• 177.945 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.602 votes
Profile

Waar werken de MM-users?

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Wanneer ik ooit het loodje leg gaat er in ieder geval een soundtrack doorheen. Weet alleen nog niet precies welke, want er zijn zoveel mooie nummers bij.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

606 wrote:

Mijn vader zit al meer dan 30jaar in de uitvaart Business.

Toevallig

Elineloves wrote:

Ik mis Tears in Heaven en Ave Maria wel in het lijstje.

Vergeten.

Naomi Watts wrote:

Wat een ongeïnspireerde songkeuzes zeg .

Why so?

moviemafketel wrote:

Wanneer ik ooit het loodje leg gaat er in ieder geval een soundtrack doorheen. Weet alleen nog niet precies welke, want er zijn zoveel mooie nummers bij.

Injection van Hans Zimmer is wel mooi.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Minotaures wrote:

Toevallig

Maar mijn pa doet ook obducties en agenda planning.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Dit doen administratie collega's bij de zaak (in Scheveningen), niet ik. Ik hoef er alleen naartoe te bellen om te vragen of ze mij in de planning hebben gezet en zo ja, dan wordt ik naar een begraafplaats/kerk voor de uitvaart gestuurd.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Minotaures wrote:

Dit doen administratie collega's bij de zaak (in Scheveningen), niet ik. Ik hoef er alleen naartoe te bellen om te vragen of ze mij in de planning hebben gezet en zo ja, dan wordt ik naar een begraafplaats/kerk voor de uitvaart gestuurd.

Mijn pa heeft een iets wat hogere functie, met obducties er dan ook bij.

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

Die muziek Minotaures is wel echt onpersoonlijk zeg.

Je kan bij iedereen wel Whitney Houston of Celine Dion gaan draaien maar dat zegt toch helemaal niks over de persoon zelf. Ik zou het echt beledigend vinden als iemand Celine Dion Of Whitney gaat draaien op mijn begrafenis. Dat zou dan betekenen dat die mensen de overledene gewoon niet kennen of dat de overledene gewoonweg een slechte muzieksmaak heeft.

Bah bah zeg draai dan gewoon niks. Oppervlakkig zeg dat soort muziek.

Overigens wil ik niet lomp of grappig uit de hoek komen maar vind ik dit weer passen bij hoe gestoord wij wel niet aan worden zijn met deze karige popsongs bij begrafenissen.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Inderdaad wat Fortune zegt.

De vriend van mijn moeder heeft tijdens zijn ziekte een CD samengesteld met allemaal nummers die veel voor hem betekenden. Deze zijn vervolgens gedraaid tijdens zijn crematie. Na afloop kreeg iedereen een kopie mee naar huis. Erg mooi gedaan, vond ik.

Dreiecke

• 2768 messages
  • 902 votes

Bij de begrafenissen die ik meemaakte werd toch meestal de muziek gedraaid waar de overledene zelf van hield, niet de doorsnee uitvaartnummers dus. Wel de nummers van de geliefde artiesten met gepaste teksten uiteraard.

RuudC

• 4636 messages
  • 2529 votes

Michael jackson kan ik nog wel hebben, maar als de rest op mijn begrafenis gedraaid wordt, zweer ik dat ik herrijs als zombie en iedereen afmaak.

Zijn er ook mensen die death metal willen op hun begrafenis? Vaak ook klereherrie, maar ik zou er de humor wel van inzien.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Fortune wrote:

Die muziek Minotaures is wel echt onpersoonlijk zeg.

Samen met koornummers zijn het wel populaire muziekstukken. Uiteraard zijn er vele uitvaarten die puur op smaak van de overledene of naaste familie gaan, zoals Jan Smit.

De nummers gaan over liefde, afscheid en dankbaarheid. Toepasselijk genoeg. Als men zelf muziek gaat kiezen, heb je kans dat je overbodige muziekstukken krijgt bij een moment van afscheid.

Als voorbeeld: ik luister graag naar muziek van Akon, maar om dit nou uit te kiezen omdat het wat meer bij mijn smaak past gaat ook wat te ver.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

De tering, als iemand toch zou durven een van deze nummers op mijn uitvaart te draaien zou ik persoonlijk uit de kist opstaan. Wat een ordinaire troep.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

@Minotaurus: Waarom gaat dat te ver? Het is toch jouw begrafenis? Mensen moeten dan toch afscheid nemen van jou?

Op bruiloften worden ook altijd van die zielloze wansmakelijke nummers gedraaid, die iedereen zogenaamd mooi moet vinden. Wij hebben een playlist samengesteld met muziek die wij echt mooi vinden en we hebben geen rekening gehouden met de gasten. Het was namelijk onze bruiloft, waar mensen voor ons komen en niet om wat suffe standaard liedjes te horen. Achteraf hebben we veel complimenten over de muziek gehad.

Kai

• 5164 messages
  • 1001 votes

Quentin wrote:

De tering, als iemand toch zou durven eensvan deze nummers op mijn uitvaart te draaien zou ik persoonlijk uit de kist opstaan. Wat een ordinaire troep.

Ik wilde net hetzelfde typen.

Walkure

• 1690 messages
  • 0 votes

Quentin wrote:

De tering, als iemand toch zou durven een van deze nummers op mijn uitvaart te draaien zou ik persoonlijk uit de kist opstaan. Wat een ordinaire troep.

Haha, zo denk ik er ook over.

Dreiecke

• 2768 messages
  • 902 votes

RuudC wrote:

Michael jackson kan ik nog wel hebben, maar als de rest op mijn begrafenis gedraaid wordt, zweer ik dat ik herrijs als zombie en iedereen afmaak.

Zijn er ook mensen die death metal willen op hun begrafenis? Vaak ook klereherrie, maar ik zou er de humor wel van inzien.

Geen deathmetal, maar wel heftige rock maakte ik mee op de uitvaart bij iemand die 32 werd.

En indie en rock bij die van mijn broer.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

SelmaDuim wrote:

@Minotaurus: Waarom gaat dat te ver? Het is toch jouw begrafenis? Mensen moeten dan toch afscheid nemen van jou?

Op bruiloften worden ook altijd van die zielloze wansmakelijke nummers gedraaid, die iedereen zogenaamd mooi moet vinden. Wij hebben een playlist samengesteld met muziek die wij echt mooi vinden en we hebben geen rekening gehouden met de gasten. Het was namelijk onze bruiloft, waar mensen voor ons komen en niet om wat suffe standaard liedjes te horen. Achteraf hebben we veel complimenten over de muziek gehad.

Een liedje draaien van Akon wat 'smack that' als titel heeft is een voorbeeld van 'te ver voor een uitvaart'. Het hoort een mooie laatste afscheid te zijn, geen fuif.

Dus als je favoriete muziek carnaval hits zijn, had je ze bij je uitvaart gedraaid, omdat het over jou gaat/meer over jezelf iets zegt?

Een uitvaart is een laatste eerbetoon van alle mensen die je hebt gekend, zodat die een laatste eer bewijzen door je te herdenken. Muziek wat ik heb gepost is standaard, daar niet van, maar wel geschikt voor zulk soort momenten.

Het lijkt mij wel dat vele mensen hun eigen stijl muziek draaien, zoals Hazes. Ik ben er alleen bij aan het einde van een dienst en de nummers die ik heb gepost zijn de populaire nummers die ik nog uit mijn hoofd ken en heb gehoord aan het einde van zo'n dienst. Verder geen idee wat voor muziek ervoor werd gedraaid.

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

Het is veel eervoller om in stilte te rouwen dan dat Whitney Houston nog wat extra tranen uit je ogen moet persen door de ontzettend voor de hand liggende makkelijke sentiment die dat soort nummers uitstralen.

Het is gewoonweg goedkoop om dat te draaien en helemaal niet nodig. De hele bedoeling van muziek draaien bij een begrafenis is dan gewoon verloren gegaan in commercie en oppervlakkigheid terwijl het bedoeld is en begonnen is om persoonlijke muziek te draaien die bij de overledene hoort om het net iets persoonlijker te maken. En toen is het een hype geworden en nu wil iedereen muziek maar niet iedereen heeft persoonlijke gepaste muziek dus hebben we een top 10 begrafenis muziek bij elkaar gesteld die het altijd wel min of meer goed doen zodat ook iedereen een muzikale afscheid kan hebben want iedereen verdient een eervolle afscheid met een Whitney of Dion want dat maakt het natuurlijk een stuk mooier.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Je zegt het zelf. Je laatste zin = daar gaat het geheel om.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Cliche keuzes en juist erg ongepast imho. Muziek moet wat mij betreft ook niet te overdadig aanwezig zijn. Echt schrikbarend dat die nummers voorbij komen.

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2364 votes

Ik zou voor Citizen Erased van Muse gaan.

rep_robert

• 27517 messages
  • 4082 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Cliche keuzes en juist erg ongepast imho. Muziek moet wat mij betreft ook niet te overdadig aanwezig zijn. Echt schrikbarend dat die nummers voorbij komen.

Dat je het niet leuk vindt, oké. Maar ongepast? Ach ja, je kan ook deze op een uitvaart gebruiken:

Fortune

• 4312 messages
  • 2769 votes

Minotaures wrote:

Je zegt het zelf. Je laatste zin = daar gaat het geheel om.

Dat is mijn schuld. Ironie en sarcasme werkt niet goed over het internet.

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

Quentin wrote:

Dat dus.

Funeral Canticle uit Tree of Life lijkt me wel mooi!

Maar eigenlijk kan mn begrafenis me geen ruk schelen, dat lijkt me interessanter voor de nabestaanden.

ibendb

• 5036 messages
  • 3213 votes

Momenteel werk ik als weekendhulp in het restaurant van m'n ouders. In de vakantie ben ik van plan om ook in de week te werken. Ik doe dit graag, maar zou er niet willen in verder doen, geen carrière in de horeca voor mij.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

In welk sector zou je dan willen werken als full-timer?

ibendb

• 5036 messages
  • 3213 votes

Ik weet het eigenlijk nog niet zo zeker, maar ik zou erg graag iets in de journalistiek doen. Eigenlijk als recensent, omdat ik het erg graag doe Maar ik zou niet weten hoe je dat dan word.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Journalistiek is iets dat ik zelf ook graag wou gaan doen (heb altijd getwijfeld tussen Informatica en journalistiek en het is uiteindelijk het eerste geworden) maar die opleiding kun je, in België toch althans, in eender welke hogeschool doen. Om echt verder te gaan in de filmwereld kun je volgens mij het beste hier op focussen universiteit antwerpen - Toekomstig student - Master Filmstudies en visuele cultuur - ua.ac.be maar daarvoor heb je al wel een bachelor nodig.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Nou vandaag te horen gekregen dat ik morgen niet meer terug hoef te komen.

Gehoord via mijn jobcoach en die zei na dat ik het vroeg wat de reden was, Dat ze daar geen hoogte van mij kregen en dat er meer in mij zat dan ik toonde ( en dat kan je zeggen na 2,5 dag ) Ik heb 2 volle dagen gewerkt met werkschoenen die slecht voor mijn voeten waren kan niet meer lopen van de pijn. Dus vandaag gaf ik aan ik kom de komende tijd halve dagen werken (toon inzet) maar dat was kon ik zien niet goed, maar allee hij zei verder maar niks. De sfeer was gelijk een stuk minder en niks was er meer goed. En heb natuurlijk mijn Jobcoach gebeld en de zaak uitgelegd (daar is hij voor) Toen vertelde die man dan waarom ik niet meer terug hoefde te komen. Hij heeft nog geen eens een hand geven toen ik weg ging. Dan te bedenken dat ze bewust zoeken naar iemand van de diamant (iemand met een indicatie voor begeleid werken) en dan zo te werk gaan.

Hoppa weer zoeken naar een andere baan maar goed.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Man, wat een kippen. Het was dus een baan specifiek voor mensen met beperking en is het weer niet goed genoeg. Wat een jankerds... Succes met zoeken naar een job, 606, ik denk dat je het nodig hebt aangezien het lastig is om een baan te vinden.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Misschien snap ik er niets van hoor, maar had je dan niet andere schoenen aan kunnen trekken en het toch proberen, zonder meteen al te beslissen dat je de helft minder gaat werken?

Ik kan wel ergens begrijpen dat mensen na 2,5 dag iets kunnen hebben van ; ''Hij komt nu al aangeven dat hij minder wil werken omdat zijn voeten pijn doen'', daar kunnen zij dan ook niet van op aan.

Maargoed, wel vervelend (Zeker de manier waarop je kon vertrekken), nu kun je weer verder op zoek.. Hopelijk heb je deze keer wel geluk, 3 keer is scheepsrecht! Succes!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.