• 177.917 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.932 actors
  • 9.370.282 votes
Profile

Zelf films maken

ThaMovieVoter

• 3637 messages
  • 2242 votes

Nu moet je alleen nog de kans krijgen

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Ik zou een film willen maken over de helende kracht van cinema. Autobiografisch natuurlijk en vol verwijzingen naar de filmhistorie.

In de belangrijkste scene (in een bioscoop) kijkt mijn hoofdpersonage vol overgave naar Godard's Vivre Sa Vie: Film en Douze Tableaux (1962), uitgerekend naar de scene waarin Anna Karina geemotioneerd een scene uit Dreyer's La Passion de Jeanne d'Arc (1928) bekijkt. Met een juiste montage (een uitstekend ritme van close-ups van hoofdkarakter, Karina en Falconetti) hoop ik dan een vreemde cumulatie van gevoelens op te wekken bij de kijker. De kijker wordt hopelijk geraakt door de emoties van personage X bij het zien van een geemotioneerde Karina die op haar beurt weer geraakt wordt door een geemotioneerde Falconetti die net het grootste besluit in haar leven heeft gemaakt. Het doet me denken aan zo'n plaatje waarin een man een foto toont waarin dezelfde man dezelfde foto toont waarin ..etc Bovenal zou zo'n scene een ode zijn aan cinema en zijn doorwerkende kracht door de historie heen. Al ben ik me er wel van bewust dat het pretentieus kan overkomen en misschien wel riekt naar plagiaat.

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

Flipman wrote:

Maar bedoel je dan dat die dingen die hij overdag ziet ook voor andere mensen zichtbaar zijn, of zijn die alleen voor hemzelf te zien?

In het begin niet, maar later gaat die psychaitor mee in zijn droomwereld en die psychiator ziet het ook, en steekt andere mensen aan zodat zij het ook zien.

De mensen worden bang, en zo kunnen die wezens komen (door hun angst)

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Ik wil geen vervelend commentaar leveren maar als "aankomend" filmmaker is het misschien verstandig om orgineel en vernieuwend te zijn, daar kun je veel meer indruk mee maken.

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

Mijn broer las jouw verhaal ook, Remi en hem deed het een beetje aan "A Nightmare On Elmstreet" denken. En het doet een Klopt ergens wel, dingen in dromen zien en moeilijk kunnen ontwaken en zo. Bovendien lijkt het ergens ook wel op The Sixth Sense, maar het blijft een cool verhaal, lijkt in het begin met dat opschrijven van die dromen een beetje op een Tim Burton sprookje, op de een of andere manier.

Quentin schreef:

Ik wil geen vervelend commentaar leveren maar als "aankomend" filmmaker is het misschien verstandig om orgineel en vernieuwend te zijn, daar kun je veel meer indruk mee maken.

Misschien wel Quentin, maar als je een verhaal dat misschien niet heel erg origineel is op een mooie wijze verfilmd, kun je pop die manier ook respect afgwingen, lijkt me.

Naomi Watts schreef:

Een goed plot verzinnen is 1 ding maar het weer goed uitwerken is een ander. Ik zou wel aan het roer willen staan voor een Batman film. Donkere sfeer, goede cast, geweldige villains. Alles zal van de partij zijn met mij aan het roer.

Gilles, je kent mij inmiddels een beetje. Dacht je niet dat een Batmanfilm maken ook niet mijn grote droom is? Mara dit Topic is eigenlijk bedoeld om een plan te maken (en uiteindelijk uit te voeren) voor het maken van een film op low-budget basis en ook al zouden de acteurs en crewleden geen vergoeding vragen om aan dit project mee te doen, een Batmanfilm maken vergt zeker een studio en decors, dat kost sowieso wel een paar duizend euro. Maar natuurlijk zou ik het ook maar wat graag doen, zo'n Batmanfilm maken. Qua visie zijn wij het vast ook wel met elkaar eens. Allebei willen we waarschijnlijk dat alle belangrijke aspecten van Batman in zo'n film naar boven komen. Ook lijkt het me leuk er details in te stoppen zoals dat als Batman op het hoofdbureau staat als hij met The BatSignal is opgeroepen met Gordon praat en daarna verdwenen is als Gordon zich weer omdraait. Dat vind ik altijd erg cool.

Maar weer effe On-Topic. Dat verhaal van Remi vind ik de beste tot nu toe. Daar kunnen we dit Paranoia-idee van Flipsen ook goed in kwijt.

flipsen schreef:

Nog een ideetje voor een setting van een horror film. Ik kwam daar een tijdje geleden op. Ik studeer scheikunde en ik loop dagelijks op het lab rond, samen met docenten, studenten, administratieve mensen, mensen van andere studies etc, etc het is er redelijk bedrijvig. 's ochtends voor 7 uur en 's avonds na 19 uur, en in het weekend zit het gebouw op slot.

Maaaaaar.... de mensen die met onderzoek bezig zijn, die hebben een pasje en die kunnen 's avonds en in het weekend het gebouw binnen om bij hun experimenten te kijken.

Nou is die situatie in dat gebouw op de stille tijdstippen erg mooi. Het is erg stil dan, je hoort alleen de ventilatie apparatuur. Het licht staat op een kwart sterkte en soms komt er een felle zonnestraal van buiten de gang in schijnen.

Je ziet ook geen mensen, maar je ziet wel sporen van mensen die er geweest zijn. Je ziet bijvoorbeeld dat de lift een verdieping verplaatst is, je ziet dat het licht op die labzaal ineens aan is (dat was net toch niet zo? of wel?), je ziet aan het eind van de gang (100 meter verderop) iemand het hoekje om gaan (of niet?...), ook heb je constant het idee dat je in de gaten gehouden wordt, want er is 24/7 een portier aanwezig, en bij elke ingang hangt een camera....).

Misschien komen zulk soort settings wel vaker voor in films, maar ik vond het wel grappig dat je ze ook meemaakt soms. Gelukkig kwam ik geen "evil scientist" tegen of een geflipte portier, maar die zou je er bij in kunnen verzinnen!

Die jongen weet op een gegeven moment niet meer wat hij ziet en hoort en als hij alleen is, is hij honderd procent van het tegendeel overtuigd.

Okay! Gave ideëen, mensen!

Trouwens, Gilles, als je enig idee hebt om een degelijk decor voor Gotham bij elkaar te sprokkelen zonder dat het teveel geld kost, zeg het dan effe!

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

Nu je het zegt, lijkt het wel op Elmstreet...
maar je kunt toch ook een andere sfeer maken, en die Freddy films zijn allemaal met freddy. Dus je staat niet echt voor verassingen.
Wat ik bedoel is dat die jongen dingen ziet wat hij in zijn dromen ook zag, bijvoorbeeld een man die van een flatgebouw af jumpt. En dat dan ook echt gebeurd. En zo worden die dromen en werkelijkheid 1, op een bepaalde manier.

Na een tijdje gaat die jongen weer schrijven, maar die psychiator wil erbij zijn om die jongen te observeren.
Zonder dat die psychiator het weet, gaat hij mee in de droom van die jongen en ziet dingen als hij wakker is in de ogen van de jongen

Het gaat meer op een thriller lijken dan op een horror, geloof ik

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ramon K wrote:

Ik zou een film willen maken over de helende kracht van cinema. Autobiografisch natuurlijk en vol verwijzingen naar de filmhistorie.

Nuovo Cinema Paradiso heb je vast al gezien. Ik kan je van harte The Dreamers van Bernardo Bertolucci aanraden. Behandelt dezelfde thematiek.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Ramon K wrote:

Het doet me denken aan zo'n plaatje waarin een man een foto toont waarin dezelfde man dezelfde foto toont waarin .

het zogenaamde Droste-effect Leuk stukje btw

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

Ey, Ik zie dit topic nu pas. Ik heb een tijdje geleden ook een topic gestart dat hier een beetje op leek. Ik wist niet dat deze er al was.

Leuk topic is dit!

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

Wanneer ik een idee heb zijn ze bijna nooit serieus te nemen maar ik heb ook wel een idee voor een rare horror/film.

Het gaat over de tandenfee. Een jongetje krijgt van zijn moeder het verhaal te horen van de tandenfee als hij een tand heeft verloren. Hij legt zijn tand onder zijn kussen. De volgende ochtend gaat hij kijken in de hoop een kwartje te vinden, maar hij vind iets anders. Wat het is weet ik nog niet, een afgehakte neus ofzo.

De avond daarna gaat hij slapen. ´s avonds word hij wakker en hij hoord iets beneden. Het is de tandenfee, maar het is een gruwlijk/gemuteerde vrouw, met super scherpe tanden. Het jongetje ziet hoe de tandenfee zijn hond de kop af bijt. Dan krijg je dat het jongetje naar zijn ouders toe rent en ziet dat ook zij doodgebeten zijn. Wat er nog meer gebeurd weet ik niet en ik heb ook geen idee of dit verhaal bruikbaar is.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

bioscoopzaal

• 2805 messages
  • 4325 votes

Doet me erg aan deze film denken.

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

Kende ik dus niet. Moet ik een keertje zien.

Gizzmann

• 5617 messages
  • 2839 votes

Wat bedoel je daar precies mee eigelijk? Is het te grof of zo? Zelf vind ik het namelijk meevallen.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ik vind het een onzinnig idee. Maar blijkbaar is er toch een film van te maken, getuige de link van bioscoopzaal.

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

Ik had ook geen idee van het bestaan van die film Darkness Falls, Gizzmann. Tot ik op die link van Bioscoopzaal klikte vond ik jouw idee ook leuk, maar het lijkt inderdaad heel erg veel op het verhaal van Darkness Falls. Maar misschien is jouw idee te combineren met dat van Remi, dat die jongen met die nachtmerris opeens de Tandenfee voor zich ziet staan of zo.

Ramon K wrote:

In de belangrijkste scene (in een bioscoop) kijkt mijn hoofdpersonage vol overgave naar Godard's Vivre Sa Vie: Film en Douze Tableaux (1962), uitgerekend naar de scene waarin Anna Karina geemotioneerd een scene uit Dreyer's La Passion de Jeanne d'Arc (1928) bekijkt. Met een juiste montage (een uitstekend ritme van close-ups van hoofdkarakter, Karina en Falconetti) hoop ik dan een vreemde cumulatie van gevoelens op te wekken bij de kijker. De kijker wordt hopelijk geraakt door de emoties van personage X bij het zien van een geemotioneerde Karina die op haar beurt weer geraakt wordt door een geemotioneerde Falconetti die net het grootste besluit in haar leven heeft gemaakt. Het doet me denken aan zo'n plaatje waarin een man een foto toont waarin dezelfde man dezelfde foto toont waarin ..etc Bovenal zou zo'n scene een ode zijn aan cinema en zijn doorwerkende kracht door de historie heen. Al ben ik me er wel van bewust dat het pretentieus kan overkomen en misschien wel riekt naar plagiaat.

Goh, cool idee, een film over films. Als je hem aan iemand laat zien die een

hekel heeft aan films, heeft hij meteen een reden om ze juist wel te kijken

!

Ramon K

• 13575 messages
  • 0 votes

Nuovo Cinema Paradiso heb je vast al gezien.

Nee! Maar ik heb de film zojuist gehuurd bij de plaatselijke videotheek op jouw aanraden.

Ik kan je van harte The Dreamers van Bernardo Bertolucci aanraden. Behandelt dezelfde thematiek.

Staat genoteerd.

het zogenaamde Droste-effect

Ik wist dat er een term voor bestond, maar ik kon er maar niet opkomen. Het was dan ook al laat. (geen goede smoes eigenlijk)

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Ik vind The Dreamers beter dan Nuovo Cinema Paradiso, maar dat zijn velen het met mij oneens.

empirekees

• 1597 messages
  • 2401 votes

Kijk ook eens op www.filmstart.nl[/url] Daar vind je wat jij zoekt. Mensen die bijvoorbeeld met dat soort films bezig zijn e.d.

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

empirekees wrote:

Kijk ook eens op www.filmstart.nl[/url] Daar vind je wat jij zoekt. Mensen die bijvoorbeeld met dat soort films bezig zijn e.d.

Cool, maar tegen wie heb je het nou?

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

Je kunt ook al die ideeen samenvoegen in 1 film

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

Ja, of in elk geval gedeelten van die ideëen. Sommige ideëen verschillen teveel van elkaar. Maar dat idee van die dromen vind ik het beste idee tot nu toe. Daar kunnen we dat van die tandenfee misschien ook nog instoppen.

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

Ja, dat anderen in die film denken dat hij net zo interessant wil lijken als die jongen met die tandenfee

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

Nou, ik bedoelde eigenlijk dat die jongen hallucineert en denkt dat ie de Tandenfee ziet, of zo.

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

dat is ook cool!

En trouwens, jij bent de regiseur dus jij bepaald en als je acteurs nodig hebt, geef je maar een gil

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

Ja, okay! Ik kreeg ook een bericht van Da Jando, die al wel wat ervaring heeft als editor, hij zegt goed overweg te kunnen met Avid Express Pro. Ik doe Fotonica en ik ken het programma wel.

Als we allemaal een keer geen opleiding of werk hebben , moeten we echt eens een film gaan maken. Ik ben bezig een boek te schrijven, dus als het een bestseller wordt, kunnen we de film met het geld dat het oplevert financiëren. Eventueel, als we de middelen en de professionaliteit hebben, kunnen we het boek misschien wel verfilmen!

Da Jando

• 1383 messages
  • 1060 votes

Nou, goed is een groot woord. Laten we zeggen dat ik de basis ken maar dat heb ik je zojuist uitgelegd in een PM'etje.

Het lijkt me harstikke leuk en ook leerzaam om met jullie een lekkere spannende horrorfilm te maken in ieder geval, op mij als editor kun je rekenen!

Moet trouwens goed komen met dat boek Flipman, met die fantasie van jou wordt het vast een literair meesterwerk

Remi

• 6720 messages
  • 0 votes

het stelt misschien niet veel voor, maar ik ben cabaretier en heb op een toneelclub gezeten, maar ze zeiden dat ik het wel kan

Flipman

• 7109 messages
  • 1141 votes

Ja, we kunnen ook een lekker overdreven film maken. Een horrorkomedie. Of heeft iemand van jullie die strips van Kiss: Psycho Circus wel eens gelezen? Een soort van sprookjescircus met een horrorsfeertje, die vier jongens van KISS zijn daar een soort Goden, The Four Who Are One.

Maar Remi, je bent in elk geval al lang aangenomen!

Da Jando wrote:

Nou, goed is een groot woord. Laten we zeggen dat ik de basis ken maar dat heb ik je zojuist uitgelegd in een PM'etje.

Het lijkt me harstikke leuk en ook leerzaam om met jullie een lekkere spannende horrorfilm te maken in ieder geval, op mij als editor kun je rekenen!

Moet trouwens goed komen met dat boek Flipman, met die fantasie van jou wordt het vast een literair meesterwerk

Thanks!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.