• 178.221 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.385 actors
  • 9.375.132 votes
Profile

Vakantie

DBTim

• 854 messages
  • 1151 votes

Elineloves wrote:

Ik was gister op zoek naar de kledingzaak waar ik in NL altijd goed slaag, de ' New Yorker ', maar volgens mijn twitterbuddies die 't opgezocht hadden ligt die niet in NY, wat ik me moeilijk voor kan stellen.

haha, New Yorker is een Duits kledingbedrijf En inderdaad, bij Macy's zul je wel slagen. Gigantisch groot, en ook gigantisch druk.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Omg seriously? Shit, dan had ik lang kunnen zoeken. De mensen hier hadden er nog nooit van gehoord. Eentje stuurde ons zelfs richting een hotel dat zo heet, lol.

Nouja dan maar naar de New Yorker in Maastricht.

Gisterenavond naar Empire State geweest, daar in de buurt (ken al die namen niet joh) was het ook wisselend. Veel kakwinkeltjes maar af en toe knalde er zo'n 'alternatief' winkeltje uit vol kleuren en hippe tshirts met prints. Dat soort zaakjes zoeken we.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Elineloves wrote:

... vol kleuren en hippe tshirts met prints. Dat soort zaakjes zoeken we.

Dan moet je Yellow Red Basterd wel leuk gaan vinden, denk ik.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Had ik al gezegd dat NY cool is? Gewoon recht voor de deur van 't hotel opnames van de pilot (?) van een nieuwe tv serie Modern Love, van de schrijvers van Sex and the City. Zo leuk om dat te zien! 2 acteurs moeten de straat oversteken en die scene is al minstens 50 keer opnieuw gedaan.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Waar ergens staat je hotel eigenlijk?

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

kos wrote:

Of je moet echt naar dat grote outletcentrum gaan helemaal buiten New York.

Jersey Gardens, aanrader als je een (half) dagje over hebt. Al was het alleen maar om dezelfde route te rijden als Tony in de intro van de Sopranos

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

@ SelmaDuim. Op Broadway, 103th street upper west.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Al naar Tom's restaurant geweest? Is daar niet zo ver vandaan

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

SelmaDuim wrote:

Waar ergens staat je hotel eigenlijk?

Ik kan hier echt zo'n flauwe opmerking van maken he, moet 'm gewoon maken. In New York natuurlijk, duh .

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Tom's restaurant? Niet gezien geloof ik. Let eerlijk gezegd nooit zo op namen. Zal eens rondkijken.

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Elineloves wrote:

Zal eens rondkijken.

Hoelang zit je nog in New York?

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Zal ik nu maar een inkoppertje maken dan? 'Totdat ik weer naar huis ga.'

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ooow SelmaDuim, je bent zo slecht voor mn portemonnee! ben nu @ Yellow Rat Bastard en moest meteen aan je denken! Heb paar tshirts voor mijn vriend gevonden en paar funshirts voor mezelf

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Leuk, dat je daar wat hebt kunnen vinden. Tijdens vakantie moet je ook niet teveel op je geld gaan zitten natuurlijk!

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Juist maar om nou te gaan winkelen als je op vakantie bent... In NY zijn volgens mij ook wel een paar dingen te doen en zien die je hier niet hebt.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2536 votes

Het lijkt mij dat je qua winkelen ook veel dingen tegenkomt die hier niet verkrijgbaar zijn. Als je bijv. 2 weken op vakantie gaat, kan het ook wel lekker zijn om een dag of 2 - 3 te gaan winkelen/centrum bezoeken. Non-stop toeristische trekpleisters bezoeken verliest na een gegeven moment z'n magie. Het moet natuurlijk leuk blijven.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Minotaures wrote:

Het lijkt mij dat je qua winkelen ook veel dingen tegenkomt die hier niet verkrijgbaar zijn.

Zoals? Een keertje een beroemde winkelstraat oké, maar een broek is een broek. Daarvoor ga ik niet de oceaan over. Het is niet zo dat je tientallen euro's bespaart door daar je inkopen te doen.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2536 votes

Je zegt het zelf; 'een beroemde winkelstraat'. Mode zal ook wel verschillend zijn, dus er zullen genoeg kleding-collectie's die hier n.v.t. of nog niet beschikbaar zijn. Het gaat gewoon om afwisseling tijdens je vakantie. Vakantie van 3 - 4 dagen is natuurlijk anders dan vakantie op langere termijn, dus het is best verschillend. Zo zie ik het dan.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Nog een paar dagen en dan gaan we terug naar huis. We hebben gelukkig alles gezien en gedaan wat we wilden doen.

De laatste dagen doen we 't lekker rustig aan, want we zijn kapot van de afgelopen 2 weken. We hebben ontzettend veel gewandeld en heel vaak gelopen i.p.v. telkens de metro te nemen, taxi nog geen enkele keer gedaan. Voel het wel enorm aan mijn lijf, was toch zeer vermoeiend. Rug, benen en voeten doen zeer en dat blijf je ook voelen.

Waarschijnlijk hebben we nog lang niet alle leuke plekjes gezien en nog niet alle bezienswaardigingen gehad, maar wel veel. Nu hebben we altijd nog een reden om terug te komen.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

En wat dat shoppen betreft: ik heb bij 'Old Navy' twee super winterjassen gekocht voor omgerekend nog geen 70 euro. Ben toch wel blij er mee, dat ik 't tegen ben gekomen. En sommige zaakjes die ik hier heb gezien en spullen die ik hier kocht, heb ik thuis nog nergens gezien.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Apollinisch wrote:

(quote)
Zoals? Een keertje een beroemde winkelstraat oké, maar een broek is een broek. Daarvoor ga ik niet de oceaan over. Het is niet zo dat je tientallen euro's bespaart door daar je inkopen te doen.

Veel dingen zijn daar (VS) 1/3 goedkoper dan hier, dus je bespaart wel degelijk veel geld. Wat winkelen betreft, ik ben echt totaal geen shopper. Ook zeker niet op vakantie, maar als ik op vakantie ben ga ik niet elk dubbeltje omdraaien. Dan wil ik juist onbezorgd mijn gang gaan.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Totdat je 't limiet van je CreditCard bereikt hebt, zoals ik. dat is een teken dat je best mag stoppen met dingen kopen. al betaal ik hier wel veel met CC, ook eten en boodschappen, omdat 't lekker makkelijk is.

jarno1975 (moderator series)

• 10972 messages
  • 2791 votes

En dat is nu de reden dat Amerika naar de klote gaat (of eigenlijk al is)

rep_robert

• 27517 messages
  • 4085 votes

Apollinisch wrote:

(quote)

Je gaat op vakantie en geniet van het mooie andere leven en tegelijkertijd scoor je ook nog is veel goedkopere (merk)kleding dan in Nederland. Ik kwam in ieder geval met 6 paar All Stars terug uit Amerika, nog geen 30 dollar per stuk(reken maar om met een gunstigere koers dan de huidige), uit echte winkels ook nog + leuke designs en niet van die effe kleuren die ze alleen in NL verkopen!

Om maar iets te noemen of course. Ik zie het probleem niet zo. Het is juist ook leuk om kleding te hebben wat uniek is in Nederland en (bijna) niemand anders draagt. Zat een keer bij Bakker Bart met 1 van die All Stars aan en toen kwam er iemand(wildvreemde) naar me toe om te vragen waar ik ze vandaan had gehaald, dan weet je dat je iets unieks hebt.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Elineloves wrote:

Totdat je 't limiet van je CreditCard bereikt hebt, zoals ik. dat is een teken dat je best mag stoppen met dingen kopen. al betaal ik hier wel veel met CC, ook eten en boodschappen, omdat 't lekker makkelijk is.

Oh nee, creditcards daar doe ik niet aan. Ik betaal alles contant in het buitenland. Met een creditcard krijg je nog een rekening als je al lang en breed terug bent en dat dan een beetje een koude douche.

Ik koop daar ook altijd mijn All Stars inderdaad.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Mijn koffer zit te vol en mijn handbagage puilt uit! Dus moet maar op zoek naar een koffertje hier, waar ik de rest van mijn zooi in kan stoppen. Heb niet echt ontzettend veel gekocht maar ik kom ruimte te kort. Bij aankomst woog mijn koffer al iets van 23,3 kg, gaat nog spannend worden morgen in de luchthaven.

Misschien had ik die pinguinknuffel van +- een meter groot toch niet moeten kopen.... (Maar hij is zo leuk! )

Eerst nog maar even genieten van de laatste 'echte' dag hier. Vanavond lekker op tijd het bed in, en de premiere van Desperate Housewives kijken.

Brix

• 19677 messages
  • 5115 votes

Ik wist 't (uit eigen ervaring )

Past die pinguin in een koffer?

Alvast een goede terugreis gewenst Eline.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Als ik hem een beetje martel moet het wel in mijn grote koffer passen. Je mag blijkbaar maar 1 koffer inchecken en twee stuks handbagage, voorgaande jaren had ik altijd mijn koffer en de weekendtas ingecheckt, maar kan nu dus niet. Besloten om zo maar even een klein trekkoffertje te kopen.

Of ik moet doen wat jij zei, spullen op laten sturen naar NL. Maar denk dat het versturen van Mr Popper meer kost dan hij zelf gekost heeft.

ibendb

• 5037 messages
  • 3220 votes

Eline, hoe was Avenue Q eigenlijk?

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.