- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Zelf films maken
Zelf films maken
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
Zoals je in mijn profiel kunt lezen woon ik in Bakkeveen. Dat ligt in Friesland, niet heel ver van Drachten, mocht je er al een kaart van de Transsylvaanse Rimboe bij hebben gepakt.
Ik weet dat ik al erg hard van stapel loop, maar ik zou graag een keer een film willen maken. Films maken is wat ik na mijn opleiding zou willen doen. Ik doe Fotonica, een opleiding van vier jaar in fotografie en/of video. In de eerste twee jaar heb je dan fotografie, video en allerlei andere vakken die erbij horen, en voor de laatste twee jaar moet je kiezen waarmee je verder wiltgaan.
Ik zit nu in het derde jaar en ik wist al in het eerste dat ik video wilde gaan doen, omdat ik hierna misschien wel probeer om bij de Filmacademie binnen te komen.
Mensen die mij via deze site al een beetje kennen, weten dat het horrorgenre tegenwoordig mijn favoriete genre is en dat ik vooral gecharmeerd ben van zombiefilms. Zo'n soort film zou ik dan ook graag willen maken na mijn opleiding.
Mijn vraag is: is iemand geïnteresseerd? Ik zou na mijn opleiding via school misschien nog aan redelijk professioneel beeld en geluidsapparatuur kunnen komen. Dwz, een professionele videocamera, hengelmicrofoon en een lichtset. Misschien zou ik de film op school nog wel kunnen monteren, met het programma AVID.
Ik weet het, het eindresultaat zal er waarschijnlijk niet professioneel uit gaan zien, maar het lijkt me voor mensen die later ook in de filmwereld willen werken een goeie oefening en ontzettend leuk!
Ik weet het, ik loop waarschijnlijk erg hard van stapel, maar ik zou zo graag zo'n film willen maken! Mocht dit je een leuk idee lijken en kun je met een camera, geluidsapparatuur, licht, make-up of montageprogramma's of iets anders dat belangrijk is, maar wat ik wel vergeten heb, omgaan, reageer dan op deze topic! En mensen die kunnen acteren of willen figureren, zijn natuurlijk ook welkom. En ik heb nog geen verhaal in gedachten, maar als je een cool eng verhaal in je hoofd hebt (dat misschien zlefs wel origineel is) reageer dan ook.
Ik hoop van jullie te horen en dat het niet een project zal worden dat altijd op een laag pitje zal blijven zitten!
Flipman...
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
Overigens, het HOEFT niet voor een horrorfilm te wezen, als het maar een goeie film is die met low/no-budget opgenomen kan worden.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Als je een temp of blijvende temp score (bestaat eigenlijk niet) erbij wilt doen kan ik wel iets adviseren 
Kenshin
-
- 168 messages
- 101 votes
Ik raad je aan eerst een avondje goed te gaan brainstormen wat je nu precies wilt. De beste ideeen komen op deze manier tot stand!
Schrijf daarna een script, lees eventueel het boek van Syd Field hierover en laat je script beoordelen. Dat kan in principe hier, ik zou dat bijvoorbeeld graag willen doen en met mij nog wel wat mensen denk ik. Daarna pas moeten zaken als montage, geluid, camera etc. ingevult worden, maar dat is van latere zorg. Succes!
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
Natuurlijk moet ik eerst brainstormen, want ik heb nog geen plan voor een verhaal, dat zei ik al. Overigens, over dat boek van Syd Field, ik heb zelf ook een boek door een schrijfster wiens naam me effe ontschoten is, ook een ontzettend goed boek. Maar inderdaad, het schema moet ongeveer zo ingevuld worden zoals jij zei, Kenshin. Bedankt!
Tussen haakjes, heeft iemand misschien een origineel idee voor een horrorfilm?
Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
Wat vind jij orgineel? Als je zelf iets verzint, komt het beter over denk ik. Je kan natuurlijk ook altijd een kladblokje bij je hebben voor als je ideeen hebt (doe ik ook, want ik ben cabaretier).
Maar wat ik zelf wel orgineel vind is:
Er is een jongetje die al vanaf de basisschool gepest wordt, wordt in een wak gegooid in de winter, worden eieren naar hem gegooid. Tot hij op de middelbare school zit. Daar besluit hij dat hij geen pispaal meer wil zijn en hij neemt dan dus zelf klasgenoten en andere mensen mee naar zijn huis om hun ledematen eraf te halen zoals; benen, romp, armen etc.
en dan onthoofd hij ze. Dat gaat zo maar door, tot de volle maan er is. Dan worden alle onthoofden een soort zombies die het aanvoelen als er gepest wordt.
En die zombies doden alle mensen die er ooit verantwoordelijk zijn dat kinderen gepest worden.
Zelf verzonnen 
En over een acteur...
ik wil wel acteren.
mail me maar 
succes nog met je film 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Ik zit in de muziek, ik produceer en maak zelf nummers dus als je muziek voor je film wil laat het me weten zou ik zeggen
. Aan scores zou ik ook kunnen werken.
Fiend
-
- 295 messages
- 1700 votes
ik ben zonder make up op al een machtige goede zombie
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
ik ben zonder make up op al een machtige goede zombie

Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
Ik kan wel dat jongetje zijn die gepest wordt 
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
Ik zou best een keertje vermoord willen worden (alleen in de film dan natuurlijk) !!!
Jassie
-
- 398 messages
- 1095 votes
Als ik jou was, zou ik eerst beginnen met een 'normale' film. Horror moet je al die make up etc regelen, is best een duur grapje
flipsen
-
- 1696 messages
- 482 votes
Nog een ideetje voor een setting van een horror film. Ik kwam daar een tijdje geleden op. Ik studeer scheikunde en ik loop dagelijks op het lab rond, samen met docenten, studenten, administratieve mensen, mensen van andere studies etc, etc het is er redelijk bedrijvig. 's ochtends voor 7 uur en 's avonds na 19 uur, en in het weekend zit het gebouw op slot.
Maaaaaar.... de mensen die met onderzoek bezig zijn, die hebben een pasje en die kunnen 's avonds en in het weekend het gebouw binnen om bij hun experimenten te kijken.
Nou is die situatie in dat gebouw op de stille tijdstippen erg mooi. Het is erg stil dan, je hoort alleen de ventilatie apparatuur. Het licht staat op een kwart sterkte en soms komt er een felle zonnestraal van buiten de gang in schijnen.
Je ziet ook geen mensen, maar je ziet wel sporen van mensen die er geweest zijn. Je ziet bijvoorbeeld dat de lift een verdieping verplaatst is, je ziet dat het licht op die labzaal ineens aan is (dat was net toch niet zo? of wel?), je ziet aan het eind van de gang (100 meter verderop) iemand het hoekje om gaan (of niet?...), ook heb je constant het idee dat je in de gaten gehouden wordt, want er is 24/7 een portier aanwezig, en bij elke ingang hangt een camera....).
Misschien komen zulk soort settings wel vaker voor in films, maar ik vond het wel grappig dat je ze ook meemaakt soms. Gelukkig kwam ik geen "evil scientist" tegen of een geflipte portier, maar die zou je er bij in kunnen verzinnen!
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
Ey, pest me en et zal gebeuren (in de film) 
Remi, Alleen op de wereld, nana nanana. 
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
Nog een ideetje voor een setting van een horror film. Ik kwam daar een tijdje geleden op. Ik studeer scheikunde en ik loop dagelijks op het lab rond, samen met docenten, studenten, administratieve mensen, mensen van andere studies etc, etc het is er redelijk bedrijvig. 's ochtends voor 7 uur en 's avonds na 19 uur, en in het weekend zit het gebouw op slot.
Maaaaaar.... de mensen die met onderzoek bezig zijn, die hebben een pasje en die kunnen 's avonds en in het weekend het gebouw binnen om bij hun experimenten te kijken.
Nou is die situatie in dat gebouw op de stille tijdstippen erg mooi. Het is erg stil dan, je hoort alleen de ventilatie apparatuur. Het licht staat op een kwart sterkte en soms komt er een felle zonnestraal van buiten de gang in schijnen.
Je ziet ook geen mensen, maar je ziet wel sporen van mensen die er geweest zijn. Je ziet bijvoorbeeld dat de lift een verdieping verplaatst is, je ziet dat het licht op die labzaal ineens aan is (dat was net toch niet zo? of wel?), je ziet aan het eind van de gang (100 meter verderop) iemand het hoekje om gaan (of niet?...), ook heb je constant het idee dat je in de gaten gehouden wordt, want er is 24/7 een portier aanwezig, en bij elke ingang hangt een camera....).
Misschien komen zulk soort settings wel vaker voor in films, maar ik vond het wel grappig dat je ze ook meemaakt soms. Gelukkig kwam ik geen "evil scientist" tegen of een geflipte portier, maar die zou je er bij in kunnen verzinnen!
Nou, Collega-Flip,
in elk geval bedankt voor je reactie! Maar zo'n setting is behalve voor een horrorfilm ook geschikt voor een psychologische thriller! Misschien kan ik hier wel wat mee, ja! Overigens, ook bedankt, iedereen, voor de recentere reacties!
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
Geen dank hoor, wij acteurs in spe horen wel wanneer we ons op de set moeten melden 
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
Wat vind jij orgineel? Als je zelf iets verzint, komt het beter over denk ik. Je kan natuurlijk ook altijd een kladblokje bij je hebben voor als je ideeen hebt (doe ik ook, want ik ben cabaretier).
Maar wat ik zelf wel orgineel vind is:
Er is een jongetje die al vanaf de basisschool gepest wordt, wordt in een wak gegooid in de winter, worden eieren naar hem gegooid. Tot hij op de middelbare school zit. Daar besluit hij dat hij geen pispaal meer wil zijn en hij neemt dan dus zelf klasgenoten en andere mensen mee naar zijn huis om hun ledematen eraf te halen zoals; benen, romp, armen etc.
en dan onthoofd hij ze. Dat gaat zo maar door, tot de volle maan er is. Dan worden alle onthoofden een soort zombies die het aanvoelen als er gepest wordt.
En die zombies doden alle mensen die er ooit verantwoordelijk zijn dat kinderen gepest worden.
Zelf verzonnen 
En over een acteur...
ik wil wel acteren.
mail me maar 
succes nog met je film 
Hmm, iemand die pest en wraak neemt, is niet erg origineel. Dat hij van zijn slachtoffers soldaten maakt die hij gebruikt om ervoor te zorgen dat anderen niet zo zullen lijden als hij, spreekt me wel erg aan! Dat het niet rechtstreeks hemzelf is! Daar kan ik ook wat mee, misschien kunnen we dat comcineren met hedt idee van Flipsen!
Nogmaals bedankt voor al jullie reacties tot nog toe!
Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
Geen probleem, joh 
trouwens, met dat 'Remi alleen op de wereld"
leuke grap, wavanbuuren 
wavanbuuren
-
- 4228 messages
- 1334 votes
Tsja, je zei pest me en het gebeurd.....Kon zo snel even niks orginelers verzinnen, sorry. Maar ik wilde natuurlijk toch alvast even laten inleven in je rol 
Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
Maakt nie uit joh,
Ik zie je wel als je meedoet in de film 

Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
Okay, Remi, ik borduur effe verder op dat idee van jou...
Dat joch dat gepest wordt, dat gebruikt een gewoon lijk om een zombie van te maken die hem wreekt. Zoiets als met The Headless Horseman, die ook steeds opgeroepen werd. Alssnel blijkt dat de jongen de zombie alleen door zijn gebrek aan intelligentie in zijn macht heeft en dat de zombie zelf zijn herinneringen langzaam terugkrijgt. Hij wil op zoek gaan naar zijn nabestaanden.
Wat misschien ook leuk is, is om de cliches van andere films te doorbreken: dat er zeg maar een bende pestkoppen is, dat de leider daarvan ontdekt hoe dat met dat oproepen van die zombie in elkaar zit (net als in The Crow), maar dat hij dat nog niet aan de overgebleven leden vanzijn clubje heeft meegedeeld voor hij zelf vermoord wordt. Dus hij weet hoe hij die zombie tegen moet houden, maar het lukt hem niet en hij wordt vermoord zonder dat hij aan iemand anders heeft verteld hoe de zombie gestopt kan worden.
Veel later blijkt pas dat iedereen die is aangevallen door de zombie (iedereen die is gebeten tenminste) zlefook veranderd: dit gebeurt echter niet zo snel als in Dawn Of The Dead, maar pas als de mensen al een paar dagen in hun graf liggen.
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
En ik heb nog een idee! Maar dat is niet op kleine schaal uit te voeren.
Misschien een leuk idee voor Romero zelf! Een groep gedetineerden wordt omgevormd tot een 'Sweeper Team': zij moeten de wereld, die bevolkt is door zombies, redden van de Ondode Ondergang. Er is ook een team aangesteld als reddingsteam, die op zoek moet gaan naar overlevenden. De beide teams moeten elkaar ondersteunen, maar angst, wantrouwen, hebzucht en corruptie maken zich meester over beide teams...
Okay, dit zal nooit met een low budget opgenomen kunne worden, maar ik vond het wel een leuk idee, beetje geinspireerd door Battle Royale II: Requiem.
Het idee van Remi komt nog het meest in de buurt, de setting van Flipsen ook, maar ik ben nog niet tevreden: het is nog niet origineel genoeg, ik wil een lowbudgetfilm maken waarvan men niet weet wat men moet verwachten.
Kom maar op met ideeen! Ik kan allesgebruiken! Hoop ik...
En nogmaals bedankt voor alle ideeen die er al zijn!
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
Nou, heeft er nog iemand een idee voor een low-budget horrorfilm? Laat van je horen AUBSVP!
flipsen
-
- 1696 messages
- 482 votes
Een ander punt Flipman, als je hier een goed idee plaatst, dan is het voor de gehele wereld "jatbaar". Echt goede ideeen houden mensen misschien wel voor zichzelf.
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
Dat is waar, maar ik hoopte eigenlijk dat mensen hier geen rekening mee zouden houden!
Je wordt bedankt!
Geintje! 
Remi
-
- 6720 messages
- 0 votes
Ik heb nog een ander idee:
Een jongen heeft steeds nachtmerries, en heeft er zo last van dat hij hulp krijgt van een psychiator.
De psychiator stelt voor dat het jongentje opschijft wat hij wil dromen en voordat hij gaat slapen, moet hij dat lezen.
Het gaat een tijdje goed, maar hij word lui en schrijft het niet meer op.
Zo komen die nachtmerries en dromen die hij wilt door mekaar heen, en raakt zo in de war dat hij die dingen ook ziet als hij wakker is. En neemt dus ook de wezens mee aarvan hij droomt.
Ook weer zelf bedacht 
Ik hoop dat dit verhaal beter is.
Flipman
-
- 7109 messages
- 1141 votes
Gôh! Cool idee, Remi! Sowieso zijn personages die werkelijkheid niet van fictie weten te onderscheiden erg cool! Maar dit verhaal zie ik zeker zitten! Simpel, maar dat niet opschrijven kan dan inderdaad enorme gevolgen hebben! Gaaf!
Maar bedoel je dan dat die dingen die hij overdag ziet ook voor andere mensen zichtbaar zijn, of zijn die alleen voor hemzelf te zien?
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Een goed plot verzinnen is 1 ding maar het weer goed uitwerken is een ander. Ik zou wel aan het roer willen staan voor een Batman film. Donkere sfeer, goede cast, geweldige villains. Alles zal van de partij zijn met mij aan het roer.