- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Het school en studie topic
Het school en studie topic
GinolaEHV
-
- 2127 messages
- 2611 votes
Over exact twee weken studeer ik af aan de Universiteit van Tilburg.
Heb Rechten gestudeerd, meer specifiek 'Nederlands strafrecht in Europa' (invloed van de EU op het Nederlandse strafrecht).
doodah
-
- 1538 messages
- 1233 votes
Ik heb hier op de site al een paar van je berichten gelezen over het inruilen van dvd's.
Alvast proficiat gewenst! 
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Weet iemand of er ergens een overzichtje is te vinden met cijfers van het bioscoop bezoek in Nederland omstreeks 1967?
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Never mind, heb het al gevonden. (http://www.nfcstatistiek.nl/adm1945-2007.pdf)
Iketes
-
- 1968 messages
- 1375 votes
Zijn er hier mensen die in de UK studeren?
brabusRUS
-
- 1628 messages
- 2809 votes
Ik studeer bedrijfseconomie 2e jaar aan het HU, maar ga waarschijnlijk in september 2e jaar commerciele-economie doen aan het HvA. Dus ik gooi een jaar weg. Misschien als ik mijn P heb, een gokje te wagen op een Universiteit.
Voor mensen die twijfelen tussen bedrijfseconomie en commerciele-economie: kies commerciele-economie!
Zijn er hier mensen die bedrijfseconomie of commerciele-economie doen?
Reservoir Dogs
-
- 1393 messages
- 819 votes
Weet er iemand nog een (goede) site waar je foto's kan vinden uit (beroemde) films?
P8rb
-
- 10773 messages
- 1820 votes
Voor mensen die twijfelen tussen bedrijfseconomie en commerciele-economie: kies commerciele-economie!
Zijn er hier mensen die bedrijfseconomie of commerciele-economie doen?
Ik ben van plan bedrijfseconomie te doen. Waarom ga je commerciele economie doen ipv bedrijfs?
brabusRUS
-
- 1628 messages
- 2809 votes
Ik ben van plan bedrijfseconomie te doen. Waarom ga je commerciele economie doen ipv bedrijfs?
Omdat de vakken super gaar zijn, projecten zijn super saai en veel rekenwerk. Vakken zoals bedrijfsadministratie zijn erg deprimerend. Er is gewoon geen 1 vak die ik ook maar een beetje interessant vind.
Als ik jou was gewoon commerciele economie doen. Anders krijg je spijt, zoals ik nu.
missl
-
- 3866 messages
- 5797 votes
In mijn vrije tijd studeer ik psychologie.
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Ik doe nu BE maar loop ook met de gedachten CE te gaan doen. Ik vind namelijk de cijfermatige vakken minder interresant en ik wil uiteindelijk bij een bank gaan werken of iets op de beurs. Ik vind overigens de praktijk opdrachten wel heel erg leuk. Bedrijfseconomie is een prima opleiding maar ik ben misschien meer voor de CE.
Bart Simpson
-
- 2153 messages
- 0 votes
Inmiddels rapport 2 binnen. Havo 3 is goed begonnen voor mij, het gaat nog steeds goed en ik hoop dat het ook goed eindigt
(naar havo 4)
Eerst stond ik 2 verliespunten voor scheikunde (ik stond een 4.0) nu sta ik een 6.2 !! 
Ik heb keihard gewerkt in de proefwerkweek, slechts 2 onvoldoendes van de 13 proefwerken en daar ben ik trots op. Ik sta nu nog maar 1 verliespunt (voor Natuurkunde) en ik hoop die binnenkort weg te werken. Tot nu toe gaat het goed dus. Veel klasgenoten staan rond de 3 en 4 verliespunten, een tweetal hebben 11 verliespunten dus ik denk dat ik het zo slecht niet doe 
Reservoir Dogs
-
- 1393 messages
- 819 votes
Ik heb het nu eindelijk gevonden wat ik nu wil doen voor mijn jaartaak van Esthetica.
Ik ben van plan om een stripverhaal met foto's van een film te maken. Jullie mogen 2 x raden welke film ik ga gebruiken.
Ik ga het maken met powerpoint, ben gisteren al begonnen met de dialogen over te schrijven (in het Nederlands) heb zo'n 5 bladeren geschreven. Daarna ben ik volop met foto's beginnen zoeken op het internet. Van RD valt niet zo veel te vinden, van PF wel.
Ik ben van plan om mijn strip ik verschillende thema's in te delen.
Ik heb al ideeën maar ik weet nog niets 100% zeker.
1. Like a Virgin.
2. The Rat.
3. Bloody Ear.
4. The Final End. (hopelijk weten jullie nu welke film ik bedoel)
Ik zoek nog massaal foto's uit de film, cafetaria-scène.
En ook nog foto's wanneer Orange, Blonde afknald. En ook nog foto's van het einde. Ook wanneer White zijn pistool tegen Orange houdt, en ook wanneer de politie even een bezoekje komt brengen. Ik heb al zo'n 15 Word pagina's vol met foto's. Maar wat ik hierboven heb gezegt is niet zo makkelijk te vinden op het internet. Misschien dat er hier sommige zijn die still's kunnen maken uit trailers van de film. Ik zoek ook nog foto's met White, Blonde, en Pink op wanneer Blonde komt binnengewandeld. En ook wanneer pink moet lopen voor de cops.Alvast bedankt voor het verzamelen van foto's.
De foto's mag je versturen via PM naar mij.
(p.s mag je dit aanvinken als recensie?)
brabusRUS
-
- 1628 messages
- 2809 votes
Ik doe nu BE maar loop ook met de gedachten CE te gaan doen. Ik vind namelijk de cijfermatige vakken minder interresant en ik wil uiteindelijk bij een bank gaan werken of iets op de beurs. Ik vind overigens de praktijk opdrachten wel heel erg leuk. Bedrijfseconomie is een prima opleiding maar ik ben misschien meer voor de CE.
Precies! Ik ben dus niet de enige. Beurs lijkt mij ook leuk. Ik weet niet welke op welke school jij zit en in welk jaar zit, maar in het 2e jaar zijn de projecten vreselijk saai.
Ik zit op de hu 2e jaars.
Hoezo wil jij dat doen en hoe?
JoeCabot
-
- 2682 messages
- 1785 votes
@ Reservoir Dogs: met sommige mediaplayers kun je stills maken. Dus als je de dvd in huis hebt, of als de film op je pc staat, hoef je niet het gehele internet af te zoeken.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
@ Reservoir Dogs: met sommige mediaplayers kun je stills maken.
Met welke precies? En hoe doe je dat dan?
Nomak
-
- 11634 messages
- 0 votes
Met welke precies? En hoe doe je dat dan?
Gewoon op de knop "print screen" klikken en dan in een programma als paint kopiëren.
Zo doe ik het toch.
Halcyon
-
- 9952 messages
- 0 votes
Ah ok, dat wist ik zelf ook. Maar ik begreep dat je echte screenshots kon maken zonder de randen van het bureaublad erbij. Never mind
.
JoeCabot
-
- 2682 messages
- 1785 votes
Kun j ook hoor Halcyon, helaas ben ik vergeten met welke mediaplayers...
Reservoir Dogs
-
- 1393 messages
- 819 votes
Gewoon op de knop "print screen" klikken en dan in een programma als paint kopiëren.
Zo doe ik het toch.
Jep, maar met print screen is het niet altijd zo scherp.
@ JoeCabot bedankt, ik heb de Special Edition hier liggen dus dat zal wel geen probleem zijn 
Wat vinden jullie trouwens van het idee? Ik ben ook van plan om er 'Little Green Bag' en Stuck In The Middle With You door te draaien. Kwestie om beter in de Reservoir Dogs sfeer te komen.
Kai
-
- 5164 messages
- 1001 votes
Precies! Ik ben dus niet de enige. Beurs lijkt mij ook leuk. Ik weet niet welke op welke school jij zit en in welk jaar zit, maar in het 2e jaar zijn de projecten vreselijk saai.
Ik zit op de hu 2e jaars.
Avans Den Bosch 2de jaar, leuke projecten hoor. 
brabusRUS
-
- 1628 messages
- 2809 votes
Maar ben serieus aan het twijfelen om over te stappen naar het 2e jaar van ce, of is de kans groter dat je be blijft doen?
Reservoir Dogs
-
- 1393 messages
- 819 votes
@ Reservoir Dogs: met sommige mediaplayers kun je stills maken. Dus als je de dvd in huis hebt, of als de film op je pc staat, hoef je niet het gehele internet af te zoeken.
Vreemd, vandaag wil ik mijn Dvd insteken in de pc, en ik kreeg hem niet opgestart met Windows Mediaplayer, hij springt meteen op PowerCinema met daar de melding: Dvd-Regiofout
Deze dvd kan niet worden afgespeeld omdat de regiocode niet overeenkomt met die van uw speler.
Plaats een schijf die bestemd is voor uw regio of wijzig de regiocode van de speler.
Heb trouwens dezelfde Special Edition als deze Filmdragers >> Koop en ruil >> [TK] Oldboy SE, Reservoir dogs SE, Underworld SE
GinolaEHV
-
- 2127 messages
- 2611 votes
Zo, vandaag afgestudeerd. Ben eindelijk meester in de rechten. 
Lui (crew films)
-
- 3491 messages
- 11880 votes
Gefeliciteerd! En heel veel succes gewenst in de toekomst!
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Voor school moest ik een hoofdstuk van een boek omzetten naar een scenario. Hierbij moesten we dan meteen een poster maken en ik vind hem zelf wel goed geslaagd maar ik ben wel benieuwd naar andere mensen hun reactie. Het boek is de Delta Deceptie van Dan Brown. Oorspronkelijk wou ik de originele titel Deception Point pakken maar het is voor het vak Nederlands dus moest het ook de Nederlandse titel zijn.