- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Ik ben geslaagd/afgestudeerd/ bevallen/getrouwd!!!
Ik ben geslaagd/afgestudeerd/ bevallen/getrouwd!!!
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik denk eerder dat SelmaDuim de vraag aan BenicioDelToro stelde en niet aan ons.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Ik denk eerder dat SelmaDuim de vraag aan BenicioDelToro stelde en niet aan ons.
Uhm, inderdaad ja. Hehe.
Het hele bericht was een reactie op BenicioDelToro trouwens.
narva77 (crew films)
-
- 12724 messages
- 6540 votes
Hé leuk, hartelijk gefeliciteerd BenicioDelToro en je vriend met je zwangerschap! 
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Dank je! Ik voelde de baby vanaf 18 weken. Eerst weet je niet helemaal zeker of dat 'gekriebel' de baby is, maar na een paar keer weet je het wel zeker. Vervolgens wordt het met de week meer en harder. Erg bijzonder allemaal. In het begin is het gevoel echt exclusief voor de moeder, maar ik vond het helemaal leuk toen mijn man het ook kon voelen. Nu voelen we het niet alleen, maar zie je mijn buik ook echt bewegen.
Wij weten niet wat het wordt. We vonden het leuk om dit als grote verrassing te bewaren. Willen jullie het weten?
Achttien weken, dat zou volgende week dus al zijn! Ik hoop dat ik het dan ook kan voelen. Maar het kan net zo goed pas bij 23 weken zijn heb ik begrepen, zeker bij de eerste. Dus we wachten het maar af. Wij willen wel weten wat het is, ik ben te nieuwsgierig! En het is ook wel handig met het oog op de baby-uitzet en de kinderkamer. Maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat jullie het liever niet willen weten. Dat hoor ik ook best veel om mee heen. We hebben 12 oktober de 20-wk echo. Spannend! Hopelijk is alles goed.
Voel jij je verder oké? Jij zit natuurlijk al in het derde trimester, dus de kwaaltjes nemen dan weer toe of niet?
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Hé leuk, hartelijk gefeliciteerd BenicioDelToro en je vriend met je zwangerschap!
Thanks!
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Voel jij je verder oké? Jij zit natuurlijk al in het derde trimester, dus de kwaaltjes nemen dan weer toe of niet?
Heb wel wat complicaties (gehad) in verband met een verhoogde bloeddruk, maar dat lijkt nu weer wat onder controle te zijn. Verder is het derde trimester een stuk zwaarder. Ik had eigenlijk een hele gemakkelijke zwangerschap, maar nu mijn buik groter wordt, wordt alles toch echt lastiger. Vermoeidheid heb ik vanaf het begin last van gehad en dat is er zeker niet minder op geworden. Daar komt nog eens bij dat ik slecht slaap (je ligt niet meer lekker, moet naar de wc, heb honger 's nachts, heb het te warm, brandend maagzuur, enz). Ik ben blij dat het herfst en dus kouder wordt. Emotioneel ben ik juist eerder stabieler dan voorheen, dus dat is voor mijn omgeving wel prettig. 
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Heb wel wat complicaties (gehad) in verband met een verhoogde bloeddruk, maar dat lijkt nu weer wat onder controle te zijn. Verder is het derde trimester een stuk zwaarder. Ik had eigenlijk een hele gemakkelijke zwangerschap, maar nu mijn buik groter wordt, wordt alles toch echt lastiger. Vermoeidheid heb ik vanaf het begin last van gehad en dat is er zeker niet minder op geworden. Daar komt nog eens bij dat ik slecht slaap (je ligt niet meer lekker, moet naar de wc, heb honger 's nachts, heb het te warm, brandend maagzuur, enz). Ik ben blij dat het herfst en dus kouder wordt. Emotioneel ben ik juist eerder stabieler dan voorheen, dus dat is voor mijn omgeving wel prettig.
Heel herkenbaar, nu al! Wat dat slapen betreft sowieso. Ik zit nu in een fase dat ik steeds heel emotioneel droom en dan met tranen in mijn ogen wakker word... Schijnen ook meer vrouwen last van te hebben. Gelukkig ben ik overdag emotioneel wel 'in balans'. Wat heb je trouwens gedaan om je bloeddruk weer onder controle te krijgen, ben je eerder gestopt met werken?
Die vermoedheid is echt vervelend. Ik kon voorheen altijd makkelijk laat naar mijn bed, ook doordeweeks. Maar nu val ik om 21.30/22.00 uur al op de bank in slaap...
Van alle kanten werd tegen me gezegd dat ik in het tweede trimester meer energie zou hebben, maar daar is vooralsnog niets van uitgekomen.
Je zit nu op 30 weken hè, dus dan ben je wanneer uitgerekend? Eind november, begin december? Dat schiet echt al op. Heb je het gevoel dat je er nu klaar voor bent?
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Ik ben laatst een paar dagen opgenomen geweest en tijdens die opname hebben ze mij ingesteld op medicatie. Sindsdien mag ik niet werken en waarschijnlijk blijf ik thuis tot mijn eigenlijke verlof zou beginnen. Die vermoeidheid is bij mij ook niet verminderd tijdens het tweede trimester. Dus echt uitrusten voordat je kindje er is en de gebroken nachten zouden moeten beginnen is er niet bij.
Ik ben rond 24 november uitgerekend, dus we hebben nog even te gaan. Ik merk dat ik er zelf steeds meer klaar voor ben, dus wat mij betreft mag de tijd snel gaan. De babykamer is in ieder geval af. 
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Ik ben laatst een paar dagen opgenomen geweest en tijdens die opname hebben ze mij ingesteld op medicatie. Sindsdien mag ik niet werken en waarschijnlijk blijf ik thuis tot mijn eigenlijke verlof zou beginnen. Die vermoeidheid is bij mij ook niet verminderd tijdens het tweede trimester. Dus echt uitrusten voordat je kindje er is en de gebroken nachten zouden moeten beginnen is er niet bij.
Ik ben rond 24 november uitgerekend, dus we hebben nog even te gaan. Ik merk dat ik er zelf steeds meer klaar voor ben, dus wat mij betreft mag de tijd snel gaan. De babykamer is in ieder geval af.
Dat is in ieder geval al heel wat! Wij zijn daar echt nog niet aan begonnen. Er is zoveel keuze! We gaan eerst nog op vakantie en dan beginnen we denk ik in november aan de babykamer. Dan hebben we nog tijd genoeg denk ik. Als 't voor 2013 maar klaar is.
Heftig, van die ziekenhuisopname! Gelukkig heb je het nu weer onder controle. Doe maar rustig aan (al zal dat soms lastig zijn).
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
In de tussentijd is er ineens veel gebeurd. Ik ben opnieuw opgenomen ivm te hoge bloeddruk. Omdat ik een zwangerschapsvergiftiging bleek te hebben en de artsen inschatten dat de baby zich beter zou kunnen ontwikkelen buiten in plaats van in de baarmoeder, is er besloten om ons kindje gisteren (8 weken te vroeg) geboren te laten worden door middel van een keizersnede.
Het is een jongen en hij heet Micha. Voorlopig zal hij in een couveuse liggen, maar tot nu toe gaat het erg goed. Wat betreft mijzelf moet ik de komende zes welen herstellen van de operatie, maar als ik zie waarvoor ik dat doe, dan is het dat dubbel en dwars waard!
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Gefeliciteerd beiden!! 
(en ook starbright uncle natuurlijk)
Geniet ervan. Is lastig in een ziekenhuis (weet ik uit eigen ervaring), maar het blijft super bijzonder; zo'n hummel van jezelf.
Hopelijk snel thuis in goede gezondheid.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Jeetje SelmaDuim, wat een verhaal! Niet niks zeg, wat jullie hebben meegemaakt. Zwangerschapsvergiftiging, 8 weken te vroeg, phoe! Gelukkig maken jullie het (naar omstandigheden) goed. En inderdaad, je krijgt er iets prachtigs voor terug.
Wat een mooie naam ook!
Héél veel geluk met jullie zoontje!

The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ondanks de complicaties heb je wel een kind gekregen, wat toch prachtig is! Heel veel geluk met de kleine en uiteraard zelf ook weer een snel herstel toegewenst! 
Sergio Leone
-
- 4404 messages
- 3090 votes
Van harte gefeliciteerd, SelmaDuim!
Een tante van mij heeft bij haar eerste hetzelfde meegemaakt. Ook acht weken te vroeg, ook een zwangerschapsvergiftiging. Gezellig is het allemaal niet, maar uiteindelijk komt het allemaal dik in orde.
Geniet van de kleine 
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Ik ben een trotse oom. Vandaag wel een beetje met mijn hoofd in de wolken gelopen.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik ben een trotse oom. Vandaag wel een beetje met mijn hoofd in de wolken gelopen.
Jij ook van harte! 
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
In de tussentijd is er ineens veel gebeurd. Ik ben opnieuw opgenomen ivm te hoge bloeddruk. Omdat ik een zwangerschapsvergiftiging bleek te hebben en de artsen inschatten dat de baby zich beter zou kunnen ontwikkelen buiten in plaats van in de baarmoeder, is er besloten om ons kindje gisteren (8 weken te vroeg) geboren te laten worden door middel van een keizersnede.
Het is een jongen en hij heet Micha. Voorlopig zal hij in een couveuse liggen, maar tot nu toe gaat het erg goed. Wat betreft mijzelf moet ik de komende zes welen herstellen van de operatie, maar als ik zie waarvoor ik dat doe, dan is het dat dubbel en dwars waard!
gefeliciteerd! veel sterkte met het herstel en heel veel plezier met het kleine mannetje 
EW101
-
- 1256 messages
- 2284 votes
Dadelijk eerste PTA-week in de 6de(al een gehad in de 5de).
Ik weet dat ik geen perfecte leerling ben , dus ik ben zeer zenuwachtig voor morgen.
Hangt veel van af of ik wel het papiertje krijg of niet en anders wordt het echt nagelbijten met zeer hoge punten halen voor de andere werken.
Yak
-
- 4950 messages
- 829 votes
Ik wil hieraan nog toevoegen dat direct na de geboorte officieel is vastgesteld dat Micha het mooiste en liefste kindje ter wereld is. 
Brix
-
- 19677 messages
- 5113 votes
@SelmaDuim :
Hevig!
Maar vooral toch proficiat voor jou en je wederhelft met de kleine Micha.
Spoedig herstel en gezondheid voor beiden gewenst.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Gefeliciteerd SelmaDuim. Een een spoedig herstel toegewenst.

BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Jeetje Selma, wat is het snel gegaan! Zo hebben we het nog over kwaaltjes en zo is je kleine mannetje al op deze wereld gekomen. Van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon Micha (zeker een mooie naam!). Hoe voel je jezelf nu? Ben je al helemaal hersteld van alle gebeurtenissen? Heel bijzonder dat je nu moeder bent van zo'n hummeltje, of niet? Ben blij voor jullie dat alles, ondanks de complicaties, goed is gegaan. Geniet van elkaar!
PS. Zelf was ik gisteren precies op de helft. Ongelooflijk hoe snel het gaat!
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Dadelijk eerste PTA-week in de 6de(al een gehad in de 5de).
Ik weet dat ik geen perfecte leerling ben , dus ik ben zeer zenuwachtig voor morgen.
Hangt veel van af of ik wel het papiertje krijg of niet en anders wordt het echt nagelbijten met zeer hoge punten halen voor de andere werken.
Spannend! Hoe is het gegaan?
EW101
-
- 1256 messages
- 2284 votes
Redelijk. Niet geweldig ,maar zeker weten niet slecht.
BenicioDelToro
-
- 4178 messages
- 1391 votes
Redelijk. Niet geweldig ,maar zeker weten niet slecht.
Dus je bent tevreden? Daar gaat het om toch? 
MatthijsGr00t
-
- 14031 messages
- 1342 votes
Vandaag (3,5 maand voor het verlopen van mijn tijdelijke contract) heb ik een vast contract aangeboden gekregen
Daar ben ik echt heel blij mee. Geeft toch enige zekerheid in deze moeilijke economische tijden 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Super zeg! Dat is zeldzaam tegenwoordig.
Gefeliciteerd!
MatthijsGr00t
-
- 14031 messages
- 1342 votes
Dankje
Dat is (helaas) inderdaad zeldzaam ja. Ik had verwacht dat ik begin januari zou gaan praten over mijn contract dus dit kwam echt als een bijzonder aangename verrassing:)
schram101
-
- 16683 messages
- 2293 votes
Netjes, van harte! Ben jaloers. Volgend jaar loopt mijne af