• 178.096 movies
  • 12.215 shows
  • 33.986 seasons
  • 647.094 actors
  • 9.373.063 votes
Profile

Vakantie

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

En als je geen jong meisje ben wordt je altijd nog lastig gevallen door die figuren met van die gasten met van die touwtjes. Meerdere malen in het verleden in Parijs dat soort achtervolgers gehad

gotti

• 14075 messages
  • 5886 votes

Ben je achterna gezeten door de Thunderbirds in Parijs?

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Alleen vlogen ze niet weg toen ik Thunderbirds are go! tegen ze riep

Linda

• 1336 messages
  • 0 votes

Er lopen inderdaad ontzettend veel freaks met die touwtjes . Ook hard voor weggelopen uiteraard .

U-96

• 11875 messages
  • 2064 votes

Ik ben in oktober 2002 met schoolexcursie 5 dagen in Parijs geweest. Valt wel mee hoor, maar die Franse beamten zijn ronduit klootzakken tegen toeristen, en dat hoor ik zovaak van mensen. Met een paar maten zaten we ons al dagen te verheugen op onze vrije dag, waar we de Eiffeltoren wilden bezoeken. Wij met de metro, maar we bleken verkeerde kaartjes van onze begeleiders te hebben gekregen. Werden we aangehouden. "You pay us 80 euro, or else we call the police." Ik in het Engels uitleggen hoe en wat, maar die spoorgriet kon amper Engels. Hoppa, daar ging onze Eiffeltoren-bezoekje.

(blub, weer wat frustratie kwijt)

Timmy757

• 3365 messages
  • 598 votes

Domme Fransen , altijd maar net doen of ze geen Engels kennen.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Hoho de jeugd kent over het algemeen zeer goed Engels. Ik gok dat het overgrote gedeelte van generaties daarvoor het weigeren of niet kunnen.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Ik weet al jaren dat Fransen het niet hoog ophebben met Nederlanders.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Met wie wel dan? Volgens mij houden ze alleen van zichzelf.

Frankrijk is een prachtig land, alleen jammer dat er zoveel Fransen wonen.

Dat ze bij de kassa van de Eiffeltoren alleen Frans en zeer gebrekkig Engels praten vind ik schandalig.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

speedy23 wrote:

Ik weet al jaren dat Fransen het niet hoog ophebben met Nederlanders.

Franse mannen hebben anders alles behalve moeite met Nederlandse vrouwen, wat onbeschoft kunnen die lui zijn zeg.

U-96

• 11875 messages
  • 2064 votes

Bovendien vind ik Frans ook zo'n ontzettend lelijke taal.

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

U-96 wrote:

Wij met de metro, maar we bleken verkeerde kaartjes van onze begeleiders te hebben gekregen. Werden we aangehouden. "You pay us 80 euro, or else we call the police." Ik in het Engels uitleggen hoe en wat, maar die spoorgriet kon amper Engels.

Je kunt van een Franse conducteur natuurlijk niet verwachten dat ze Engels spreekt. Ik kan me je frustratie best voorstellen, maar uiteindelijk is het dubbel jouw fout (vanuit haar perspectief gezien): en je hebt het verkeerde kaartje, en je spreekt de taal niet van het land waarin je rondloopt.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Vind je dan ook dat een Italiaan die in Amsterdam een wielklem krijgt twee keer fout zit?

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

Als hij uitsluitend Italiaans spreekt? Ja.

U-96

• 11875 messages
  • 2064 votes

Queto Yurlunyur wrote:

Je kunt van een Franse conducteur natuurlijk niet verwachten dat ze Engels spreekt. Ik kan me je frustratie best voorstellen, maar uiteindelijk is het dubbel jouw fout (vanuit haar perspectief gezien): en je hebt het verkeerde kaartje, en je spreekt de taal niet van het land waarin je rondloopt.

Niet mee eens. De pure egoïsme van die trut. Vier jongens met allemaal hetzelfde kaartje, die hun best doen om duidelijk te maken dat wij bij een excursie horen en blijkbaar verkeerde kaartjes hebben gekregen, maar toch even 80 euro van ons eist, voila. Trouwens, een spoorwegbeamte in Parijs (de grote toeristenstad) die geen woord Engels kan spreken, behalve haar I-call-police-dreigementen.

We hebben het geld uiteindelijk wel teruggekregen van onze begeleiders. Maartoch, het blijft lullig.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Maar Queto, ga jij dan nooit op vakantie ik een land waar je de taal niet spreekt? Dan lijkt me het aanbod ook maar beperkt eerlijk gezegd. Ik vind het vrij slecht inderdaad dat iemand die veel met toeristen te maken heeft geen Engels spreekt, iedereen zou dat op zijn minst een beetje moeten kunnen.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Gelukkig ga ik volgende week naar Vlaanderen op vakantie.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Hannibal wrote:

Dat zal je nog tegenvallen hoor, die mensen praten soms echt vreemder dan je denkt (ik kan het weten).

Onderhond

• 87594 messages
  • 12842 votes

Wij spreken alle talen natuurlijk

Toch begrijp ik dat niet. Ik zou nooit in NL op vakantie kunnen gaan. Te weinig cultureel verschil (taal speelt daar een grote rol in) om je echt op vakantie te voelen vind ik. Als je er dan toch op uittrekt, dan beter goed.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

SelmaDuim wrote:

Ik vind het vrij slecht inderdaad dat iemand die veel met toeristen te maken heeft geen Engels spreekt, iedereen zou dat op zijn minst een beetje moeten kunnen.

En er ook een beetje rekening mee houden dat niet iedere toerist voor zijn reis een taalcursus volgt, en het rechtsysteem van het vakantieland bestudeert.

De treinconducteur waar U-96 het over had, begreep best wel dat er van een vergissing sprake was, maar wilde gewoon dat bonnetje uitschrijven.

Toeristen moet je in de watten leggen, want we willen dat ze terugkomen met hun vrienden, omdat ze het zo naar hun zin hebben gehad.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

U-96

• 11875 messages
  • 2064 votes

SelmaDuim wrote:

Ik vind het vrij slecht inderdaad dat iemand die veel met toeristen te maken heeft geen Engels spreekt, iedereen zou dat op zijn minst een beetje moeten kunnen.

Mee eens.

Wat anders, gebeurde een tijdje terug bij ons in de plaatselijke supermarkt. Een Franse dame bij de kassa begon kwaad te worden op de kassajuf omdat ze geen Frans kon spreken. Hoe scheef kan je zijn?

Timmy757

• 3365 messages
  • 598 votes

Ik gaa morgen een paar dagen met mijn ouders mee naar Huibergen valkbij bergen op Zoom (wonen daar nog ergens mm 's?) . Ik wens ik iedereen een fijne vakantie en Feliciteer alvast iedereen die tijdens mijn afwezigheid jarig is hartelijk met zijn of haar verjaardag . En natuurlijk goed blijven luisteren naar de webmaster heh .

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

U-96 wrote:

Wat anders, gebeurde een tijdje terug bij ons in de plaatselijke supermarkt.

In een toeristenstad als Oegstgeest zou iedreen Frans moeten kunnen spreken

Queto Yurlunyur

• 4775 messages
  • 3110 votes

Ik vind, om een en ander even te veralgemeniseren, dat als je naar het buitenland gaat, het je eigen verantwoordelijkheid is ervoor te zorgen dat je 'fatsoenlijk' kunt communiceren met de mensen aldaar. Ik wil niet zeggen dat iedereen die dat niet kan daarbij direct verwijtbaar is (toen ik zelf op Romereis ging sprak ik zelf ook maar een paar woorden Italiaans), maar als je daardoor in de problemen komt, moet je wel kunnen inzien dat dat je eigen schuld is.

Engels geldt hier als algemene tweede taal waarmee je alle buitenlanders al snel te woord staat (en wie Engels sprekend naar Nederland komt kan zich hier dan ook over het algemeen 'fatsoenlijk' communiceren hier denk ik), maar die status heeft die taal niet overal. In Frankrijk spreekt men Frans, en dat weet je van tevoren - dus als jij een aanvaring krijgt met een Franse conducteur in Frankrijk en jij verwacht dat de man jou maar eens even in netjes Engels moet gaan vertellen wat het probleem is, dan ben jij de arrogante klootzak, en niet hij.

Als een Fransman Engels spreekt is dat allemaal mooi meegenomen natuurlijk, daar niet van, en voor een Fransman die vanuit zijn functie veel met toeristen te maken krijgt (hotel-eigenaar, ober op een toeristische plek, verkoper in een souvenirwinkel, etc.) is het natuurlijk best aan te raden om dan Engels te leren, maar dan vooral uit praktisch oogpunt; het is geen verplichting waar je als toerist prat op moet gaan. Bovendien is het in zo'n geval ook in het belang van de Fransman een goede communicatie te hebben (hij wil iets verkopen aan jou), terwijl een conducteur bij de Franse spoorwegen jou uitsluitend aanspreekt omdat jij in gebreke bent gebleven (bewust of onbewust).

En U-96: die 80 euro was je haar natuurlijk sowieso schuldig, ook als jullie Frans hadden kunnen spreken. Of dat nou jullie fout of die van jullie begeleiders was, is voor een conducteur verder niet relevant. Van jullie begeleiders is het hoe dan ook erg slordig, en voor jullie is de resulterende situatie erg vervelend, maar dat kan je de conducteur niet aanrekenen. Je moet de situatie ook vanaf haar kant bekijken.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Het is wel waar wat je zegt, maar die Fransen zijn er gelijk zo chagrijnig bij.

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Hannibal wrote:

En ier spreken ze Vloms é menneken.

Hannibal

• 9358 messages
  • 3273 votes

Ik lees ook altijd de Vlaamstalige Suske en Wiskes, omdat dat veel leuker is.

jordybeukeboom

• 6797 messages
  • 2423 votes

Vanmiddag ga ik voor 2 weken naar Oekraine. Wel jammer dat ik dan niet meer mee kan doen aan de Knappe actrices ko... Maar misschien kan ik tussendoor nog wat stemmetjes zetten

Dionysos

• 852 messages
  • 0 votes

Zo, net terug uit Italië. Het blijft een schitterend land (cultuurhistorisch vooral dan), maar van al die kleine dorpjes werd ik toch een beetje zenuwachtig. Doe mij maar de grote stad.

Voor de rest het was een prima weekje.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.