• 178.035 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.629 votes
Profile

Wat verzamelen jullie?

MNV2

• 6932 messages
  • 1899 votes

Dat is wel heel erg fanatiek , iemand die zijn sociaal leven duidelijk al opgegeven heeft..

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Holy mackerel!

Miron

• 744 messages
  • 74 votes

Die kamer is een van de meesterwerken voortgebracht uit het fenomeen genaamd Pokemania.

lordsnoopy

• 2949 messages
  • 2244 votes

Lekker geel zo

Heb vroeger het eerste seizoen van Pokemon half gevolgd, maar nooit echt verzameld. Wel moet ik even melden dat Arcanine veel leuker is dan Pickachu

(afbeelding)

@ Brix: geen probleem hoor, ik doe er zelf niet veel mee en als ik er een liefhebber mee blij kan maken, dan doe ik dat graag

Ooit wilde ik er een collage van maken, maar het is er altijd bij ingeschoten en nu liggen ze te verstoffen; hetgeen ik zonde vind.

Mocht iemand anders interesse hebben, ik heb van de volgende films nog film cells:

- King Kong: 21 x 5 frames

- Hellboy: 25 x 5 frames

- Sin City: 16x 5 frames

- X-men 2: 16 x 5 frames

- X-men 3: 25 x 5 frames

En van Disney:

- Aladdin: 23 x 5 frames

- Mulan: 23 x 5 frames

- Tarzan: 27 x 5 frames

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Dat is een leuk rijtje, hoe kom je er eigenlijk aan?

MNV2

• 6932 messages
  • 1899 votes

Die King Kong frames, van welke versie zijn die? ('33, '76 of '05?)

lordsnoopy

• 2949 messages
  • 2244 votes

Ooit een keer gekocht van iemand hier op MM die nog meer titels had liggen. Ik wilde heel creatief er iets mee gaan doen, maar dat is er eigenlijk keer op keer erbij ingeschoten.

@ MNV2: De King Kong frames zijn uit de film van 2005 van Peter Jackson.

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Voordat ik nog eens terugkom op mijn Tarzan verzameling nog iets anders tussendoor.

Dit kwam ik onlangs weer eens tegen, in een half vergeten doos in mijn kelder, ooit ook verzameld, horror & Fantasy magazines.

(Ik had vooral iets met Fantasy en ook vampiers)

Na een beetje speurwerk op internet bleek dat een aantal van die bladen inmiddels aardig wat waard zijn geworden.

Goed om te weten.

Misschien vinden de horrorliefhebbers hier het leuk om dit te bekijken.

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Ben niet echt thuis hiermee, maar toch een leuk aantal bladen. Jij hebt verscheidene verzamelingen merk ik wel

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Ja, nog wel een 'paar' andere verzamelingen ook.

Daar kom ik misschien nog wel eens op terug later.

Maar met dit horror spul ben ik gestopt, heb er wel nog filmboeken over ook, en een aantal films (maar die wil ik niet wegdoen)

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Volgens mij zijn die collecties van jou echt veel geld waard. Ik heb wel een Bassie en Adriaan collectie(alle avonturen op DVD) die mischien later wat opbrengt of aan mijn kinderen kan laten zien. Maar voor de rest houd het wel op

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Bassie kun je beter op DVD hebben dan in 't echt ontmoeten, haha.

In het verleden een aantal keren meegemaakt 'achter de schermen'om het zo maar te noemen (in de tijd dat ik zelf nog bij het circus werkte..maar niet dat van B&A gelukkig, haha)

Zijn broer Adriaan is wel erg aardig, en zeer collegiaal.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Beetje te hoog in z'n bol gekregen. Maar ik vond het altijd leuk toen ik nog 8 was ongeveer. En toen vaak dvd's gekregen en toen de collectie maar compleet gemaakt.

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Waarom maak je er geen foto van en zet hem hier neer?

Is toch leuk.

Hoe meer verzamelingen van MM gebruikers hoe gezelliger, haha.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

hier is ie dan, dit zijn alle avonturen. Uitgezonderd de liedjes en verkeerslessen die ik niet wou. 1tje is uitgeleend .Namelijk de verdwenen kroon.

(afbeelding)

En wat deed je in het circus dan als ik vragen mag?

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Leuk Justin!

Wat ik daar deed?...

Wat deed ik daar niet zou een passendere vraag zijn haha.

Bij het circus moet je van alle markten thuis zijn, tenzij je artiest bent met een bepaald nummer.

Maar ik hoorde bij de vaste 'crew' zal ik maar zeggen, en die moet alles zo'n beetje aanpakken.

Te beginnen bij op-en afbouwen, dieren verzorgen, helpen bij het dresseren van paarden soms,publiciteitswerkzaamheden, reparatie- en schilderwerken, technische klussen (geluid en licht aansluiten en bedienen)kassawerk, tourneeplanning/tourneemanager, en drummer in het circusorkest, maar vooral toch spreekstalmeester-programma-regisseur.

E.e. varieerde van jaar tot jaar (20 jaar gedaan)

En dan vergeet ik denkelijk nog wel iets.

Maar dit hoort eigenlijk in een ander topic thuis.

Dus houd laat ik het hier maar gauw bij.

stephan73

• 6269 messages
  • 14442 votes

Brix wrote:

Waarom maak je er geen foto van en zet hem hier neer?

Is toch leuk.

Hoe meer verzamelingen van MM gebruikers hoe gezelliger, haha.

Inderdaad.. Ikzelf verzamel te veel; LPs, VHS banden en paperback novels (vooral pulp verhalen).

Ik heb ooit al eens mijn LP verzameling geplaatst, maar dat is al zo lang geleden. Moet dat maar weer eens plaatsen. Mijn VHS banden zijn (bijna) allemaal te zien in het VHS topic.

Van mijn paperbacks ga ik zeker eens een foto maken!

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

@stephan73:

prachtig!

Ja, bij dat topic kijk ik ook vaak naar de nieuwe aanwinsten van de verzamelaars.

Mooi om die videocovers daar te kunnen bekijken.

Het zal niet meer duren voordat die alleen nog bij verzamelaars te zien zijn (goed dat die er zijn

En een foto van je paperbacks zou ik t.z.t. ook heel graag eens zien.

LP's heb ik zelf ook nog een aardige hoeveelheid van staan.

Sommige maken dan weer deel uit van een bepaalde verzameling (Tarzan bijv.)

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Prachtig materiaal ook die collectie van Reinbo

Ik zie e.e.a. wel langskomen in die desbetreffende topics.

In het Laserdisc topic is Reinbo werkelijk een sheik, haha.

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Brix wrote:

Leuk Justin!

Wat ik daar deed?...

Wat deed ik daar niet zou een passendere vraag zijn haha.

Bij het circus moet je van alle markten thuis zijn, tenzij je artiest bent met een bepaald nummer.

Maar ik hoorde bij de vaste 'crew' zal ik maar zeggen, en die moet alles zo'n beetje aanpakken.

Te beginnen bij op-en afbouwen, dieren verzorgen, helpen bij het dresseren van paarden soms,publiciteitswerkzaamheden, reparatie- en schilderwerken, technische klussen (geluid en licht aansluiten en bedienen)kassawerk, tourneeplanning/tourneemanager, en drummer in het circusorkest, maar vooral toch spreekstalmeester-programma-regisseur.

E.e. varieerde van jaar tot jaar (20 jaar gedaan)

En dan vergeet ik denkelijk nog wel iets.

Maar dit hoort eigenlijk in een ander topic thuis.

Dus houd laat ik het hier maar gauw bij.

Zo, 20 jaar dat is aardig wat ervaring in je vak. Lijkt me wel leuk werk kwa afwisseling. Maar wel zwaar

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

@Justinw:

'Loodzwaar', ben ermee gestopt in '97.

Mijn gezondheid begon eronder te lijden.

In die wereld verslijt je sneller dan in de meeste andere beroepen.

Maar om dit even 'on-topic'te houden:

Ik heb ook nog een circusverzameling (een beetje logisch, in samenhang met het voorgaande)

Die verzameling bestaat uit aardig wat boeken, vele honderden circusprogrammaboekjes, uit vele landen, documentatie, duizenden dia's en foto's , circusaffiches en posters, circusmuziek, films, stickers, postkaarten, speelgoed, honderden circustijdschriften-en twee miniatuurcircussen.

Het grootste van die miniatuurcircussen heb ik verleden jaar van de hand gedaan.

Geen plaats, tijd en interesse meer voor, en ik kon het geld goed voor andere dingen gebruiken.

Ik zal eens zien of ik er een foto van kan vinden.

Verder heb ik nog al mijn papierwerk van de tournees die ik moest regelen, en ook nog mijn kostuums uit die tijd(zie foto uit 1996, ik draag daarop de rode jas)

(afbeelding)

Het miniatuurcircus schaal (ongeveer) 1:50

(afbeelding)

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Wat een verzamelingen heb jij toch. Prachtig miniatuurcircus, en netjes gekleed hoor

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Dat miniatuur-circus is gewoon vet Brix!

Echt leuk al die passies.

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Justinw wrote:

Wat een verzamelingen heb jij toch. Prachtig miniatuurcircus, en netjes gekleed hoor

Bedankt Justin.

We hadden ook een directeur die van netheid hield, haha.

Schoenen niet gepoetst? Hemd of witte handschoenen niet schoon? Dikke minpunten!

Gebeurde dus ook nooit!

Dit miniatuurcircus heb ik dus verkocht vorig jaar.

Maar wel aan iemand (in België) die het kompleet in ere zal houden.

Ik heb nooit toegegeven aan kopers die stukjes en beetjes los wilden kopen.

Dat zou mij toch aan 't hart zijn gegaan.

lordsnoopy

• 2949 messages
  • 2244 votes

Wij hebben thuis ook nog enkele van die circus wagens; leuk om zo een gehele collectie bij elkaar te zien

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Hey, leuk!

Mocht je de bijbehorende doosjes ook nog hebben (weinig kans, want die gooiden de meesten meteen weg) wees er dan zuinig op.

Want wanneer je die wagentjes ooit verkoopt dan zijn het vreemd genoeg die doosjes die de prijs bepalen.

Mét doosje ligt die zo'n twee tot vier keer hoger dan zonder.

Ik had er gelukkig nog veel bewaard, alles uit de jaren zestig.

Voor twee van die (lege!) doosjes kreeg ik samen €350,-(!)

Maar dat waren dan ook wel erg gezochte exemplaren.

(afbeelding)

Justinw

• 5378 messages
  • 1803 votes

Dat is erg veel geld . Maar inderdaad je kunt het beter aan iemand verkopen die er goed voor kan zorgen. Dan dat het ergens verspreid over Belgie ligt.

lordsnoopy

• 2949 messages
  • 2244 votes

Amai, dat is echt veel geld ja

Mijn zus en ik mochten er altijd al mee spelen, maar we moesten wel voorzichtig zijn want het waren dure autootjes geweest.

Dus nee, de doosjes hebben het bij ons niet overleefd; ik denk dat we blij mogen zijn als er een paar van die autootjes nog heel zijn met de bijbehorende diertjes. Maar ja, wat verwacht je dan als je er twee zesjarige mee laat spelen

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

Famous Monsters Of Filmland magazines! Bijna iedere horror regisseur die in de jaren 70 en 80 films maakte haalt die magazines naar boven. Prachtige collectie Brix! Ook in verassend goede staat trouwens, importeerde je die destijds uit Amerika ?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.