• 177.917 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.278 votes
Profile

Je eigen filmcreaties

errr

• 542 messages
  • 1018 votes

Voor mijn opleiding hadden we de opdracht om een korte dialoog te filmen. Ik heb het idee dat dit best leuk is gelukt voor een eerste keer en wou dit even delen met de andere moviemeter leden

Ik hoop dat jullie het leuk vinden en feedback is natuurlijk altijd welkom.

John Lee Hooker

• 14934 messages
  • 1625 votes

Tof gedaan.

maerk

• 4249 messages
  • 2702 votes

Geinig errr, wat betreft feedback: Als die jongen aan het eten is heb je eerst een shot aan de linkerzijde en dan aan de rechterzijde. Deze overgang is erg vreemd aangezien je opeens aan de andere kant staat, je knipt over de as. Op zich geen ramp, maar als je over de as knipt dan kan dat vervreemdend werken.

De 180 graden regel.

errr

• 542 messages
  • 1018 votes

John Lee Hooker wrote:

Tof gedaan.

Bedankt

maerk wrote:

Geinig errr, wat betreft feedback: Als die jongen aan het eten is heb je eerst een shot aan de linkerzijde en dan aan de rechterzijde. Deze overgang is erg vreemd aangezien je opeens aan de andere kant staat, je knipt over de as. Op zich geen ramp, maar als je over de as knipt dan kan dat vervreemdend werken.

De 180 graden regel.

Bedankt voor je feedback maerk

Ik heb we al gehoord van de as regel alleen dacht ik dat het alleen gelde wanneer je daadwerkelijk een dialoog opnam. In het begin is hij alleen aan het eten dus dacht ik dat het dan helemaal niet zou storen.

Van de docent kreeg ik ook de feedback dat het op sommige momenten te donker is en ik ben het half met hem eens. In de keuken wanneer de pak met cornflakes wordt gepakt vind ik dat hij gelijk heb maar bij het wakker worden vind ik het juist sterker dat je haar gezicht niet goed ziet. Wat vinden jullie daarvan?

Ik ben van plan om dit vaker te doen omdat ik het onwijs leuk vond, dus kritische feedback is erg welkom.

John Lee Hooker

• 14934 messages
  • 1625 votes

Misschien zou je de volgende keer wat minder krappe shots kunnen maken wanneer iemand van zijn slaapkamer naar beneden loopt. Je hoeft niet elke handeling te zien, er kan ook wat tijd tussen zitten. Dus dat je bijvoorbeeld die medium close-up van haar op bed hebt, daarna een totaalshot van de kamer waarin ze de deur uitloopt (je plaatst de camera in een hoek) en daarna een shot waarbij ze van de trap afkomt (maar ook wat ruimer genomen zodat ze nog even door kan lopen naar de keuken of iets dergelijks). Wanneer ze haar trui aandoet staat de camera een beetje scheef.

NYSe

• 1749 messages
  • 1611 votes

Heel komisch filmpje. Leuke wending, want ik had echt geen flauw idee waar het naartoe zou gaan.

Over die belichting: ikzelf zou voornamelijk kijken of je de witbalans vast kan stellen, zodat de camera de lichtvangst niet tijdens het shot aanpast. Dat was het enige wat storend op me over kwam, want dat ze soms in tegenlicht staat hoeft op zich geen probleem te zijn: het publiek weet toch wel dat zij het is en soms geeft het nog een mooi beeld ook.

En ach... die 180 graden regel... Gek genoeg stoor ik me daar bijna nooit aan. Het gaat toch gewoon om ongeschreven regels

Raouljason

• 9 messages
  • 6 votes

jtsterkenburg wrote:

(embed)

weer een klein poëtisch niemandalletje

Heel prettig! Mooie beelden en een goede montage... En de muziek.. Whoah, zeer mooi; misschien wel beter dan het filmpje zelf... Eén van de betere werken die ik hier heb gezien. Dankje!

Leuk dit forum; was hier nog nooit geweest, maar heb de afgelopen uren vele pareltjes gezien. (moet misschien weer huiswerk maken...)

Laat ik zelf ook maar wat werk zien. Graag zou ik feedback willen, stel het zeer op prijs (positief of negatief).

The Last Days of the Suicide Kid on Vimeo

Dreiecke

• 2768 messages
  • 902 votes

Wow, indrukwekkend! Ik heb hier niets negatiefs over te zeggen

Erg mooi, goede pace, prachtige beelden + muziek.

John Lee Hooker

• 14934 messages
  • 1625 votes

Ik ben sinds een tijdje gestopt met mijn opleiding maar ik vond wat materiaal terug van een project dus ik heb er nog iets van proberen te maken. We hadden afgewisseld met de rolverdeling dus let niet op het scheve camerawerk zo nu en dan.

(Misschien is het enkel leuk om dit te zien als je er aan mee hebt gewerkt maar dat weet ik dus niet)

maerk

• 4249 messages
  • 2702 votes

Inmiddels is onze nieuwe PBV film ook af. Na Riffs waren we toe aan iets luchtigs en dit is het resultaat geworden, hopelijk vinden jullie hem leuk!

Raouljason

• 9 messages
  • 6 votes

Dreiecke wrote:

(quote)

Hartelijk bedankt! Mooi dat er niks negatiefs over te zeggen valt, haha.

Motivation

• 9 messages
  • 0 votes

Terug met een nieuw projectje. Met deze korte (longboard)projecten probeer ik altijd zo veel mogelijk sfeer over te brengen.

Wat denken jullie? Gelukt of niet?

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2579 votes

Leuk alleen af en toe te veel visible editing, ongetwijfeld zal dit de bedoeling zijn maar als een soort videoclip is het netjes onderhouden. Waarom die witte kader er omheen?

fappie

• 2688 messages
  • 2005 votes

Ik had eens zin om wat anders te maken, dus heb ik geprobeerd een soort horrorfilm te maken. Waarschijnlijk best verwarrend en wellicht wat bizar.

Dreiecke

• 2768 messages
  • 902 votes

Getver, niet echt geschikt om in je werkomgeving te bekijken ;P

Ik vind het filmpje goed gedaan, montage zodat het boeiend blijft, prima muziek, best wel realistisch in het bloed en zo (bij het eerste ‘incident’ al een verontrustend sfeertje), 1 (of 2) acteurs moeten nog wel een jaartje naar de toneelschool + echt een weird en origineel verhaal (leuk!).

fappie

• 2688 messages
  • 2005 votes

Bedankt man . hahah, ja ik kan wel een acteercursus gebruiken inderdaad .

fappie

• 2688 messages
  • 2005 votes

maerk wrote:

Inmiddels is onze nieuwe PBV film ook af. Na Riffs waren we toe aan iets luchtigs en dit is het resultaat geworden, hopelijk vinden jullie hem leuk!

(embed)

Riffs was meer mijn ding, maar wel weer leuke film hoor. Moet wel zeggen dat het niet helemaal mijn humor is, maar het is wel geestig. Camerawerk is over het algemeen sterk. De Killbill invloeden zijn ook wel grappig.

fappie

• 2688 messages
  • 2005 votes

Dreiecke wrote:

(quote)

Inderdaad erg mooi. Alleen dat einde met die vingers is uit Taxi Driver neem ik aan? Dat heb ik al iets te vaak gezien in studentenfilms. Heel klein puntje.. voor de rest mooi.

maerk

• 4249 messages
  • 2702 votes

@Fappie: Riffs vind ik zelf ook veel beter, al is het ook fijn om even met een onzinproject bezig te zijn waarin je lekker lol kan maken. Jouw filmpje vind ik interessant. Niet overal even geslaagd, met name de acteurs kunnen wat training gebruiken en niet alles is even boeiend. Maar het bevat wel een eigenaardig sfeertje en visueel zitten er mooie dingen in. Die dicht op de huid tracking shots zijn zeer sterk, beklemmend.

fappie

• 2688 messages
  • 2005 votes

Ja, is ook leuk inderdaad. Hoort er ook gewoon bij. Ok, bedankt voor je reactie .

Nibor92

• 1 messages
  • 0 votes

In Film > Algemeen > Heel erg benieuwd naar jullie mening! (video):

Goedenavond leden van MovieMeter,

Ben zelf momenteel druk bezig een YouTube kanaal op te zetten en er video's op de plaatsen. De eerste is inmiddels af genaamd: Dream of the Crime, welke losjes en ik herhaal losjes gebaseerd is op Inception. Het is voornamelijk een actievideo, de volgende moet meer spanning krijgen en meer dialoog en verhalend. Ben erg benieuwd naar jullie reacties en eventuele feedback! Geniet ervan en mocht je het wat vinden abboneer je dan op mijn kanaal: SlightlyReal

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Leuk gedaan, vooral de schietscènes.

Dreiecke

• 2768 messages
  • 902 votes

Goed, mevrouw heeft een tassenmagazijn en daar werken allemaal gemaskerde mannen. Het zal wel
De effecten vond ik erg goed (het bloed hier en daar), de actie ook, rennen, kopje duikelen, etc. Zag er goed uit.
De droom wordt, dat het magazijn uit een aanbod van hulp leeggeschoten en opgeblazen wordt, why? Wat een agressie… En van de regen in de drup volgens mij.
Qua actie dus goed gedaan, qua verhaal voor mij totaal onbegrijpelijk. Niet dat het niet leuk is, maar ikzelf mis dan wel iets, een minieme hoeveelheid logica binnen de droom bijvoorbeeld.
Of een tikje meer duiding.

Maar je mag dit ook naast je neerleggen, ik ben slechts filmkijker + hobby-filmer en geen professional.
Wel leuke ideeën en uitvoering. O ja, het geluid vind ik verschrikkelijk goed, vooral ergens die overgang in een heartbeat.

sonyjh

• 546 messages
  • 570 votes

ik heb een nieuw filmpje gemaakt van een minuut ongeveer:

Purgatorium (shortfilm) (gh2 vy canis majoris 'night') on Vimeo

Btw, coole nieuwe films hier! ben al een tijdje niet meer op het forum geweest. Kga ze eens op mijn gemak bekijken!

fappie

• 2688 messages
  • 2005 votes

sonyjh wrote:

Btw, coole nieuwe films hier! ben al een tijdje niet meer op het forum geweest. Kga ze eens op mijn gemak bekijken!

Dit is wel ff andere koek dan die troep die ik maak . Reteprofessioneel en strak gemaakt. Petje af.

EW101

• 1256 messages
  • 2284 votes

sonyjh wrote:

Extreem goed gemaakt. Echt petje af! Zoveel beter dan die ckv-troep waar ik aan meegewerkt zou hebben als ik toen niet ziek was. Tja alleen een paar onserieuze typetjes waren er bij de opnamedag. (Ik heb alleen het storyboard en de synopsis achteraf gemaakt )

Dreiecke

• 2768 messages
  • 902 votes

sonyjh wrote:

Ik vond het ook mooi gedaan Je kunt blijkbaar in 1 minuut veel zeggen zonder woorden, enkel beelden en geluid. En dat sluit goed op elkaar aan, wat het effect versterkt.

sonyjh

• 546 messages
  • 570 votes

bedankt mannen .

Voor ik dit gemaakt had, had ik een kortfilm van 8 minuten gemaakt.

Maar daar zat wel tamelijk wat dialoog in, en ik had de fout gemaakt om geen prof acteurs te nemen. En ik had daar redelijk veel commentaar op gehad in school.. geloofwaardigheid werd naar beneden gehaald door acteerprestaties, etc etc... Na die visie was ik best wel down, ik kon niet herdraaien enzo, geen tijd meer voor.

Maar ik wilde doen voor mezelf wel iets maken zonder dialoog, en volledig tegenovergesteld aan die kortfilm die ik gemaakt had. Gewoon eventjes de gedachten verzetten.

NYSe

• 1749 messages
  • 1611 votes

Heel sterk hoe in een minuutje een verhaal verteld wordt waar sommige filmmakers twee uur de tijd voor nemen. De sfeer zit er goed in, mooi gebruik van geluid en muziek.

En eerlijk gezegd: die flashback was misschien niet eens nodig geweest.

Erg indrukwekkend.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Mooie korte film. Een echte goede actrice had hier echter wel het verschil gemaakt. Met zo'n kort project had je ook echt iedereen kunnen krijgen. Dat duwt zo'n filmpje net over de grens van semi- naar professioneel.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.