- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Vakantie
Vakantie
ibendb
-
- 5037 messages
- 3220 votes
We zijn net terug van onze (veel te korte) reis naar Londen. We zijn vijf dagen weggeweest en ons erg geamuseerd, maar het doet toch deugd om thuis te zijn. Londen is een bruisende stad vol Irish pubs, cultuur en musea. De eerste dag zijn we om 11u plaatselijke tijd toegekomen en ik voelde me direct op mijn gemak. Onze neef uit Canada ging ook mee voor twee dagen, dus in die tijd hebben we het meeste gedaan. We zijn begonnen met de hop-on/hop-off bussen. Eerste stop: Buckingham Palace.

En de hele bende:

V.l.n.r.: Neef, Mama, ik, papa en broer.
Next stop: Big Ben en het Movieum (London Film Museum) - met echte decorstukken uit Harry Potter, Alien, Dr. Who, Predator, Night at the Museum, en een echte Wonkareep uit Charlie & the Chocolate Factory van Tim Burton. We mochten wel geen foto's maken.
Big Ben:

Daarna zijn we richting Trafalgar Square en Leicester Square getrokken.
De volgende dag bezochten we de London Dungeons en ik werd twee (!) keer uit het publiek gehaald om iets uit te voeren. Ik moest in die stoel zitten om een gat in mijn schedel te laten boren en ik moest voor de rechter verschijnen. Dat laatste was wel erg grappig want ik werd beschuldigd van "Doing unspeakable things with a bucket of fish". En toen ik zei dat ik van België afkomstig ben, werd ik meteen schuldig verklaard.
Dan zijn we naar Madame Tussauds en The London Eye geweest.
Daarna hebben we het wat rustiger aan gedaan. We zijn nog naar Ripley's Believe it or Not, de Apple Store, Hamley's en Harrods geweest.
Gisteren was het wel een speciale dag geweest want we zijn 5 filmlocaties tegen gekomen (zie het topic over filmlocaties) waaronder één bijzondere (voor mij althans):
Het huis uit Spaced (screaming inside).

Voor mij was dit de beste reis ooit. Ik had totaal geen problemen met de taal (want mijn Engels is erg goed en je past je automatisch aan aan het accent - die erg mooi om te horen is) en de vreemde gewoontes: Links rijden, typisch ontbijt (aardappelen, witte bonen in tomatensaus. Mmmm...) enz.
Ik weet dat het erg uitgebreid is, maar ik heb mij ingehouden met posten, want anders stond heel het album hier.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2579 votes
Vakantie is dan misschien niet het goede woord, toch erg blij en qua gevoel hetzelfde, een ticket dit weekend geboekt voor mijn reis naar Malawi (Zuid-Oost-Afrika) van 16 juni tot en met 10 augustus. Twee maanden, twee verschillende ontwikkelingsprojecten. Back to basic, een echt avontuur denk ik! Erg veel zin in! 
A.s. vrijdag een weekje naar Oostenrijk lekker wintersporten en dit weekend ook gelijk een stedentrip geboekt naar Istanbul, midweekje. Life is good 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Leuk dat het zo goed bevallen is Iben, voor herhaling vatbaar dus!
@ Jessen0wnt ; lotto gewonnen? Jeetje! Wel stoer hoor.
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Vakantie is dan misschien niet het goede woord, toch erg blij en qua gevoel hetzelfde, een ticket dit weekend geboekt voor mijn reis naar Malawi (Zuid-Oost-Afrika) van 16 juni tot en met 10 augustus. Twee maanden, twee verschillende ontwikkelingsprojecten. Back to basic, een echt avontuur denk ik! Erg veel zin in!
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2536 votes
Prima foto's, ibendb. En zo te lezen een mooi jaar aan reisjes, Jessen0wnt.
Je merkt wel dat het bij mij voorjaarsvakantie is. Honderden jongeren in de winkelcentrum en bij de lokale AH hangjongeren met energy drank. En zo nu en dan gillende meisjes en scheldende jongens.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2579 votes
Ik mag inderdaad niet klagen, ontwikkelingswerk is uiteindelijk natuurlijk wel alleen maar geld uitgeven, maar ik kan gelukkig heel goed sparen en ben er al meer dan een jaar mee bezig! Ik zal maar voor me houden dat ik net terug ben van een weekendje Centerparcs 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2536 votes
Ben benieuwd hoe de Center Parcs nou is. Het lijkt me wel tof, zo'n bungalow park. Als ik het zou doen, zou ik dat met 2 - 3 anderen vrienden doen. Ik weet alleen niet of Center Parcs nou iets is voor 4 jonge jongens. Dit zal ik een keertje uit moeten zoeken.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10972 messages
- 2791 votes
Als je dan toch met een man of 4 op pad ga doe dan een stedentrip naar Barcelona, Ierland, o.i.d. Ben je waarschijnlijk net zo duur uit.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2536 votes
Als het evenveel zou zijn, zou een trip véél beter zijn. Bedankt voor de tip.
-
- 10972 messages
- 2791 votes
Die huisjes zijn ergduur. Ik denk dat je voor een lang weekend als snel tussen de 700 en 1200 euro kwijt bent. Ligt een beetje aan de periode dat je gaat uiteraard.
Daar kun je ook wel een goedkope stedentrip voor boeken voor 4 man.
En ja wat moet je met 4 jonge gasten in zo'n huisje...potje kaarten met een kratje bier.
Skycrawler
-
- 741 messages
- 0 votes
Gisteren was het wel een speciale dag geweest want we zijn 5 filmlocaties tegen gekomen (zie het topic over filmlocaties) waaronder één bijzondere (voor mij althans):
Het huis uit Spaced (screaming inside).
Spaced
De serie die de carrieres van Frost, Pegg en Wright heeft gelanceerd.
Nicolage Rico
-
- 20220 messages
- 2364 votes
Ben benieuwd hoe de Center Parcs nou is. Het lijkt me wel tof, zo'n bungalow park. Als ik het zou doen, zou ik dat met 2 - 3 anderen vrienden doen. Ik weet alleen niet of Center Parcs nou iets is voor 4 jonge jongens. Dit zal ik een keertje uit moeten zoeken.
Zoek er anders nog 4 figuren bij, dan betaal je een stuk minder p/p. 
En dan een Center Parcs zoeken waar een leuke stad bij in de buurt is, zodat je kunt stappen. Je kunt dan ook 4 meiden mee naar het huisje nemen. En dan na afloop zeggen dat ze mee moeten betalen.
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
A.s. vrijdag een weekje naar Oostenrijk lekker wintersporten en dit weekend ook gelijk een stedentrip geboekt naar Istanbul, midweekje. Life is good
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ja doei, ik ga als ik geluk heb 1 keer per jaar op vakantie, niks afschaffen!
Misschien voor de mensen die nog thuis wonen wel. 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2536 votes
Die huisjes zijn ergduur. Ik denk dat je voor een lang weekend als snel tussen de 700 en 1200 euro kwijt bent. Ligt een beetje aan de periode dat je gaat uiteraard.
Daar kun je ook wel een goedkope stedentrip voor boeken voor 4 man.
En ja wat moet je met 4 jonge gasten in zo'n huisje...potje kaarten met een kratje bier.
Zoek er anders nog 4 figuren bij, dan betaal je een stuk minder p/p. 
En dan een Center Parcs zoeken waar een leuke stad bij in de buurt is, zodat je kunt stappen. Je kunt dan ook 4 meiden mee naar het huisje nemen. En dan na afloop zeggen dat ze mee moeten betalen.
Bedankt voor de tips.
Lord Flashheart
-
- 6454 messages
- 2375 votes
Ja doei, ik ga als ik geluk heb 1 keer per jaar op vakantie, niks afschaffen!
Misschien voor de mensen die nog thuis wonen wel.
Ja, ik snap werkelijk niet waar die kids het van kunnen betalen. Ik ben in de periode 2000 - 2006 toen ik studeerde slechts 1 keer een paar weken op vakantie geweest, naar het goedkope Tsjechië wel te verstaan. Ik werkte me de pleuris (wat me flink wat studievertraging opleverde), maar wat moest ik anders? Alleen maar op mijn kamertje zitten en droog brood eten zie ik niet als leven. Alles ging gewoon op aan levensonderhoud.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Precies, als uitwonende heb je geluk als je aan het einde van de maand wat over kunt houden. En dan JA HOOR, gaat je auto of je wasmachine stuk en dan heb je nog niks. 
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
JA HOOR, gaat je auto of je wasmachine stuk en dan heb je nog niks.
.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2536 votes
In de afgelopen 4 jaar ben ik maar 1 keer op vakantie geweest en dat was nog geen eens 5 dagen.
Ik weet al weer waarom ik al die tijd niet op vakantie wou gaan...
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
.
Haha, je vergeet waarschijnlijk dat je ook moet sparen om je huis in te richten, meubels, witgoed, raambekleding etc. Enig idee hoeveel het kost om een leuk vloertje te laten leggen in je huis, nee zeker? En wanneer je dan op jezelf woont, komen de torenhoge maandelijkse vaste lasten, dan hou je niet veel spaargeld over Soomi, dan kun je weer opnieuw beginnen. 
Edit: Of je moet in een studentenhok van 3 bij 5 willen wonen natuurlijk.
-
- 10972 messages
- 2791 votes
Precies, als uitwonende heb je geluk als je aan het einde van de maand wat over kunt houden. En dan JA HOOR, gaat je auto of je wasmachine stuk en dan heb je nog niks.
Een auto als student zijnde is ook al erg luxe.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Klopt, in mijn geval had ik het nodig voor mijn werk en school en omdat mijn ouders allebei geen rijbewijs hebben, maar de meeste studenten hebben inderdaad zelf geen auto. Al denk ik dat veel studenten die halverwege de 20 zijn toch wel een eigen autootje hebben.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2536 votes
Een auto tijdens je studiejaren is wel iets bijzonders, vooral als je op kamer zit.
Ik zit op een school waar het niet nodig is om op kamers te zitten (een standaard MBO-school waar je in elke stad 3 hebt...), dus vele mensen in mijn klas hebben een auto. Ik niet, nergens voor nodig (al zou een Audi geen slechte keuze zijn).
Vroeger zat ik wel op kamers. Ik betaalde toen niets (op eten na, want ik kan niet koken), want dat deden mijn ouders (vanwege mijn jonge leeftijd en weinig salaris), maar het is inderdaad geen pretje. Vooral als je alles zelf betaald. Dan zou je van geluk moeten spreken als je een weekendje of zelfs meer ergens heen kon.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
@ Selma:
Klopt, had het ook meer over studenten die al halverwege de 20 zijn en eventueel ook al werken, zoals ikzelf. Als je 18 bent kun je je dat niet veroorloven nee. Daarbij komt dat die studenten ook OV hebben en dan is de trein/tram/bus een veel betere optie. Ik heb bewust gekozen om niet in een studentenhuis te wonen maar om langer te sparen en zo een huurappartement te kunnen betalen, maarja zoals ik al zei is dat spaargeld snel er doorheen. Maargoed ik ben dan ook deeltijd student en heb voldoende inkomen hiervoor, met enkel stu-fi lukt dat ook niet nee. Ik vond de opmerking 'Daarvoor heb je toch in de jaren dat je thuiswoonde kunnen sparen? En een beetje vooruit kijken kan geen kwaad' echt behoorlijk kort door de bocht en ondoordacht, vandaar.
Misschien kunnen we dit jaar toch nog een weekje er tussenuit, maar dat wordt dan een last-minute.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Had mijn bericht net verwijderd omdat ik me bedacht had, maar je bent me te snel af, hehe. 
Ik vond die opmerking van soom ook een beetje vreemd en verwend overkomen, eerlijk gezegd. Ik heb elke cent zelf moeten betalen en mag tot +/- mijn 50e mijn studieschuld aflossen. Daar had een paar jaar sparen tijdens mijn puberteit niet veel tegen kunnen doen. Gelukkig heeft het studeren me wel opgeleverd dat ik nu een goede baan met een lekker inkomen heb. Een paar keer per jaar op vakantie is nu geen probleem meer. 
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2579 votes
Wat is dat nou weer voor een flut opmerking. Ik hou dit jaar een tussen jaar om financiering niet te verspillen, in die tussentijd WERK ik om deze reis (en vakantie) bij elkaar te sparen, uit eigen zak dus. Niet gelijk oordelen, dat doet je niet goed.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Ik vond die opmerking van soom ook een beetje vreemd en verwend overkomen, eerlijk gezegd
?
Skycrawler
-
- 741 messages
- 0 votes
Zo simpel is het allemaal niet soom. Het ligt ook bijvoorbeeld aan het inkomen van de ouders en of er wel een mogelijkheid tot sparen is. Zo kan een jonge alleenstaande bijstandsmoeder in dit economische klimaat niet sparen, omdat ze elk dubbeltje moet omdraaien en één kind eigenlijk al teveel is om modaal te kunnen leven. Het ligt dus helemaal aan de situatie. Ik vind het een nogal eenzijdige view. Maar wellicht dat je ons kunt verlichten hoe jij het allemaal kunt rooien? 
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Ik vind het een nogal eenzijdige view
. En je hebt gelijk dat het een beetje eenzijdig is gesteld ja, natuurlijk zijn niet alle huishoudens gelijk en de geld achtergrond kan inderdaad per persoon verschillen. Ik denk alleen, dat in een normaal huishouden, met Jan Modaal, je wel een bepaald bedrag opzij kunt zetten voor je kind, voor later. Er zijn tenminste spaarrekeningen en dergelijke.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Met alle respect van de wereld soom, maar heb jij wel eens op jezelf gewoond en hard moeten werken om rond te kunnen komen, en daarnaast een studie gevolgd omdat je toch door wil leren? Volgens mij niet toch? (Ik herinner me jouw huidige woonsituatie niet precies, maar weet wel dat je onder begeleiding oid woont, maar ik bedoel het voor de verandering eens niet verkeerd, maar ben gewoon nieuwsgierig hoe jij het allemaal zo rooskleurig kunt bekijken).
De meeste mensen willen ook niet blijven profiteren van de ouders, die moeten het zelf zien te doen. Stel je voor dat de ouders 3 kinderen hebben, dan kunnen ze echt niet even 10.000 euro per kind opzij zetten als het eigen huishouden e.d. doorgaat. Meeste ouders sparen wel voor het rijbewijs of de studie van het kind, maar dat houdt op een gegeven moment ook op.
Het klinkt op papier allemaal wel heel leuk hoe je het neerpent, maar in de realiteit is het toch anders hoor. Klinkt alsof jij geen idee hebt wat er allemaal bij komt kijken.