer, BR is trouwens idd een goede film.

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

JacoBaco wrote:

Maar gelukkig maak je dat dan weer goed door te lachen om 1 van mijn altijd slechte grapjes

Zo slecht zijn je grappen helemaal niet. Ik bedoel maar, ik vond het hilarisch dat je helemaal naar Rotterdam Ahoy reed, terwijl je in het centrum moest zijn, die ene keer dat we, buiten de grote meetings, hadden afgesproken. Blijf dat altijd met stip één van de meest hilarische Meetingmomenten vinden. . En ik heb er al een heleboel gehad, 1 op 1 . Maar dat je helemaal verkeerd reed, en ook je auto niet meer kon terugvinden, ik vond en vind dat echt grappige momenten.

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Q Jones wrote:

BR is trouwens idd een goede film.

Echt niet. Hartstikke slecht .

Q Jones

• 3524 messages
  • 2881 votes

soom wrote:

[Maar dat je helemaal verkeerd reed, en ook je auto niet meer kon terugvinden,

Hahaha ik zie het al helemaal voor me

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Ja, ik helaas ook.

Leviwosc

• 883 messages
  • 335 votes

sinterklaas wrote:

Leviwosc: Toeval bestaat toch niet?

Tuurlijk bestaat toeval wel, dat moet wel want zoiets als het lot bestaat niet.

soom wrote:

(quote)
Waarom wil je dat zo graag dan?

Omdat het gezellig is als een paar dames meegaan.

DonOswaldo

• 6430 messages
  • 1931 votes

Leviwosc wrote:

(quote)

Tuurlijk bestaat toeval wel, dat moet wel want zoiets als het lot bestaat niet.

Moet het lot niet bestaan zodat toeval ook kan bestaan? Heeft het geen tegengestelde nodig als voorbestemd? Zonder lelijk is er immers geen mooi, en zonder dik is er geen dun. Of ben ik nu te filosofisch bezig..?

Leviwosc

• 883 messages
  • 335 votes

lelijk, mooi, dik en dun zijn allemaal relatief. Juist omdat het relatief is hebben wij woorden bedacht voor het opponent. Doch toeval of het lot zijn allerminst relatief.

We kunnen de trap van vergelijking loslaten op alles wat relatief is, dit kunnen we niet bij toeval of het lot. Iets is niet toevalliger of meer voorbestemd. Het is het één of het ander, zij zijn absoluut. Daar ik stel dat het lot niet kan bestaan - simpelweg omdat er dan sprake moet zijn van een hogere macht welke de loop van de geschiedenis reeds heeft vastgesteld en ik niet geloof in zo'n hogere macht - lijkt mij dat we enkel van toeval kunnen spreken.

De kans dat leden van een forum, op nationaal niveau, elkaar treffen in dezelfde treincoupé is klein. Maar als de kans klein is staat al vast dat het ooit zal plaatsvinden zolang er maar voldoende tijd voorhanden is. Dit is meestal niet het geval daar we letterlijk met miljoenen samenleven in één maatschappij. Je kunt hier ook een wiskundige formule aanhangen.

Als ieder mens onsterfelijk zou zijn en we beperken ons tot de huidige populatie van om de nabij de 16 miljoen mensen en 30% van die populatie speelt even lang mee aan de lotto zal uiteindelijk iedereen tenminste eenmaal de lotto winnen binnen een tijdsbestek van 96 miljoen jaar. Wanneer je wint is niet duidelijk, maar dat het ooit zal gebeuren is een wiskundig feit.

Wanneer een vergelijkbare situatie zich voordoet maar dan met een ontmoeting op een populatie van 16 miljoen mensen en dit gebeurt onverwacht op korte termijn plachten wij dit toeval te noemen.

Hoe kleiner het gebied en het aantal mensen, hoe groter de kans op een ontmoeting.

Voordat je stelt dat het toch het lot is omdat het vaststaat. Moet ik er op wijzen dat bij het begrip 'het lot' altijd sprake is van een inherente indicatie met betrekking tot één of meerdere personen, een locatie en een tijd; dit in tegenstelling tot het begrip 'toeval' waar dit niet het geval is.

Tot zover mijn pleidooi...

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Helemaal mee eens, zo ben ik is een keer een moeder van een vriend van me tegengekomen in Amsterdam. Hoe groot is die kans zou je zeggen

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5983 votes

Slowchat verwijderd.

DonOswaldo

• 6430 messages
  • 1931 votes

@Leviwosc: Interessant pleidooi. Om het het lot te noemen, is inderdaad misschien wat overdreven, doelde ook niet zozeer op een hogere macht (het lot is sowieso een vreemd geval, wat men onder het lot bevat is vaak ook een soort toeval dat dan gezien wordt als 'ment to happen'). Ik doelde meer op een echt tegengestelde, iets dat bestemd is, als afspraken.

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1780 votes

Een meeting in Rotterdam lijkt me wel wat. Is niet al te ver weg voor mij, dus mocht het zover komen: count me in!

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Wie gaat er 14 oktober om 19.30 uur naar Enter The Void in Lantaarn/venster. Heb er vandaag een rondleiding gehad en het wordt een prachtige bios. Moet nog wel veel gebeuren....

flipsyde

• 858 messages
  • 1712 votes

@ Reinbo, ik zit er wel over na te denken. Ben benieuwd naar de film maar ook naar de nieuwe locatie. Maar kan bij het programma op de site Enter the void niet vinden?

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Schijnt in het camera Japan programma te gaan draaien. Heb het ook enkel hier op MM gelezen. Maar hij zal daar binnen kort sowieso wel gaan draaien, dus als het niet de 14e is, dan een andere dag. Zalen zagen er in ieder geval zeer comfortabel uit en de foyer licht prachtig aan de Maashaven.

Reinbo

• 70660 messages
  • 0 votes

Hier wat foto's van de nieuwe zalen in de laatste fase

Grote bios zaal

(afbeelding)

Uploaded with ImageShack.us

Kleine bioszaal (Zijn er twee van en dan nog twee iets grotere)

(afbeelding)

Uploaded with ImageShack.us

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1780 votes

Zijn er hier users die weleens naar Metropolis in Antwerpen gaan?

Is misschien leuk om daar eens een meeting te doen?

Knisper

• 13038 messages
  • 1278 votes

Reinbo wrote:

Hier wat foto's van de nieuwe zalen in de laatste fase

Dat is wel een hele verandering met het oude L/V, maar ik ben benieuwd. Zal misschien zelf ook naar Enter the Void gaan.

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Slowchat verwijderd.

tboezem

• 194 messages
  • 549 votes

_Se7en_ wrote:

Een meeting in Rotterdam lijkt me wel wat. Is niet al te ver weg voor mij, dus mocht het zover komen: count me in!

mee eens. Misschien zijn er nog anderen van zo tussen de 16 en 20 jaar met interesse?

tboezem

• 194 messages
  • 549 votes

_Se7en_ wrote:

Zijn er hier users die weleens naar Metropolis in Antwerpen gaan?

Is misschien leuk om daar eens een meeting te doen?

al helemaal mee eens prachtige bios.

_Se7en_

• 2041 messages
  • 1780 votes

Sinds ik daar voor de eerste keer naartoe ging (1995) ben ik nog maar 2x naar een andere bioscoop geweest. Echt een aanrader. Enorme zalen, perfect geluid en de prijzen vallen best mee.

tboezem

• 194 messages
  • 549 votes

Heeft iemand van jullie al Pathe Unlimited?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.