• 177.926 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.938 actors
  • 9.370.422 votes
Profile

Hoeveel zijn jouw sterren waard?

gimli f

• 1454 messages
  • 0 votes

Ja, en als je dan toch bezig bent... probibiliteitsmatrices en betrouwbaarheidsintervallen en interkwartiel-ranges.

Ben al bezig...

jester

• 806 messages
  • 1245 votes

Naar aanleiding van het berichtje van Gimli waaruit ik als positivo ( ) naar voren kom een paar opmerkingen:

* ik beschouw mezelf als een redelijk positief persoon, dus in die zin herken ik met in het lijstje;

* zoals al eerder gezegd gold ook voor mij dat de eerste stemmen naar de films gaan die je heel goed vindt: het gemiddelde begint dus heel hoog;

* daarna ben ik alle films gaan beoordelen die me nog voldoende voor de geest zijn blijven staan om een reële beoordeling te kunnen geven: dan gaat het gemiddelde weer naar beneden. B-films blijven me zelden bij, en heb ik daarom vaak niet gewaardeerd;

* daarna komen toevoegingen van films die ik daarna heb gezien en films die ik vergeten was te beoordelen. Omdat ik nu eigenlijk alleen nog maar films kijk waarvan ik verwacht dat ze de moeite waard zijn (op basis van MM, recensies, etc.)zal mijn gemiddelde weinig meer dalen, denk ik.

ichi

• 788 messages
  • 7208 votes

Tegen niemand persoonlijk of zo, maar het valt me op dat de term B-film vaak negatief wordt opgevat. B-film betekent niet per defintie kwalitatief minderwaardig. Als je een beetje zoekt zitten er juweeltjes tussen en bij veel regisseurs begint het bij B-films. Vroeger was het juist het B-genre wat vernieuwend en taboedoorbrekend was. De term B-film is sowieso in de loop der jaren (vooral na verdwijnen van de drive-in) van zijn oorspronkelijke betekenis afgedwaald.

Groeten van The Insane Japanese Crybaby With Funny Shoes.

gimli f

• 1454 messages
  • 0 votes

't is wel een idee om de standaardafwijking er ook standaard bij te zetten, bij de stemresultaten

Het was maar een intermezzo eigenlijk, dit hele gedoe. Maar ik vind het wel grappig.

Eigenlijk deed ik het meer voor mezelf. Sommige films roepen dusdanig extreme reacties op (ik denk dan b.v. aan films als Requeim for a dream, Baise-Moi of Irreversible...)- vooral voor dat soort films is het (voor mij althans) interessant om te kijken naar de hoogste en laagste cijfers...

Nog leuker lijkt het me trouwens- en nuttiger- om ditzelfde te doen, maar dan met stemmen van personen.

Het lijkt me leuk om te weten hoe extreem (hoog en laag) sommige personen stemmen. Daar kunnen best verschillen in zitten. Hoeveel procent van onze stemmen gaat naar de hoogste en laagste cijfers- zoiets dus!

Trouwens:

kan Jordy of Kappeuter daar niet iets aan doen? Ik kan van iedereen alle stemmen op elke film zien. Er staat precies HOEVEEL stemmen wij hebben gegeven. Ik kan precies zien welke films een 5 en 4 krijgen. Er komt dan keurig een lijst met alle films...

Maar het zou nog leuker zijn als ik kan zien HOEVEEL stemmen van Gimli f bijvoorbeeld een 5 krijgen... En hoeveel een 4,5. Enz.

Nu staat dat er (nog) niet bij. Jammer!

Want als precies uitgerekend kan worden hoeveel stemmen wij in totaal hebben gegeven, en als er een keurige lijst komt met alle films die wij een bepaald cijfer hebben gegeven...

dan lijkt het me niet zo moeilijk om te laten uitrekenen hoeveel films wij per cijfer hebben.

Toch?

Gewoon een ideetje.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

is dit niet wat je bedoelt?

gimli f

• 1454 messages
  • 0 votes

Sorry hoor..

maar ik zie het niet.

Wat is er te zien dan? Er staat bij mij een of ander getal (117), wat ik absoluut niet kan thuisbrengen. Het spookt, zou je kunnen zeggen...

Wat bedoel je?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

dat grafiekje laat zien hoevaak je bepaalde beoordelingen hebt gegeven. Die 117 is de hoogte van de hoogste staaf

gimli f

• 1454 messages
  • 0 votes

En ik maar zoeken, haha.

OK. Dus we hebben al een staafje binnen... van de tien.

Maar ehh... vind je het een goed, leuk of interessant idee om dat te laten zien voor elk staafje c.q. cijfer (ik wel nml.)?

Kun je dat ooit eens regelen?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

hmn ja kan ik wel eens maken ja

gimli f

• 1454 messages
  • 0 votes

WIST U DAT:

Als je de top-10 stemmers neemt, en daarvan de top-tien lijstjes, je een heel nieuwe lijst kunt maken?

Als je de grootste stemmers neemt, daarvan de top-tien lijstjes, en vervolgens een nieuw puntensysteem toekent op deze manier:

voor elke nummer 1- 20 punten,

de nummer 2- 15 punten, nmr. 3-12punten, nmr. 4-8p, nmr. 5-6, nmr. 6-5, nmr. 7-4, nmr. 8-3, nmr. 9-2 en nmr. 10- 1 punt.

Dan kom je op dit top-20 lijstje, met ()tussen haakjes de plek, die die film inneemt in de MovieMeter top-100:

1 (6) Pulp Fiction- 60 pts.

2 (2) Godfather Part II, The- 49

3 (1) Godfather, The- 45

4 (48)Matrix, The- 39

5 (24)Fight Club- 38

6 (7) Shawshank Redemption, The- 36

7 (-) Trois Couleurs: Bleu- 35

8 (-) Saving Private Ryan- 23

9 (10)One flew over the cuckoo's nest- 20

- (9) Apocalypse now- 20

- (84)Star Wars: Episode- a new hope- 20

- (-) Sjunde Inseglet, Det- 20

- (-) Himmel uber Berlin, Der- 20

- (-) Rio Bravo- 20

- (-) Stalker- 20

16(21)Reservoir Dogs- 14

- (22)Usual Suspects, The- 14

18(-) Birdman of Alcatraz, The- 12

- (-) General, The- 12

- (-) 1900 (Novecento)- 12

- (-) Thin Red Line, The- 12

- (-) Heat- 12

- (-) In The Mood For Love (Dut Yeung...)- 12

- (-) Shichinin No Samurai- 12

25 (95)Aliens- 10

Interessant, toch?

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Zo zijn er nog wel 100 andere manieren te verzinnen om een top 10/20/100/whatever te maken. Er is altijd wel een formule te verzinnen waarbij je favoriete film op 1 komt

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Dat klopt,

ik heb dan ook de befaamde Tovenaar's Big Lebowski-lijst. Daarin zijn alle films opgenomen die op Moviemeter te vinden zijn, maar alleen de stemmen van de Big Lebowski tellen mee. Je krijgt dan ook de volgende lijst:

1. The Big Lebowski

2. niets

3. niets

4. niets

5. niets

Het was wel een heel karwei om van iedere film de stemmen te zoeken en daar dan alle Big Lebowski-stemmen uit te filteren, maar het is me toch gelukt! En zoals ik al dacht, staat de Big Lebowski dus op 1 in die lijst! Proficiat!

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

PS. mijn lijst was niet negatief bedoeld voor Gimli want ik vind het altijd tof om zijn lijstjes weer te lezen

gimli f

• 1454 messages
  • 0 votes

Da's mooi!

Ik wilde eigenlijk laten aantonen dat de top-tien stemmers een andere smaak heeft als de gemiddelde stemmer of voor mijn part de blockbuster-stemmer.

Aangezien die top-tien stemmers vele films hebben gezien, zou het kunnen zijn dat zij tot andere meningen komen over de bekendere, Hollywoodfilms en de onafhankelijke/ niet-Hollywood/ Europese cinema, dan de gemiddelde stemmer van MovieMeter.

Dat blijkt (slechts) deels het geval.

Zavo

• 6392 messages
  • 1616 votes

Zo is er natuurlijk ook de uiterst belangwekkende 'willekeurige top 5' van films die op de site staan (gemaakt met behulp van random film-id's) met verrassende resultaten:

1. Darkman II: The Return of Durant

2. Repulsion

3. For a Few Dollars More (Per Qualche Dollaro in Più)

4. Under Hellgate Bridge

5. Dik Trom Weet Raad

Vyvre

• 422 messages
  • 185 votes

Evenals de top 5 films die beginnen met een A:

1. À Bout de Souffle

2. A Ciascuno il Suo (We Still Kill the Old Way)

3. À Corps Perdu

4. À la Folie... Pas du Tout

5. À Nous la Liberté

Met name 4 vind ik vrij verassend in dat lijstje.

Maar zonder grappen: 'k vind het gaaf dat gimli dat soort dingen uitzoekt .

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Nieuwe huiswerkopdracht voor Gimli: de gecombineerde moderators en crew top 10. Ben benieuwd.

gimli f

• 1454 messages
  • 0 votes

Was eigenlijk meer benieuwd naar de gecombineerde top-25 stemmers lijst, maar is iets te veel werk....

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

kappeuter wrote:

Nieuwe huiswerkopdracht voor Gimli: de gecombineerde moderators en crew top 10. Ben benieuwd.

ja! net als imdb, die doet dat ook

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Tooltje maken Jordy ?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

als we net zoveel man "in dienst" hebben als imdb is dat misschien een idee

NERD

• 1719 messages
  • 1429 votes

Vindt het evengoed wel interssant hoor Jordy

Ik voorspel voor u een regenachtige saaie zondag, perfect om zo'n "tooltje" te maken

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

kappeuter wrote:

Ach, ik had toch niets te doen!

De Mods/Crew Top 25:

1 Fight Club 69

2 Matrix, The 33

3 Black Hawk Down 27

4 Shawshank Redemption 21

5 Boondock Saints 20

- Happiness 20

- L.A. Confidential 20

8 Amélie 15

- Donnie Darko 15

- Godfather, The 15

- In the Name of the Father 15

- 12 Monkeys 15

13 American Beauty 12

- Apocalypse Now 12

- Godfather Part II, The 12

- Se7en (Seven) 12

- Schindler's List 12

- Spirited Away 12

- Thin Red Line, The 12

20 Big Lebowski, The 10

- Usual Suspects, The 10

22 Legends of the Fall 8

- Magnolia 8

- Pulp Fiction 8

- Road to Perdition 8

- Vertigo 8

- Vita è Bella, La 8

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Hoe komt Black Hawk Down zo hoog ? Verbaast me.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

nou nog ff the matrix op nr.1. ben ik helemaal tevreden

EmDee

• 7192 messages
  • 1417 votes

kappeuter wrote:

Hoe komt Black Hawk Down zo hoog ? Verbaast me.

Vyvre en NERD zijn daarvoor verantwoordelijk.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

en mijn 4 sterren tellen natuurlijk ook mee

kos

• 46687 messages
  • 8844 votes

Matig lijstje hoor, mods en crew!

GerwinF

• 1643 messages
  • 0 votes

tovenaar wrote:

Dat klopt,

ik heb dan ook de befaamde Tovenaar's Big Lebowski-lijst. Daarin zijn alle films opgenomen die op Moviemeter te vinden zijn, maar alleen de stemmen van de Big Lebowski tellen mee. Je krijgt dan ook de volgende lijst:

1. The Big Lebowski

2. niets

3. niets

4. niets

5. niets

Het was wel een heel karwei om van iedere film de stemmen te zoeken en daar dan alle Big Lebowski-stemmen uit te filteren, maar het is me toch gelukt! En zoals ik al dacht, staat de Big Lebowski dus op 1 in die lijst! Proficiat!

Perfecte lijst, houden zo!!!

tovenaar

• 6723 messages
  • 0 votes

Dude here

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.