• 178.243 movies
  • 12.223 shows
  • 34.000 seasons
  • 647.386 actors
  • 9.375.447 votes
Profile

Vakantie

Madecineman (moderator films)

• 7484 messages
  • 1715 votes

Macmanus wrote:

Begrijp het altijd maar lastig. Ik weet ook wel dat er heel veel vliegtuigen per dag opstijgen en dat je maar zo nu en dan hoort dat er 1 is neergestort. Maar de angst is juist dat het KAN gebeuren. Bij spinnen kun je nog zeggen ze doen je niks (in Nederland althans) Bij een vliegtuig kun je niet zeggen; wij kunnen niet neerstorten. Dus kun je de lul zijn. Vind het een vrij rationele angst

Dat is het precies... Ook als je thuis blijft en ieder dag braaf op de fiets naar het werk gaat KAN je de lul zijn. Dus waarom dan niet het vliegtuig pakken en gaan naar al die wonderlijke uithoeken van deze planeet Zonde dat een irrationele angst je zo tegenhoudt mooie dingen te zien (angst voor spinnen doet dat bv niet).

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

@ robert: ik heb een usa simkaart gekocht dus vandaar dat ik kan mailen/twitteren/moviemeteren. Meer om contact te houden met overbezorgde ouders en nieuwsgierige vriendin. Af en toe lekker vanaf het terras twitteren of gekke foto's uploaden. Moet iedereen toch wel een beetje op de hoogte houden dat alles goed gaat! en vanaf een mobieltje is het makkelijk ff gechecked.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

plus, wat selmaduim geloof ik al zei, ontzettend veel plekken die gratis wifi hebben, zoals waar ik nu zit.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

plus, wat selmaduim geloof ik al zei, ontzettend veel plekken die gratis wifi hebben, zoals waar ik nu zit.

Onderhond

• 87597 messages
  • 12847 votes

Madecineman wrote:

KAN je de lul zijn

Het is vooral denk ik de manier waarop. Op je fietsje kan je inderdaad ook aangereden worden en ernstige letsels overhouden, maar qua ervaring is dat toch net iets anders dan in een neerstortend vliegtuig zitten.

• 7484 messages
  • 1715 votes

Dat is maar de vraag, er komen jaarlijks meer Nederlanders om in het verkeer dan met vliegtuigongelukken en fietsers zijn dan nog eens de zwakste verkeersdeelnemers ook.

Denk dat vliegangst meer met claustrofobie of het idee geen invloed te kunnen hebben op de situatie te maken heeft dan met de daadwerkelijke angst voor neerstorten.

Een van mijn heftigste vluchten was een korte vlucht (1,5u) van Hanoi naar Hue in een tropische cycloon... Heel wat traantjes en witte gezichtjes gezien toen toch ben ik eigenlijk niet echt bang geweest. Moet wel zeggen dat luchtvaart wel bij mij in de familie zit, dat scheelt.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Madecineman wrote:

(quote)

Dat is het precies... Ook als je thuis blijft en ieder dag braaf op de fiets naar het werk gaat KAN je de lul zijn. Dus waarom dan niet het vliegtuig pakken en gaan naar al die wonderlijke uithoeken van deze planeet Zonde dat een irrationele angst je zo tegenhoudt mooie dingen te zien (angst voor spinnen doet dat bv niet).

O maak je niet druk hoor ik blijf niet thuis. Ik kan me er wel overheen zetten. (En je hebt ook nog wel meer manieren om naar die mooie plekken te geraken natuurlijk) Alleen als ik dan in een vliegtuig zit en iemand naast je met statistieken gaat komen is dat altijd zo onzinnig. Als ik fiets heb ik ook zelf controle over hoe ik fiets. Vliegtuig niet. Je wil het heel graag makkelijk vergelijken maar er zitten meerdere factoren aan daarom zijn statistieken en vergelijkingen met het alledaagse leven altijd zo irritant.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Macmanus wrote:

Als ik fiets heb ik ook zelf controle over hoe ik fiets.

Dat dacht ik ook altijd, totdat ik buiten mijn schuld om werd aangereden door een malloot op een brommer en met zwaar hersenletsel in het ziekenhuis belandde. Ik heb het ternauwernood overleefd, maar ik zit nooit meer relaxt op de fiets en zelfs niet meer in een auto. In het verkeer ben je juist heel erg afhankelijk van een heleboel andere weggebruikers, wat je juist erg kwetsbaar maakt. In een vliegtuig spelen er veel minder externe factoren mee die van invloed kunnen zijn op het risico van het krijgen van een ongeluk. Ik ben echt geen fan van vliegen, lang stilzitten is niet echt voor mij weggelegd, maar door het risico in het juiste perspectief te plaatsen ben ik inmiddels een heleboel prachtige ervaringen rijker.

• 7484 messages
  • 1715 votes

@Macmanus; Jij laat je leven dus niet bepalen door een angst (of onrust) maar er zijn zat mensen die dat wel doen. En ja, als je met pensioen bent kan je ook de boot pakken inderdaad

Filmpje1

• 1291 messages
  • 1029 votes

Nou ik ben weer terug, echt een super vakantie gehad, Mexico is egt een prachtig land.

Wij zaten langs de oost kust waar je (bijna) niks mee krijgt van het drugs geweld.

ze zijden daar ook al zolang je geen drugs gebruikt/verhandelt etc. en je houd je aan de regels kan er weinig met je gebeuren. langs de grens en de sloppenwijken is het wel minder.

kos wrote:

Ik hoop dat je Monterrey hebt gemeden .

Nee daar ben ik maar niet geweest

rep_robert wrote:

Genoeg mooie plekken in Mexico, alleen niet slim om rond het grensgebied met Amerika te gaan vertoeven

11 uur in een vliegtuig vind ik persoonlijk wel geinig, kon toen 3 of 4 films kijken die redelijk nieuw waren. Morgenochtend vlieg ik naar Turkije, dus ook een weekje geen films voor mij.

Is idd waar, helaas alle films die ze draaiden had ik al gezien dus dat was minder. maar heb er toch 3 herkeken, wat ook geen straf was terug reis hebben we zelfs eerste klas gevlogen er waren nog 2 plekjes vrij, en ik dacht ik vraag het gewoon. dus daar mochten we zitten van de aardige stewardess, zeker een aanrader. maar ik denk dat ik het zelf niet kan betalen

Minotaures

• 7810 messages
  • 2536 votes

Welcome back, Filmpje1. Save and sound en zo te lezen heb je ervan genoten, mooi zo.

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

Mexico! Coole reisbestemming !

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Idd, ik ben uitgenodigd voor een bruiloft op het strand van Acapulco volgende week, maar vind dat een wat te flinke reis voor een weekendje. . Eigenlijk suf van me.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

New York gangers, waar kon je ook alweer fijn en goedkoop winkelen? We waren o.a. in Greenwich village en Chinatown, en dat viel tegen. Of we waren aan de verkeerde kant ofzo en hebben 't echt interessante winkelgebied gemist.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Lower Manhattan/The Financial District en Pier 17. Chinatown is ook best duur.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Upper East Side al geprobeerd?

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2579 votes

Centery 21 (ofzo) bij Ground Zero is ook goedkoop

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Financial District heb ik weinig interessants gezien. Vond persoonlijk So-Ho nog het leukst, maar sowieso vond ik NYC op het gebied van winkels niets spectaculairs.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

World Trade Center JessenOwnt .

kos

• 46695 messages
  • 8851 votes

Nee, hij heeft gelijk Century 21 en er naast zitten ook 1 of 2 flink grote warenhuizen.

Macy's en Bloomingdales moet je ook wel rondgaan natuurlijk, met wat geluk zijn er wat leuke kortingen. Allebei in de buurt van Broadway en Times Square.

Of je moet echt naar dat grote outletcentrum gaan helemaal buiten New York.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ik was gister op zoek naar de kledingzaak waar ik in NL altijd goed slaag, de ' New Yorker ', maar volgens mijn twitterbuddies die 't opgezocht hadden ligt die niet in NY, wat ik me moeilijk voor kan stellen.

SoHo zijn we nog niet geweest, maar tot nu toe vond ik wat we hebben gezien van shopmogelijkheid best tegenvallen. 100 dezelfde souvenirwinkeltjes op een rij.

Ik schrijf jullie tips er bij op 't lijstje, thanks! Ook nog tips voor een uitstapje naar een andere stad, die beetje interessant is en dichtbij ligt? We zijn wel op het ov aangewezen hier, auto huren doen we toch maar niet.

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Naomi Watts wrote:

Lower Manhattan/The Financial District en Pier 17. Chinatown is ook best duur.

Pier17 is echt een pauperwinkelcentrum, dus echt geen aanrader.

Wat winkels betreft vind ik zelf Greenwich Village en SoHo het leukst. Daar heb je wel leuke exclusieve boetiekjes.

Ik kan me herinneren dat er een New Yorker in een van de metrostations zit, maar welke...

Edit: het zou kunnen dat het station 42th-street ofzo was, maar pin me er niet op vast.

Fifth Avenue is vooral interessant als je toch ook nog even duur wilt shoppen.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Thanks SelmaDuim. We komen elke dag wel @ 42nd, ook straks weer, zal even kijken of ie daar ligt. Zou goed kunnen, ik heb hem ook ergens gezien maar dacht buiten, maar zou net zo goed daar kunnen zijn. (heb het richtingsgevoel van een druif).

Duur shoppen is niet echt de bedoeling. ben wel op zoek naar een paar leuke hemden/truien voor mijn vriend. Ben in de GAP nu, maar vind ik ook maar een vage winkel. Word gek van de Abba muziek, hehe.

Misschien ook nog maar eens terug naar Greenwich! Dankjewel!

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Ik vond trouwens Yellow Red Basterd wel een leuke winkel. Deze zit in SoHo. Uitstappen bij metrohalte Canalstreet.

Urban Outfitters is ook wel een leuke winkel. Er zitten een aantal winkels op Manhattan. Een daarvan zit op 6th-street ter hoogte van 14th.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Thank you! *schrijft op*

Jessen0wnt

• 3199 messages
  • 2579 votes

Century 21 is btw wel echt heel groot, maar daardoor vond ik er niks aan. Ik kies liever uit 20 schoenen dan uit 2000

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ik heb vandaag een trui gekocht omdat we ver van 't hotel zijn en ik 't koud had. Gewoon simpele I love New York trui, zo'n slobberding. Half uur over gedaan voordat ik wist welke kleur, met of zonder rits, capuchon of niet.. Lol. dus echt shoppen wordt vast grandioos.

dutchtuga

• 16970 messages
  • 4101 votes

Op Columbus Circle zit ook een groot winkelcentrum. Macy's en Bloomingdale's had ik in 5 min gezien. Vind V&D en De Bijenkorf nog interessanter.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Ken Macy's en Bloomingdales eigenlijk alleen van Friends. We zijn wel nog op zoek naar, ehm.. Bleaker?

SelmaDuim

• 4907 messages
  • 732 votes

Bleecker ligt vlakbij Washington Square.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.