- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Onder welke omstandigheden kijk jij je films? (/thuisbioscoop)
Onder welke omstandigheden kijk jij je films? (/thuisbioscoop)
Movie-Addicted
-
- 2221 messages
- 3435 votes
Maakt niet uit waar die 10 euro naartoe gaan. Feit is dat je 10 euro armer bent voor een film te bekijken waarvan je niet eens weet of die goed is of niet. Waar ik woon is dat vaak ook nog in een zaal vol lawaaierige tieners. En dan ook nog eens een hoop reclame en een verplichte pauze. Neen, dan kijk ik veel liever een film thuis in mijn eentje.
Zal ook niet meer snel naar de bioscoop gaan, laatste keer is al bijna 2 jaar geleden en dat was voor Shichinin no Samurai.
Goede statement, gelijk heb je! Voorbeeld 2: In mijn woonplaats zijn 12 jaar geleden 3 bioscopen afgebrand (met opzet door de eigenaar) en sindsdien is er geen een meer. En om nou een half uur te gaan rijden naar de dichtstbijzijnde bioscoop, ben ik mijn bioscoopkaartje al kwijt puur aan benzinekosten. Laat mij dan ook maar lekker thuis (niet sarcastisch bedoeld).
Bélon
-
- 1795 messages
- 0 votes
Dat maakt het wel, bioscopen moeten overeind blijven. Ja, laat de reclame maar weg en je kan in no time je biezen pakken. Nee, echt handig ja.
Als je het geldverspilling vindt blijf je maar fijn thuis inderdaad maar erheen gaan en zeiken op reclame snap ik niet. Ook gek dat je in winkels spullen niet gratis kan meenemen, maar winkeliers hebben het gore lef geld te vragen.
Wat een onzinnige vergelijking. Als ik bij de bakker een half brood haal hoef ik toch ook niet eerst een reclamefolder door te bladeren.
En je zou ook kunnen redeneren dat het vertonen van reclame diefstal is van mijn tijd, daar kom ik niet voor.
Als bioscoop-exploitatie inderdaad niet kostendekkend is zonder reclame zou ik het er trouwens best voor over hebben om b.v. 2,50 euro extra te betalen. Maar goed zoals het nu is kom ik in in het vervolg wel een kwartier later, tijdens de voorfilmpjes. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Toegegeven, de vergelijking was iets kort door de bocht
.
Snap het overigens wel, maar wel iets waar ik alle begrip voor heb. Vind het sowieso geen punt omdat ik de aanloop naar het main event ook wel prettig vindt.
Bélon
-
- 1795 messages
- 0 votes
Op zich is reclame ook geen onvermijdbare ramp als men er maar duidelijk over is. Ik kom niet zo heel vaak in de bios, ik dacht dat de tijd aangegeven op het kaartje de tijd was dat de film startte. Handiger zou zijn ook de "uiterste tijd dat de deuren sluiten" erop te zetten dan vermijd ik zoveel mogelijk reclame. Op deze manier vind ik het een beetje een slinkse truck om toch mensen reclame voor te schotelen die daar totaal geen behoefte aan hebben.
PS: ik heb echt een hele grote hekel aan reclame, kijk ook nauwelijks (commerciële) TV, dus dan begrijp je misschien mijn irritatie als ik opeens hondebrokken en uitvaartverzekeringen langs zie komen terwijl ik dat niet verwacht 
Enfin het grote scherm en goed geluid maakt gelukkig ook veel goed van de totale bioscoop-ervaring 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
O, daar ben ik dan niet van op de hoogte. Bij mijn lokale bioscoop sluiten de deuren nooit, dus wordt je ook niet gedwongen rond een bepaald tijdstip binnen te komen. Als dat inderdaad wel zo is dan heb ik helemaal niks gezegd
.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Ik was even vergeten dat ik reageerde op Movie Meter, de site/forum waar in iedereen je gelijk afzeikt en je zwaar bekritiseerd wordt als je anders denkt over een film of onderwerp dan het grote gros.
Als je dit al afzeiken noemt, dan ben je vast niet veel gewoon ?
Ik ga al jaren niet meer naar de bios, 9 euro voor een standaard film en 11 euro voor een lange film en 11 euro voor een 3 D film terwijl het bij 95% van de films geen eens een meerwaarde toevoegt.
Lijkt me wel vrij duur te zijn. Waar ik ga is het meestal 6€, met een toeslag van 1€ voor 3D-films. Lange films krijgen dan weer een toeslag van 0,5€.
En popcorn of ander voer is er in die bioscoop niet te krijgen, dus geef je ook niets uit.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
En wat hebben wij eraan dat jij goedkoop naar de bios kan?
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
En wat hebben wij eraan dat jij goedkoop naar de bios kan?
Ik vind het gewoon raar dat elders de prijzen zo hoog zijn. Ik vraag me af of dat in zijn buurt bij elke bios het geval is?
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Geen idee waar jij woont maar in en rond Antwerpen is dat normale prijs voor de grotere bioscopen. Of je moet maandag om 11:00 naar de bioscoop.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Geen idee waar jij woont maar in en rond Antwerpen is dat normale prijs voor de grotere bioscopen. Of je moet maandag om 11:00 naar de bioscoop.
Tarieven » Cinema Albert - cinema-albert.be
of deze:
Hier ga ik ook wel eens, maar de prijs valt daar 1€ duurder uit:
http://www.cinemafocus.be/tarieven.htm
Tarieven | Ciné Aalst - Palace & Feestpaleis - cine-aalst.be
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Dat kost me meer aan benzine dan het verschil in prijs. Sowieso vind i dat soort kleine zaaltjes al helemaal de prijs niet meer waard.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Ik weet natuurlijk niet waar je woont, maar dat zijn voor mij de dichtst bijzijnde zalen.
Er is ook nog een kinepolis, maar daar ga ik niet graag (plaatsen op voorhand reserveren).
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Ik woon gewoon in Antwerpen. Dicht bij Metropolis en UGC. En Cartoons, maar die kleine complexen vind ik teveel lijken op huiskamers, waardoor de meerprijs helemaal onzinnig is geworden.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Ik woon gewoon in Antwerpen. Dicht bij Metropolis en UGC. En Cartoons, maar die kleine complexen vind ik teveel lijken op huiskamers, waardoor de meerprijs helemaal onzinnig is geworden.
Dat vind ik nu net niet.
Je hebt wel van de krakkemikkige zalen (Da's de reden dat ik niet graag naar cinema Sphinx ga, op de Gentse Korenmarkt). Maar over het algemeen:
- Is het publiek er meer gedisciplineerd dan in het willekeurige mega-complex van Kinepolis.
- Ligt het in een minder marginale buurt
- Is er minder randanimatie (popcorngedoe, en wat heb je daar allemaal in Kinepolis?)
- Bovendien is het er vaak gezelliger ... en da's het grootste pluspunt. Het zorgt er voor dat je optimaal (in de beste gemoedstoestand) van een film kan genieten.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12839 votes
Voor de beste gemoedstoestand zit ik sowieso thuis. Kan ik languit liggen, eten wat ik wil, drinken wat ik wil en zijn er geen onderbrekingen van wie ook die wat te melden heeft. Iets waar die kleine arthouse zalen ook echt wel last van hebben trouwens.
Enige meerwaarde die een bioscoop biedt is een belachelijk groot scherm en veel lawaai (en dan mag je hopen dat de geluidsinstallatie niet teveel kraakt, zoals in sommige UGC zalen het geval was). Daarvoor apprecieer ik de bioscoop dan ook wel, wat niet wegneemt dat het ik verder énorm overprized vind voor wat het biedt.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Voor de beste gemoedstoestand zit ik sowieso thuis. Kan ik languit liggen, eten wat ik wil, drinken wat ik wil en zijn er geen onderbrekingen van wie ook die wat te melden heeft. Iets waar die kleine arthouse zalen ook echt wel last van hebben trouwens.
Enige meerwaarde die een bioscoop biedt is een belachelijk groot scherm en veel lawaai (en dan mag je hopen dat de geluidsinstallatie niet teveel kraakt, zoals in sommige UGC zalen het geval was). Daarvoor apprecieer ik de bioscoop dan ook wel, wat niet wegneemt dat het ik verder énorm overprized vind voor wat het biedt.
Ok, daar kan ik me ook wel in vinden.
Niets zo gezellig als een koude winteravond/nacht: haardvuur aan, zetel recht voor de TV schuiven, een hele boek dekens, eten en drinken bij de hand, ...
Zolang je maar niet gestoord wordt 
ibendb
-
- 5036 messages
- 3214 votes
Kamer vernieuwd en dit is nu gewoon fantastisch.

Die canvas van Eponine vind ik gewoon prachtig.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Hij is dus al te pindakazen.
Jammer maar was te verwachten. Wel jammer dat je dan liefhebbers probeert weg te zetten als pubers, maar alles aangrijpen om je review kracht bij te zetten. Voor traditionele/conventionele filmische constructies kom je met Spring Breakers van een koude kermis thuis.
Ik wil 'm wel weer graag zien maar de eerste keer thuis heb ik toch liever Blu-ray. Wel fijn dat het hier nu met de beschikbare download het hier weer druk gaat worden. Ik ben benieuwd.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Even de rips gecheckt maar wat een abominabel niveau. Voor de geduldigen (met een solide audio setup) onder ons zou ik nog een paar dagen wachten. Image quality kan ook nog veel beter (voor wie daar enorme waarde aan hecht)
jarno1975 (moderator series)
-
- 10970 messages
- 2790 votes
Divx
Zeker bij dit soort films zou ik zeker wachten op de dvd / blu-ray versie.
Auke Briek
-
- 239 messages
- 54 votes
Ik ga wel wachten op de Blu-ray. Al staat er bij de combo pack op Bol.com ineens "Beschikbaar op 10.07.2013" in plaats van 06.07.2013. Nog vier dagen langer wachten dan beloofd. 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Divx
Inderdaad. Moet je niet willen.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik ga wel wachten op de Blu-ray. Al staat er bij de combo pack op Bol.com ineens "Beschikbaar op 10.07.2013" in plaats van 06.07.2013. Nog vier dagen langer wachten dan beloofd.
Vond het al zo vreemd, Nederland eerder dan de wereldwijde release (9 juli).
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Divx
Inhoudelijk gaat de film niks veranderen hoor, of het nu divx, dvd of blu-ray is. En zo te lezen zijn de kritieken van Eline gewoon op de inhoud van deze film gericht.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ze heeft het ook gewoon over de vorm, de muziek. Al moet je het zelf weten als je volstaat met een inferieur exemplaar maar lijkt me dan niet verstandig om a een oordeel te vormen over de vorm en b je eige nervaring te spiegelen aan die het wel goed vonden (om over de domme conclusies die aan de medestanders worden verbonden maar te zwijgen).
De inhoud zit 'm niet in narratief maar thematiek, terwijl er duidelijk op de eerste teveel blind gestaard wordt. Dan gaat het 'm niet worden. Korine doet niet aan filmische conventies.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Waarom zou ik niks over de songkeuze kunnen zeggen? Wat heeft dat er mee te maken of het geluid wel of niet 100% top is? Je kunt dan best bepalen of je de liedjes erbij vind passen of niet, lijkt mij. Ik vond het vaker irritant werken dan sfeerverhogend.
En die 'conclusie' waar jij over blijft hameren. No offense hoor, maar je zult het vast vaker hebben gehoord. Dat het oppervlakkig is, dat -voornamelijk mannen- zich blindstaren op de sluttyness, de tieten die om de zoveel seconden in beeld verschijnen en het feit dat ze geen kleren lijken te bezitten. Tuurlijk is er voor de echte liefhebber meer dan dat alleen, maar er zullen ook genoeg mensen zijn die het voornamelijk daarom waarderen. Ik kan me niet voorstellen waarom iemand lyrisch zou worden van de zoveelste 'ik ga mijn geweer eens wannabe pijpen' shots.
stinissen (crew films & series)
-
- 23437 messages
- 76922 votes
Ze heeft het ook gewoon over de vorm, de muziek. Al moet je het zelf weten als je volstaat met een inferieur exemplaar maar lijkt me dan niet verstandig om a een oordeel te vormen over de vorm en b je eige nervaring te spiegelen aan die het wel goed vonden (om over de domme conclusies die aan de medestanders worden verbonden maar te zwijgen).
De inhoud zit 'm niet in narratief maar thematiek, terwijl er duidelijk op de eerste teveel blind gestaard wordt. Dan gaat het 'm niet worden. Korine doet niet aan filmische conventies.
Dat van dat inferieur exemplaar is gewoon gelul en ja in Duitsland is die al uit.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dat van dat inferieur exemplaar is gewoon gelul en ja in Duitsland is die al uit.
O jawel hoor. Kunnen er land en breed over lullen, maar de kwaliteit is verre van optimaal. Dat het voor jou niet uitmaakt, dat is een ander verhaal.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Waarom zou ik niks over de songkeuze kunnen zeggen? Wat heeft dat er mee te maken of het geluid wel of niet 100% top is? Je kunt dan best bepalen of je de liedjes erbij vind passen of niet, lijkt mij. Ik vond het vaker irritant werken dan sfeerverhogend.
Puur omdat de sfeer dan niet voelbaar kan zijn. Vooral niet met functie die het in Spring Breakers heeft, allemaal in dienst van de transcendente 'feel' die bewerkstelligd probeert te worden. Vind Skrillex op Spring Break dan ook een prima keuze. Persoonlijke smaak moet i ndeze helemaal niet zo relevant zijn.
Ik heb het vaker gehoord maar dat maakt diezelfde stelling niet minder kort door de bocht. Wat had je anders verwacht van Spring Break? Allemaal onderdeel van de thematiek, en het heeft zijn esthetische functie. Moeilijk af te doen als een deel uit de National Lampoon's reeks.
Jammer dat het tegenviel verder, het is blijkbaar allemaal niet binnen gekomen zoals de bedoeling was van Korine en co.
mwoeb.
-
- 57 messages
- 0 votes
Inderdaad, 't is zinloos te ontkennen dat (deze) film op een 13" scherm (en laptop speakers) kijken evenwaardig is aan hoe het bedoeld is. Ik zeg niet dat je er geen mening over kunt vellen, je mist gewoon heel veel. Vind het nog steeds jammer dat ik maar tweemaal naar de bioscoop ben geweest om van dit werk te genieten.
Bijvoorbeeld: ik ben helemaal geen Skrillex-fan, verre van. Maar die openingsscène op het strand is een geniale samenwerking van beeld en geluid, iets wat je mist als beide niet optimaal zijn.