• 178.081 movies
  • 12.212 shows
  • 33.983 seasons
  • 647.093 actors
  • 9.372.440 votes
Profile

Hoeveel zijn jouw sterren waard?

zanacht

• 62 messages
  • 3264 votes

Wat mij opvalt is dat de films van laat zeggen het laatste jaar zo ontzettend hoge waarderingen krijgen. Als je dan kijkt naar de top 100 dan vermoed ik dat die prachtige klassiekers van hun troon zullen gestoten worden.

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Valt wel mee. Maar een film van 2005 heeft boven de 4 sterren gescoort.

Goodfella_90

• 10407 messages
  • 2595 votes

Het is wel opvallend dat de laatste jaren uit elk jaar ongeveer de eerste 25 allemaal in de top250 zouden belanden qua beoordeling. Als je wat terug gaat in de tijd dan staan films met een 3,05 ofzo nog bij de beste 50 van het jaar.

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5071 votes

Goodfella_90 wrote:

Het is wel opvallend dat de laatste jaren uit elk jaar ongeveer de eerste 25 allemaal in de top250 zouden belanden qua beoordeling. Als je wat terug gaat in de tijd dan staan films met een 3,05 ofzo nog bij de beste 50 van het jaar.

Dat heeft als oorzaak dat die films simpelweg meer bekeken zijn, waardoor er veel meer films zijn die het minimum aantal stemmen hebben gehaald.

Spartaan1986

• 3612 messages
  • 2167 votes

0,5* Bagger

1* Zeer Matig

1,5* Matig

2* Matig/Aardig

2,5* Aardig

3* Aardig/Goed

3,5* goed

4* Goed/Zeer Goed

4,5* Zeer Goed

5* Uitmuntend

maxcomthrilla

• 15578 messages
  • 2843 votes

0,5* Tenenkrommend saai/slecht, ik wil weg

1,0* Slecht maar wel origineel of 1 leuke scené/actrice

1,5* 2 of 3 leuke scenés, had meer van de film verwacht

2,0* Niet slecht, de film duurt te lang/concentratie daalt

2,5* Redelijk, kan altijd opgewaardeerd worden

3,0* Leuk, grappig ondanks enkele minpunten

3,5* Interessant, verveelt niet, geen hoogstandje

4,0* Ik kijk niet op mijn horloge, ik zal me nooit gaan vervelen. Niet altijd even origineel.

4,5*Ik kan me goed inleven in `t verhaal constant boeiend, 1 van de aspecten bij mijn 5.0* waardering is echter niet aanwezig.

5,0*Superieur: constant boeiend, inlevingsvermogen, goed verhaal, goede acteurs/actrices, blijft in mijn hoofd zitten ( dagenlang ), herzienbaar.

Maikeru

• 1934 messages
  • 2388 votes

0,5* tijdverspilling

1,0* bagger, maar niet écht tijdverspilling!

1,5* nog steeds bagger, maar minder dan de eerste bagger! Had misschien nog kans om een redelijke film te worden.

2,0* een redelijke film

2,5* een redelijk goede film

3,0* een goede film - niets speciaals of écht goed, maar keek lekker weg of iets dergelijks... Heeft niet echt kans om veel hoger te worden.

3,5* goede film, had potentie om iets speciaals te zijn, maar raakte me niet genoeg of de uitwerking was niet goed genoeg.

4,0* Erg goede film, heeft me weten te raken - maar is niet helemaal perfect uitgewerkt, of juist omgekeerd. 4,5* zou nog mogelijk zijn.

4,5* Erg speciale film die me heeft weten te raken, en ook goed is uitgewerkt. Herkijken blijft leuk.

5,0* Praktisch perfecte film, top10 materiaal.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Maikeru wrote:

0,5* tijdverspilling

1,0* bagger, maar niet écht tijdverspilling!

1,5* nog steeds bagger, maar minder dan de eerste bagger! Had misschien nog kans om een redelijke film te worden

wat is nou het echte verschil tussen deze drie beoordelingen?

Maikeru

• 1934 messages
  • 2388 votes

kijkert wrote:

wat is nou het echte verschil tussen deze drie beoordelingen?

0,5 is tijdverspilling, dit is toch wel het ergste wat een film kan zijn, het is een werkelijk weerzinwekkende film - niet waardig om te bestaan. Terwijl bij 1,0* het alsnog een slechte film is, maar ik niet het gevoel krijg ik zeker weten iets anders had moeten doen - een film is een film, ik kijk graag films, en elke film is toch weer een ervaring. Ook wekt 1,0* niet echt gevoelens van weerzinwekkendheid op, anders geeft ik het 0,5*... maar het was wel een slechte film. 1,5* is nog steeds een slechte film, maar had potentie om een redelijke film te zijn. Het had het kunnen zijn, maar ik heb te veel slechte punten ondervonden om het toch nog tot redelijke film te kronen. Ik denk dat dit het wel zou moeten verklaren. Maar eigenlijk geef ik eerst sterren op mijn gevoel - maar deze zijn meestal gelijk aan dit lijstje van beoordeling... Misschien is er soms een uitzondering, door bijvoorbeeld kindersentiment, inleving in de film, een bijzonder goede acteur etc etc.

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Maikeru wrote:

(quote)

0,5 is tijdverspilling, dit is toch wel het ergste wat een film kan zijn, het is een werkelijk weerzinwekkende film - niet waardig om te bestaan. Terwijl bij 1,0* het alsnog een slechte film is, maar ik niet het gevoel krijg ik zeker weten iets anders had moeten doen - een film is een film, ik kijk graag films, en elke film is toch weer een ervaring. Ook wekt 1,0* niet echt gevoelens van weerzinwekkendheid op, anders geeft ik het 0,5*... maar het was wel een slechte film. 1,5* is nog steeds een slechte film, maar had potentie om een redelijke film te zijn. Het had het kunnen zijn, maar ik heb te veel slechte punten ondervonden om het toch nog tot redelijke film te kronen. Ik denk dat dit het wel zou moeten verklaren. Maar eigenlijk geef ik eerst sterren op mijn gevoel - maar deze zijn meestal gelijk aan dit lijstje van beoordeling... Misschien is er soms een uitzondering, door bijvoorbeeld kindersentiment, inleving in de film, een bijzonder goede acteur etc etc.

OK.

Voor mij zijn al die drie soorten films tijdverspilling, bagger en shit.

Ik geef ze dan allemaal een 1, als ik ze al uitkijk, en dat zal niet vaak voorkomen.

Maikeru

• 1934 messages
  • 2388 votes

Ik geef ze dan allemaal een 1, als ik ze al uitkijk, en dat zal niet vaak voorkomen.

Hmm... Ik vind bijna elke film nog wel waard om gekeken te hebben - slecht of niet. Ik ben dan ook nog nooit weggelopen bij een film, hoogstens in slaap gevallen

kijkert

• 3584 messages
  • 0 votes

Maikeru wrote:

(quote)

Hmm... Ik vind bijna elke film nog wel waard om gekeken te hebben - slecht of niet. Ik ben dan ook nog nooit weggelopen bij een film, hoogstens in slaap gevallen

Ik zet ze wel uit hoor, als ik een slechte DVD heb geleend/gehuurd.

Weglopen in een bioscoop doe ik niet, dat vind ik storend voor het publiek, maar voor ik een bioscoopzaal binnenstap wil ik ook wel zeker zijn van dat ik er in elk geval niet naar een complete baggerfilm ga kijken.

(was met Saw dan overigens wel het geval)

Maikeru

• 1934 messages
  • 2388 votes

kijkert wrote:

Ik zet ze wel uit hoor, als ik een slechte DVD heb geleend/gehuurd.

Weglopen in een bioscoop doe ik niet, dat vind ik storend voor het publiek, maar voor ik een bioscoopzaal binnenstap wil ik ook wel zeker zijn van dat ik er in elk geval niet naar een complete baggerfilm ga kijken.

(was met Saw dan overigens wel het geval)

Ik zou een film altijd af willen zien, alleen om te zien of het nog beter zou kunnen worden, of om het einde toch nog te zien. Anders heb ik er nog minder voldoening aan, dan wanneer ik hem niet af zie. Naar de bioscoop gaan doe ik meestal alleen voor de gezelligheid met vrienden - meestal gaan we dan ook naar een foute film, die kan ik dan ook mooi afkraken

Saw heb ik nog niet gezien, maar hij schijnt erg goed te zijn...

film_kaza

• 3140 messages
  • 0 votes

0,5= Film waar ik alleenmaar kritiek over heb.

1, 1,5, 2= Nogal slecht maar nog leuk genoeg om uit te kijken. Licht eraan wat er allemaal slecht aan was.

2,5= Als ik voor het grootste gedeelte me veveeld heb maar me toch had vermaakt.

3= Soms leuk soms niet maar geen slechte film.

3,5= Leuke film maar verder niks.

4= Mooie film. Of 3,5 film die ik al vaak heb gezien en leuk blijf vinden.

4,5= Jammer dat er een einde aan zat. Erg leuk of mooi.

5= http://www.moviemeter.nl/forum/2/4116/

Een meeslepende film.

Een film die voor een erg groot deel dit allemaal heeft. (lees mijn eerste bericht)

lowhusky

• 8230 messages
  • 0 votes

0,5 = troep.

1,0 = zeer slecht

1,5 = slecht

2,0 = matig

2,5 = gaat wel

3,0 = gewoon

3,5 = goed

4,0 = heel goed

4,5 = zeer goed

5,0 = prachtig

Spiderwoman

• 71 messages
  • 349 votes

Mijn waarderingen zijn zeer subjectief.

0,5 - 1,5 don't touch me, ever again!

2,0 = geen prettige ervaring

2,5 = ooit leuk

3,0 = mwah

3,5 = gewoon lekker

4,0 = yeah, baby, yeah

4,5 = I feel nice, sugar and spice

5,0 = I Feel Good, so Good, I've got you

Iets te veel smilies misschien....

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5309 votes

Spiderwoman wrote:

Is dat een filmquote? Hij komt me zo bekend voor...

Spiderwoman

• 71 messages
  • 349 votes

Spiderwoman wrote:

BlueJudaskiss wrote:

Is dat een filmquote? Hij komt me zo bekend voor...

Niet dat ik weet, maar wat niet is kan altijd komen...toch?

us_raider

• 2034 messages
  • 0 votes

0.5 - alles aan de film was zo ontiegelijk slecht en de film zelf was allesbehalve leuk om naar te kijken.

1 - een paar dingen zijn minder slecht dan enorm slecht of de film heeft me een paar minuten weten te vermaken.

1.5 - Het is nu geen afgrijselijke ervaring meer of de film heeft een paar keer matige momenten.

2 - Zie 1.5 maar dan in iets extremere vorm in de positieve zin.

2.5 - Of de film is heel slecht maar wel leuk om te kijken of de film is niet leuk om te kijken maar heeft wel een behoorlijke kwaliteit. Net geen voldoende.

3 - Zie 2.5 maar dan in iets extremere vorm in de positieve zin. Een voldoende.

3.5 - In de meeste gevallen vrij leuk om te zien en objectief gezien vaak ook goed.

4 - Een erg leuke film van een hoge niveau.

4.5 - Superfilm, eigenlijk alles is super aan deze films alleen weet het net niet de snaar te raken die 5*-films wel raken.

5 - De top van de top. Een geweldige filmervaring die me van binnen helemaal warm weet te maken. Een film die je veelal laat denken(over het leven), met een orgineel en onvoorspelbaar verhaal. Een film die bolstaat van de sfeer, vernietigende muziek, prachtige beelden en onvergeetbaar acteerwerk.

basketballerke

• 4727 messages
  • 0 votes

0,5 1,0 Afschuwelijk

1,5 2,0 Matig tot slecht

2,5 3,0 Oke

3,5 Goed

4,0 4,5 Zeer goed

5,0 Fantastisch, zijn ook meestal films die ik tot het eind van mijn leven zal kijken.

IcU

• 6783 messages
  • 3051 votes

0,5 - Bagger.

1,0 - Bagger, maar dan met kleine positieve puntjes

1,5 - Nog steeds bagger, maar dan wat beter

2,0 - Vermakelijke rotzooi

2,5 - Leuk voor één keer te kijken, en dan nooit meer er wat mee doen

3,0 - Leuk, de 3 staat als een 6 op de schaal van 10

3,5 - Leuke, vermakelijke film, die mischien ooit voor de 2e keer bekeken wordt

4,0 - Goed, zo wil ik ze vaker hebben

4,5 - Briljante film. Meestal is de 4½ net geen 5

5,0 - Meesterwerk. Films in mijn top 10, of die in de top 10 hebben gestaan of ooit nog eens komen te staan. Meestal zijn dat films die ik kan blijven kijken.

J.T.O

• 791 messages
  • 1048 votes

In De Site > Algemeen > Richtlijnen voor het stemmen:

Richtlijnen voor het stemmen

Ik weet niet of het eerder al genoemd is, maar wat zijn de richtlijnen voor het stemmen? De werking zoals dat nu te werk gaat is wel goed, maar volgens mij kan het altijd nog beter, aangezien iedereen die stemt een eigen idee heeft. Sommigen zien een 5 als een perfecte film en zullen die zelden uitgeven, andere doen dit makkelijker, omdat de film echt een must-see of topper is. Wanneer verdient een film een 5/10 (2.5/5), is dat dan een slechte film of een film die niet slecht, maar ook niet goed is?

Als de richtlijnen waren verduidelijkt, dan zal de betrouwbaarheid van de stemmen alleen maar toenemen. Hier onder heb je een voorbeeld, dit genomen van een van de grootste internationale anime site voor diverse fans. In in de geest zoals dit zou wel goed uitpakken.

--

10 - Sugoi

This anime is something really big; it changed your mind, gave you a whole new perspective on life and broadened your horizons. If this sounds unfamiliar to you then you have yet to watch a truly sugoi anime.

This grade is reserved only for the animes you'll never ever forget.

9 - Great

This anime is absolutely great, you were very impressed by it. Everyone should watch it, not only anime fans because everyone will enjoy it as this is the kind of anime that creates anime fans. Everything in the anime is on a very high level. Use this for only the best animes you've watched.

8 - Very good

This anime is better than good, there are a few moments you were very impressed by it and every anime fan should watch it. However, it is still not great as it still has a few points to improve.

7 - Good

This anime is good, the animation and sound is quite good and it has an original story and different characters as well. You can recommend it to the average anime fan; use this for animes you like.

6 - Fine

This anime is better than decent but still not good, there are a few moments you enjoy although you can't really recommend it to others.

5 - Decent

This anime is neither good nor bad. People can watch it whenever they are bored or when they've run out of other anime to watch.

4 - Bad

This anime is just plain bad. It has nothing to recommend, it is just plain boring. While there are worse animes it's still too bad to recommend to others.

3 - Very Bad

This is a very bad anime although still anime. There's nothing appealing about it. You cannot recommend it to anyone, not even die hard anime fans of this specific genre. If you think an anime is one of the worst ever vote a 3.

2 - Hopeless

You cannot say anything good at all about this one. Animation, sound, story, everything was really bad.

This grade is reserved only for the very bad cartoons. There is probably nothing as bad as this in AniDB. Use this only if you're absolutely certain.

1 - Unwatchable

You were not even able to watch it; it was probably the worst thing you have ever watched.

This grade is reserved only for the worst cartoons. There is probably nothing as bad as this in AniDB. Use this only if you are absolutely certain. If you are just trying to vote so that this anime does not show up for things like the Anime Hint then add it to your blacklist instead of voting 1.

--

Jullie meningen graag?

starbright boy (moderator films)

• 22407 messages
  • 5071 votes

cornelis

• 4744 messages
  • 681 votes

Laten we erover stemmen.

J.T.O

• 791 messages
  • 1048 votes

Ja, maar als iedereen anders stemt, zijn de stemmen bij sommige films een beetje krom en misleidend. Het lijkt me handig als iedereen hetzelfde systeem hanteert, dat systeem wordt dan door de staff gekozen, nadat ze dit besproken hebben. Lijkt me veel beter?

moviefreak#1

• 14390 messages
  • 25163 votes

Elke user heeft een andere manier van stemmen. Sommige users kijken naar de technische kant en baseren daar hun stem op en andere users geven al 5 sterren als ze zich gewoon goed hebben vermaakt.

Iedereen is vrij om die keuze voor zichzelf te maken en het lijkt me dat we dat ook zo moeten houden.

tsjidde

• 2112 messages
  • 4038 votes

Inderdaad, het heet ook niet voor niks een gemiddelde.

Yekezzez

• 2512 messages
  • 1126 votes

J.T.O wrote:

Ja, maar als iedereen anders stemt, zijn de stemmen bij sommige films een beetje krom en misleidend. Het lijkt me handig als iedereen hetzelfde systeem hanteert, dat systeem wordt dan door de staff gekozen, nadat ze dit besproken hebben. Lijkt me veel beter?

Doen we, maar dan moet iedereen wel een bewijs met argumentatie inleveren bij een onafhankelijke jury. Bij het niet volgen van het stemsysteem volgt een beperking van de vrijheden op MovieMeter (geen top-10, geen lijsten etc.). Voor het terugwinnen van het vertrouwen van het regime moet een publieke boetedoening plaatsvinden op een vooraf afgesproken tijdstip. Aanwezigheid is dan ook voor elke gebruiker verplicht. Daarnaast moeten twee andere gebruikers garant staan voor het goede gedrag. Dit als extra steun in de rug, want bij afwijkend gedrag zullen ook de steunpilaren het boetekleed moeten aantrekken. Ik heb het idee nog niet helemaal uitgewerkt, maar volgens mij werkt een dergelijke afspraak prima en is iedereen gelukkig.

Edie

• 3185 messages
  • 1220 votes

0,5 - gewoon slecht, niet leuk, er rammelt vanalles aan.

1 - slecht, maar ergens toch een pluspuntje te vinden.

1,5 - slecht, maar wat beterder.

2 - nog steeds vrij slecht, maar ook meer positief aanwezig.

2,5 - vermakelijk, niet meer en niets minder.

3 & 3,5 - vermakelijk

4 - goed, maar er mist iets..

4,5 - perfect, op een puntje na...

5 - perfect

Zo ongeveer

J.T.O

• 791 messages
  • 1048 votes

Yekezzez: Een bewijs met argumentatie bij een onafhankelijke jury? Ik dacht aan dat eerder dat de staff gewoon een goede stemsysteem verzint en dat de leden zo kan stemmen op systeem A of B. De ruime meerderheid van 75% bepaald dan het systeem of iets dergelijks. Bij een goed verzonnen systeem kan iedereen meeleven. Zo niet, dan kan je het altijd nog wel even aanpassen en opnieuw een stemverkiezing starten.

moviefreak#1 & tsjidde: Dat de keuze voor iedereen vrij is, is begrijpelijk, maar dan ben je niet consequent bezig wat het stemmen betreft en dit is dan niet altijd terecht voor de films zelf. Bedenk nu waarom de mensen naar deze site toe. Ze willen toch weten of de films te kijken zijn of niet? Als er dan geen vaste reglement worden de cijfers misschien averechts ingebeeld, wat uiteraard niet de bedoeling is. Hieronder zie je een verzonnen voorbeeld om het te verduidelijken.

Huidige systeem zonder stemrichtlijnen:

Jan Klaas vindt het helemaal niks, hij geeft dus een 0.5. Maaike heeft een ander mening, zij vindt het best wel goed en heeft erg van genoten. Zij dan vervolgens een 4.5 en het gemiddelde hiervan is dan een 2.5. Is dit dan terecht zou je denken?

Nieuwe systeem met stemrichtlijnen:

Jan Klaas heeft de regels even gelezen, hij vindt het niks, omdat het waarschijnlijk niet zijn smaak is, maar technisch gezien is het toch wel erg goed, dus ditmaal een 2 van hem. Maaike heeft de regels ook gelezen, leuke film, maar geen film die haar heeft verrast of een goede moraal heeft bijgeleerd. Zij geeft de film een 4, dus gemiddeld een 3.

Een halve punt verschil, wat zou je hierbij denken. We hanteren hier 5 sterren, dus ik neem aan dat elk half ster makkelijk één punt waard is. Is het dan miezerige zes of een kleine zeven? Zou het publiek denken dat een zes, een middelmatige film is die je zo kan overslaan of toch wel een film die kan kijken, als je van het genre houdt?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.