- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Ik ben geslaagd/afgestudeerd/ bevallen/getrouwd!!!
Ik ben geslaagd/afgestudeerd/ bevallen/getrouwd!!!
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Neen. Ik heb dertig jaar geleden al de keuze gemaakt: ofwel enkele pintjes drinken ofwel niet achter het stuur kruipen. En daar ik zeer graag een glaasje alcohol nuttig heb ik voor het laatste gekozen.
Als ik iets gedronken heb ben ik levensgevaarlijk op de weg. Zelfs nog met een fiets.
Dus heb ik een vrouw genomen die niet drinkt en altijd BOB is. Makkelijk. 
Is dat glaasje alcohol dan écht zo belangrijk voor je? Het is toch heerlijk om te kunnen gaan en staan waar je wilt, nooit afhankelijk te hoeven zijn van een ander of het openbaar vervoer!? Als ik voor mezelf spreek: ik was aanvankelijk ook erg sceptisch over het nut van een rijbewijs. Op een gegeven moment ging ik toch overstag en nu ben echt hartstikke blij dat ik hem heb! Het geeft echt zoveel vrijheid!
Dus, The One Ring, je gaat er nog veel plezier aan beleven! Goed gedaan hoor!
In één keer geslaagd?
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
[
Is dat glaasje alcohol dan écht zo belangrijk voor je? Het is toch heerlijk om te kunnen gaan en staan waar je wilt, nooit afhankelijk te hoeven zijn van een ander of het openbaar vervoer!? Als ik voor mezelf spreek: ik was aanvankelijk ook erg sceptisch over het nut van een rijbewijs. Op een gegeven moment ging ik toch overstag en nu ben echt hartstikke blij dat ik hem heb! Het geeft echt zoveel vrijheid!
Het gaat niet over de belangrijkheid van dat glaasje alcohol. Voor mij gaat het over zelfkennis én verantwoordelijkheid.
Ik weet met 100% zekerheid, dat als ik nu mijn rijbewijs behaal, de eerste maand water zal drinken. De maand daarna één pintje en dan twee... En als ik er vijf drink, ben ik niet dronken, maar zeer roekeloos. Ik heb het ondervonden met de fiets en de bromfiets. Dan ben ik een gevaar op de weg. Voor mijzelf misschien niet zo erg, maar voor anderen.
En voor mij is een auto geen vrijheid hoor. Ik ga en sta nu ook waar ik wil. Ik woon op 5 minuutjes van een dozijn bushaltes die echt overal heengaan en op 5 minuten van het station. Op een half uurtje ben in met de bus in Brussel.
Met 'De Lijn' (Vlaamse bus en tram) rij ik gratis en met de trein aan 50%. En anders zet mijn vrouw mij ergens af en ga nog waar ik wil...
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Ik snap het, als je dichtbij bus en trein woont is het natuurlijk (meestal) geen probleem om ergens te komen. Aan de andere kant; ik weet niet hoe het in België is met de bus en de trein, maar hier in NL rijdt er nooit iets op tijd. Best vervelend...
Maar goed, met de auto kun je natuurlijk ook in de file komen te staan.
En over met alcohol op in het verkeer: ik ben van mening dat één glas alcohol al teveel is in het verkeer.
Hoe doe je dat dan, als je met de fiets na vijf glazen al roekeloos bent? Hoe kom je dan thuis?
us_raider
-
- 2034 messages
- 0 votes
Nederland zou een voorbeeld aan onze zuiderburen moeten nemen wat betreft het openbaar vervoer, dat is hier echt tig keer duurder... 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Hoe doe je dat dan, als je met de fiets na vijf glazen al roekeloos bent? Hoe kom je dan thuis?
Telefoontje naar de vrouw. En er zijn vrienden genoeg in de buurt... 
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Dus, The One Ring, je gaat er nog veel plezier aan beleven! Goed gedaan hoor!
In één keer geslaagd?
Nee, het was de tweede poging. Is snel genoeg zullen we maar zeggen 
Verder herken ik wel wat je zegt over het nut van het rijbewijs. Ik was aanvankelijk ook niet meteen van plan zo snel mogelijk rijlessen te gaan nemen. Ik heb zelf nog geen auto en op schooldagen zal ik hem ook niet echt snel nodig hebben. Maar het is inderdaad wel fijn om hem toch te hebben. Al is het inderdaad maar om niet van het openbaar vervoer afhankelijk te zijn. Hier in Afferden rijd maar 1 bus per half uur langs, die ook nog eens bijna altijd te laat is. Wordt je niet vrolijk van. Van Speedy's probleem heb ik verder geen last, want ik ben niet echt een groot alcoholdrinker
Wel respect voor Speedy's zelfkennis 
En nog bedankt iedereen, voor de felicitaties.
maxcomthrilla
-
- 15579 messages
- 2845 votes
Gefeliciteerd The One Ring! Ik had hem ook pas de 2de keer behaald. Maar je ligt nog altijd voor op het landelijk gemiddelde. De gemiddelde Nederlander doet er namelijk 2,1x over om te slagen
En Doom jij ook succes op weg naar je rijbewijs!
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Nee, het was de tweede poging. Is snel genoeg zullen we maar zeggen 
Verder herken ik wel wat je zegt over het nut van het rijbewijs. Ik was aanvankelijk ook niet meteen van plan zo snel mogelijk rijlessen te gaan nemen. Ik heb zelf nog geen auto en op schooldagen zal ik hem ook niet echt snel nodig hebben. Maar het is inderdaad wel fijn om hem toch te hebben. Al is het inderdaad maar om niet van het openbaar vervoer afhankelijk te zijn. Hier in Afferden rijd maar 1 bus per half uur langs, die ook nog eens bijna altijd te laat is. Wordt je niet vrolijk van. Van Speedy's probleem heb ik verder geen last, want ik ben niet echt een groot alcoholdrinker
Wel respect voor Speedy's zelfkennis 
En nog bedankt iedereen, voor de felicitaties.
Ach, ik haalde hem ook pas bij de tweede poging, denk dat dat heel normaal is. Bovendien heb ik ik weet niet hoeveel lessen nodig gehad! Ze zijn flink rijk van mij geworden bij die rijschool! 
Wat je vertelt komt me allemaal heel bekend voor. Ik zat ook nog op school, had een OV-jaarkaart dus waarom zou ik mijn rijbewijs gaan halen. Todat een goede vriendin me de voordelen duidelijk maakte. Nooit meer afhankelijk van anderen, je kunt gaan en staan waar je wilt. Bovendien is het straks handig als je een baan gaat zoeken!
Je leert overigens pas écht autorijden als je een eigen auto hebt. In het begin leen je de auto van je vader, moeder of een andere bekende en dan durf je toch niet helemaal 'voluit te gaan', als je begrijpt wat ik bedoel. Maar ja, het is even een uitgave natuurlijk, een eigen auto. Hoewel een tweedehands autootje tegenwoordig voor een prikkie te koop is. Misschien als je je ouders of opa en oma heel lief aankijkt... 
Ik ben ook absoluut geen alcoholdrinker. Ik ben juist graag de BOB! Een beetje verantwoordelijkheid vind ik eigenlijk wel prettig. En als je anderen op die manier een leuke avond kunnen bezorgen (omdat zij wel kunnen drinken), dan word iedereen er beter van toch!?
kos
-
- 46697 messages
- 8853 votes
Autorijden is enorm handig. En als je gaat drinken ga je gewoon met de fiets of taxi. Simpel genoeg.
Prudh
-
- 3124 messages
- 1874 votes
Prudh als derdejaars Communicatie- en Informatiewetenschappen student. Tijd om in dit jaar een minor uit te kiezen; een belangrijk vak dat toespitst op één onderwerp. De keuze: Film en TV. Hierin worden er films geanalyseerd die speciaal voor dit vak in de bioscoop / filmhuis vertoond gaan worden. Hoe tof is dat?
Eerste college, woensdag jongstleden. De boodschap: er mogen slechts twintig studenten meedoen aan dit college. Zestig inschrijvingen. De selectie gebaseerd op aantal studiepunten (oei!) en aanvankelijk een kleine filmanalyse van de beginscene van Resevoir Dogs. Als ik dit maar ga halen...... De docent deelt mede dat er voor vrijdagochtend uitsluitsel is. Degenen die toegelaten zijn krijgen dit op de student mail te horen, de rest hoort niets. Peentjes zweten tot vrijdagmiddag dus.
Vrijdagmiddag, ruim. Geen mail. Boosheid. Plannen om hierin tegen beroep te gaan worden gesmeed, afspraken gemaakt. Maar wat blijkt er om 14:00 mijn mailbox te sieren? Een lijst met 23 namen van personen die toegelaten zijn, waaronder de mijne. HOE TOF IS DAT? Film kijken op groot scherm voor school... (btw niet afgestudeerd, maar het is een stap in de goede richting
)
jordybeukeboom
-
- 6797 messages
- 2423 votes
Van harte. Is Prudh je voornaam?
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Veel plezier met films kijken voor school, Prudh 
jordybeukeboom
-
- 6797 messages
- 2423 votes
Hahaha godzijdank niet zeg 
Peter Rudolf Ursul de Haan? 
Prudh
-
- 3124 messages
- 1874 votes
Bedankt voor de reacties iedereen en @ jordy: je kan ook vragen waarom in GODSNAAM ik de nick Prudh heb 
Welnu, mijn antwoord luidt: het is een fictioneel character dat in de Nederlandse versie van het eerste deel van de Discworld boekenreeks (inmiddels meer dan 30 delen) verschijnt. Als verbastering van het woord "prut" vond ik dit vermakelijk als zelfspot en nam dit over als mijn Internet alter ego 
N.B. Ursul???
N.N.B. In het echt heet ik Pim, geen Peter
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Ha, een collega-student! Ik doe ook CiW (3e jaars), maar ik kijk eigenlijk al 2 jaar films voor school...?
En ik dacht dat een minor niet 1 maar meerdere vakken omvatte. Of je moet je master bedoelen, in welk geval ik waarschijnlijk dezelfde weg als jij moet bewandelen.
Prudh
-
- 3124 messages
- 1874 votes
Jij zit waarschijnlijk in Utrecht? Ik volg mijn studie in Groningen, waar de opleiding veel minder gericht is op film en TV. En als ik veel minder zeg dan bedoel ik eigenlijk helemaal niet
Kijk maar naar hoe deze minor (die bestaat uit 4 verschillende delen) geregeld is.... Maar goed, daarom ben ik ook zo blij dat ik bij de gelukkige 23 hoor die meedoen 
Phoenix
-
- 7846 messages
- 1418 votes
Utrecht ja
. Goh, dat de studies dan nog zo verschillen. Het ligt er natuurlijk aan welke vakken je kiest in je 2e en 3e jaar, maar ik heb zelfs het overgrote deel van de films in het 1e jaar gezien. Citizen Kane, Blue Velvet, Avalon, Ghost in the Shell. Allemaal langsgekomen
.
Prudh
-
- 3124 messages
- 1874 votes
[jaloezie mode]Ahhh, bastardo![/jaloezie mode]
Wegens luiheid ben ik deze opleiding gaan doen in Groningen (te lui om naar een andere opleiding te zoeken) en ben er langzamerhand achter gekomen dat CIW in Utrecht veel toffer is. Maar na toelating van deze minor hoop ik een master te kunnen (lees: mogen) volgen in Utrecht
Film Pegasus (moderator films)
-
- 31154 messages
- 5451 votes
Ik ben gisteren geslaagd in m'n rij examen. En net als The One Ring ook in 2 pogingen. Weg met die L. Eindelijk.
-
- 31154 messages
- 5451 votes
thanks, ook aan de anderen die onlangs zijn geslaagd in 't rij examen. Want ik zag dat er nog enkele gebruikers waren die aan het leren rijden zijn/waren.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Gefeliciteerd Film Pegasus! Daar ga je nog veel plezier aan beleven! 
-
- 31154 messages
- 5451 votes
Gefeliciteerd Film Pegasus! Daar ga je nog veel plezier aan beleven! 
Heb ik al gemerkt toen ik met men L heb gereden. Ik ben vrij laat begonnen aan de lessen (ben 'al' 28 jaar) omdat ik het vroeger totaal niet nodig had. Maar ik moet af en toe wat vervoeren, zoals mijn keyboard, en ik moest elke keer rekenen op de goodwill van iemand die wou rijden. Die deden dat wel met plezier, maar ik kan dat toch niet eeuwig blijven vragen... Gelukkig heb ik nu zelf een rijbewijs in handen.