• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.234 votes
Profile

Je eigen filmcreaties

sonyjh

• 546 messages
  • 570 votes

@NYSe, dank je!!

@Stephan, daar heb je mssn een punt. Al vond ik wel dat ze het goed gedaan heeft. Heb wel veel moeten bijsturen, ze wilde altijd 'teveel' acteren. Maar uiteindelijk was ik wel tevreden (behalve de eerste keer dat ze naar het vuur kijkt.. daar was haar reactie niet zo) Al kan ik daar natuurlijk niet meer 100% objectief in zijn.

Maar ik ben van plan vanaf mijn volgende projectjes enkel nog met prof acteurs te werken. Heb dat nu éénmaal gedaan (kortfilmpje rigor mortis, samengewerkt met 4 prof acteurs) en die acteurs brachten echt wel veel bij aan de film.

En bedankt voor het compliment

Edit: ik heb net je website gezien, nice!! Al zeer veel gepresteerd zie ik. Ik heb caged nog niet gezien, binnenkort eens doen!

fappie

• 2688 messages
  • 2005 votes

Nibor92 wrote:

In Film > Algemeen > Heel erg benieuwd naar jullie mening! (video):

Goedenavond leden van MovieMeter,

Ben zelf momenteel druk bezig een YouTube kanaal op te zetten en er video's op de plaatsen. De eerste is inmiddels af genaamd: Dream of the Crime, welke losjes en ik herhaal losjes gebaseerd is op Inception. Het is voornamelijk een actievideo, de volgende moet meer spanning krijgen en meer dialoog en verhalend. Ben erg benieuwd naar jullie reacties en eventuele feedback! Geniet ervan en mocht je het wat vinden abboneer je dan op mijn kanaal: SlightlyReal

(embed)

Vet hoor. Erg leuk om naar te kijken .

Int3nz0

• 4 messages
  • 0 votes

In Film > Algemeen > Mijn kortfilm "The Lost Sky" preview:

Hoi allemaal,

ik ben sinds enkele maanden bezig aan een eigen kortfilmpje, brengt veel werk en veel problemen met zich mee. Nu ik er al 2 maanden aan bezig was zonder iets aan iemand te laten zien dacht ik gisteren het maar eens op Youtube te zetten om te zien of ik wel goed bezig was. Het is een filmpje met een budget van 0€...eigenlijk lieg ik want heb 15€ aan het gasmasker uitgegeven. Er zijn nog heel wat foutjes in en het is nog te kort om zelfs kortfilm genoemd te mogen worden. Het is begonnen als mijn eindwerk voor school maar ben er ondertussen verder mee gegaan. Alle meningen zijn welkom ik kan wel tegen een stootje, het zal toch niet iedereen zijn smaak zijn. Dit is mijn eerste post op dit forum maar ik moest ergens terecht kunnen waar de mensen wel degelijk iets van film afweten...dus hier ben ik dan , hoop dat jullie het me niet kwalijk nemen.

Jullie mogen je ook altijd op mijn kanaal op youtube aboneren om later het afgewerkte filmpje of de vorderingen te volgen, kan alle steun wel gebruiken om de goede energie om te zetten in volhardendheid om het projectje af te krijgen. Laat me weten wat jullie ervan denken aub

Link:

http://www.youtube.com/watc...

(afbeelding)

Bedankt en groetjes

Sebastian

bierbak

• 390 messages
  • 0 votes

Heel eerlijk gezegd: knap. Hoewel het inderdaad te zien valt dat het nog een work in progress is, ziet het er visueel al vrij sterk uit. Mooie fotografie en camerabewegingen, het is duidelijk dat daar aandacht naar gaat en daar hou ik van.

Wat ik wel persoonlijk niet helemaal in het plaatje vond passen is het personage dat we zien. Mijn indruk is dat het een mysterieuze, misschien wel surrealistische kortfilm gaat worden, en dan steekt zo'n strak shirtje en lederen jasje wat af. Het is dus maw de aankleding van dat personage die een pak extravaganter en/of gedetailleerder mag (bijvoorbeeld een langere jas, langer haar, kleerscheuren, futuristisch hetzij antiek uitziend wapen, vuiligheid, bloed...).

Nu spreekt het personage naar mijn mening te weinig tot de verbeelding in verhouding tot de omgevingen/sfeer, en daarnaast voel je ook dat het niet helemaal klopt (zou bijna moeten zeggen het aspect die het teveel amateurfeel geeft). Het lijkt nu teveel op vriend Jan die met zijn pas gekochte kleren eventjes (met zijn eveneens pas gekochte gasmaker) in de film komt spelen, als je begrijpt wat ik bedoel.

Maar verder, dikke proficiat doe zo voort. En hoedanook respect om met zo'n projecten bezig te zijn. Iedereen die iets met liefde probeert toe te voegen aan de filmwereld is een aanwinst.

Int3nz0

• 4 messages
  • 0 votes

bierbak wrote:

Heel eerlijk gezegd: knap. Hoewel het inderdaad te zien valt dat het nog een work in progress is, ziet het er visueel al vrij sterk uit. Mooie fotografie en camerabewegingen, het is duidelijk dat daar aandacht naar gaat en daar hou ik van.

Wat ik wel persoonlijk niet helemaal in het plaatje vond passen is het personage dat we zien. Mijn indruk is dat het een mysterieuze, misschien wel surrealistische kortfilm gaat worden, en dan steekt zo'n strak shirtje en lederen jasje wat af. Het is dus maw de aankleding van dat personage die een pak extravaganter en/of gedetailleerder mag (bijvoorbeeld een langere jas, langer haar, kleerscheuren, futuristisch hetzij antiek uitziend wapen, vuiligheid, bloed...).

Nu spreekt het personage naar mijn mening te weinig tot de verbeelding in verhouding tot de omgevingen/sfeer, en daarnaast voel je ook dat het niet helemaal klopt (zou bijna moeten zeggen het aspect die het teveel amateurfeel geeft). Het lijkt nu teveel op vriend Jan die met zijn pas gekochte kleren eventjes (met zijn eveneens pas gekochte gasmaker) in de film komt spelen, als je begrijpt wat ik bedoel.

Maar verder, dikke proficiat doe zo voort. En hoedanook respect om met zo'n projecten bezig te zijn. Iedereen die iets met liefde probeert toe te voegen aan de filmwereld is een aanwinst.

Hoi Bierbak bedankt voor de feedback, zeer geaprecieerd!

Ben blij dat het enkel het karakter is dat je niet echt aanstaat , maar daar kan ik (wil ik) niks meer aan doen want dan zou ik natuurlijk heeeeelemaal opnieuw moeten beginnen. Het is niet gemakelijk om de geschikte kleding te vinden, zeker als je er geen geld aan wilt uitgeven. Maar ik weet inderdaad het is niet de ideale outfit en zeker het pistool niet. Ik hoop hier ooit het eindproduct te kunnen posten, maar tot dan alvast bedankt voor je interesse en de complimenten.

Groeten

Sebastian

maerk

• 4249 messages
  • 2702 votes

@Int3nz0: Ziet er veelbelovend uit, ik bleef kijken en dat zegt al meer dan genoeg.

ibendb

• 5034 messages
  • 3212 votes

Voor zijn examen Audiovisuele vorming kreeg mijn broer de opdracht om uit de film Das Cabinet Des Dr. Caligari fragmentjes te knippen en daar dan een filmpje mee te maken en te dubben. Dit is het resultaat:

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

@Int3nz0: geinspireerd door de films van Oshii (Avalon)? Niet helemaal mijn ding, maar je beeldbewerkingsskills mogen er wezen!

Vind het personage verder juist goed in de omgeving passen. Typisch uit een manga/anime komen lopen. Voor mijn smaak te 'emo', maar passen doet het volgens mij wel.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

ibendb wrote:

Voor zijn examen Audiovisuele vorming kreeg mijn broer de opdracht om uit de film Das Cabinet Des Dr. Caligari fragmentjes te knippen en daar dan een filmpje mee te maken en te dubben. Dit is het resultaat:

(embed)

Heeft hij grappig in elkaar gezet

Dreiecke

• 2768 messages
  • 902 votes

Int3nz0 wrote:

Laat me weten wat jullie ervan denken aub

Link:

http://www.youtube.com/watc...

Wel erg gave beelden en technieken. Vrijwel elke beweging en elk shot werd verkunsteld tot een foto/still met een of ander effect. Ik vind dat trouwens erg mooi en kunstzinnig. Ook de muziek vind ik mooi.

Qua acteur en zijn kleding (in die gecreëerde omgeving) zou voor mij gelden: hoe onwerkelijker en met meer fantasy (want dat is de omgeving ook), hoe beter. Ik vond dit ook al aardig in de richting van fantasy/anime-like

Int3nz0

• 4 messages
  • 0 votes

danuz wrote:

@Int3nz0: geinspireerd door de films van Oshii (Avalon)? Niet helemaal mijn ding, maar je beeldbewerkingsskills mogen er wezen!

Vind het personage verder juist goed in de omgeving passen. Typisch uit een manga/anime komen lopen. Voor mijn smaak te 'emo', maar passen doet het volgens mij wel.

Heb eerlijk gezegd nog nooit een film van Oshi gezien denk ik... Maar dat ga ik nu zeker doen. Maar manga en anime ben ik nu wel een beetje fan van, of ik daar nu door geinspireerd ben...waarschijnlijk wel onbewust.

Int3nz0

• 4 messages
  • 0 votes

Dreiecke wrote:

Wel erg gave beelden en technieken. Vrijwel elke beweging en elk shot werd verkunsteld tot een foto/still met een of ander effect. Ik vind dat trouwens erg mooi en kunstzinnig. Ook de muziek vind ik mooi.

Qua acteur en zijn kleding (in die gecreëerde omgeving) zou voor mij gelden: hoe onwerkelijker en met meer fantasy (want dat is de omgeving ook), hoe beter. Ik vond dit ook al aardig in de richting van fantasy/anime-like

Bedankt voor de complimenten

Over de acteur want daar krijg ik de meeste commentaar op: Het filmpje nu is gewoon te kort om de kijkers bewust te maken van het leven in de stad waar het zich afspeelt, welke kleding wel en niet passen, waarom hij een gasmasker draagt etc... En het feit dat een kostuum laten maken natuurlijk prijzig is. Ik heb gewerkt met materialen die ik hier en daar voor een prikje kon bij elkaarrapen (voornamelijk op rommelmarkten ) , als ik het geld eraan zou willen uitgeven dan was het kostuum mss wel een beetje anders geweest maar de basis zou toch hetzelfde blijven.

Fayerin

• 66 messages
  • 914 votes

jawel! we hebben er weer eentje! ik ben de blonde

deze keer alleen erin gespeeld, alle props gaan verder naar domina productions.

NYSe

• 1749 messages
  • 1611 votes

Ik zit op het moment middenin twee producties.

De eerste heet Tristan, een psychologische thriller waar ik dienst heb gedaan als scenarist, productieassistent en acteur. Deze gaat waarschijnlijk in september in premiére.

De tweede is een miniserie genaamd Dark Days, waarvan dit de preview is van de pilotaflevering. Veel meer een tussendoortje waarbij het ons meer gaat om het plezier tijdens het maken dan om uiteindelijk een coherent werk af te leveren Dit is vooralsnog geslaagd.

fappie

• 2688 messages
  • 2005 votes

Ziet er goed uit. Mooie beelden ook in beide trailers .

In Film > Algemeen > Onbetaalde acteurs gezocht voor amateur speelfilm:

Het gaat om een historische thriller die zich zo'n honderd jaar geleden afspeelt.

Acteurs, figuranten en medewerkers krijgen niet betaald. (Alle inkomsten en rechten zijn voor mij.)

De locaties zijn voornamelijk in Amsterdam, alhoewel ik ook wel elders scenes draai. (Als er enkele vrijwilligers bij elkaar in de buurt wonen, draai ik daar één of meer scenes; dat scheelt in de reiskosten, die ik overigens niet vergoed.)

Ik heb al op een avond in een paar uur een aantal scenes met twee acteurs gedraaid - en die zijn enthousiast - en kan beschikken over een handvol andere acteurs, maar dat is onvoldoende voor een kritische massa.

Als het je leuk lijkt even in een film te verschijnen in een rolletje, stuur me dan een privébericht, of stuur een email naar Criticus.film op (@) gmail.com.

Starmaster501

• 882 messages
  • 174 votes

Hallo,

Ik ben al 6 jaar bezig met het maken van filmpjes, met vrienden. Het is allemaal no-budget maar we zijn toch wel lekker bezig. We doen van alles, muziek clips, actie, horror, komedie, algemeen. We proberen meerdere dingen uit, inhoudelijk zijn de filmpjes misschien niet het beste, maar het gaat om de ervaring die ik er zelf van op doe.

Voor de geïnteresseerden kunnen mensen misschien even mijn site bekijken? Niet alle filmpjes staan er (nog) op, maar wel op mijn youtube.

Kevin Grin Amateur Filmmaker | Wix.com - kevingrin.wix.com

Kevin Grin Films - YouTube

K*D

• 240 messages
  • 653 votes

Tsja, niet echt een positieve oproepje. Ben overigens geen acteur maar wel een audiovisuele vormgever. Ik denk dat je meer reacties zult krijgen als je de nadruk zult leggen op wat de vrijwilligers wél krijgen (eeuwige roem ) dan níet. Succes verder.

John Lee Hooker

• 14934 messages
  • 1625 votes

Zijn reactie was voor Filmschepper bedoeld.

Starmaster501

• 882 messages
  • 174 votes

Excuse moi, dacht al...

K*D wrote:

Tsja, niet echt een positieve oproepje. Ben overigens geen acteur maar wel een audiovisuele vormgever. Ik denk dat je meer reacties zult krijgen als je de nadruk zult leggen op wat de vrijwilligers wél krijgen (eeuwige roem ) dan níet. Succes verder.

Toch heb ik al wel wat reacties ontvangen en ben nu zover dat ik een volgende scene kan plannen. De logistiek is daarbij het grootste probleem: ik moet een acteur uit de omgeving van Eindhoven en attributen uit de omgeving van Rotterdam op dezelfde dag bij elkaar krijgen in Amsterdam.

davincstyle

• 242 messages
  • 189 votes

In Filmdragers en apparatuur > Titels > Nederdood (2012):

(afbeelding)

HET VERHAAL

Een mysterieus virus is uitgebroken boven het stille dorpje Rozenburg. De oorzaak hiervan is nog onbekend, wel is er sprake van een M.A.D. virus die ervoor zorgt dat een groot deel van de bevolking ontwaakt uit de dood. Een aantal bewoners zitten verscholen in een huis, al een hele maand. Ze teren op nog wat overgebleven voedsel maar moeten toch echt actie gaan ondernemen om te overleven zodra het voedsel langzaam op gaat. Buiten lopen hordes zombies rond op zoek naar levend vlees. Zouden de vrienden nog de enige overlevenden zijn?

Achter de Schermen met Edo Brunner:

WAAROM EEN FILM?

Mede door mijn studie voor cameraman aan het Grafisch Lyceum te Rotterdam kwam ik tot het idee om een serieuze film te gaan regisseren en opnemen. Door mijn voorkeur voor het horrorgenre is de gedachte ontstaan een dergelijke film te gaan maken. Door veel vrienden en kennissen erbij te betrekken die diverse opleidingen volgen, zoals kapper, grimeur, fotografie, acteren en dergelijke, biedt dit voor hen ook een geweldige praktijkervaring. Tevens is het voor mij een belangrijke opdracht welke ik voor mijn studie zeer wel gebruiken kan. Ook wil ik met de film, welke vanuit een fictief gegeven is gemaakt, uiteindelijk een grotere doelgroep bereiken met dit genre film.

Interview met Radio Rijnmond over de film:

(afbeelding)

WEBSITE

Er is een website en een facebook fan pagina.

Welkom op de officiele Nederdood website!

Nederdood | Facebook

(afbeelding)

Goed bezig, Vincent...!!!! Ben heel benieuwd naar het eind-resultaat!

Groetjes

Sylvia

Café The Game

fappie

• 2688 messages
  • 2005 votes

Starmaster501 wrote:

Hallo,

Ik ben al 6 jaar bezig met het maken van filmpjes, met vrienden. Het is allemaal no-budget maar we zijn toch wel lekker bezig. We doen van alles, muziek clips, actie, horror, komedie, algemeen. We proberen meerdere dingen uit, inhoudelijk zijn de filmpjes misschien niet het beste, maar het gaat om de ervaring die ik er zelf van op doe.

Voor de geïnteresseerden kunnen mensen misschien even mijn site bekijken? Niet alle filmpjes staan er (nog) op, maar wel op mijn youtube.

Kevin Grin Amateur Filmmaker | Wix.com - kevingrin.wix.com

Kevin Grin Films - YouTube

Ik heb ff die trailer gekeken en ziet er vet uit. Ik zal ergens deze week een van je films bekijken.

fappie

• 2688 messages
  • 2005 votes

Ik heb zelf ook weer wat gemaakt deze vakantie, maar totaal niet tevreden. Misschien zij ner nog mensen hier die de humor er van inzien.

John Lee Hooker

• 14934 messages
  • 1625 votes

Best aardig gedaan nog, zitten een aantal sterke shots tussen zoals die close-up van de moordenaar als hij omkijkt.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Leuk inderdaad. Gewoon lekker bezig gaan met film maken. Wel het verkeerde subforum overigens.

fappie

• 2688 messages
  • 2005 votes

Ok bedankt gasten .

NYSe

• 1749 messages
  • 1611 votes

Ik vind 'm ook wel sterk, eigenlijk. Goeie beelden, al zou ik uitkijken met de fades.

En naar die Nederdood-film ben ik ook wel benieuwd.

Hier is trouwens een update van die miniserie waar ik mee bezig ben. De eerste minuut van de openingsscène (ik probeer maar langzaamaan en schaamteloos een publiek te ronselen).

John Lee Hooker

• 14934 messages
  • 1625 votes

Ziet er goed uit, prima acteurs.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.