- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Wat verzamelen jullie?
Wat verzamelen jullie?
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Ik ben net begonnen met het sparen van draken. En dat blijf ik dus ook doen en niet voor een maandje. Heb er niet voor niks een mooie vitrine voor gekocht.
En daar zal er zeker nog wel een mooie bijkomen wanneer 'The Hobbit' in roulatie komt, want daar zit (als het goed is ) een joekel van een vuurspuwende draak in.
(Gegarandeerde merchandize!)
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Hoop dat het dan wel weer een mooie zwarte draak wordt, want de gekleurde spaar ik niet en vind ik ook niet mooi. Maar ben zeker geïnteresseerd als dat verkocht gaat worden ja.
MNV2
-
- 6932 messages
- 1899 votes
@MNV2:
Jouw avatar geeft zo'n beetje de reactie van de mensen weer die al dat spul ooit samen hebben gezien hier in huis( LOL)
(En ik heb daar wel begrip voor ook)
Ik denk dat mensen juist jaloers horen te zijn, het is zoals moviemafketel zegt, vele mensen beginnen met iets te verzamelen maar stoppen dan ook weer na een tijdje wat er voor zorgt dat een verzameling zoals de jouwe bijna uniek is.
Zelf ben ik nooit echt een verzamelaar van iets geweest, buiten misschien dan stripboeken (hoewel ik daar ook alweer enkele jaren geleden vanaf gestapt ben). Maar sedert een jaar ben ik wel veel dvd's aan het kopen en heb ik al een bescheiden collectie.
decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
Ik ben ook niet zo'n verzamelaar ik zit altijd in de knoop met de gedachte: wat heb je eraan en waar kun je het kwijt? Aangezien een vriend mij heeft geholpen met de verslaving van films verzamelen is dit nu een uit de hand gelopen hobby van mij geworden. Ik ben iedere week wel te vinden in de mediamarkt etc. Om een mooie film uit te halen voor in mijn collectie. Soms sla ik dan een weekend stappen over aangezien ik dan mijn geld weer heb opgemaak aan films.
Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Echt een indrukwekkende verzameling Brix, respect voor iemand die zon collectie heeft.
Ik ben net zoals MNV2 bezig met dvd's 
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Hey!
Ik realiseer mij ineens dat ik iets te vieren heb...
Dit jaar ben ik precies 50 jaar bezig met die Tarzan verzameling 
Daar mag een plaatje bij denk ik.
Een collage van filmstills uit de film 'Tarzan's greatest adventure', met Gordon Scott als Tarzan, die in 1960 (het jaar dat ik met de verzameling begon) hier in de bioscopen kwam.
Misschien leuk om te weten dat op de onderste foto, helemaal rechts Sean Connery te zien is, in verkleding, als inboorling, naast hem Anthony Quayle en Scilla Gabel (een Sophia Loren look-alike)

Justinw
-
- 5378 messages
- 1803 votes
Gefeliciteerd, en je verzameling is vanaf nu een Abraham 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Haha schitterend om te zien hoe acteurs als Connery ooit begonnen zijn.
Alles aanpakken om maar in het wereldje te komen dacht hij toen waarschijnlijk. Maar feli Brix kerel!
MNV2
-
- 6932 messages
- 1899 votes
Lol
, James Bond als verkleede primitieveling..
Anyway, gefeliciteerd Brix!
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Lol
, James Bond als verkleede primitieveling..
Je avatar bij deze zin maakt het helemaal af lol.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Voor de goede orde:
Connery speelde in die film best een sterke rol, als bandiet.
Die verkleding was maar tijdelijk, om achtervolgers op een dwaalspoor te brengen.
De producenten van die film vroegen Connery of hij in de volgende Tarzan film wéér mee wilde doen, omdat het zo goed bevallen was wat hij deed.
Zijn antwoord was toen; "Ik zou het graag doen, maar ik heb toegezegd om een rol te spelen in een of ander geheim agenten filmpje, dus helaas gaat het nu niet". "Maar daarna wil ik best weer meedoen".
The rest is history...
decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
Hoe ben je eigenlijk begonnen met het verzamelen van Tarzan artikelen?
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Zag deze trouwens nog niet bij je verzameling 

(Jahaaaa zal hem zo weer weghalen, even simpel glappie op zijn tijd)
MNV2
-
- 6932 messages
- 1899 votes
Je avatar bij deze zin maakt het helemaal af lol.
Ach, een beeld zegt meer dan duizend woorden.. 
MNV2
-
- 6932 messages
- 1899 votes
Zag deze trouwens nog niet bij je verzameling 
(afbeelding)
(Jahaaaa zal hem zo weer weghalen, even simpel glappie op zijn tijd)
Idd, ik had al het gevoel dat er nog iets in Brix z'n collectie ontbrak.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
In het kort (neem dat 'kort'maar met een flinke dosis zout!)komt het hier op neer:
Ik had in mijn jongste jeugdjaren wel al Tarzanfilms gezien, ik denk vanaf mij vijfde jaar ongeveer.
Ik mocht toen altijd met een groepje oudere jongens mee naar de middagvoorstellingen op zondagen.
Maar die films deden mij niet zo veel, ook toen was ik al bezeten van 'cowboy'films.
Maar toen ik elf was kreeg ik van een vriend een oud Tarzan boek, van de schrijver Edgar Rice Burroughs.
Aanvankelijk had ik helemaal geen interesse daarin, want ik las alleen maar stripverhalen en Arendsoog boeken in die tijd.
Maar hij bleef maar pushen.
Na drie pagina's was ik verkocht...een héél andere Tarzan dan die ik van de films kende kwam uit dat boek naar voren.
Ik wilde toen álles lezen wat Burroughs geschreven had, en begon met die boeken te zoeken.
Destijds nog volop te koop.
Daarna volgden de strips, en reisde ik zowat iedere week (meestal op zondag)per fiets half Limburg af, om Tarzanfilms te kunnen zien.
Die draaiden toen met de regelmaat van de klok in de bioscopen.
Bij bioscopen probeerde ik ook aan filmstills te komen, en soms verkochten die bioscoop eigenaars wel wat aan mij.
Niet veel later begon ik met het schrijven aan de filmverhuur-kantoren, om publiciteitsmateriaal te krijgen.
Dat lukte in die tijd nog wel aardig.
En zo is het allemaal aan 't rollen gegaan.
Later werd ik lid van een Amerikaans Edgar Rice Burroughs genootschap, The Burroughs Bibliophiles genaamd.
Daar ben ik inmiddels tot ere-lid voor het leven benoemd (voor bewezen diensten, haha)
Ik heb vele kontakten op dat gebied, wereldwijd.
Maar inmiddels heb ik al zoveel spullen bij elkaar gebracht dat ik flink aan de rem trek nu.
Vol is vol, er past niet veel meer bij.
Bovendien ben ik nu ook niet bepaald meer de jongste, en moet ik zo langzaamaan eens gaan zien wat er met al dat spul moet gebeuren wanneer ik er niet meer ben, of wie weet waar terecht kom (hopelijk nog even niet)
Misschien nog een aardigheidje tot slot.
Begon jaren zeventig was ex-Tarzan acteur Johnny weissmuller in Nederland (Utrecht)
een goede vriend van mij is toen een halve dag met hem opgetrokken.
Weissmuller vertelde toen o.a. dat hij helemaal niets meer had van herinneringen uit zijn Tarzan-filmperiode, zoals filmfoto's.
Daar zou hij graag nog iets van willen hebben.
Mijn vriend en ik hebben toen een stapeltje filmstills uit onze verzamelingen aan hem toegestuurd achteraf, en Weissmuller was als een kind zo blij er mee.
En voor ons was dat toch ook wel heel bijzonder.
Voor wie na dit (te) lange verhaal nog niet slaapt
...welterusten voor straks, en dank voor het lezen
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Heb je er zo een ook in 't groen?
Geloof het of niet, maar ik heb Tarzan condooms in mijn verzameling!
Op de verpakking staat een foto van Johnny Weissmuller.
Een Duitse firma bracht die dingen, als fun-card op de markt.
Maar hier waren die niet te koop.
Toen ik hen schreef over mijn verzameling kreeg ik prompt 2 sets gratis toegestuurd.
decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
Indrukwekkend verhaal Brix. Wat heb jij toch allemaal meegemaakt en niet alleen op Tarzan gebied. Een history waar je trots op mag zijn en ik heb het met plezier mogen lezen.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Heb je er zo een ook in 't groen?
Goed verhaal en in het groen kun je er misschien nog een boom van maken waar je een kleine Tarzan in kan laten slingeren.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Was ook mijn bedoeling, ik heb bijpassende Tarzan poppetjes 
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Ik heb die Tarzan condooms ooit eens meegenomen toen ik over mijn hobby in een TV programma mocht vertellen.
Het publiek dat bij die opname aanwezig was lag in een deuk toen de presentator en ik het daarover hadden 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Ja eerst Connery, dan de condooms en dan als slotstuk de vibo. Daar moet je het publiek toch wel mee vast kunnen houden haha.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Indrukwekkend verhaal Brix. Wat heb jij toch allemaal meegemaakt en niet alleen op Tarzan gebied. Een history waar je trots op mag zijn en ik heb het met plezier mogen lezen.
Dankjewel.
Dat is de leuke kant van mijn ('gevorderde') leeftijd, je hebt wat om naar terug te kijken.
Maar jonger zijn, zonder al die herinneringen mag voor mij ook meteen, haha.
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
Ergens terug te zien en welk programma?
Dat programma (presentator was Lei Meissen, een Maastrichtse coryfee destijds)zit ergens in het archief van TV L1 (Maastricht) samen met nog twee langere specials die ze bij mij thuis hebben opgenomen.
Ze hebben die vaak herhaald in de loop der jaren.
Tegenwoordig (gelukkig) niet meer, haha.
decicco
-
- 2856 messages
- 1143 votes
Als je het nog ergens weet uit tehalen wil ik het graag bekijken.