• 178.061 movies
  • 12.207 shows
  • 33.977 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.784 votes
Profile

Het school en studie topic

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Ja, je leest het hierboven: ik heb 1300 schooluren en Matthijs_013 zelfs nog langer. (dat is trouwens het huidige tijd van de scholen.

1000 of 1040 schooluren? Dat is (ik zeg maar) van 10.00 tot 15.00 uur (nog korter denk). (hadden wij dat maar, en hun maar protesteren)

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Je bedoelde dus

Terwijl ze niet eens weten dat het (lees: 1300 uur of meer) veeeeel langer duurt dan 1000 en 1040 uren.

Ik denk dat er weinig mensen zijn die ontkennen dat 1300 uur meer is dan 1040 uur...

Ach ja, het lijkt me alleen maar goed om flink wat uren te hebben, dan wen je er vast aan en is de overstap naar universiteit of een baan minder groot. Bovendien leer je natuurlijk beter/meer.

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

Je leert dus niet beter of meer. En op de universiteit heb je helemaal wijnig uren.

Turkeyloverz

• 4239 messages
  • 1459 votes

BlueVelvet wrote:

Je bedoelde dus

(quote)

Ik denk dat er weinig mensen zijn die ontkennen dat 1300 uur meer is dan 1040 uur...

Ach ja, het lijkt me alleen maar goed om flink wat uren te hebben, dan wen je er vast aan en is de overstap naar universiteit of een baan minder groot. Bovendien leer je natuurlijk beter/meer.

Hoezo wennen aan de universiteit? Je hoeft de colleges niet eens te volgen.

HaanHoen

• 107 messages
  • 384 votes

Je zult toch echt hard moeten werken op de universiteit, veel harder dan op de middelbare school. Als jij niet gaat naar die colleges, krijg je het een stuk zwaarder, en de meeste redden het dan ook gewoon niet.

Het klinkt leuk die vrijheid, maar uiteindelijk ga je meestal toch wel.

matthijs_013

• 3631 messages
  • 5741 votes

Nee, maar van dat "als je een uur spijbelt moet je 2 uur nakomen"-gezeik ben je wel af.

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5070 votes

Lang niet altijd. Er zijn steeds meer universiteiten/studies met aanwezigheidsplicht, zeker in het eerste jaar. Als je dan te vaak zonder reden wegblijft haal je het vak niet. Dan mag je het een jaar later overdoen.

HaanHoen

• 107 messages
  • 384 votes

Dat ook. En als je te weinig aanwezig bent wordt je bijvoorbeeld uitgesloten van een aanvullende toets (dat betekent geen herkansing).

De contacturen die je hebt zijn er niet voor niks.

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

[quote]BlueVelvet wrote:

Je bedoelde dus

(quote)

Ja, sorry voor de het foutje.

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Over spijbelen gesproken: voor spijbelen kun je 300 euro boete krijgen heb ik gehoort. Daar snap ik nou echt helemaal geen reet van. Een bushokje vernielen of dronken achter het stuur kost zelfs veel minder. WTF?????

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

Ligt eraan hoe vaak je hebt gespijbelt. Bij ons op school loopt die boete op naarmate je vaker spijbelt.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Bij mij kan je weet ik hoeveel uren spijbelen eer je straf krijgt, en wanneer het dan raak is betreft het het 30x overschrijven van een opvoedkundig verantwoord zinnetje. Niet echt wreed..

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

Chill

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

starbright boy wrote:

Lang niet altijd. Er zijn steeds meer universiteiten/studies met aanwezigheidsplicht, zeker in het eerste jaar. Als je dan te vaak zonder reden wegblijft haal je het vak niet. Dan mag je het een jaar later overdoen.

Klopt. Bij mij gold tijdens mijn hele studie dat je maar een beperkt aantal uur per vak mocht missen (met goede reden). Als je te weinig aanwezig was werd je uitgesloten van deelname aan het tentamen.

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Same here. Een aanwezigheidsplicht van 85%. Maar als je een beetje slim bent kies je gewoon voor een leuke opleiding, zodat zulk puberaal en kinderachtig geneuzel als "ik mag superveel spijbelen voordat ik gepakt wordt" achterwege kan blijven...

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Bij ons stond er vaak wel tegenover trouwens dat je compensatiepunten kreeg voor je tentamen. Dus dan hoefde je minder vragen goed te hebben voor een voldoende.

Maar inderdaad, als je echt een studie kiest die je leuk vindt en bij je past, dan is de aanwezigheid meestal ook niet zo'n probleem. Bovendien ben je, als het goed is tenminste, de puberteit al wel voorbij als je de middelbare school verlaat.

HaanHoen

• 107 messages
  • 384 votes

Precies, vaak is de avond ervoor flink doorzuipen de enige rede waarom je de volgende dag een keer per ongeluk in je bed blijft liggen

Ik ben trouwens Student Farmacie in Utrecht om weer op het toppic terug te komen.

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

In De Site > Gebruikers > Examens:

Bah!

Ik haat examens, zeker als ik eraan denk dat het voor mij al bijna begin (over 1 week). De 19e begin ik met mijn eindexamens...

Ik weet niet hoe jullie er voor staan maar ik ben natuurlijk niet de enige die Examens heeft. Maar als het voorbij is, dan ben ik wel lang vrij.

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

Ik heb ook eindexamens, over twee weken. Ik kijk er naar uit!

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

Allemaal succes met jullie examens!

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

Bedankt Die hard,Willis

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

Geen dank. Ik ben volgend jaar aan de beurt..

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

veel succes met jullie examens

hoop hier straks te lezen dat jullie geslaagd zijn

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

Die Hard,Willis wrote:

Geen dank. Ik ben volgend jaar aan de beurt..

Dan gaan we voor jouw duimen

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

606 wrote:

veel succes met jullie examens

hoop hier straks te lezen dat jullie geslaagd zijn

Bedankt 606.

je hoort direct, op MM als ik geslaagd ben

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Als ik ben gezakt of ben geslaagd...jullie horen het.

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

JohnWilliams wrote:

Als ik ben gezakt of ben geslaagd...jullie horen het.

Laten er maar niet van de gedachte uitgaan dat we zullen zakken.

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

dus....?

JohnWilliams

• 7504 messages
  • 1006 votes

Beste mensen, ik ga de examens bijna in.

Moviemeter etc. lijkt me dan ook niet belangrijk (eventjes ) . Ik ga me nu richten op mijn Eindexamens.

Daardoor ben ik een poosje afwezig.

Tot de 27e.

Overigens ben ik op de 23e jarig (1 dag na de premiere van Indiana Jones). Wel jammer dat ik precies MIDDEN in de eindexamenweek jarig ben.

Dag Moviemeter's Gebruikers, tot de 27e!!!

BlueVelvet

• 1316 messages
  • 785 votes

Nou, succes gewenst. Neem maar van mij aan: de examens vallen hééél erg mee, en achteraf denk je: wat stelde dit nu helemaal voor?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.