- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Vakantie
Vakantie
DBTim
-
- 854 messages
- 1151 votes
Meest opvallende van de eerste keer naar New York gaan is dat de spaningskriebels na aankomst onmiddellijk verdwenen en ik me vanaf minuut 1 meer dan thuis voelde. Merkwaardig.
Had ik ook, voelde me gelijk op m'n gemak. Was wel moe van de reis. Maar toen we vanaf het vliegveld (Newark) naar het hotel reden was ik klaar wakker. Eerst een verschrikkelijk lelijk en hobbelig stuk over de snelweg in Jersey en toen zag je op een gegeven moment New York liggen
Was zo mooi
GuyB
-
- 1299 messages
- 0 votes
Meest opvallende van de eerste keer naar New York gaan is dat de spaningskriebels na aankomst onmiddellijk verdwenen en ik me vanaf minuut 1 meer dan thuis voelde. Merkwaardig.
Precies! Had ik ook in April dit jaar. Zo'n drukke stad en mij zo gemakkelijk voelen. Vreemd.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Dat had ik ook. Het is een stad die echt blijft trekken. Ben er nu twee keer geweest en wil er graag weer naar terug.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Nou, Eline vermaakt zich wel in NY lees ik 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Nou, Eline vermaakt zich wel in NY lees ik
Leuk om haar berichtjes te lezen en de foto's te zien op twitter.
Madecineman (moderator films)
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Had ik ook, voelde me gelijk op m'n gemak. Was wel moe van de reis. Maar toen we vanaf het vliegveld (Newark) naar het hotel reden was ik klaar wakker. Eerst een verschrikkelijk lelijk en hobbelig stuk over de snelweg in Jersey en toen zag je op een gegeven moment New York liggen
Was zo mooi
De New Jersey Turnpike. Heeft The Boss een mooi nummer over geschreven...
State Trooper - Bruce Springsteen
New Jersey Turnpike ridin' on a wet night 'neath the refinery's glow, out where the great black rivers flow
License, registration, I ain't got none but I got a clear conscience
'Bout the things that I done
Mister state trooper, please don't stop me
Please don't stop me, please don't stop me
Maybe you got a kid, maybe you got a pretty wife the only thing that I got's been both'rin' me my whole life
Please don't stop me, please don't stop me
In the wee wee hours your mind gets hazy, radio relay towers lead me to my baby
Radio's jammed up with talk show stations
It's just talk, talk, talk, talk, till you lose your patience
Hey, somebody out there, listen to my last prayer
Hiho silver-o, deliver me from nowhere
Het uitzicht op Manhattan is inderdaad spectaculair, sowieso mooi als je op Newark land.
Brix
-
- 19680 messages
- 5117 votes
@kos en melvddonk:
Dank v.d. tip
(ik twitter niet, maar dat wil ik wel even volgen, haha)
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
@kos en melvddonk:
Dank v.d. tip
(ik twitter niet, maar dat wil ik wel even volgen, haha)
Ik gebruik het ook bijna nooit, alleen als er wat interessants te volgen is, zoals nu dus.
Veel foto's, veel berichtjes en erg leuke dingen om te zien. Het is alleen niet bevorderlijk voor mijn portemonnee, want nu weet ik zeker dat ik ook naar NYC wil! Dat wordt sparen! 
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Erg leuk om te lezen en de foto's te zien inderdaad. Ziet er erg leuk uit, jammer dat ik niet durf te vliegen, anders was NY ook zeker een optie geweest 
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Waarom dat? Angst voor vliegen is vrij irrationeel.
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Angst voor spinnen ook, ze doen namelijk niets (tenminste, hier in Nederland niet), maar toch ben ik er bang voor. Meeste mensen zijn bang voor dingen die irrationeel zijn, dus dat is helemaal niet zo gek. Ben zelf niet bang om te vliegen, maar manlief heeft er ook een hekel aan.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Ik vind het een stuk minder irrationeel dat je voor vliegen bang bent dan voor spinnen. In Nederland is de kans 0 procent dat je dood gaat door een spin. Hoewel de kans niet heel groot is bestaat gewoon de kans dat je neer kan storten. Gebeurd nou ook weer niet nooit. Altijd zo ergerlijk, dan zeg je angstig te zijn voor vliegen komen mensen met statistieken. Alsof je daar wat aan hebt als je net wel in dat vliegtuig zit dat neerstort. Vooral de vergelijking met autorijden is het vervelendst.
Vlieg overigens wel. Want hou erg van reizen, maar dat is altijd waar ik het meest tegenop zit. Ook omdat ik helaas niet rijk genoeg ben voor 1ste klas. 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Maar die statistieken zijn voor sommige mensen juist weer wel fijn. Ik ben bijvoorbeeld nogal bang aangelegd en ben ook vaak bang in de auto (ligt er wel aan bij wie ik in de auto zit, maar over het algemeen ben ik bang), terwijl ik (juist door de statistieken) veel minder bang ben in het vliegtuig.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Begrijp het altijd maar lastig. Ik weet ook wel dat er heel veel vliegtuigen per dag opstijgen en dat je maar zo nu en dan hoort dat er 1 is neergestort. Maar de angst is juist dat het KAN gebeuren. Bij spinnen kun je nog zeggen ze doen je niks (in Nederland althans) Bij een vliegtuig kun je niet zeggen; wij kunnen niet neerstorten. Dus kun je de lul zijn. Vind het een vrij rationele angst 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Yup, kan ook, maar de kans dat het gebeurd is zo klein, dat de meeste mensen er niet vanuit gaan dat het gebeurd. Dodelijke auto-ongelukken gebeuren veel meer, maar toch stappen er elke dag miljoenen mensen in hun auto. Dat doe ik bijvoorbeeld niet graag. Maar om van A naar B te komen is het wel gemakkelijk, evenals een vliegtuig. Eventjes in angst zitten om van A naar B te komen is dan ook iets wat ik gewoon dagelijks doe.
Één ding wat ik nooit meer doe is met de bus naar Spanje. Dat was voor mij 22 uur lang in angst zitten en dat was toch wel een beetje te veel van het goeie.
Macmanus
-
- 13726 messages
- 3701 votes
Je moet ook al durf je het sowieso nooit met de bus op vakantie gaan 
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Vliegangst is idd erg vervelend en beperkend. Ken best wel wat mensen die er last van hebben.
Heb ooit eens naast een meisje in het vliegtuig gezeten waar ik al vrij snel van merkte dat die flinke vliegangst had. Die vlucht zal ik niet snel vergeten.
.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Hehe, hield ze je handje vast?
Toen het vliegtuig op Antalya(Turkije) landde scheet ik hem ook wel even. De 5 minuten ervoor schudde het vliegtuig continu en ook de landing was niet normaal. Het leek wel alsof de piloot dronken was.Dan houd je toch wel even je hart vast in zo'n vliegtuig hoor.
De terugreis verliep echter als een natte tiet, heerlijk en smooth.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Was het maar waar.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Even voor 't een of ander jongens, weet niet precies wat er nog werd gezegd over mij en Twitter (las er wat dingen over), maar mijn Twitter is prive en ik zou 't waarderen als hier niet besproken wordt wat ik daar opzet. Weet niet of het zo is, maar just in case. 
Verder kan ik alleen maar dit zeggen: ik laat Spencer en mn vriendje overvliegen en ga hier nooit meer weg!
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Even = niet. Sorry, lig nog in bed, 't is nog vroeg hier! 
Martin Van K
-
- 9050 messages
- 4554 votes
Ik heb absoluut geen schrik in een vliegtuig, maar kan het wel begrijpen dat velen dit wel hebben. Het moment dat zo'n toestel de lucht in gaat blijft toch nog steeds een wonderlijk moment. Gisteren nog 16 uur in de lucht gegangen (we kwamen van Bali terug) bij open hemel. Wat een zicht toch! Onder meer prachtig zicht op Kiev by night mogen meemaken.
Onze heenvlucht kwam vlak na Singapore (waar we een tussenlanding hadden) wel even in een storm terecht. We werden geraakt door een blikseminslag, wat toch wel even een vreemd moment opleverde, maar zo'n Boeing 777 blijkt hier wel tegen bestand
.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Zal hier ook maar een verhaaltje neertikken.
De aankomst op JFK verliep goed, Schiphol was veel strenger dan hier, alleen even vingerafdrukken en irisgedoe en klaar. Waren zo weg. Kwamen hier rond 9 u 's avonds aan (in NL dus 3 uur 's nachts, en we waren van half 6 wakker en paraat) dus we zijn bij aankomst in het hotel nog even een flesje drinken en fruit gaan halen en gaan slapen. Gisteren vroeg uit de veren, 7 uur, en gaan rondwandelen, ontbijten en dingen bezichtigen. Meteen even metrokaart gekocht, super handig! Beetje geshopt op Times Square, musicalticket gekocht voor 's avonds en wat terrasjes gehad. 's Avonds naar Avenue Q geweest, wat mij 10 x niks leek, maar was erg leuk. Alleen jammer dat het zo verdomde koud is in die theaters hier.
Vandaag naar Chinatown, Union Square, Little Italy etc. Even kijken hoe ver we komen.
Hotel is fijn, erg vriendelijk personeel. Kamer die we zondag kleren was ontzettend klein, geen kast, geen ruimte om koffer neer te leggen. Even met de receptie gebabbeld en gisteren kregen we een dubbel zo grote kamer.
Lekker warm hier, flink broeierig soms wel. Maargoed er is zon dus mag absoluut niet klagen.
En nu ontbijten, honger!
606
-
- 23876 messages
- 12266 votes
Vandaag naar Chinatown, Union Square, Little Italy etc. Even kijken hoe ver we komen.
Hotel is fijn, erg vriendelijk personeel. Kamer die we zondag kleren was ontzettend klein, geen kast, geen ruimte om koffer neer te leggen. Even met de receptie gebabbeld en gisteren kregen we een dubbel zo grote kamer.
Lekker warm hier, flink broeierig soms wel. Maargoed er is zon dus mag absoluut niet klagen.
En nu ontbijten, honger!
Nou nou, je hebt al aardig wat gezien. 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Valt mee vind ik zelf, heb 't idee dat ik telkens meer in 1 dag wil proppen, wat onzin is want we zijn hier 2,5 week dus tijd genoeg.
Gisteren ook in zo'n grote Disneystore geweest, je voelt je echt weer kind in zo'n winkels. Ook in die standaard souvenirshops ben ik echt een doos, heb een pyjama gekocht (ofja, dat maak ik er van) en daarbij is natuurlijk een I heart new york shirt. 
606
-
- 23876 messages
- 12266 votes
heb een pyjama gekocht (ofja, dat maak ik er van) en daarbij is natuurlijk een I heart new york shirt.
Voor de leken onder ons Heart is Love 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Hehe dan kun je dr inderdaad maar beter ver bij vandaan blijven. 
*Is ook zo'n miep die teveel oninteressante informatie post, zeker nu ze op vakantie is komen regelmatig de foto's van de ontbijtjes, de winkeltjes en de kleding tevoorschijn. *
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Vakantiebundel of smijt je graag met je abbonementskosten? Anyway, wat doe je op MovieMeter Eline? 
Overigens heb ik in Amerika ook wel is foto's van vreten en andere supersize dingen genomen, maar op vakantie neem je foto's van alles natuurlijk. Dat is niet eens zo raar. Dat vind ik anders dan een bordje aardappels met groente die je in Nederland klaarmaakt en met de wereld wilt delen 
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
*Is ook zo'n miep die teveel oninteressante informatie post, zeker nu ze op vakantie is komen regelmatig de foto's van de ontbijtjes, de winkeltjes en de kleding tevoorschijn. *
-
- 7484 messages
- 1715 votes
Berichten verplaatst naar Overigen > Algemeen > Twitter