• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.614 votes
Profile

Onder welke omstandigheden kijk jij je films? (/thuisbioscoop)

michael

• 216 messages
  • 2425 votes

Van zo'n mooi scherm kan ik alleen nog maar van dromen. Wat ziet dat er mooi uit zeg

dragje

• 5098 messages
  • 0 votes

Dank voor de complimenten!

Erhm.. kosten? Beamer betreft een Sanyo PLV-Z4 die kost iets van 1500 euro. Het scherm koop je om en nabij voor 400 euro, een dolby surround en een 5.1. geluidssysteem hiervoor koste mij een kleine 1000 euro....

Dus al bij al heb je voor 3000 euro alles in huis, los van een DVD speler, het liefst wel met een HDMI uitgang en een HDMI bedrading die nogal kostbaar is.... maar goed, voor 3000 á 3500 ben je echt klaar hoor!

Het zijn wat centen maar dan heb je echt zeer goed beeldkwaliteit. De beamer kan zelfs "half" HD aan. Leuk voor als je een laptop hebt bijvoorbeeld en een 720P resolutie serie van het één of ander hebt gedownload. Je ziet dan, fair is fair, wel direct waar het naartoe gaat in de toekomst, High Resolution is toch serieus de volgende fase.

Neemt niet weg dat een goede kwaliteit DVD meer dan prima beeld laat zien.

En ja, de scène die je hier ziet is inderdaad afkomstig van de film Brief Encounter. Op die manier film kijken klinkt misschien ouderwets maar ik ben serieus van mening dat zo'n ervaring je wel meer in de film 'trekt' dan wanneer je naar een "klein" scherm kijkt

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

[quote]Erhm.. kosten? Beamer betreft een Sanyo PLV-Z4 die kost iets van 1500 euro. Het scherm koop je om en nabij voor 400 euro, een dolby surround en een 5.1. geluidssysteem hiervoor koste mij een kleine 1000 euro....

Dus al bij al heb je voor 3000 euro alles in huis, los van een DVD speler, het liefst wel met een HDMI uitgang en een HDMI bedrading die nogal kostbaar is.... maar goed, voor 3000 á 3500 ben je echt klaar hoor![quote]

Oei! dat wordt nog even door sparen

kinjutsu

• 1549 messages
  • 2582 votes

Hoe ik straks een film ga kijken is als volgt:

- Alleen

- Mijn kamer

- Donker

- TV van beneden naar m'n kamer gesleept (niet super-groot, maar zeker niet klein)

- Zitzak

- Muji memory-foam kussentje

- Zak M&Ms (geel)

- Zak mini Toblerones

- Fles Cola

- Genieten.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

M&M, Toblerone én cola?

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

Een beetje een late reactie maar wat een scherm dragje!! Geweldig, daar beleef je vast wel veel plezier aan.

Halcyon

• 9952 messages
  • 0 votes

Halcyon wrote:

(quote)

Tegenwoordig hou ik het op een tas thee en een stuk cake .

Is ondertussen nog altijd het geval. Je zou denken dat ik er een dikke cake-buik van gekregen heb, maar dat valt nog goed mee .

Overigens ben ik van plan om m'n TV-scherm te vervangen door ofwel een laptop, ofwel een mooie, grote flatscreen. Iemand tips wat die flatscreen betreft? Heb in Saturn heel wat leuke aanbiedingen gezien, maar ik vertrouw de service van die keten niet zo...

kinjutsu

• 1549 messages
  • 2582 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

M&M, Toblerone én cola?

Ja ik ben niet zo van de chips/nootjes

Valt me trouwens wel op hoe veel mensen die chips/nootjes gewoonte wel hebben

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

Omdat ik naast m'n passie voor film en muziek ook nog ga werken, een vriendin heb en een groot sociaal leven, gebeurt het wel eens dat ik een film delen zie. Hangt uiteraard van de film af. Sommige films vereisen in één trek door (wat nog altijd het beste is natuurlijk), maar soms heb ik de tijd niet en spreid ik een film over twee dagen.

Zijn er nog mensen die dat soms doen of ben ik de enige die met deze rare gewoonte zit?

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

Soms wel ja, je ontkomt er gewoon niet altijd aan.

Als je opeens door omstandigheden (lange telefoontjes, plotselinge boodschappen, bezoek etc.) niet meer op tijd de film kunt afkijken en kunt gaan pitten en de film dus de volgende avond maar afkijkt (is bij mij de meest voorkomende).

maerk

• 4249 messages
  • 2702 votes

Als ik een film wil zien moeten er altijd twee dingen bij de hand zijn: Eten en drinken . Ik drink meestal Cola en eet wat ik dan lekker vind. Koekje, chips, cake en nu staat er een zak M&M's in mijn keukenkastje . Verder heb ik een mooie flatscreen die groot genoeg is (61 cm) en een goede beeldkwaliteit heeft. Meestal kijk ik films alleen maar met een paar vrienden is het ook erg gezellig. Verder heb ik het geluk dat ik een kamer buiten huis heb. Het heeft dan de grootte van een kleine huiskamer en heb volop ruimte. Daardoor kan ik films kijken vanaf mijn eigen (slaap)bank!

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Zelf sinds zaterdag een Breedbeeld scherm van 19 inch gekocht voormijn pc(kijk al mijn films via de pc) en ben erg blij met deze aankoop! in de hoogte is tie niet groter dan een 17 inch.. maar in de brete scheeld het een hoop.. nu kan ik ook films kijken zonder die 2 irritante zwarte balken

Eet er weleens chipje bij en wat te drinken.. maar dat vaak alleen inhetweekend omdat zoiets snel een slechte gewoonte kan worden

Film in 2x kijken isme nog nietvaak gebeurd.. als ik een film aanzet wilikdie ook afkijken..

Lui (crew films)

• 3491 messages
  • 11867 votes

het belangrijkste voor mij bij het film kijken is bacardi gemixt met sinaasappelsap, geen idee hoe het gekomen is maar het is een gewoonte geworden, verder het liefste chips.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Kijk meestal zonder consumpties (wel voor en na de film of tijdens de extra features). Kijksituatie/'home-cinema'...

(afbeelding)

Foto bij daglicht genomen. Uiteraard kijken we meestal 's avonds, komt meeste licht van 't scherm en lijdt omgeving niet af.

Lui (crew films)

• 3491 messages
  • 11867 votes

ziet er leuk uit, altijd leuk om iemands huiskamer te zien

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Daar zou ik dus nooit film kunnen kijken. Zou ik veel te veel afgeleid zijn door al die voorwerpen die de tv omsingelen.

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Apollinisch wrote:

Daar zou ik dus nooit film kunnen kijken. Zou ik veel te veel afgeleid zijn door al die voorwerpen die de tv omsingelen.

Foto bij daglicht genomen. 46"scherm is met de huidige 'omsingeling' overdag minder dominant in de woonkamer. Uiteraard kijken we meestal films s'avonds, komt meeste licht van 't scherm en lijdt omgeving zeker niet af.

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Nee idd.. savonds lichten uit lekker donker.. dan merk je helemaal niks van de omgeving..

(afbeelding)

Mijn nieuwe scherm sinds zaterdag.. 19 inch Belinea 1925 S1W Breedbeeld scherm

Baksteen

• 720 messages
  • 748 votes

Als de scart kabel niet begint te piepen ben ik al heel tevreden tijdens een filmpje.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Ik kijk tegenwoordig af en toe films in de trein op m'n laptop. Niet echt de perfecte omstandigheden om een film eer aan te doen, maar de treinreis wordt er wel korter van.

kleez

• 849 messages
  • 1207 votes

Ik kijk mn films op mn laptop! Ik heb een laptop (Asus) met DVD schermresolutie, en beeld is echt heel erg mooi! Vind het beeld vele malen mooier dan op een 'normaal' los beeld scherm ! Heb trouwens voor geluid een koptelefoon met 5.1

Verder hebben wij / ik sinds een maand een nieuwe Phillips LCD TV! Nu nog een nieuwe DVD spelen / DS-systeem want die we nu hebben is echt waardeloos!

Ik neem wel altijd de tijd voor m'n films, dat zeker!! Lekker rustig, wat drinken wat lekkers erbij ! Voorbij echt een lust

De Mees

• 558 messages
  • 64 votes

Nu even niet meer, vlak voor het einde van Midnight Run is mijn TV overleden

Alleen nog op mijn PC een filmpje kijken.

Iemand suggesties wat ik moet kopen?

Lad

• 5700 messages
  • 0 votes

Zakje chips in mijn linkerhand en een goei pils in mijn rechterhand en laat de film maar beginnen.

Film Pegasus (moderator films)

• 31148 messages
  • 5448 votes

De Mees wrote:

Nu even niet meer, vlak voor het einde van Midnight Run is mijn TV overleden

Alleen nog op mijn PC een filmpje kijken.

Iemand suggesties wat ik moet kopen?

Een andere TV?

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

Als ik een eigen DVD kijk, begin ik meestal 's nachts rond 00.30/01.00 uur (in de vakanties, vrije dagen enz. uiteraard). Dan is het lekker rustig, ga ik op de bank liggen, lichten uit, pizza in de oven of gewoon chips/popcorn eten en kijken maar!

O ja, gekleed in m'n pyama.

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2842 votes

Die pizza ga je niet meer verbranden hoor voor het slapen gaan.

The Last

• 7169 messages
  • 0 votes

Lekker boeiend.. Zolang je maar kunt genieten toch?

Is ook niet altijd hoor.

Ajax&Filmfreak

• 3362 messages
  • 3729 votes

Liefst in het donker, zittend op onze relaxte bank op ongeveer drie en een halve meter afstand van onze 32 Inch Breedbeeld tv en genieten van Dts of DD 5.1 geluid.

Natuurlijk met wat te roken eten en te drinken.

Manschot

• 152 messages
  • 0 votes

Ik kijk vaak films op de PC in mijn eigen kamer, omdat mijn ouders geen zin hebben of de TV is voor de zoveelste keer bezet. Het zit niet echt lekker in m'n bureau stoel en soms kan ik me moeilijk concentreren op de film als ik door iets buiten wordt afgeleid.

Wat wel fijn is, is dat ik twee grote boxen aan mijn computer heb hangen die normaal bedoelt zijn voor de TV. Dan heb ik tenminste wel mooi geluid. (:

Mescaline

• 7089 messages
  • 3223 votes

Heb zelf een 19 inch breedbeeld scherm en draai ook films opmijn pc...

Als ik overdag een film kijk sluit ik de rolluiken en de gordijnen.. dan is het echt helemaal donker.. wel relaxed

Maar het meeste kijk ik ook later op de avond meestal tussen 11/half 12 omdat het dan lekker rustig is en ik lekker kan genieten vanmijn film

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.