- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Wat verzamelen jullie?
Wat verzamelen jullie?
kos
-
- 46688 messages
- 8845 votes
Haha die Brix, een echte fanaat!
Heb je ook lianen in je huis hangen?
. En moet je vrouw soms verplicht in een Jane-pakkie rondlopen?
.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
@ kos:
Haha, nee, die lianen heb ik niet meer sinds mijn laatste verhuizing, mijn vrouw is ermee weggeslingerd..
Nu moet ik ook nog zelf de hele boel schoonhouden.

Jawaddedadde
-
- 5348 messages
- 2196 votes
Garfield pockets en de Thorgal stripreeks!
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Mooi om te lezen Brix.
Leuk ook van Connery. Ik dacht al, die heeft toch een bad guy gespeeld en geen inboorling in een Tarzanfilm.
Ook een opluchting dat ik toch blijkbaar niet hier de enige ben wiens verzamelwoede de spuigaten uitloopt.
BIj mij is het dan Rolling Stones en vooral James Bond wat de klok slaat, maar langzaam maar zeker begint het toch wat uit de hand te lopen nu.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Wat voor Bond franchise heb jij dan in bezit thunderball? Buiten de films dan he.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
@thunderball:

Nee, Sean zag er voor het grootste deel van zijn rol in 'Tarzan's Greatest Adventure' uit als op bijgaande foto

Geweldige cast trouwens in die film, de overige leden van die schurken-bende waren Anthony Quayle (zie foto) Niall MacGinnis, Al Mulock (een van de bandieten uit de beginscène van Once upon a time in the West, en Scilla Gabel.
Vooral de acteurs waren erg goed, en Gabel gewoon fraai om te zien.
Voor mij een van de beste Tarzan films ooit, waarschijnlijk dé beste zelfs.
En ook niet op de jeugd gericht, zoals zoveel andere films in die reeks.
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Ik heb hem ooit gezien, ergens begin jaren '80 toen ik nog niet zo lang Bondfan was, maar kan me er niet veel meer van herinneren.
Heb in mijn jeugd, jaren en tienertijd (jaren '70/ '80) ook vaak naar die oude Tarzanfilms zitten kijken, vooral die met Weissmuller en een enkeling met Lex Barker, die laatste zag ik ook regelmatig op de Duitser in van die Old Shatterhand Duits/Italiaanse westerns.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Terwijl ik volop met mijn Tarzan-gekte bezig was werd ik op de koop toe ook nog Bond fan, vanaf Dr. No.
Dat duurde gedurende de hele periode dat Connery Bond was.
Daarna was het meteen over, maar wel met instandhouding van mijn liefde voor de Connery Bond.
Jaren niets voor mij op Bond gebied, alhoewel ik de meeste films wel achteraf op TV gezien heb.
Maar toen Dalton Bond werd kreeg ik het Bond virus weer een beetje te pakken.
Helaas duurde dat maar twee films lang en was het voor mij meteen weer gedaan daarna.
Craig heeft dan wel weer iets dat mij aanspreekt.
Die Franse geheim-agent, OSS117, vond ik destijds ook wel prachtig (al waren die films met een veel kleiner budget gemaakt)
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Leuk om te lezen dat je Bond ook goed vindt, iig die met Connery.
Ik ben natuurlijk wat jonger en opgegroeid met de Moore films en vond die toen helemaal het einde. Zoiets had ik nog nooit gezien.
Ik ging er voor voornamelijk naar tekenfilms en naar Bud Spencer & Terence Hill films, dus Bond was net weer een stapje verder qua actie en spektakel.
Connery heb ik ietsje later ontdekt.
De eerste drie heb ik als re-release in de bioscoop gezien, de rest toen ze als huurvideo uitkwamen. Dit was allemaal zo tussen 1982 en '85.
Vandaag de dag staan voor mij Connery en Moore op 1 lijn.
In mijn tienertijd had ik al wel schaalmodelletjes van Corgi van de DB5 en de Lotus duikboot, maar daar bleef het bij, op wat filmboeken na.
Het echte verzamelen is pas rond eind jaren '90 begonnen.
Nu ik ook nog sinds een jaartje op Ebay zit begint het een beetje zorgelijk te worden...
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Wanneer het verzamelvirus toeslaat gaat het meestal hard.
Ik liep vroeger (in de jaren '60)zelfs met Bond-kleding rond, hahaha.
Je had toen Bond hemden, jasjes, manchetknopen (007) stropdassen-en ik weet niet wat allemaal nog meer.
Ook nog filmfoto's, programmaboekjes(kwamen uit Duitsland) en de Bond pockets gehad.
Ja, ik weet waar je het over hebt, geloof me.

thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
James Bondkleding???
Shit! MOET ik dus OOK nog hebben!! 
Ik woonde eerst op een op zich zeer leuk apartement, maar wel wat klein.
Op het laatst stonden de displays en posterkokers in de gang en huiskamer en brak ik bijna letterlijk mijn nek er iedere dag over.
Twee jaar geleden gelukkig verhuisd en heb nu een heel huis tot mijn beschikking en zelfs dat begint al weer wat krap te worden.
Moet natuurlijk ook nog wel wat plek voor mijn vriendin en haar Elvis verzameling over houden.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Ja, als je een vriendin heb die ook een verzamelaar is zal ze het begrijpen. Maar ik heb wel eens gekeken naar "mijn man heeft een hobby!" en daar waren niet alle vrouwen er blij mee 
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Geef ze eens ongelijk 
Maar ik heb daar dus geen problemen mee, sinds een aantal jaren heb ik 'het rijk alleen'.
Bevalt prima zo.
Niemand heeft last van mij, en vise-versa (Maar ik geef grif toe dat dit niet ieders keuze zou zijn)
Ik heb hooguit zelf last van een teveel aan verzamelmateriaal.
Ik zou wel willen dat die Disney Tarzan-merchandize nooit op de markt was gekomen.
Dat is niet meer normaal die hoeveelheid.
Dat zal ook het eerste zijn dat ik van de hand doe.
Zeker die enorme bioscoop-displays, daar heb ik toch geen plaats voor om uit te stallen.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Inderdaad altijd maar een gebrek aan ruimte, en zoals bij jou ook al eens is gebeurd hebben grote verzamelaars hun collectie in bruikleen bij een of andere museum 
wat eigenlijk super is, wat jij hebt geen ruimteprobleem meer, en andere mensen genieten ook van je verzameling 
lordsnoopy
-
- 2949 messages
- 2244 votes
Ik zou wel willen dat die Disney Tarzan-merchandize nooit op de markt was gekomen.
Dat is niet meer normaal die hoeveelheid.
Dat zal ook het eerste zijn dat ik van de hand doe.
Zeker die enorme bioscoop-displays, daar heb ik toch geen plaats voor om uit te stallen.
Mocht je ze alsnog willen, geef maar een gil 
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Ik denk dat ie ze al heeft, of het moeten hele schare items zijn 
lordsnoopy
-
- 2949 messages
- 2244 votes
Film strips is misschien een beetje ongelukkig gekozen. Ik bedoelde film cells (5 frames per stuk), dus stukjes bioscoop film.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
@lordsnoopy:
Dat is bijzonder aardig van je dankjewel.
Maar ik heb er daar ook 'ergens' nog van liggen.
De omschrijving 'ergens'geeft al een beetje aan hoe het met die Disney Tarzanverzameling is gesteld...dozen en nog eens dozen vol materiaal, dat ik nooit meer onder ogen krijg.
Zeker sinds mijn laatste verhuizing is een hele hoop materiaal niet meer uit die dozen geweest.
Maar nogmaals, de geste vind ik bijzonder sympathiek 
stinissen (crew films & series)
-
- 23437 messages
- 76922 votes
Een werkelijk prachtige verzameling , heel erg veel respect .
Mijn eerste aanvaring waren de films van John weismuller , Lex Barker en Gordon Scott.
Later kreeg ik dat dikke hele grote stripboek met het verhaal over Edgar Rice Burroughs en daarna het eerste Tarzan verhaal maar dat boek zul je ook wel hebben?
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Hoe zit jouw filmverzameling of drang om films te zien in elkaar stinissen? Je hebt er bijna 18000 gezien! Ik ben er wel benieuwd naar.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
@stinissen;
Dankjewel.
Leuk om te horen over jouw eigen'Tarzan-verleden'.
Je bedoelde denkelijk dat grote Tarzanboek (strips en info) van de destijds zeer actieve firma 'Classics'?
Er zijn meer van die boeken verschenen, maar het eerste was 't leukst.
Alleen stonden er nogal wat fouten in de tekst, m.a.w. veel genoemde feiten waren onjuist- of half juist.
Naar aanleiding daarvan heb ik toen vaker contact met de directeur van die uitgeverij gehad.
Hij vroeg mij toen zelfs om de hele tekst te herzien voor hem, in geval het tot een herdruk zou komen.
Dat is echter helaas nooit gebeurd.
Maar het het contact bleef wel bestaan.
Via die man kwam er dan later nog een journalist langs van het toenmalige tijdschrift 'Accent', voor een artikel over mijn Tarzan 'gekte'.
Daar is toen nog een leuk 4-pagina artikel uit voort gekomen(een week later stond naar aanleiding van dat artikel dan weer een journaliste van een regionale krant aan de deur, haha)
En ook via dezelfde man van 'Classics'kwamen diverse TV omroepen meerdere malen bij mij terecht om informatie in te winnen over het onderwerp Tarzan. Bijvoorbeeld voor Quiz-vragen etc.
Ja, sorry, je hoeft mij maar een voorzetje te geven, en dan stop ik (bijna) niet meer.
Nu wél dus 
P.S. (haha)
Ja, ik heb zo goed als alles dat er aan Tarzanstrips verschenen is in Nederland, m.u.v. een klein aantal (lelijke) kleine boekjes uit de jaren '40, die peperduur zijn.
DieGo
-
- 5808 messages
- 2365 votes
Brix, meer van dat soort verhalen aub! Heerlijk leesvoer 
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Leuk om te horen DieGo, maar ik wil niet dat dit topic straks gekapt wordt omdat ik er voortdurend op bezig ben.
Ik zou eigenlijk best nog wat meer van mijn verzameling willen laten zien anders.
Zo doe ik er dan tenminste nog iets mee waar anderen wellicht ook enig plezier aan beleven.
Maar misschien leidt het tot oververzadiging hier?
DieGo
-
- 5808 messages
- 2365 votes
Ik vind dat dit soort verzamelingen wel wat extra aandacht verdienen. Bovendien veel leuker om te lezen dan dat mensen een postzegelverzameling hebben (no offence voor postzegelverzamelaars).
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Nee, kom maar met die foto's. Had ik nou maar een mooie verzameling 
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Kost mij wat zoekwerk in mijn foto-dozen.
Ik zal proberen om er tijdens dit weekend iets aan te doen.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Oke, voel je niet verplicht maar foto's zijn altijd leuk.