• 178.171 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.240 actors
  • 9.374.183 votes
Profile

Vakantie

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2579 votes

Lord Flashheart wrote:

(quote)
Allemaal ja. Zo'n 12% in Malawi volgens de Wikipedia. Waar is de tijd gebleven dat de blanken daar orde op zaken hielden? *zucht*
(quote)
Met mijn eenvoudige, licht sentimentele filmsmaak kan je moeilijk hautain doen.

Probeer je eigenlijk extreem of interessant over te komen? Want dan kun je het ook gewoon zeggen. Daarnaast wil ik duidelijk maken dat ik niet nobel naar Afrika ga. Je doet dit werk niet om de wereld te veranderen of om een ticket to heaven te krijgen, ik wil gewoon een kleine impressie proberen te krijgen van de armoede en cultuur die daar is. Natuurlijk vind ik het zelf ook bijzonder, en is het leuk om positieve reacties erover te krijgen, en ben ik ook best trots dat ik het doe. Maar ik hoef echt geen lovende woorden van iedereen te krijgen, dus jij hoeft ook geen evenwicht te creëren in jouw ''soort'' reacties. Niet nodig.

Ik heb terug gelezen wat ik heb vertelt, en misschien kan het inderdaad wat ''verwend'' overkomen maar als je twee keer leest snap je hopelijk wel door de plakkende zinnen en smileys dat ik het ook een beetje als grap probeerde te vertellen. Ik ga me niet verontschuldigen of verdedigen omdat ik thuis woon, de tijd en ruimte heb om te sparen en dus dit jaar flink op te gaan reizen en genieten. En het ergste is nog, dat ik dat nu wel zit te doen...

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

Jessen0wnt wrote:

Probeer je eigenlijk extreem of interessant over te komen? Want dan kun je het ook gewoon zeggen. Daarnaast wil ik duidelijk maken dat ik niet nobel naar Afrika ga. Je doet dit werk niet om de wereld te veranderen of om een ticket to heaven te krijgen, ik wil gewoon een kleine impressie proberen te krijgen van de armoede en cultuur die daar is. Natuurlijk vind ik het zelf ook bijzonder, en is het leuk om positieve reacties erover te krijgen, en ben ik ook best trots dat ik het doe. Maar ik hoef echt geen lovende woorden van iedereen te krijgen, dus jij hoeft ook geen evenwicht te creëren in jouw ''soort'' reacties. Niet nodig.

Ik heb terug gelezen wat ik heb vertelt, en misschien kan het inderdaad wat ''verwend'' overkomen maar als je twee keer leest snap je hopelijk wel door de plakkende zinnen en smileys dat ik het ook een beetje als grap probeerde te vertellen. Ik ga me niet verontschuldigen of verdedigen omdat ik thuis woon, de tijd en ruimte heb om te sparen en dus dit jaar flink op te gaan reizen en genieten. En het ergste is nog, dat ik dat nu wel zit te doen...

Wie begon hier met interessant doen? Ik stoorde me aan jouw eerste post, meer niet. Dat heb ik kenbaar gemaakt en nu ben ik er klaar mee. Je doet je ding maar in Afrika, Turkije of Oostenrijk, ik lig er verder niet wakker van. Mijn laatste reactie was bovendien niet eens aan jou gericht. Anyway, wens ik je veel plezier op je reizen. Het zal je goed doen om te zien dat de veel mensen niet drie keer per jaar op vakantie kunnen (overigens hoef je daarvoor echt niet naar Afrika, maar dat terzijde).

Fortune

• 4316 messages
  • 2772 votes

mikey wrote:

Dus als ze het met blanken doen krijgen ze geen aids???? rare wereld.

Er is een theorie dat Aids door de blanken is uitgevonden om aan de Afrikanen te geven zodoende dat ze Afrika beter onder controle kunnen houden en meer waardevolle grondstoffen kunnen plunderen. Deze theorie of stelling is dat Aids en dat is echt zo gebeurd voor het eerst is geconstateerd op de plaats waar de allereerste Amerikaanse hulppost of iets dergelijks was geplaatst en die de Afrikanen 'schijnbare' prikjes gaven tegen bepaalde ziektes maar zonder dat de Rode Kruis medewerkers het wisten gaven ze hun Aids.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

LF is een beetje jaloers..

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

Fortune wrote:

Er is een theorie dat Aids door de blanken is uitgevonden om aan de Afrikanen te geven zodoende dat ze Afrika beter onder controle kunnen houden en meer waardevolle grondstoffen kunnen plunderen. Deze theorie of stelling is dat Aids en dat is echt zo gebeurd voor het eerst is geconstateerd op de plaats waar de allereerste Amerikaanse hulppost of iets dergelijks was geplaatst en die de Afrikanen 'schijnbare' prikjes gaven tegen bepaalde ziektes maar zonder dat de Rode Kruis medewerkers het wisten gaven ze hun Aids.

Er is ook een theorie dat aids van apen afkomt en negers het via apen hebben overgedragen. Aangezien ze in Afrika bepaald niet kuis zijn, verspreidt zo'n ziekte zich snel. Vind ik zelf een plausibeler verklaring.
jeroentjuhhhhh wrote:

LF is een beetje jaloers..

Ik zal eerlijk toegeven dat ik op mijn 18de niet in de gelegenheid was om zulke reizen te maken. Gelukkig gold dat voor mijn meeste vrienden, familie etc., dus ik heb me toen nooit jaloers hoeven voelen. Valt me alleen wel op dat jongeren vandaag de dag belachelijk veel eisen en er nauwelijks voor willen presteren. Wat mij betreft kan de economische crisis niet hard genoeg aankomen, want een beetje nederigheid zal de mensen goed doen.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Aha, een kind van de verloren generatie Je komt toch een beetje verzuurd over, aangezien vele het -volgens jou- zo ''makkelijk'' lijken te hebben. Onthou maar gewoon dat het geen pretje is om een normale baan te vinden of om bij een aardige studie te belanden. Toen niet, nu niet en dat zal ook niet gebeuren

Een beetje verwend zijn, of jezelf verwennen is ook niet zo erg.

Fortune

• 4316 messages
  • 2772 votes

Er is ook een theorie dat aids van apen afkomt en negers het via apen hebben overgedragen. Aangezien ze in Afrika bepaald niet kuis zijn, verspreidt zo'n ziekte zich snel. Vind ik zelf een plausibeler verklaring.

Inderdaad, bestialiteit, crazy monkey sex, maar het is en blijft een theorie. Vind het overigens moeilijk voor te stellen want monkeys zijn hele agressieve beesten en het is en blijft een theorie en dus niet zeker. De verontrusting van mijn theorie overigens is niet of het nu de waarheid is maar dat de overheid op deze manier makkelijk hele bevolkingen kunnen uitroeien onder het nom van deze spuit heb je nodig. Population control. Want wanneer er een ziekte wordt aangekondigd met de boodschap deze spuit heb je nodig om te overleven dan gaan we die zeker halen.

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2579 votes

Inderdaad Jeroen, maar ach wat scheelt het. Al wilde ik ''opscheppen'' met mijn verwende tripjes, so what, feit is dat mijn koffer is ingepakt, dat dit forum ''vakantie'' heet en ik het dan maar zonder ''fijne vakantie'' moet nemen. Toedels!

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

rep_robert wrote:

Vraag me ook af waar soom keer op keer de arrogantie vandaan haalt. Misselijk makende teksten.

Nou nou, je kan het ook overdrijven. Ook al brengt ze het niet subtiel ergens heeft ze wel een punt. Ik snap het onbegrip wel jegens haar opmerking maar niet gaan doen alsof ze één of andere communistische tekst neertypt.

Als student moet je al helemaal niet klagen je kiest er toch zelf voor op je eigen wonen. Vooruitdenken is een vereiste, vooruit sparen ook en als je al weinig overhoudt van je budget minus vaste lasten moet je toch wel gaan nadenken of je niet boven je stand leeft. Toen ik studeerde ging ik ook niet op kamers omdat dat gewoon te duur was, dan maar wat uurtjes eerder mijn nest uit en gebruik maken van mijn OV jaarkaart.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Het zijn inderdaad keuzes die je moet maken en sommigen maken het zich wel erg makkelijk waardoor ze boven hun stand leven zoals Watts zegt. Ik merk het zelf ook bij sommige klasgenoten. Ik zit in Antwerpen op school en reken zo'n uur ongeveer (ruim gerekend voor als er trams niet rijden of ik er één mis bijvoorbeeld) voor op school te geraken. Ik ken mensen die speciaal op kot gaan om geen uur te vroeger te moeten opstaan en dan ben je imho inderdaad wel fout bezig.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Nou nou, je kan het ook overdrijven. Ook al brengt ze het niet subtiel ergens heeft ze wel een punt. Ik snap het onbegrip wel jegens haar opmerking maar niet gaan doen alsof ze één of andere communistische tekst neertypt.

Als student moet je al helemaal niet klagen je kiest er toch zelf voor op je eigen wonen. Vooruitdenken is een vereiste, vooruit sparen ook en als je al weinig overhoudt van je budget minus vaste lasten moet je toch wel gaan nadenken of je niet boven je stand leeft. Toen ik studeerde ging ik ook niet op kamers omdat dat gewoon te duur was, dan maar wat uurtjes eerder mijn nest uit en gebruik maken van mijn OV jaarkaart.

Wat een onzin weer. Ik had geen keuze, want ik kon gewoonweg niet op tijd op college zijn als ik vanuit mijn ouderlijk huis naar de universiteit moest gaan. Daarnaast was het voor mij om andere, persoonlijke redenen, geen optie om bij mijn ouders te wonen, dus dat het altijd een keuze is, is onzin. Ik heb echt net voor mijn lol op een kamer van 9m2 gewoond waar ik 220 euro voor moest betalen. Vooruitdenken en sparen is niet echt een optie als er überhaupt niets overblijft. Ik heb letterlijk alles zelf moeten betalen en soms uit pure nood een middag in de bibliotheek studieboeken moeten kopiëren, omdat ik daar geen geld meer voor had. En ja, het is uiteindelijk altijd gelukt om rond te komen (heb nooit een herinnering gehad en alles op tijd betaald), maar met heel erg veel moeite en een flinke studieschuld die ik tot mijn 50e mag afbetalen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Let wel op dat mijn post niet voor iedereen geldt, en er altijd uitzonderingen zijn. Maar gaat voor het meerendeel niet op. Te veel studenten leven zwaar boven hun stand, en erger nog het geld dat ze lospeuteren wordt ook gewoon vrolijk gespendeerd aan secundaire uitgaven. Allemaal prima, maar zo zwaar hebben studenten het allemaal niet. Veel hebben wel de overbodige luxe dat ze daadwerkelijk kunnen kiezen.

Fortune

• 4316 messages
  • 2772 votes

Ja maar die studieschuld moet je maar voor lief nemen. Ik ging ook op kamers voor 400 euro per maand plus 200 euro studiegeld plus ongeveer 200 euro aan eten per maand. Dat is is 800 euro aan primaire kosten. Max. stufi plus werken (10 uur of meer per week) en ik hield 300 euro ongeveer per maand over dat ook gewoon opgaat aan katers.

Een maat van mij die nooit op zichzelf heeft gewoond heeft heel de zomervakantie gewerkt en gaat met z'n BMW naar school en die werkt ook gewoon weekenden.

Dus niet allemaal zo zielig doen want ondertussen hoor ik jullie nooit iets zeggen over een bijbaantje maar wel hoe zwaar het allemaal wel niet is.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Ik heb al eerder gemeld dat ik mijn eerste baantje had toen ik veertien was. Ik ben nooit te lui geweest om te werken.

300 euro per maand opzuipen is wel erg veel. Ik heb tijdens mijn studententijd geen stuiver aan alcohol uitgegeven, want ik drink namelijk niet. Ik heb er nu geen reden meer toe, maar ik heb soms nog steeds last van hartkloppingen als ik bij de pinautomaat sta om geld op te nemen. Toen ik nog studeerde was het altijd spannend of ik mijn boodschappen nog kon betalen.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Zelfde hier. Ik ga nooit uit, verspil mijn geld niet zomaar aan dat soort 'onzinnigheden', drink ook niet. Sinds mijn 18e werk ik sowieso een aantal dagen per week, en na het behalen van mijn SPW diploma ben ik fulltime gaan werken en in de avonden gaan studeren/naar school gegaan om zo te kunnen sparen (ook om mijn studie te betalen.)

Toen bekend werd dat ons ouderlijke huis gesloopt werd en mijn ouders naar een seniorenwoning (vanwege mijn pa met zijn slechte heup / operaties) zouden gaan, kon ik niks anders dan me voorbereiden om op mezelf te gaan wonen. In sneltreinvaart heb ik mezelf daarvoor 'klaar moeten stomen'. Het was dus echt een kwestie van moeten.

Verder heb ik wel een hekel aan die jonge studentjes die 4 dagen in de week op stap gaan, hun geld uitgeven aan drank en sigaretten en ondertussen wel huiliehuilie doen, daar hebben jullie gelijk in. Maar dat zegt ook iets over hoe zij in het leven staan.

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2579 votes

Iedereen draagt zijn eigen kruis.

jarno1975 (moderator series)

• 10971 messages
  • 2791 votes

Van die 300 euro die Fortune overhoudt zal wel iets meer van betaald moeten worden als alleen naar de kroeg brengen. Je zal ook wel eens nieuwe kleren moeten hebben, een keer een verjaardag hebben, een bioscoopje, onvoorziene uitgaven, etc.

Maar van de andere kant heb ik misschien wel makkelijk praten omdat ik het heel goed heb gehad. Studie, rijbewijs, de inrichting van mij eerste appartementje, zelfs mijn eerste auto werden betaald door mijn ouders. Maar dat wil ook weer niet zeggen dat ik niet moest werken. Vanaf mijn 14e altijd bijbaantjes gehad. En als ik het werk niet leuk vond mocht ik van mijn ouders het pas opzeggen als ik iets anders had gevonden.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

Jessen0wnt wrote:

Iedereen draagt zijn eigen kruis.

Precies.

Vroeger had ik het tegen de 6 maanden uitgehouden op kamers. Ik had een volledig huis met woonkamer, toilet/douche, keuken en 3 slaapkamers. Ik was toen samen met 3 anderen. Omdat ik jong was (17, superweinig inkomen), betaalden mijn ouders echt alles; laptop, bureau, koelkast, bed, laminaat, behang en kosten. Het enige wat ik betaalde was mijn (bijna) dagelijkse bezoek aan de Chinees en alle andere eet- en drinkwaren. Ik was toen ook verwend.

Nu betaal ik mijn studie en alle zoveel mogelijk persoonlijke dingen zelf. Maar om mijn studentenleven van toen en nu zwaar te noemen, nee. Gelukkig behoor ik tot een groepje wat er 'beter' vanaf was gekomen.

Fortune

• 4316 messages
  • 2772 votes

De kamer die ik had was dubbel zo duur en ik hield 300 euro per maand over, dat ik kon permitteren om weg te drinken, ging vaak wel op aan alcohol en sigaretten Tussendoor nog steden tripjes hier en daar gemaakt en op wintersport geweest, daar heb ik dus wel tijdens het studeren nog voor gespaard.

Had een voordeel dat ik mijn ziektekostenverzekering niet hoefde te betalen en kreeg zo wel 70 euro per maand daarvan terug.

Maar goed, hoeven niet moraliserend te gaan doen over alcoholgebruik onder studenten, is dat niet gewoon algemeen geaccepteerd, studeren en drinken is toch gewoon normaal, daar hoeft toch zeker niet over geklaagd te worden. Zo blijven we aan het klagen.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Wat een gezeur in dit topic

Iemand nog een leuk vakantieverhaal?

jarno1975 (moderator series)

• 10971 messages
  • 2791 votes

otherfool wrote:

Wat een gezeur in dit topic

Iemand nog een leuk vakantieverhaal?

Niemand heeft geld om op vakantie te gaan

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Op vakantie gaan heeft niks met geld te maken.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Tijdens mijn studententijd ben ik (zoals ik al zei) tweemaal op fietsvakantie geweest, door onder andere Duitsland, Zwitserland en België. Voor twee weken vakantie was ik maar een paar honderd euro kwijt. Dus zo kan het ook.

Fortune

• 4316 messages
  • 2772 votes

Leuk vakantieverhaal.

Vorig jaar naar Praag geweest met de auto en we hadden continue file. We wilden er ongeveer negen uur over doen maar uiteindelijk waren we na 18 uur pas op de helft. Toen konden we uiteindelijk doorrijden, het was toen 2 uur in de nacht en waren redelijke chagrijnig.

Toen werden we aangehouden maar we wisten niet echt waarom, we konden het niet helemaal begrijpen. Paspoort en autosleutels inleveren.

Ik en die maat van mij naar het bureau en daar zouden ze een fax naar Nederland sturen en daar moesten we samen met een heroïne junk die helemaal naar de klote was en zijn zwartgeblakerde lepel in moest leveren, met zijn 3en in een klein kamertje wachten.

Ondertussen moesten we een voor een een kantoortje binnen waar de besnorde Duitser zei: 'Auschkleiden'!

'uhm, was?'

'Auschkleden, allesch'!

'nein, bitte. '

''Jawohl'

De rest valt te raden dat je een showtje aan 2 dikke Duitsers weg moest geven midden in de nacht, zonder auto en paspoort en zonder dat je weet wat er aan de hand is.

Gelukkig hoefde ik niet te kuchen of mijn zaakje op te tillen maar het voelde toch behoorlijk tjah, niet echt uit te leggen.

Na 8 uur wachten kwam er uiteindelijk een fax terug (technologie van tegenwoordig) uit Nederland en toen zeiden ze dat het een 'mistake' was.

Leuk, nee niet echt. Wel onvergetelijk.

Niet echt 'Locked up abroad' waardig maar toch gewoon zwaar klote dat je niks kan als je aangehouden wordt in het buitenland. Ik voelde me net K. uit Der Proces, lol.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Fortune wrote:

Leuk, nee niet echt. Wel onvergetelijk.

Een mooi verhaal voor de kleinkinders toch?

Zelf met de nachttrein naar Praag geweest, werden we midden in de nacht van ons bedje getild door vervaarlijk uitziende politie/legermannetjes met mitrailleuren in de aanslag die toch wel erg graag eens onze koffers wilden inkijken. Best spannend eigenlijk, maar niet zo spannend als dat van jou

SelmaDuim wrote:

Tijdens mijn studententijd ben ik (zoals ik al zei) tweemaal op fietsvakantie geweest, door onder andere Duitsland, Zwitserland en België. Voor twee weken vakantie was ik maar een paar honderd euro kwijt. Dus zo kan het ook.

Precies, en in dat verlengde: de hele notie dat 'vakantie' iets is wat geld kost is al fout in mijn ogen. Vakantie is (praktisch) gratis (de grootste kostenpost is tijd), pas als je er voorwaarden aan gaat verbinden gaat het geld kosten. En als je meer te besteden hebt gaan je eisen vanzelf hoger worden. Ik moet er nu niet meer aan denken op een slaapzaaltje met vreemden te liggen, te kamperen, een nachtje door te halen op een vliegveld of de bovenstaande nachttrein te nemen, maar ik heb het destijds allemaal met plezier gedaan.

Fortune

• 4316 messages
  • 2772 votes

En die vervaarlijke mannetjes haalden zeker heel je koffer overhoop?

Wel een mooi verhaal voor het nageslacht inderdaad.

Het ergste van alles was nog dat de besnorde Duitser een plastic handschoentje in zijn hand had en telkens aan een van die vingers trok zodat het een elastisch klappend geluidje maakte terwijl ik heel langzaam mijn schoenveters en de knoopjes van mijn shirt losmaakte en zo smekend mogelijk keek van 'nee, doe het niet.' Brrrrrrrrrr.

otherfool

• 18519 messages
  • 3403 votes

Fortune wrote:

En die vervaarlijke mannetjes haalden zeker heel je koffer overhoop?

Het viel mee want ze moesten schijnbaar nog de hele trein door Maar je staat toch wel even gek naast je (miniatuur) bedje, als Nederlander ben je dat toch niet echt gewend.

In de VS ben ik ooit eens de bus uitgehaald door de Border Patrol (?) die mijn visum niet vertrouwden, dat was pas echt een feest... sta je daar in de middle of nowhere met allemaal zuur kijkende triggerhappy rednecks. Dachten vast dat ik een wietplantage in mijn rugzak had verstopt.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

Geen echte spannende momenten tijdens een vakantie meegemaakt. Het beste wat daar in de buurt komt is stiekem foto's maken van Franse soldaten bij de Eiffeltoren...

kos

• 46695 messages
  • 8850 votes

Lol @ de discussies hier!

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

kos wrote:

Lol @ de discussies hier!

Inderdaad echt om je bescheuren. Ik lach me suf met al de vriendelijke, leuke en aardige dingen die mensen over en tegen elkaar zeggen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.