- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Vakantie
Vakantie
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Nog even een mooi beeldje van mijn vakantie in Alanya. Vanaf 1:35 een mooi shot en vanaf 2:40 ook vooral even kijken 
melvddonk
-
- 3972 messages
- 0 votes
Ziet er leuk uit! Lijkt me echt ontzettend gaaf om naar New York te gaan!
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Ja NY lijkt me ook enorm vet! Krijg meteen zin om weer een reisje te boeken
Veel plezier daar! Maar dat gaat ongetwijfeld lukken 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Thanks! Komen nog tijd te kort denk ik, we willen zoveel doen.
Vreemd is dat de één zegt: na een week ben je uitgekeken, terwijl de ander zegt dat je daar weken zou willen blijven.
En nog steeds wel: 'Pas je wel op, NY is zó gevaarlijk!'.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Niet te vol plannen van tevoren natuurlijk, het moet wel een vakantie blijven 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Ja dat is de valkuil inderdaad. Maargoed, als ik terug kom is het weer maandenlang werken, dus wil idd wel genieten. Vriendin heeft de neiging alles vol te proppen met activiteiten, maar dat hoeft van mij ook niet zo.
rep_robert
-
- 27517 messages
- 4085 votes
Inderdaad, maar straks heb je het nog drukker op vakantie dan dat je het in Nederland hebt.
Misschien ook leuk.
Wat vrienden van mij hebben gedaan is even een paar dagen Washington ertussendoor plakken. Ik zie dat je aardig lang heen gaat dus waarom doe je zoiets bijvoorbeeld niet? Zo'n typisch Amerikaans treinreisje ook meepikken en je krijgt tegelijkertijd nog een wereldstad te zien.
DBTim
-
- 854 messages
- 1151 votes
Mwah, New York is niet echt gevaarlijk, in Manhattan kun je gewoon normaal rondlopen. Maar je moet niet op eigen houtje grote stukken in de andere buurten rond gaan lopen. Kans is groot dat je verdwaald, en het is in die buurten wel onveiliger.
Mijn hotel zat op 7th Ave. 5 minuten van Central Park. Als het 's avonds mooi weer was gingen we vaak chillen in Sheep Meadow. Heel groot grasveld waar New Yorkers naar hun werk vaak heen gaan. Dat is wel lekker om daar bij te komen van de dag. Bethesda Terrace in CP is ook mooi om te zien
606
-
- 23876 messages
- 12267 votes
Heej Eline hoe lang ga je naar The States ?
Alvast fijne vakantie en kom wel heelhuids weer terug hier.
Ik moet nog 3 weekjes wachten voor ik vakantie heb, dan ga ik heel de maand oktober naar Zuid Spanje.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Ben 18 dagen weg Martijn! En mercikes! 
Nog een vraagje voor de New York gangers: We hebben The Lincoln Center als tip gekregen om een film te kijken (bioscoopbezoek dus) maar volgens mijn vriendin draaien er alleen maar balletvoorstellingen?
Iemand van jullie al naar de film gegaan daar, en waar was dat?
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Hey Eline, kort geleden nog naar NYC geweest en we verbleven vlak naast het Lincoln Center. Daar is mij geen bioscoop opgevallen. Wel een kleintje in de buurt, volgens mij op Broadway. Wij zijn toen ook naar de film geweest, maar dat was in het Regal, vlakbij Times Square. Voor (volgens mij) 13 dollar hebben we daar The Hangover II gezien in royale stoelen en met oneindige drank (refill). Het was de moeite waard, alleen zijn die Amerikanen wel erg luidruchtig met hun overdreven gelach.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Och, dat luidruchtige lachen ben ik wel gewend van mijn vriendin, dus dat scheelt alweer! 
Bedankt voor de tip dutchtuga, klinkt verder wel goed! 
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Mwah, New York is niet echt gevaarlijk, in Manhattan kun je gewoon normaal rondlopen. Maar je moet niet op eigen houtje grote stukken in de andere buurten rond gaan lopen. Kans is groot dat je verdwaald, en het is in die buurten wel onveiliger.
Mijn hotel zat op 7th Ave. 5 minuten van Central Park. Als het 's avonds mooi weer was gingen we vaak chillen in Sheep Meadow. Heel groot grasveld waar New Yorkers naar hun werk vaak heen gaan. Dat is wel lekker om daar bij te komen van de dag. Bethesda Terrace in CP is ook mooi om te zien
Manhattan is inderdaad niet gevaarlijk, al had ik geen prettig gevoel bij Chinatown, waar toch veel gespuis op straat te vinden was. Verder erg goed te doen.
Ik heb de grenzen in NY opgezocht en ben ook echt diep in Brooklyn (richting Coney Island), Queens (verdwaald rondgelopen op zoek naar een Groupon die we bij ons hadden) en Harlem geweest (The Apollo en Tom's Restaurant moest ik gezien hebben), wat overdag te doen is, maar waar ik voor geen goud 's nachts doorheen zou willen lopen. Er is daar verder ook niet erg veel te zien.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Lincoln Plaza Cinema is dat inderdaad. Hoor ook van velen dat dat een flinke do is.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Je hebt ook heel veel kleine filmhuizen in Midtown, en aan de rand van Central Park (als je vanuit Times Square komt) heb je ook een Nederlandse bioscoop, 2 zalen of zo waar dus alleen maar NL producties draaien! Toen ik er was draaide er Bright Flight en Storm
Harlem moet je wel op de grote weg blijven, wij gingen er fietsend doorheen (wat trouwens ook een aanrader is, sportief en veeeeeeel sneller/goedkoper dan taxi's, en beter omdat je alles zit, ipv de metro) maar dan moet je niet in de zijstraten gaan, ook niet overdag. Wij werden tenminste heel erg aangekeken en keerden maar om, toch is het wel indrukwekkend. Ook leuk om even snel te kijken in een ''kerk'', is gewoon een huiskamer met een kruis erop. Geweldig haha
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Ook leuk is stappen in Brooklyn (Joodse district bijvoorbeeld) en natuurlijk het Meatpackers District in West-Manhattan.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
En denk trouwens ook dat jij en je vriendin de abercrombie and fitch helemaal geweldig vinden, al is het maar om de modellen zonder shirt haha. Verder rest is die winkel een discotheek, donker en keiharde muziek!
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
Manhattan is inderdaad niet gevaarlijk, al had ik geen prettig gevoel bij Chinatown, waar toch veel gespuis op straat te vinden was. Verder erg goed te doen.
Ik heb de grenzen in NY opgezocht en ben ook echt diep in Brooklyn (richting Coney Island), Queens (verdwaald rondgelopen op zoek naar een Groupon die we bij ons hadden) en Harlem geweest (The Apollo en Tom's Restaurant moest ik gezien hebben), wat overdag te doen is, maar waar ik voor geen goud 's nachts doorheen zou willen lopen. Er is daar verder ook niet erg veel te zien.
Sowieso nooit in buurten als Brownsville, Crown Heights en zo komen, s nachts of overdag
.
kos
-
- 46695 messages
- 8851 votes
En denk trouwens ook dat jij en je vriendin de abercrombie and fitch helemaal geweldig vinden, al is het maar om de modellen zonder shirt haha. Verder rest is die winkel een discotheek, donker en keiharde muziek!
En vlak bij Times Square zit op de hoek bij het metrostation ook een grote Victorias Secrets waar ik mn ogen uitkeek 
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Die heb ik gemist! Kut, nu moet ik wel terug... haha! M&M winkel is ook een paradijs op aarde haha
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Ik vond het qua winkels nog flink tegenvallen eigenlijk. Nergens een flinke dvd/cd zaak tegengekomen en ook de Disney store e.d. vond ik maar klein en weinig interessant. Wat leuker was waren de kleine winkeltjes e.d. in buurten als SoHo en Greenwich Village, maar daar ben je snel doorheen en ben je als Amsterdammer wel wat gewend.
M'n vriendin had het wel naar d'r zin met de vele Sepphora's die we tegenkwamen 
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Vraag ik me af waar jij hebt gelopen... Als je in New York niet tevreden wordt gesteld als shopper, dan weet ik niet waar je dat in de wereld wel word. CD/DVD zaken zitten vooral in Midtown. Er zaten ook veel zaken in bioscopen/filmzalen.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Ik heb het net overigens snel gezegd, maar een echte aanrader is dus met Groupons voor bv restaurants op zak naar NY gaan. Kan je lekker struinen op zoek naar die zaakjes, waardoor je automatisch veel dingen ziet en je eet ook nog eens goedkoop.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Vraag ik me af waar jij hebt gelopen... Als je in New York niet tevreden wordt gesteld als shopper, dan weet ik niet waar je dat in de wereld wel word. CD/DVD zaken zitten vooral in Midtown. Er zaten ook veel zaken in bioscopen/filmzalen.
Nouja als je de 9 straatjes, de Haarlemmerdijk en Fame gewend bent dan zit je lat wel hoog. We zijn haast overal doorheen gelopen en ik ben niet veel interessants tegengekomen. Doel dan voornamelijk op bijzondere zaakjes en cd/dvd.
Ook qua vinyl ben je beter af in Amsterdam. Enkel in Greenwich een respectabele zaak gezien, verder helemaal niets.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Kan gebeuren, wel apart haha! Ja ik kom ook vaak in Amsterdam. Ik had echter alleen het gevoel in NY dat er te veel was, waardoor ik gewoon niet kon kiezen. Gelukkig igng ik alleen met me vader waardoor er niet te veel geshopt werd (beide niet erg fan ervan)!
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Dan moet je het wel heel bont maken ja, vooral als je de Fame gewend bent.
Met Kim's Video heb je dan al een winkel (enorm veel pal uitgaves ook) waarbij de Fame een outlet store is. Beter aanbod vind je niet in de states, wat zeg ik, in de wereld. Zo zijn er nog tientallen, zo niet honderden kwaliteitswinkels waar wij geen Nederlandse tegenhanger van hebben.
dutchtuga
-
- 16970 messages
- 4101 votes
Jammer dat ik dat heb gemist, maar NY is me om andere redenen bijgebleven. Sowieso ga ik nooit een stad bezoeken met het idee lekker te gaan winkelen. Zonde van mijn tijd en geld. NYC is een ervaring op zich, niet altijd positief, maar wel memorabel. Wil er absoluut een keer naar terug.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Zeg dat wel. Ik vind Kim's Video echt een dutchtuga zaak
.
DBTim
-
- 854 messages
- 1151 votes
Hey Eline, kort geleden nog naar NYC geweest en we verbleven vlak naast het Lincoln Center. Daar is mij geen bioscoop opgevallen. Wel een kleintje in de buurt, volgens mij op Broadway. Wij zijn toen ook naar de film geweest, maar dat was in het Regal, vlakbij Times Square. Voor (volgens mij) 13 dollar hebben we daar The Hangover II gezien in royale stoelen en met oneindige drank (refill). Het was de moeite waard, alleen zijn die Amerikanen wel erg luidruchtig met hun overdreven gelach.
Die bios heeft ook 1 avond in de week 2 films voor de prijs van 1 dacht ik. Was ook vlakbij Times Square