- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Vakantie
Vakantie
Martin Van K
-
- 9050 messages
- 4554 votes
heel fijn land Thailand!
Bangkok is een super coole stad, maar wel bijzonder druk. Andere pareltjes wat mij betreft: Sukhotai en vooral Chang Mai.
Als relaxend einde kozen wij voor Koh Chang ipv Koh Samui, maar als ik je foto's zie, ziet het er vrij gelijkaardig uit: een waar paradijs!
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12852 votes
Aangezien we redelijk laat in het seizoen waren hebben we specifiek voor Koh Samui gekozen. Dat ligt een beetje buiten de normale klimaatstromen waardoor je zeker in juli nog een stuk droger zit dan in de rest van Thailand. Een buitje of drie, meer hebben we niet gezien.
Martin Van K
-
- 9050 messages
- 4554 votes
Ubud en omgeving iig zeker gaan kijken, wandelingetje maken door de sawa's combineren met een bezoekje aan Goa Gaja en Yeh Pulu of Gunung Kawi (erg oude religieuze objecten).
En als je daar toch bent ga zeker naar een Legong of Cecak voorstelling kijken...
Bedankt voor de tips!
Ubud stond sowieso op het programma, daar blijven we wellicht een viertal dagen (ook als uitvalsbasis)
FillumGek
-
- 8987 messages
- 3398 votes
Prachtige foto's OH! Het spreekt bij mij allemaal alleen tot de verbeelding, helaas nog nooit in Azië geweest, terwijl dat me toch het meest aanspreekt (Thailand/Japan/Hongkong/China)
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12852 votes
Indonesië zou ook erg mooi moeten zijn, al vermoed ik dat het samen met Maleisië redelijk in de aard van Thailand ligt. Hong Kong en Japan lijken me ook zeker de moeite, al weet ik niet echt hoe vlot die te combineren zijn met leisure vakanties.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Japan heeft ook prachtige stranden en tropische eilanden. Wij zijn, onder andere, naar Okinawa geweest. Van daaruit heb je ook prachtige gelegenheden tot duiken en snorkelen, want zo'n blauw water als rondom de Kerama eilanden had ik nog niet eerder gezien. Ook niet rondom Koh Talu in Thailand (niet heel ver van Koh Samui) waar wij vorig jaar zijn geweest (en ik ten huwelijk ben gevraagd).
Onderhond
-
- 87597 messages
- 12852 votes
Sowieso was het water in Koh Samui niet geweldig klaar. Genoeg om vlotjes te kunnen snorkelen, vooral omdat het koraal ook echt vlak onder the wateroppervlak ligt, maar zo ver kon je niet onder water kijken.
Meest blauwe water zijn we in Zakynthos tegengekomen (shipwreck bay). De ondergrond is daar blinkend witte limestone, dus daar kan je makkelijk een paar meter diep kijken, zelf boven het water.
soom
-
- 24919 messages
- 2751 votes
Mooie foto's inderdaad, echt een beetje jaloers..
.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Ik krijg hier echt flinke vakantiekriebels van! Maar ik moet nog *even checken* 36 dagen, 19 uur en 56 minuten wachten voordat ik de lucht in ga! 
Eerst maar eens zorgen dat ik voor die tijd een goede camera heb, want ik kan in NY natuurlijk geen foto's maken met een mobieltje.
MoFeDu
-
- 2946 messages
- 0 votes
Gister teruggekomen van 3 weken interrailen door oost-europa, uiteindelijk ook nog maar even rome en wenen meegepakt. Alleen maar goed weer gehad, zal binnenkort eens wat fototjes online gooien.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Net terug van een weekje Turkije. Heerlijk rustig aan gedaan! 
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Kusadassi, wel een tip voor iedereen om een anti Russia hotel te boeken. Die kunnen nogal asociaal zijn 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3631 votes
Haha, hoorde het ook al van een vriendin die net terug is, dat er zoveel russen waren, en britten. Kusadasi staat ook nog op mijn wish-list, misschien iets voor volgend jaar.
Jessen0wnt
-
- 3199 messages
- 2582 votes
Ik ben persoonlijk meer fan van echte cultuur reizen of dat je echt iets gaat bezoeken. Nu had ik gelukkig een heel dik goed boek mee, maar anders ben je gauw uitgekeken op zo'n all-inclusive reisje. 't Was daarom ook meer voor me moeder, Kusadasi is in de avond wel echt leuk en DRUK!
Fortune
-
- 4316 messages
- 2772 votes
Net terug van Nature one, festival in Duitsland.
Echt een gigantisch gebeuren.
Ben naar aardig wat feestjes geweest maar daar pakken ze echt heel groot uit qua licht en geluid, niet normaal meer.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2537 votes
Nou het is weer zover. Na zeker 4 jaar nergens op vakantie zijn geweest, ben ik over 4:30 uur pleite.
Samen met nog iemand gaan we per auto naar Normandië. Het is voor mij mijn 1ste keer dat ik daar ga, dus vind het best spannend. Alleen de gedachte om Omaha, Point du Hoc, Duitse en Amerikaanse graven, overgebleven bunkers en pantser, museums te bezoeken waar echte wapens en uniforms staan gepresenteerd... En dan nog winkelen voor souvenirs.
Het is de bedoeling dat we de kustlijn nemen vanaf Antwerpen. Reistijd is +/- 7 uur. We zullen naast de stranden ook Caen, Sainte-Mère-Église, Ouistreham, Bayeux en Villers-Bocage bezoeken.
En dan ben ik weer donderdag (ergens in de middag) terug.
DBTim
-
- 854 messages
- 1151 votes
fijne vakantie Minotaures!
Ik krijg hier echt flinke vakantiekriebels van! Maar ik moet nog *even checken* 36 dagen, 19 uur en 56 minuten wachten voordat ik de lucht in ga! 
Eerst maar eens zorgen dat ik voor die tijd een goede camera heb, want ik kan in NY natuurlijk geen foto's maken met een mobieltje.
Ik wil ook weer naar NY! Ik ben er in juni eindelijk een week geweest. Maar zit er aan te denken om in februari weer te gaan
Echt de mooiste week uit m'n leven geweest, alles zat mee en heb alles kunnen zien wat ik wilde zien. Ik raad iedereen aan om er ooit in zijn of haar leven eens naar toe te gaan, magische stad! Je zult er geen spijt van krijgen 
mrmojorisin123
-
- 1869 messages
- 1808 votes
Gister teruggekomen van 3 weken interrailen door oost-europa, uiteindelijk ook nog maar even rome en wenen meegepakt. Alleen maar goed weer gehad, zal binnenkort eens wat fototjes online gooien.
Dat ben ik ook van plan met mijn vriendin, het oost-blok afreizen. Heb je enkele tips die je me zou willen meegeven?
In september ga ik voor een weekje naar dublin, hopen op goed weer 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2537 votes
Sinds gisteren weer terug. Heb ervan genoten. De vriend met wie ik op vakantie ging heeft zo-ongeveer alle foto's gemaakt. Maar die gaat morgen een weekje naar Duitsland, dus ik moet een weekje wachten op de foto's.
Ik kan haast niet wachten om de foto's te zien. Ik had ook 2 digitale camera's waar ik tientallen filmpjes op heb gemaakt, ik ben ook aan het popelen om die te zien.
MoFeDu
-
- 2946 messages
- 0 votes
Dat ben ik ook van plan met mijn vriendin, het oost-blok afreizen. Heb je enkele tips die je me zou willen meegeven?
In september ga ik voor een weekje naar dublin, hopen op goed weer
In welke richting zat je een beetje te denken? Zuid-oost europa of meer richting Tsjechie en Polen?
mrmojorisin123
-
- 1869 messages
- 1808 votes
Zuid-Oost Europa. Er zijn 6 landen die in me opkomen :Roemenië, Bosnië, Hongarije, Bulgarije, Slovenië en Kroatië. Andere landen zoals Macedonië en Servië spreken me niet echt aan of ben ik mis? Ik ben van plan wel enkele weken hiervoor vrij te maken.
jarno1975 (moderator series)
-
- 10972 messages
- 2792 votes
Bosnië - Sarajevo en Mostar:
als je in Sarajevo bent heb je een reisbureautje tegenover een plein met een fontein en daar kan je de war tunnel toer boeken.. een erg interessante trip die je naar de tunnel onder het vliegveld brengt en op deze manier is tijdens de oorlog sarajevo toch voorzien van eten enzo.. je gaat naar een begraafplaats vanwaar de serven de sniper alley onder vuur namen en naar een ander mooi uitzichtpunt.. dit is schijnbaar een heel indrukwekkende excursie.
Kroatie:
De meren en watervallen van Plitvice. Wel behoorlijk touristisch maar schijnt een van de mooiste natuurparken van Europa te zijn. Ben ik zelf ook geweest.
Dubrovnik schijnt erg mooi te zijn. Split schijnt ook wel een aanrader te zijn. Was ik 2 weken geleden nog maar heb daar alleen maar de boot gepakt naar Hvar dus ben alleen door de stad heen gereden.
Polen - Krakow
Erg mooie stad. Zelf ook geweest. Maar dit ligt niet op je route las ik.
Hongarije - Boedapest
Parlementsgebouw (Orszaghaz) is prachtig.
Margaret Island in de Danube rivier.
Market Hall (Nagyvasarcsarnok) enorm grote overdekte markt. Prachtig gebouw ook van binnen.
Buda Castle, prachtig uitzicht over de rivier en aan de overkant het parlementsgebouw.
Roemenie:
Kasteel van Bran (Dracula woont hier 
Voronet klooster
De grotten in het Bihor-gebergte
Sighisoara, best bewaarde stad van de 7 burchten. Mooie vakwerkhuizen
Slovenie:
Ljubljana
Bled
Predjama castle
Julian Alps in het Triglav National Park
Piran
mrmojorisin123
-
- 1869 messages
- 1808 votes
Enorm bedankt jarno, ik zal het opslaan. Polen (Gdansk, Krakow, Warschau) zal ik een andere keer samen doen met Talinn, Vilnius, Riga, Kaunas, St-Petersburg en Helsinki.
Heb net even gegoogled naar afbeeldingen, ziet er goed uit 
Van die watervallen van Plitvice had ik al gehoord maar de rest klinkt me niet zo bekend in de oren
-
- 10972 messages
- 2792 votes
Your welcome
Ik vond nog wat foto's op mijn hyves:
Dit is die grote overdekte markt in Boedapest:

Parlementsgebouw:

Plitvice in Kroatie:

Moet zeggen nu ik de foto's weer eens terug zie van Plitvice dat het best mooi is...totdat je in Noorwegen bent geweest. Dat overtreft werkelijk alles.
Filmpje1
-
- 1291 messages
- 1029 votes
Your welcome
Ik vond nog wat foto's op mijn hyves:
Dit is die grote overdekte markt in Boedapest:
(afbeelding)
(afbeelding)
Parlementsgebouw:
(afbeelding)
Plitvice in Kroatie:
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
(afbeelding)
Moet zeggen nu ik de foto's weer eens terug zie van Plitvice dat het best mooi is...totdat je in Noorwegen bent geweest. Dat overtreft werkelijk alles.
ziet er goed uit Jarno, ook al eens in Ierland geweest? is ook erg mooi.
MoFeDu
-
- 2946 messages
- 0 votes
Jarno noemt wel de beste plekken ja. Voor bulgarije kan ik daar nog Veliko Tarnovo en Plovdiv aan toevoegen. Sofia is niet heel bijzonder, hooguit voor een dagje maar dat vond ik zelfs te lang.
Veliko Tarnovo

Plovdiv

Servie ken ik niet omdat het mij niet echt aantrok. Verder is Montenegro echt verschrikkelijk mooi en Macedonie ook zeker niet lelijk. Ben bij het meer van Ohrid geweest, heel erg mooi.
Baai van Kotor in Montenegro
Ohrid
Kasteel van Bran zou ik btw niet heen gaan in Roemenie, vrij weinig aan. Stampvol met toeristen en van binnen is het ook niet echt een kasteel. Vlad Tepes is daar overigens waarschijnlijk maar 1 keer geweest. Brasov, daar in de buurt, is dan wel weer erg mooi.
-
- 10972 messages
- 2792 votes
ziet er goed uit Jarno, ook al eens in Ierland geweest? is ook erg mooi.
Ierland ben ik nog niet geweest nee.
mrmojorisin123
-
- 1869 messages
- 1808 votes
Mooie foto's van beiden, ik kijk er al naar uit. Ik zal dan ook proberen door Montenegro te gaan als ik zo zie.