• 178.172 movies
  • 12.220 shows
  • 33.993 seasons
  • 647.351 actors
  • 9.374.511 votes
Profile

Vakantie

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Ja, ik houd eerlijk gezegd geen cent over. Komen er rond deze periode ook nog is extra rekeningen van het Waterschap die mij ook weer 120 euro kost. Zijn geen leuke dingen kan ik je vertellen

Het komt zelfs vaak genoeg voor dat ik aan het einde van de maand naar mijn moeder moet om wat geld voor boodschappen bij te lenen. Het leven is geen zonneschijn als je op jezelf woont, studeert en geen vast inkomen hebt uit een baan.

Vakanties zitten er dus niet in, wel heb je in de zomervakantie een klein beetje extra geld over om leuke dingen te doen.

Sparen voor je rijbwijs kan wel tot je 18e. Wanneer je echter ook op jezelf gaat wonen houd je geen cent over. Wanneer je tot je 22e thuis blijft wonen houd je wel geld over. Soms zou ik willen dat ik ook nog thuis woonde. Scheelt toch al minimaal zo'n 600 euro per maand aan primaire levensbehoeften bij mij.

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

Jessen0wnt wrote:

Wat is dat nou weer voor een flut opmerking. Ik hou dit jaar een tussen jaar om financiering niet te verspillen, in die tussentijd WERK ik om deze reis (en vakantie) bij elkaar te sparen, uit eigen zak dus. Niet gelijk oordelen, dat doet je niet goed.

Je opmerking vond ik nogal verwend en blasé overkomen, vandaar mijn reactie. Ik lees hier al genoeg hautain geneuzel bij de films zelf, dus dan hoef ik het niet ook nog te zien in de fora. Zet voortaan je toelichting er direct bij, dat voorkomt zulke misinterpretaties.

danuz

• 12935 messages
  • 0 votes

Elineloves wrote:

Edit: Of je moet in een studentenhok van 3 bij 5 willen wonen natuurlijk.

3 bij 5? Das nog lux! Mijn eerste kamer was slecht 8m2, en dan ook nog op een zolder met schuin dak

Maar tijdens mijn studietijd hield ik ook nauwelijks geld over, al helemaal niet om (luxe) op vakantie te gaan. (Nog steeds niet eigenlijk..) Gelukkig had/heb ik schoonouders die in het buitenland wonen zodat ik toch elk jaar enkele keren sowieso een vakantiebestemming heb - daar heb ik erg mazzel mee.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

soom wrote:

(quote)
Waarom dan? Ik zeg toch niets vreemds, en ik ben zeker niet verwend, al kan dat blijkbaar wel zo overkomen. Als je baby bent kunnen je ouders al gaan sparen voor later, voor jou, dus als je 18 jaar bent, kun je al een aanzienlijk bedrag hebben gespaard voor als je dus gaat studeren en eventueel op jezelf gaat wonen. Daarmee kun je dan spullen aanschaffen, en dan met de maandelijkse studiefinanciering kun je best rondkomen. Als je de zaken een beetje handig aanpakt. Maar goed, als jij dat verwend en vreemd vind.. ?

Jij komt misschien uit een gezin waar er ruimte was om voor jou te sparen. Ik kom dat niet. Mijn ouders hadden moeite om financieel rond te komen met drie kinderen, laat staan dat ze voor alledrie konden sparen. Dus ja, dat vind ik wel verwend. Ik ben gewend om altijd zelf mijn broek op te moeten houden en had op mijn veertiende mijn eerste baantje.

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

SelmaDum wrote:

Jij komt misschien uit een gezin waar er ruimte was om voor jou te sparen. Ik kom dat niet. Mijn ouders hadden moeite om financieel rond te komen met drie kinderen, laat staan dat ze voor alledrie konden sparen. Dus ja, dat vind ik wel verwend. Ik ben gewend om altijd zelf mijn broek op te moeten houden en had op mijn veertiende mijn eerste baantje.

. Nee, dat heb ik niet. Ik moest zelf echt wel iets doen als ik wat wilde. Maar er bestaan dingen als kinderbijslag, en ik kan me gewoon écht niet voorstellen dat je niet iets weg kunt leggen per maand, voor je kinderen, voor later. Als je naar de bank gaat (ongeacht welke) kun je imo voorlichting krijgen of een rekening afsluiten voor je kind(eren). Dat bestaat. Ik zeg volgens mij ook nergens dat ik dat zelf heb gekregen, of heb ik iets gemist in mijn eigen woorden ? Edit: Blijkbaar wel. Wat ik dus, een beetje ongelukkig geformuleerd wilde zeggen, is dat er dus een rekening afgesloten kan worden, als je een baby hebt gekregen. Daar zou je dan een bepaald bedrag op kunnen storten, zodat je kind later, als het over een studie na gaat denken, enigszins een beetje dekking heeft. Maar natuurlijk is het wel zo dat dat niet voor iedereen weggelegd is.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Een rekening openen kan bijna iedereen, maar zoals ik al probeerde uit te leggen (maar op de een of andere manier komt dat niet aan) heb je ook geld nodig om op zo'n rekening te storten en dat heeft niet iedereen. Sommige mensen hebben de kinderbijslag nodig om hun kinderen eten te geven, dus ook die vlieger gaat dan niet op. Je leeft echt teveel in een droomwereld, soom.

Als wij ooit kinderen hebben zijn wij gelukkig in de gelegenheid om het anders aan te pakken, maar wij hebben nu makkelijk praten want ik verdien nu in mijn eentje al meer dan mijn ouders destijds samen verdienden (en die dus nog drie kinderen groot moesten brengen).

Minotaures

• 7810 messages
  • 2536 votes

SelmaDuim wrote:

Als wij ooit kinderen hebben zijn wij gelukkig in de gelegenheid om het anders aan te pakken, maar wij hebben nu makkelijk praten want ik verdien nu in mijn eentje al meer dan mijn ouders destijds samen verdienden (en die dus nog drie kinderen groot moesten brengen).

Dat doe je dan goed.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

En dan nog, hetgeen wat ouders voor je kunnen sparen zal nooit genoeg zijn om op te kunnen teren wanneer je gaat studeren of op jezelf gaat wonen. Nogmaals; enig idee wat alle vaste lasten per maand zijn? Hoeveel het kost om minimaal 4 jaar te studeren?

Edit: Wat SelmaDuim zegt, en daar wil ik het bij laten. Soom was dacht ik sowieso klaar met deze discussie, want ze vond het te offtopic, dus ik zal ook maar afhaken. Alleen nog even Selma: Zo zie je maar weer, op eigen kracht dat bereikt, hard werken wordt beloond!

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2579 votes

Lord Flashheart wrote:

(quote)
Je opmerking vond ik nogal verwend en blasé overkomen, vandaar mijn reactie. Ik lees hier al genoeg hautain geneuzel bij de films zelf, dus dan hoef ik het niet ook nog te zien in de fora. Zet voortaan je toelichting er direct bij, dat voorkomt zulke misinterpretaties.

? Dus ik als ik voortaan mijn vakantie uit enthousiasme op een forum plaats moet ik vertellen waar ik dat geld vandaan haal? Oke.

Fortune

• 4316 messages
  • 2772 votes

Nee lijkt me niet Jessen vooral niet als je ontwikkelingswerk in Afrika gaat doen

En dat is natuurlijk 'de droom' voor verwende kinderen

Maar krijg je helemaal niks als je dat gaat doen?

Zag laatst een site voorbijkomen waarbij je betaald krijgt per uur als je gaat werken in Afrika.

En het allerbelangrijkste hoe ga je films kijken daaro?!

Fortune

• 4316 messages
  • 2772 votes

Waarom zit iedereen hier zo te huilen over hun studententijd?

Toen ik studeerde en gewoon stufi kreeg en 10 uur per week werkte was het gewoon makkelijk rondkomen en een maand niks uitgeven was voor mij 300 euro opzij leggen. Niet dat dat ook maar een keer voorkwam.

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2579 votes

Er schijnt een openlucht-bioscoop in Zomba te zijn, die is maar 3 uur van mijn locatie vandaan, haha. Er zijn situatie's waarbij je subsidie kan aanvragen, bv. als je langer dan 6 maanden gaat of dat je als student met stage ontwikkelingswerk gaat doen. Ik doe het uit mezelf dus verwacht niks terug, behalve dan een onvergetelijke ervaring

En daarnaast durf ik best te zeggen dat ik verwend ben, maar dit is natuurlijk ook relatief. Kijk maar in Afrika die zich geprezen voelen als ze meer eten hebben dan dat ze nodig hebben. Ik vind alleen 'de manier op' een beetje aanvalliger, maar dat is vast misinterpretatie, toch?

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

Jessen0wnt wrote:

? Dus ik als ik voortaan mijn vakantie uit enthousiasme op een forum plaats moet ik vertellen waar ik dat geld vandaan haal? Oke.

Fortune wrote:

Nee lijkt me niet Jessen vooral niet als je ontwikkelingswerk in Afrika gaat doen

En dat is natuurlijk 'de droom' voor verwende kinderen

Alsof je 'nobele' ontwikkelingswerk het enige was waar je wat over te melden had. Veel plezier hoor, kijk je wel uit dat je geen HIV oploopt?

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2579 votes

Ik zal me best doen.

Skycrawler

• 741 messages
  • 0 votes

Lord Flashheart wrote:

(quote)
(quote)
Alsof je 'nobele' ontwikkelingswerk het enige was waar je wat over te melden had. Veel plezier hoor, kijk je wel uit dat je geen HIV oploopt?

Alsof iedereen in Afrika HIV heeft.

Nicolage Rico

• 20220 messages
  • 2364 votes

Lord Flashheart wrote:

Zegt Mr. Hautain himself.

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

Skycrawler wrote:

Alsof iedereen in Afrika HIV heeft.

Allemaal ja. Zo'n 12% in Malawi volgens de Wikipedia. Waar is de tijd gebleven dat de blanken daar orde op zaken hielden? *zucht*
Nicolage Rico wrote:

Zegt Mr. Hautain himself.

Met mijn eenvoudige, licht sentimentele filmsmaak kan je moeilijk hautain doen.

mikey

• 28988 messages
  • 5140 votes

Dus als ze het met blanken doen krijgen ze geen aids???? rare wereld.

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

SelmaDuim wrote:

Je leeft echt teveel in een droomwereld, soom.

Ik heb deze opmerking gelezen, en sinds ik hem las, zit het me eerlijk gezegd niet echt lekker dat je typt dat ik in een droomwereld leef, dus ik wil echt even onderstrepen dat dat niet zo is, en dit is dan echt mijn laatste post. Ik moest er gewoon even iets over zeggen, toen ik het las.. Als ik heel eerlijk ben, en het mag zeggen, vind ik deze opmerking net zo misplaatst als wat jij van mijn opmerkingen vind. Ik ben misschien een beetje (te) naief, droom heel wat af, ja, maar ik zie ook wel de realiteit van dingen in. Ik weet heus wel dat mensen soms krom liggen, omdat ze hun zaken niet goed op orde hebben. Dat ze moeite hebben met huur betalen en alles. Dat jij ervan uitgaat dat ik (teveel) in een droomwereld leef, klopt dus ook niet echt. Ik heb zelf ook best de keerzijde van dingen meegemaakt, als ik dat zo kan omschrijven. Genoeg om de werkelijkheid van dromen te onderscheiden, ook waar het geldzaken betreft.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

soom wrote:

omdat ze hun zaken niet goed op orde hebben.

*Zucht*

rep_robert

• 27517 messages
  • 4084 votes

Vraag me ook af waar soom keer op keer de arrogantie vandaan haalt. Misselijk makende teksten.

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

rep_robert wrote:

Vraag me ook af waar soom keer op keer de arrogantie vandaan haalt. Misselijk makende teksten.

Ik snap het ook niet . Wat zeg ik nou toch weer verkeerd met die tekst van me dan? Leg dat dan maar eens uit inplaats van te zeggen dat ik arrogant ben. Ik zeg dat ik niet in een droomwereld leef, en haal daarbij aan dat er mensen zijn die soms krom liggen. Snap niet goed wat je daar arrogant of misselijkmakend aan vind.

Skycrawler

• 741 messages
  • 0 votes

Je opmerking:

'Ik weet heus wel dat mensen soms krom liggen, omdat ze hun zaken niet goed op orde hebben'

is nogal misplaatst en getuigt niet van een realistische kennis van geldzaken.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Goh, wie had gedacht dat ik het nog eens met je eens zou zijn. @ Soom: Je legt daardoor de schuld bij de mensen die soms moeite hebben om de eindjes aan elkaar te knopen, alsof ze het over zichzelf afroepen.

Lord Flashheart

• 6454 messages
  • 2375 votes

mikey wrote:

Dus als ze het met blanken doen krijgen ze geen aids???? rare wereld.

*hap*

jarno1975 (moderator series)

• 10972 messages
  • 2791 votes

@soom misschien dat je het met wat getalletjes wel snapt.

Het minimuminkomen in 2012 is €1446,60 bruto. Dat is €1227,60 netto (in het gunstigste geval). En reken maar dat er heel veel mensen dit hebben, of er dichtbij zitten.

Nu mag je zelf eens een lijstje maken van wat je per maand hiervan allemaal (minimaal) moet betalen.

Ik denk dat je geld halverwege het lijstje al op is...

Lefgozer

• 3491 messages
  • 2256 votes

Als je dat zo zie is het toch gewoon legitiem om films te pindakazen?

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

jarno1975 wrote:

@soom misschien dat je het met wat getalletjes wel snapt.

Het minimuminkomen in 2012 is €1446,60 bruto. Dat is €1227,60 netto (in het gunstigste geval). En reken maar dat er heel veel mensen dit hebben, of er dichtbij zitten.

Nu mag je zelf eens een lijstje maken van wat je per maand hiervan allemaal (minimaal) moet betalen.

Ik denk dat je geld halverwege het lijstje al op is...

Iemand met een bijstandsuitkering ontvangt niet meer dan €653,58 per maand. Met kinderen is dat €915,01 per maand. Tel maar uit...

Soom: er kunnen heel veel redenen zijn waarom mensen moeite hebben om rond te komen of zelfs schulden moeten maken en dat zijn zeker niet altijd oorzaken waar ze zelf wat aan kunt doen. Neem bijvoorbeeld mensen met psychische problemen of mensen die ziek zijn, die kiezen daar echt niet voor hoor. Dat heeft niets te maken met zaken niet op orde hebben.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Tja, dan hadden ze hun zaken maar beter op orde moeten hebben.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.