- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Ik ben geslaagd/afgestudeerd/ bevallen/getrouwd!!!
Ik ben geslaagd/afgestudeerd/ bevallen/getrouwd!!!
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Maar je deed het niet 'alleen' toch, zonder ander werk? Lijkt me wel dat je iets achter de hand wil hebben, zowel qua inkomsten als toekomstperspectief.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Nja, toen ik 16 was zat ik nog gewoon op school en werkte ik in het weekend op de ochtenden als schoonmaakster in een café/restaurant en in het weekend 's avonds bij die jongerensoos.
Later toen ik ging werken bleef ik die jongerensoos ernaast doen en toen ik eenmaal voor mezelf begon had ik geen tijd meer, dus ben ik daar gestopt. Vond het wel erg jammer, want was erg leuk om te doen. Maar om fulltime vrijwilligerswerk te doen lijkt me ook niet echt heel geslaagd nee. Ik moet toch ergens mijn dvd's van betalen.
(En mijn vaste lasten natuurlijk. )
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Waarom niet?
Financiën.
Zonder enige inkomsten te hebben? Ik neem aan dat je of wel wat van de studiefinanciering kreeg, of van je ouders, of nog geld verdiende met iets?
Ik wil ook niet stellen dat je van vrijwilligerswerk niets leert.
Ik heb veel te maken met curriculum vitae's maar zal die conclusie daar nou niet echt aan op hangen.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Financiën.
Zonder enige inkomsten te hebben? Ik neem aan dat je of wel wat van de studiefinanciering kreeg, of van je ouders, of nog geld verdiende met iets?
Ik wil ook niet stellen dat je van vrijwilligerswerk niets leert.
Ik heb veel te maken met curriculum vitae's maar zal die conclusie daar nou niet echt aan op hangen.
(Ga niet splitquoten, te veel werk
)
- Ik werkte daarnaast nog als schoonmaakster zoals ik al zei.
- Veel werkgevers die ik daarna heb gehad begonnen er altijd wel over tijdens een solicitatiegesprek. Zo van: Vrijwilligerswerk? O wat leuk. (Ik werk dan ook altijd maar in de horeca en niet in een of andere hoge branche waar je flink voor gestudeerd moet hebben
)
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Zolang je maar 'verder kijkt' dan alleen het vrijwilligerswerk, wat natuurlijk leuk is maar niets voor de lange termijn als je zonder 'echt' werk zit, kan ik er nog inkomen. Persoonlijk zou ik op mijn 30e niet op mijn CV hebben willen staan dat ik al 13 jaar van school af ben, niks meer aan studie heb gedaan en ook weinig vast werk heb gehad.
Al is het momenteel wel erg lastig om een vaste aanstelling en/of contract te krijgen.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ben nu ook nog 'werkloos' en vind het ook echt heel moeilijk om aan werk te komen. D.w.z. Ik werk wel bij mijn ouders (restaurant), maar dat is part-time. Wil eigenlijk weer fulltime iets gaan doen, maar niet meer in de horeca (beetje lastig met een vrachtwagenchauffeur als vriend). Ik wil nu dus iets anders gaan doen (interesseert me niet zoveel wat, als ik maar niet elk weekend hoeft te werken), maar gewoon in winkels moet je tegenwoordig al opleidingen hebben en helemaal nu tijdens de vakantieperiode hebben ze allemaal mensen van 16 - 18 als vakantiehulp. Kan echt helemaal nergens iets vinden hier in de buurt.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
(Ga niet splitquoten, te veel werk
)
- Ik werkte daarnaast nog als schoonmaakster zoals ik al zei.
- Veel werkgevers die ik daarna heb gehad begonnen er altijd wel over tijdens een solicitatiegesprek. Zo van: Vrijwilligerswerk? O wat leuk. (Ik werk dan ook altijd maar in de horeca en niet in een of andere hoge branche waar je flink voor gestudeerd moet hebben
)
Ging mij dan om het feit dat je inkomsten moet hebben. Je hoort het niet vaak dat je van school uit vrijwilligerswerk gaat doen. Dan wil je toch gaan verdienen. Al bleek de situatie van sinterklaas ook wel iets anders in elkaar te zitten. Ging mij niet om vrijwilligerswerk an sich.
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
En mijn dochter heeft ook net haar resultaten gekregen van haar laatste examens, stage en thesis.
Geslaagd 'met grote onderscheiding' (80%) als Master in de Psychologie. 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Van harte gefeliciteerd met je dochter haar slagen speedy! Geweldig resultaat. 
speedy23
-
- 18945 messages
- 14043 votes
Bedankt Eline. Magna Cum Laude... als vader krijg je er een dikke nek van. 
ASman
-
- 1715 messages
- 929 votes
Ik ben dit jaar eindelijk wel eens door mijn eerste jaar hoger onderwijs geraakt 
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5072 votes
Bedankt Eline. Magna Cum Laude... als vader krijg je er een dikke nek van.
Kan ik me voorstellen. Magna cum laude, stoer zeg!
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Ging mij dan om het feit dat je inkomsten moet hebben. Je hoort het niet vaak dat je van school uit vrijwilligerswerk gaat doen. Dan wil je toch gaan verdienen. Al bleek de situatie van sinterklaas ook wel iets anders in elkaar te zitten. Ging mij niet om vrijwilligerswerk an sich.
Weer een late reactie van me. 
Nee inderdaad, maar ik denk dat op een een of andere manier dat een mens word gemaakt tot een autist of gehandicapte of asperger etc. Omdat je bv op je 4de rekend of goed kan tekenen, gewoon nog eigen associaties hebt, of opgegroeit bent met goede muziek ipv de toppers. En omdat er nog wel eens veel mensen zijn die dat allemaal maar raar vinden en het niet accepteren, krijg je dus meteen de stempel: gehandicapt. Komt er dus op neer dat we allemaal hetzelfte moeten zijn. 
En ja op zo'n manier word je ook maar een mongool gevonden in zo'n dito baan.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
En daarbij komen ook nog veel vooroordelen en voorbarige conclusies. Veel succes ermee in ieder geval.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Nee inderdaad, maar ik denk dat op een een of andere manier dat een mens word gemaakt tot een autist of gehandicapte of asperger etc. Omdat je bv op je 4de rekend of goed kan tekenen, gewoon nog eigen associaties hebt, of opgegroeit bent met goede muziek ipv de toppers. En omdat er nog wel eens veel mensen zijn die dat allemaal maar raar vinden en het niet accepteren, krijg je dus meteen de stempel: gehandicapt. Komt er dus op neer dat we allemaal hetzelfte moeten zijn. 
En ja op zo'n manier word je ook maar een mongool gevonden in zo'n dito baan.
Ik zou jou wat vertellen van wat ik zelf mee maak in het huidige leven.
Ik heb ADHD en autisme, en ik ben niet gehandicapt maar heb een beperking zoals ze dat tegenwoordig zeggen in de maatschappij.
De beperking heb ik gekregen door dat ik bij de geboorte mijn navelstreng rond mijn nek had zitten, en daar door zuurstof tekort had in de hersenen.
Over accepteren kan ik ook het een en ander vertellen, acceptatie is er soms bar weinig.
Dan heb ik het vooral over mijn huidige baan.
Heb enorm veel problemen op mijn huidige baan en heel veel gesprekken gehad.
Moet over ruim 1 jaar mijn huidige baan verlaten omdat ik een speciale werk plek moet hebben met begeleiding door middel van een job coach.
Op mijn werk kunnen ze niet omgaan met iemand met een beperking omdat ik
1. Teveel geld kost omdat ik langzamer ben ect.
2. Ze kunnen mij niet begeleiden daar is geen tijd voor en extra tijd is weer geld.
3. Alles moet tegenwoordig veel sneller en beter, en als je langzamer bent pas je daar iet bij.
Heb al veel banen gehad en elke baan was er gedonder en je wordt er niet vrolijk van.
Hoop dat het beeld van iemand met een beperking nu wat duidelijker is
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
En ik dacht dat ik het moeilijk had 
Heel veel succes in ieder geval
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Dank je, ik heb het inderdaad helemaal niet makkelijk.
En dat is al jaren zo, en wordt hopelijk over een tijd beter.
Het moet in ieder geval niet heel lang meer duren.
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Dat klopt ja, dat ze je dan te langzaam vinden.
Maar wat nog erger is is dat veel collega's ook nog wel misbruik weten te maken van je beperkingen en denken dat ze je alles kunnen maken en dan alsnog scheinheilig doen. 
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Dat klopt ja, dat ze je dan te langzaam vinden.
Maar wat nog erger is is dat veel collega's ook nog wel misbruik weten te maken van je beperkingen en denken dat ze je alles kunnen maken en dan alsnog scheinheilig doen.
Nou wat ik nog erger vind is, leuk doen in je gezicht en als er wat voorvalt gelijk naar de baas gaan en klagen.
En niet rechtstreeks in mijn gezicht zeggen.
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Of aardig doen tegen je en ondertussen achter je rug om om je roddelen.
En eigenlijk heb ik het ook wel gehad met dat soort baantjes (of praktijkdagen van school) en situaties. Liever niks doen dan elke keer maar met dat soort lui te moeten werken.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Liever niks doen dan elke keer maar met dat soort lui te moeten werken.
Je werkt toch voor jezelf en niet voor anderen..
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Of aardig doen tegen je en ondertussen achter je rug om om je roddelen.
En eigenlijk heb ik het ook wel gehad met dat soort baantjes (of praktijkdagen van school) en situaties. Liever niks doen dan elke keer maar met dat soort lui te moeten werken.
Ik ook maar heb voorlopig geen keus tot ik bij de WSW terecht kan.
Moet een inkomen hebben om mijn hypotheek te betalen.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Je werkt toch voor jezelf en niet voor anderen..
Het gaat vooral om begrip en respect.
Maar natuurlijk werk je voor jezelf maar om elke dag gezeur te krijgen ect is ook niet echt fijn.
sinterklaas
-
- 11813 messages
- 3316 votes
Nouja, het moet ook niet zo zijn dat je alleen maar als een dolle hond werkt om zoveel mogenlijk geld te verdienen en de rest om je heen niet belangrijk is. Wat ik ook vooral heb gezien is dat bazen net zo hard mee kunnen doen.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Nouja, het moet ook niet zo zijn dat je alleen maar als een dolle hond werkt om zoveel mogenlijk geld te verdienen en de rest om je heen niet belangrijk is. Wat ik ook vooral heb gezien is dat bazen net zo hard mee kunnen doen.
Inderdaad, zo is het regelmatig je trekt toch aan het kortste eind.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Als je niet met plezier naar je werk gaat is het ook snel afgelopen ja.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Als je niet met plezier naar je werk gaat is het ook snel afgelopen ja.
Dat plezier is in de loop der jaren snel afgenomen door het vele gedonder ect.