• 178.000 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 647.001 actors
  • 9.371.183 votes
Profile

Waar werken de MM-users?

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

606 wrote:

op de eerste plaats super dat je me helpt

en wat bedoel je met onderscheiden

Graag gedaan. Als je zonder opleiding ergens wilt komen dan moet je je onderscheiden, d.w.z. laten zien dat jij net zo goed of beter bent dan diegenen die wél een opleiding hebben gedaan. Bazen kijken nu eenmaal graag naar een papiertje (diploma, al zegt dat ook niet alles) en kijken niet verder dan hun neus lang is. En dat is op zich logisch.

Dus als jij zonder opleiding stukjes over films wilt schrijven dan moet je beginnen op eigen houtje in je eigen tijd. Dient zich een kans voor, dan laat je je teksten lezen aan je baas of je stuurt ze op (als je free-lance werkt). En als je goed bent dan worden je talenten vroeg of laat opgepikt. Maar je moet er wel wat voor doen.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Lord Flashheart wrote:

(quote)

Graag gedaan. Als je zonder opleiding ergens wilt komen dan moet je je onderscheiden, d.w.z. laten zien dat jij net zo goed of beter bent dan diegenen die wél een opleiding hebben gedaan. Bazen kijken nu eenmaal graag naar een papiertje (diploma, al zegt dat ook niet alles) en kijken niet verder dan hun neus lang is. En dat is op zich logisch.

Dus als jij zonder opleiding stukjes over films wilt schrijven dan moet je beginnen op eigen houtje in je eigen tijd. Dient zich een kans voor, dan laat je je teksten lezen aan je baas of je stuurt ze op (als je free-lance werkt). En als je goed bent dan worden je talenten vroeg of laat opgepikt. Maar je moet er wel wat voor doen.

en hoe begin je met die recentie's welke films

en je kan natuurlijk ook voorbeelden gebruiken zoals tv gids

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

606 wrote:

en hoe begin je met die recentie's welke films

en je kan natuurlijk ook voorbeelden gebruiken zoals tv gids

Voor goede recensies zou ik eens rondkijken op deze site. Zijn er genoeg hier die dat prima kunnen.

En een videotheek lijkt me geen noodzakelijke plek om te starten. In principe kan je ook gewoon in de horeca blijven werken en je stukjes opsturen naar een (film)krant/website. Maar probeer eerst maar eens een vlammende recensie op deze site te schrijven!

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Lord Flashheart wrote:

(quote)
Voor goede recensies zou ik eens rondkijken op deze site. Zijn er genoeg hier die dat prima kunnen.

En een videotheek lijkt me geen noodzakelijke plek om te starten. In principe kan je ook gewoon in de horeca blijven werken en je stukjes opsturen naar een (film)krant/website. Maar probeer eerst maar eens een vlammende recensie op deze site te schrijven!

nee dat is waar maar je krijgt soms ook films mee om thuis te kijken

dat is soort huiswerk zeg maar.

en zo'n recentie dan moet je een film strenger bekijken neem ik aan.

ben nooit een echte schrijver geweest (vooral vanwege leerproblemen) maar het is voor nu een begin

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

Lord Flashheart wrote:

En dat terwijl hier bijna niemand echt recensies schrijft. Men etaleert hier zijn mening, wat verder prima is natuurlijk, maar een recensie is wel wat meer dan dat. Zelf heb ik er geloof ik nog nooit een geschreven hier.

combi

• 20609 messages
  • 0 votes

recensies zijn toch een mening.

edit.

of ga je er klakkeloos vanuit wat er in tijdschriften staat ook daadwerkelijk is wat de film brengt?

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

mister blonde wrote:

(quote)

En dat terwijl hier bijna niemand echt recensies schrijft. Men etaleert hier zijn mening, wat verder prima is natuurlijk, maar een recensie is wel wat meer dan dat. Zelf heb ik er geloof ik nog nooit een geschreven hier.

en het zelfde als een tv gids doet dat kan toch makkelijk als je het al werkend leert

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

mister blonde wrote:

Nee, jij niet nee. Maar er zijn hier echt wel een paar mensen die dat prima kunnen. Ik noem een Dragje, ik noem een OH (zie zijn eigen site). Recensies zijn gedeeltelijk een mening (of dacht je dat de sterren in b.v. de Metro filmbijlage met behulp van een wiskundige formule berekend worden?).

Pastichio Rocker

• 6344 messages
  • 0 votes

Een recensie is dan ook gewoon de mening van de betreffende recensent. Zo niet, dan doe je toch iets niet goed. Uiteraard kun je wel allerlei (bij)zaken laten meetellen aan je oordeel, maar uiteindelijk blijft het toch het de visie van één iemand.

Maar ik had toch een andere voorstelling van dit topic na het zien van de titel.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Lord Flashheart wrote:

Maar er zijn hier echt wel een paar mensen die dat prima kunnen. Ik noem een Dragje, ik noem een OH (zie zijn eigen site).

dus wat er geschreven wordt in een tv gids is ook een recentie

maar dat is wel anders dan echt een film beroordelen op aantal belangrijke punten

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

Lord Flashheart wrote:

(quote)
Nee, jij niet nee. Maar er zijn hier echt wel een paar mensen die dat prima kunnen. Ik noem een Dragje, ik noem een OH (zie zijn eigen site). Recensies zijn gedeeltelijk een mening (of dacht je dat de sterren in b.v. de Metro filmbijlage met behulp van een wiskundige formule berekend worden?).

Dragje en OH pennen hier vooral hun mening neer. Prima, maar een recensie is een bespreking van een film, wat in mijn boekje meer is dan alleen een mening. Ik vind dat de definitie van 'recensie' hier verkeerd gebruikt wordt. Niet elke uitgebreid toegelichte mening is een recensie. Dat er mensen hier zijn die dat prima kunnen staat niet ter discussie. Het gebeurt alleen niet zoveel op MM.

Zelf houd ik me meestal aan de volgende opbouw;

- Opening door iets leuks en informatiefs over de film te vertellen (trivia) (objectief)

- Achtergrondinfo over project, regisseur en evt acteur, crew e.d. (objectief)

- Mening over film, soms vooraf gegaan door een verwachtingspatroon gebasseerd op punt twee. Kort en bondig. (subjectief)

- De cirkel rond maken door af te sluiten door middel van iets in het begin genoemde naar het eind te trekken (trucje, meer niet)

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

606 wrote:

en het zelfde als een tv gids doet dat kan toch makkelijk als je het al werkend leert

In veel TV gidsen is het en slecht geschreven en geschreven door mensen die niet weten waar ze het over hebben. Bij de VPRO hebben ze goed geschreven recensies.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

mister blonde wrote:

(quote)
In veel TV gidsen is het en slecht geschreven en geschreven door mensen die niet weten waar ze het over hebben. Bij de VPRO hebben ze goed geschreven recensies.

oke dan weet ik dat ook

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

Voorbeeld van een recensie.

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

mister blonde wrote:

Dat is jouw mening.

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

Nee echt.

Prudh

• 3124 messages
  • 1874 votes

Inderdaad 'niet echt'. Maar hoe je het ook wendt of keert, het is lastig om als recensent aan de bak te komen. Genoeg sites waar je vrijwillig stukjes voor kunt pennen (als je een beetje kan schrijven tenminste), maar betaald wordt al een stuk lastiger. Freelance is wat dat betreft een aardige optie, maar ook daar zijn er al genoeg van. En als je in de buurt van Tilburg woont heb je nog een extra een probleem (606), aangezien alle persvoorstellingen in Amsterdam gehouden worden. Ik zou het idee voorlopig uit mijn hoofd zetten, of gewoon hier wat uitgebreider je mening neerpennen om wat te oefenen met schrijven.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Prudh wrote:

. En als je in de buurt van Tilburg woont heb je nog een extra een probleem (606), aangezien alle persvoorstellingen in Amsterdam gehouden worden. Ik zou het idee voorlopig uit mijn hoofd zetten, of gewoon hier wat uitgebreider je mening neerpennen om wat te oefenen met schrijven.

bedankt zal het onthouden

kos

• 46688 messages
  • 8845 votes

En gefeliciteerd met de Heineken cijfers Flashheart. Je hebt het tot nu toe nog niet verprutst. .

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

mister blonde wrote:

Bij de VPRO hebben ze goed geschreven recensies.

Vaak zijn de recensies van de VPRO gids niet te pruimen

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

kos wrote:

En gefeliciteerd met de Heineken cijfers Flashheart. Je hebt het tot nu toe nog niet verprutst. .

Ik zorg ook voor de helft van de omzet.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Daarvoor maak je veel gebruik van field research zeker...

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Lord Flashheart wrote:

En momenteel werk ik als Business Analyst bij Heineken in hartje Amsterdam.

He gaaf. Ik heb zelf bij Heineken Nederland Supply B.V. in Zoeterwoude gewerkt, afdeling Accounts Payable. Zat vlak naast de grootste bierbrouwerij van Europa! (wat nog weleens de nodige geuren opwekte)

Heb daar echt een bijzonder fijne tijd gehad. Ik zou zo weer terugwillen.

Ik had daar ook nog gewerkt met de mensen die de miljoenenfraude van begin dit jaar op hun geweten hadden. Gelukkig was ik toen al weg!

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5070 votes

Off topic berichten verwijderd.

Quentin

• 10202 messages
  • 8539 votes

Vandaag een baan aangeboden gekregen als part-time conceptontwikkelaar bij een adviesbureau (ja lekker vaag), iets voor naast mijn studie natuurlijk.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

vandaag mijn 2de dag erop zitten bij

Tweestedenziekenhuis

als

Allround schoonmaak medewerker (huishoudelijke dienst)

Mescaline

• 7089 messages
  • 3220 votes

Na 20maanden thuis gezeten te hebben.. begin ik maandag weer met werken..

Is een ICT Project waar ik van alles kan leren en doorkan stromen naar misschienwel een echte ICT Baan.. zie dit toch wel als de kans vanmijn leven want leren ben ik erg slecht in (in theorie) en dus was ICT bijna al een onmogelijke opgave geworden..

Verdien er niksmee is vrijwillig.. maar ben tenminste weer 3 dagen vanhuis en weer 3 dagen onder de mensen..

Lui (crew films)

• 3490 messages
  • 11863 votes

Veel succes Mescaline! Toch leerzaam lijkt mij.

Die Hard,Willis

• 4005 messages
  • 1360 votes

Veel succes inderdaad, hopelijk kom je er ver mee!

klute89

• 3649 messages
  • 0 votes

Veel succes Mescaline!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.