• 178.104 movies
  • 12.217 shows
  • 33.988 seasons
  • 647.155 actors
  • 9.373.225 votes
Profile

Welke dieren heb jij? (+ Dierendag)

wimnoot

• 3963 messages
  • 3923 votes

soom wrote:

Schatjes . Lijken me heel mooie beesten.

Bedankt! Als ik een keer s'ochtends op sta en ze zijn alletwee dood, dan ga niet verder met mijn huiswerk

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Heb een bastaard sijs gekregen

Het is kruising tussen kanarie en mozambiquesijs

(afbeelding)

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Een mooi beestje 606! Maar maakt dat niet ontzettend veel lawaai?

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Kevin13 wrote:

Een mooi beestje 606! Maar maakt dat niet ontzettend veel lawaai?

Hij is van dit jaar dus nog jong nog geen 1 jaar.

Hij moet binnenkort heel mooi gaan zingen

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

606 wrote:

Heb een bastaard sijs gekregen

Het is kruising tussen kanarie en mozambiquesijs

(afbeelding)

Dit zou verboden moeten worden. Een vogel hoort niet in een kooi!

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

rose wrote:

Dit zou verboden moeten worden. Een vogel hoort niet in een kooi!

Iemand heeft het gekweekt, en ik zorg er goed voor dus aub hou die vervelende mening voor je

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ik heb een aquarium met vanalles en nog wat erin rond zwemmen.

Kan zeer kalmerend werken. En ik heb in de dierenzaak ooit eens gevraagd of zo'n aquarium niet zielig is. Maar wat schijnt, dat die kleine vissies in de grote gevaarlijke zee ook hele lange tijd op dezelfde plek ronddobberen. Ze krijgen goed te eten en zwemmen rond in tankerolie-vrij water. Het vogeltje is geboren in gevangenschap dus dat beestje weet niet eens meer anders. Maar misschien kun je het zo nu en dan eens lekker laten rondfladderen in je kamer. Deed mijn overgrootmoeder ook altijd met de papegaai.

rose

• 2280 messages
  • 0 votes

606 wrote:

(quote)

Iemand heeft het gekweekt, en ik zorg er goed voor dus aub hou die vervelende mening voor je

Dat jij er goed voor zorgt twijfel ik niet aan. Dat dit vorboden zou moeten worden wel.

Vergelijk het met een gevangenis. Zou jij het leuk vinden om nooit meer vrij te kunnen zijn? Die vogel heeft zijn vleugels niet voor niets gekregen.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

rose wrote:

(quote)
Dat jij er goed voor zorgt twijfel ik niet aan. Dat dit vorboden zou moeten worden wel.

Vergelijk het met een gevangenis. Zou jij het leuk vinden om nooit meer vrij te kunnen zijn? Die vogel heeft zijn vleugels niet voor niets gekregen.

Deze vogel kan niet overleven in de natuur.

Deze is speciaal ervoor gekweekt.

En is geboren in een nog kleinere kooi dan ik heb de foto is van de kweker maar ik heb een grote kooi met 5 stokjes waar hij nu al flink op en neer sprinkt.

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

(afbeelding)

In het kader van Halloween

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

We hebben altijd boxers gehad en dat monster hieronder is Sita en woont bij mijn oude lui. Maar als ik dr zie wordt ze nog altijd even gek als 7 jaar geleden. Echt leuke beesten.

(afbeelding)

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Monster? Is toch een fantastisch mooie hond.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Kevin13 wrote:

Monster? Is toch een fantastisch mooie hond.

Ja is het ook, monster niet te letterlijk nemen.

Ik zou zelf ook niks anders dan een boxer willen, maar leef in een flat, dus dat doe ik zo'n beest liever niet aan. Die moet lekker hele dagen in een tuin kunnen liggen in de zomer.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Leuk dat er toch nog iemand aan het leven van een hond denkt .

Lui (crew films)

• 3491 messages
  • 11877 votes

Sinds mijn 10de houd ik post/sierduiven, aangestoken door mijn opa die ze al langer dan 60 jaar houdt.Tot mijn 14de heb ik ze meegedaan op prijsvluchten naar o.a. Frankrijk. Nooit iets gewonnen, meestal kwamen ze dagen later pas thuis . Als ze thuiskwamen tenminste!

Tot een tijdje terug had ik er rond de 30, nu nog rond de 20. De meeste die ik nu nog heb zijn rond de 7/8 jaar oud.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Mijn peter heeft ook dit soort duiven. Vind er eig niet zo veel aan . Met alle respect.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ik heb zo'n hekel aan duiven he? Hele balkon altijd onder de schijt. Eieren leggen en roekoeken de godsganze dag totdat ik er weer met een bezem aankwam. Nu maar net gespannen, niet mooi wel effectief.

De hobby op zich heb ik ook nooit goed begrepen. Wat is er precies leuk aan deze bezigheid? Ik bedoel het niet kleinerend of beledigend. Zou graag je antwoord horen.

Lui (crew films)

• 3491 messages
  • 11877 votes

Ik ben er mee opgegroeid, mijn opa is altijd een fanatiek duivenliefhebber geweest. Ik heb vroeger een tijdje bij mijn opa en oma gewoond, en zat er dus altijd tussen. Op die manier ontwikkel je er denk ik toch een soort liefde voor! Het is voor mij trouwens ook niet echt een hobby, ik steek per dag 10 minuten in het voeren van de beesten, en meer niet!

Je punt over het last hebben van duivenpoep kan ik heel goed begrijpen, al kan ik me net zo erg ergeren aan hondenpoep op de stoep!

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Dat ligt aan de baasjes van de honden. Een duif kun je dat helaas niet afleren, een hond zeker wel. En hondenpoep op de stoep is ook zeeer irritant ja. Maaruh je begint zeg maar met 30 duiven aan zo 'n wedstrijd in Frankrijk en dan moeten ze zo snel mogelijk weer terug zijn in Nederland en dan krijg je een beker of zo? Moeten er van de 30 minstens 20 binnen zijn? Ze raken zeker vaak de weg kwijt of gaan dood door wat dan ook?

Ze worden bij de start gecodeerd he en als die dan ergens in Nederland langs een punt komen is dat de eindtijd of zo?

Haha ik ben echt een leek bij deze hobby, toch benieuwd.

U-96

• 11875 messages
  • 2064 votes

moviemafketel wrote:

Ik heb zo'n hekel aan duiven he? Hele balkon altijd onder de schijt. Eieren leggen en roekoeken de godsganze dag totdat ik er weer met een bezem aankwam. Nu maar net gespannen, niet mooi wel effectief.

De hobby op zich heb ik ook nooit goed begrepen. Wat is er precies leuk aan deze bezigheid? Ik bedoel het niet kleinerend of beledigend. Zou graag je antwoord horen.

Ik heb dat nou met katten. Wrede valse rotbeesten.

Maarja, katten zijn heilig voor veel mensen, dus ik ben alvast voorbereid op commentaar.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Ik ben ook niet te vinden voor katten. In de meeste gevallen .

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ik heb niks met katten. Vroeger als kind een keer flink gekrabt door zo'n rotbeest. Je kan er geen echte band mee opbouwen zoals met een hond.

Ze miauwen echt om hun vreten te krijgen, een hond wacht gewoon tot de baas het neerzet. Je kan een balletje gooien in het bos, maar dan ben je je kat en bal kwijt. Nee doe mij maar een hond, lekker spelen, ze zijn altijd blij je te zien en toveren zo weer een vette glimlach op je gezicht als je een kutdag hebt gehad.

Kevin13

• 14947 messages
  • 0 votes

Nou, mijn hond jankt ook wel hoor als ik iets zit te eten. Maar vooral zeer zielig naar mij zitten te kijken zodat ik toch begin te twijfelen of ik haar iets zou geven of niet.

En idd, ze zorgen toch wel dat je happy wordt.

Lui (crew films)

• 3491 messages
  • 11877 votes

Zo gaat het ongeveer inderdaad

Meestal worden de duiven per vereniging opgehaald met een grote vrachtwagen en vervolgens naar bijv. Frankrijk gebracht. Vaak worden ze dan de volgende dag, als het tenminste goed weer is, gelost. Hoeveel er thuiskomen doet er niet toe, al wil iedere liefhebber natuurlijk dat ze allemaal weer terugkomen. Het komt vaak voor dat duiven verdwaald raken, of bijv. door een roofvogel gegrepen worden.

Als de duiven vanuit de vrachtwagen gelost worden, wordt dat inderdaad als starttijd gezien, en degene bij wie zijn duif als eerste binnenkomt, wint dan. Daarvoor hebben de meeste liefhebbers een elektronisch systeem bij de ingang van het hok zitten. De duif heeft een ringetje om dat aangesloten is op het systeem, en dan is het via een apparaatje zo te zien als de duif binnen is.

Ik heb er een tijdje aan meegedaan, maar ik heb er het geduld niet voor en besteed mijn tijd liever anders

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Goed zo, er is nog hoop voor je

Ennuh bedankt voor de uitleg.

BoordAppel

• 14274 messages
  • 3280 votes

Je kan er geen echte band mee opbouwen zoals met een hond.

Met gemak.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Toen mijn ex een kat uit het asiel wou ben ik maar meegegaan.

Ik ben het hok toen als eerste ingestapt. Er waren iets van 7 katten in dat hok. 6 kwamen uit de hel denk ik en 1 krapte me niet. Die doen we dan maar zei ik. Voor de rest zijn het echt hele eigenzinnige diertjes die vooral doen wat hun uitkomt. Honden is ook veel meer lol mee te maken. De 1e kat die lekker een bal uit de lucht hapt met volle vaart moet nog uitgevonden worden. Nee, sorry heb niks met die beesten.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

moviemafketel wrote:

De 1e kat die lekker een bal uit de lucht hapt met volle vaart moet nog uitgevonden worden.

Een bal is misschien wat groot, wij gebruiken er Wuppies voor, maar mijn kat kan apporteren als de beste. Als je een Wuppie weggooit dan vliegt hij er achteraan, vervolgens brengt hij hem nog terug ook. Een kat doet wat dat betreft niet onder aan een hond en ze zijn vaak nog intelligenter ook. Je kunt ze heel goed leren wat wel en niet mag en een goed opgevoede kat luistert ook goed naar zijn/haar naam.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Sorry zie nu ook pas dat je een vrouw bent.

Die gaan over het algemeen meer voor katten.

Leuk dat jij zo'n toffe kat hebt. Ik heb er helaas minder goede ervaringen mee. En dat honden minder slim zijn vind ik een pluspunt.

Heerlijk die dommigheden van onze boxer.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.