• 177.901 movies
  • 12.202 shows
  • 33.970 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.003 votes
Profile

Zelf films maken

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

Flipman wrote:

Dat laatste idee heb je ook al een beetje in Interview With The Vampire.

Maar echt in het HEDEN van een monster kijken, da's wel leuk, ja.

Trouwens, jouw idee van nieuw monster en dat van Feanaro Susion van en film vol verwijzingen: beide ideëen zijn cool!

volgens mij is dat heel moeilijk hoor

ik bedoel: hoe een vampier vich voelt en leeft, kun je wel mee comminuniceren (in de hoop dat je er zelf ook geen een wordt )

maar als je bijvoorbeeld in de ogen van een weerwolf gaat kijken, weet je toch dat hij niet zichzelf is. Idemdito met zombies (want die zijn gewoon dom).

Dus ik denk dat we dan een ander soort wezen moeten gebruiken als we in de ogen van een monster willen kijken

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

Ja, we moeten denk ik maar in de folklore van verschillende culturen gaan graven om een leuk monster, een geest of ander beovennatuurlijk creatuur willen vinden. Als we tenminste zoiets in de film willen hebben, want daarover ben ik nog niet eens zeker !

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

Ik las overigens het eerste bericht van dit topic terug (mijn eigen bericht dus) en ik schreef daar 'deze' topic, wat fout zeg !

Kabukiman

• 414 messages
  • 75 votes

HEEL erg fotu!!

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

Ja, ik weet het, ik moet ophouden mezelf te verbeteren, maar ik wilde jullie nog één keer irriteren !

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

Flipman wrote:

Ja, ik weet het, ik moet ophouden mezelf te verbeteren, maar ik wilde jullie nog één keer irriteren !

leef je uit, joh

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Flipman wrote:

Ik las overigens het eerste bericht van dit topic terug (mijn eigen bericht dus) en ik schreef daar 'deze' topic, wat fout zeg !

valt wel mee hoor, mag allebei geloof ik

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

Ja? Oh! Hmm... Ik vind 'deze topic' anders wel fout klinken, eigenlijk, maar goed, als jij het zegt !

U-96

• 11875 messages
  • 2062 votes

Flipman schreef:

Ja? Oh! Hmm... Ik vind 'deze topic' anders wel fout klinken...

Mee eens.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Flipman wrote:

Ja, we moeten denk ik maar in de folklore van verschillende culturen gaan graven om een leuk monster, een geest of ander beovennatuurlijk creatuur willen vinden. Als we tenminste zoiets in de film willen hebben, want daarover ben ik nog niet eens zeker !

Waarom iets bestaands gebruiken, eigenlijk. Geesten, vapieren, zombies en dat soort ongein komen al zolang in verhalen voor dat het haast lijkt alsof niemand nog de moeite neemt om iets origineels te bedenken. Oké, zo nu en dan heb je een nieuw verzonnen monster dat gewoon alles vermoord, maar niet origineel. Je zou eigenlijk eens met een geheel nieuw monster moeten komen die weer op zijn eigen manier eng is. Dan zou mijn interesse voor horror misschien ook weer gewekt worden. Ook een goed idee is om een wel al bedacht monster/ wezen, te pakken, maar die niet zo bekend is. In mythe's komt genoeg voor.

Kabukiman

• 414 messages
  • 75 votes

Ja, ik weet het, ik moet ophouden mezelf te verbeteren, maar ik wilde jullie nog één keer irriteren

Nee, je meot gewoon ophuoden fuoten te maken

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

Hahhaa, jji bnet colo, Kbkauimna !

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

Je hebt inderdaad gelijk, TOR. Misschien kunnen we ook een aantal eigenschappen van bepaalde wezens/verschijningen samenstoppen in één creatuur. Maar bedankt voor je tip, je overtuigt me er wel van dat we niet de bekendere monsters in een bekend jasje in de film moeten stoppen.

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

Het zal trouwens wel moeilijk zijn om van verschillende creaturen iets samen te stellen dat geloffwaardig zal zijn. Is net zoiets als een Giraffe met een Leeuwenkop en Plesiosaurusvinnen .

martijn77

• 382 messages
  • 4410 votes

Hee Flipman, ik kom dit topic nu net tegen en heb wat teruggelezen; zitten leuke bruikbare ideeen en tips tussen die je zeker op weg moeten helpen. Ik denk toch vooral dat je eigen enthousiasme en het doorhakken van knopen de doorbraak zullen geven aan je film project. Maak keuzes uit de brainstorm, schrijf een goed plan de campagne/script en ga aan t werk! Besteedt ook tijd en aandacht aan een degelijke en realistische planning met deadlines. Tijdens het filmen komt er weer van alles op je pad en tijdens de montage ook. Experimenteer veel tijdens het filmen; je gaat toch digitaal filmen (neem ik aan) dus qua kosten maakt dat niet uit.

Het plotidee van de jongeman met de (lucide) droomervaringen lijkt mij het meest haalbaar aangezien je geen rare monsters of make up hoeft te gebruiken en van een tamelijk solitaire filmstijl uit kan gaan. Je hoeft dan maar 1 of enkele goede acteurs te vinden en da's al een hele klus.

Eraserhead (1977) van Lynch is in dit licht ook zeker de moeite waard om nog een keer te kijken..

Tip voor 'Interview with a Vampire' achtige film maar dan compleet anders; Martin (1977), van onze geliefde oom Romero, maar die heb je hoogstwaarschijnlijk al gezien.

Hoe dan ook, ik wil je veel succes wensen met je script/film! Het resultaat zal tzt online te bewonderen zijn, mag ik aannemen..?

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

Dank je wel, Martijn ! Maar ik ben wel van plan om met de cast/crew die ik hier probeer te rekruteren om eerst korte films te maken om onszelf te testen, dus niet meteen horror, dat doen we pas als we er allemala vertrouwen in hebben dat we dat kunnen. Trouwens, ik ben niet van plan deze film al in de zéér nabije toekomst te gaan filmen, maar als je wil mag je er ook aan meedoen ! Ik moet eerst mijn opleiding maar eens afmaken, hierna moet ik nog een jaar. In die tussentijd kunnen we misschien al wel korte films maken, eventueel proberen een horrorsfeer te scheppen.

Ik heb zowel Eraserhead als Martin nog net gezien, maar ik zal ze eens bekijken als ik ze kan vinden, dank je wel ! Ook bedankt voor de rest van je tips en je weet het nu, je bent welkom om mee te helpen!

Jbr_

• 2 messages
  • 0 votes

In Film > Algemeen > Hoe geef ik mijn film bekendheid?:

Ik ben nieuw op deze site duss ik zal me maar even voorstellen.. nou ik ben Joris Bruijnaers, zit op vwo6 en ik wil heel graag na dit jaar iets in de filmwereld gaan doen. De filmacademie die kan ik alvast vergeten, maarr ik zou iets in de richting van MEM in breda willen doen.

Ik heb voor mijn profielwerkstuk een film gemaakt, genaamd Ouija. ik zal de flaptekst hier even kopieren:

Zes jongeren krijgen een opdracht om een reportage te maken, ze besluiten dit over geesten te doen. Ze gaan naar een huis waarvan gezegd wordt dat het er spookt. Een gothic helpt hen met het uitvoeren van de rituelen. Na het gebruik van het Ouija-bord krijgen ze te maken met de Church Of Satan, een gevreesde sekte uit het begin van de 20ste eeuw, waarna er verschillende jongeren op mysterieuze wijze verdwijnen. De jongeren beginnen een zoektocht en ontdekken vreselijke gebeurtenissen uit het verleden die hen ook nog te wachten staan. Ze proberen een oplossing te vinden, maar er komen steeds meer onverwachte wendingen waardoor de Church Of Satan zijn macht kan uitbreiden…Lukt het hen om alles goed af te laten lopen?

Ik ga een stukje van de film binnenkort uploaden, zodat jullie eens kunnen kijken wat jullie ervan vinden.

Nou is mijn vraag hoe ik mijn film bekendheid kan geven, op welke sites bijvoorbeeld (behalve deze dan) ik mijn film kan promoten en aan anderen kan laten zien.

Het is niet zo dat de film een super Hollywood film is ofzo, maarr ik ben er toch eerlijk gezegd een beetje trots op, vooral ook omdat het voor een eerste keer best aardig gelukt is.

Nou als ik het stukje heb dan laat ik het wel weten en dan hoop ik op reacties!

Als iemand btw nog een site weet waarop acteurs gevraagd worden voor allerlei films, kan die dan worden doorgegeven aan mij, want het acteren is me ook erg goed bevallen:D

Nouu jullie horen nog wel;)

salvatore

• 1937 messages
  • 3236 votes

www.filmers.nl en op www.videotalent.nl kan je je films uploaden. Veel succes!

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

In Film > Algemeen > met een film helpen:

hallo allemaal.

ik wil eigenlijk behalve films kijken er meer mee doen.

helpen met een film camera werk of met aantal mensen zelf een film maken.

alleen weet ik niet waar te beginnen.

ik kom uit tilburg dus mensen uit tilburg mail gerust ook andere zijn welkom

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

wie kan me helpen.

niemand die zin heeft of iets weet

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Mijn suggestie voor je is:

Maak het je in het begin niet te moeilijk. Als je vrienden en vriendinnen gebruikt om te acteren, laat ze dan zo weinig mogelijk spreken en probeer het verhaal met handelingen en beelden te vertellen. Show them, don't tell them. Niet alleen omdat je van die vrienden niet mag verwachten dat ze schitterende teksten leveren, maar waarschijnlijk gebruik je het geluid van de microfoon van de camera. Niet altijd ideaal.

Neem bijvoorbeeld een scene uit een bestaande film en gebruik die als leidraad.

Dan... Youtube!

Succes!

salvatore

• 1937 messages
  • 3236 votes

Ik denk dat het het best is dat je eerst kijkt in je omgeving, zoals vrienden of kennis kring, die misschien interesse hebben. Is een stuk makkelijker om mee te beginnen.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

salvatore wrote:

Ik denk dat het het best is dat je eerst kijkt in je omgeving, zoals vrienden of kennis kring, die misschien interesse hebben. Is een stuk makkelijker om mee te beginnen.

heb helaas geen camera en ja vrienden is wel goed idee, en youtube.

ok is al wat.

gotti

• 14075 messages
  • 5883 votes

Begin met een eenvoudige handycam (heb je al voor een paar honder euro). Daar heb ik ook mijn eerste drie korte films mee gedraaid.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

gotti wrote:

Begin met een eenvoudige handycam (heb je al voor een paar honder euro). Daar heb ik ook mijn eerste drie korte films mee gedraaid.

mooi dat is top.

ja moet ik sparen mag niks meer kopen heb al te veel gekocht.

sparen voor op mijn zelf te wonen is al duur genoeg.

maar thx

Edie

• 3185 messages
  • 1220 votes

óf je wacht even tot je wat geld gespaard hebt en je zet zelf een film in elkaar (door mensen te werven vind je genoeg camera-mensen met een eigen camera, montage mensen, geluid etc...).

Het ligt eraan hoever je gaan wilt, maar met een degelijk eerste filmpje kan je sponsors overhalen die wellicht geld willen neerleggen voor een volgende productie etc..

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Zoals Roger Corman ooit zei: "Just make the movie."

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

In Film > Cast en crew > Scenario schrijver gezocht:

Beste allemaal,

Ik doe een film opleiding en ik ben van plan om op korte termijn een drama film te maken. Ik persoonlijk doe regie en productie, en de crew bestaat uit studiegenoten. Wij zijn in staat om een zo professioneel mogelijke film te maken, en wij willen dit dan ook zeker doen. Deze film wordt gemaakt voor ons portfolio (aangezien dat nu bestaat uit kleine items en korte filmpjes) en we willen ons met deze film echt de kijker in spelen. Ook willen wij ons met deze film aanmelden bij het NFTA. We realiseren ons dat we niet direct worden aangenomen (de gemiddelde aanname leeftijd is volgens mij 28 jaar.) maar zo hebben we in ieder geval van ons laten zien. Als dit dan ook een geweldige film is, vergroten wij onze latere kansen. Ook hebben we een bekende acteur bereid gevonden om een (kleine) rol te spelen in onze film. Ik kan helaas nog niet vertellen wie dit is.

Wij zijn geen van allen geschikt om een goed en sterk scenario te schijven. We zijn bezig met een synopsis, maar een goed op zich zelf staand scenario is toch erg moeilijk. Dus nu is de vraag of er iemand (met ons) een scenario wilt schrijven naar aanleiding van ons synopsis. Aan dit synopsis wordt nog hard gewerkt, dus een plot omschrijving wordt nog moeilijk. Hier volgen wat onderdelen waar het scenario aan moet voldoen:

Het moet afgeleid zijn van ons synopsis. Veranderingen zijn altijd bespreekbaar. We luisteren goed naar jouw idee en inzicht op het verhaal.

Niet al te veel (bij) personages, en te veel verschillende locaties. Hier moet je voor ons als schrijver rekening mee houden.

Het moet productioneel voor ons haalbaar zijn om te maken. Hier moet rekening mee gehouden worden. We betalen de film uit eigen zak, dus er mogen niet al te extreme dingen in gebeuren, waaroor de kosten de pan uit reizen.

Voor de rest ben je geheel vrij om de film te schrijven. We worden wel graag op de hoogte gesteld van de vorderingen en zullen het scenario beoordelen. Je mag bij de casting, opnames en natuurlijk première aanwezig zijn.

Deze film moet voor ons deuren openen en kansen creëren, dit betekend dat dit zelfde ook voor jou kan gaan gebeuren.

Dit is een non profit project dus we kunnen helaas geen financiële bijdragen leveren voor het scenario. Dit is ook voor jouw portfolio en een unieke kans om een scenario die jij geschreven hebt verfilmt te krijgen. Over reiskosten is te spreken.

Ben je geïnteresseerd? We willen graag een gesprek aangaan en onze ideeën vertellen. Veel ervaring is niet nodig. Een beetje wel.

Stuur een pm of mail naar [email protected]

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5305 votes

PM gestuurd!

doodah

• 1538 messages
  • 1232 votes

Amai, een stevig project.

Het lijkt me nog wel een uitdaging om zo'n scenario te schrijven. Maar ik zou echt niet weten waar er allemaal rekening mee dient gehouden te worden, wat de regels zijn, etc.

Maar in ieder geval enorm veel succes gewenst met jullie project.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.