- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Vakantie
Vakantie
Apollinisch
-
- 21297 messages
- 0 votes
En natuurlijk filmlocaties bezoeken! Vooral veel te vinden in Parijs en Rome. Andersom is het ook leuk. Zo zag ik vandaag Before Sunset , waarin Jesse en Celine precies dezelfde rondvaart over de Seine maken als ik eerder dit jaar deed. 
Quaero
-
- 357 messages
- 818 votes
Interrail ja. We bezoeken ze ook niet allemaal, maar dat is de route die we maken. We verblijven in Venetië, Florence, Rome, Athene, Skopje,Belgrado en Sarajevo. Dat is goed te doen, toch?
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3228 votes
Hoop dat ik het ooit kan betalen.. vakantie met wat vrienden..
Tot die tijd nog maar even met mijn ouders mee dan maar

wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Na mijn examens ga ik samen met een vriend een rondreis maken door Europa, 22 dagen lang, met de trein. We beginnen in Parijs, dan Venetië, Florence, Rome, Athene, vandaar gaan we even in Delphi kijken, Thessaloniki, Skopje, Belgrado, Sarajevo, Zagreb, Salzburg
Als er nog mensen zijn die tips hebben? Wat mogen we absoluut niet missen?
Wat dacht je van Praag? Voor mij nog altijd de mooiste stad die ik in Europa bezocht heb.
Quaero
-
- 357 messages
- 818 votes
Inderdaad een héle mooie stad! Maar ligt niet echt op de route, en zoals Quentin zei, we zitten al aardig vol. Bovendien ben ik er al een aantal keer geweest.
wibro
-
- 11590 messages
- 4098 votes
Inderdaad een héle mooie stad! Maar ligt niet echt op de route, en zoals Quentin zei, we zitten al aardig vol. Bovendien ben ik er al een aantal keer geweest.
Het was maar een tip. Ik denk overigens dat jouw keuzes helemaal niet zo gek zijn, maar of je ze allemaal kunt bezoeken? Het lijkt mij van niet, of je moet het op zijn amerikaans doen.
Ik heb in ieder geval veel steden waar jij naar toe gaat bezocht. Venetië, Florence en Rome zou ik zeker doen. Zij behoren tot de mooiste steden van Italië. Rome kun je echt niet in een dag doen, daar zou ik toch minimaal 2 dagen voor uittrekken.
Veel vakantieplezier in ieder geval.
Quaero
-
- 357 messages
- 818 votes
We doen het ook een beetje op z'n Amerikaans/Japans
Als de steden bevallen, wil ik toch nog wel een keertje terug, dit wordt meer een reis om zo veel mogelijk te zien in een korte tijd.
In Rome blijven we 3 dagen.
En plezierig gaat het zeker worden. Maar eerst nog maar m`n examens...
Quaero
-
- 357 messages
- 818 votes
Tot die tijd nog maar even met mijn ouders mee dan maar
Vorig jaar ben ik op werkvakantie gegaan naar Roemenië, vrijwilligerswerk gedaan.Ruim twee weken lang, geweldige ervaring! Vakantie heeft me bijna niets gekost, veel mensen geven wel geld enzo. Maar dan moet je wel weer werken 
Quaero
-
- 357 messages
- 818 votes
Ik heb pas Roma van Fellini gezien 
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Vorig jaar ben ik op werkvakantie gegaan naar Roemenië, vrijwilligerswerk gedaan.Ruim twee weken lang, geweldige ervaring! Vakantie heeft me bijna niets gekost, veel mensen geven wel geld enzo. Maar dan moet je wel weer werken 
wat voor vrijwilligerswerk heb je gedaan in Roemenië?
Quaero
-
- 357 messages
- 818 votes
Kinderwerk in een tehuis voor aidskinderen. Was geweldig, mis die kinderen nu nog. Wil zeker een keer terug!
Verder wat opknapwerkzaamheden voor diezelfde organisatie; ze hadden ook tehuizen voor kansarme zigeunerkinderen enzo.
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Kinderwerk in een tehuis voor aidskinderen. Was geweldig, mis die kinderen nu nog. Wil zeker een keer terug!
Verder wat opknapwerkzaamheden voor diezelfde organisatie; ze hadden ook tehuizen voor kansarme zigeunerkinderen enzo.
Klinkt als echte liefdadigheid

Quaero
-
- 357 messages
- 818 votes
Haha, in het filosofie-topic hadden we het toevallig over altruïsme. Dit soort bezigheden zijn voor jezelf echter ook wel enorm verrijkend 
Maar de situatie was wel heel erg triest, die kinderen hebben aids gekregen door verkeerde bloedtransfusies, als jonge kindjes. De meesten waren nu een jaar of 16 en hadden zo'n 10 jaar in het ziekenhuis gelegen. Gewoon uitgestoten. Heel bizar. Zijn ook vrij kansloos in de maatschappij 
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Haha, in het filosofie-topic hadden we het toevallig over altruïsme. Dit soort bezigheden zijn voor jezelf echter ook wel enorm verrijkend 
Maar de situatie was wel heel erg triest, die kinderen hebben aids gekregen door verkeerde bloedtransfusies, als jonge kindjes. De meesten waren nu een jaar of 16 en hadden zo'n 10 jaar in het ziekenhuis gelegen. Gewoon uitgestoten. Heel bizar. Zijn ook vrij kansloos in de maatschappij 
Het is ook een arm land, met volgens mij ook een redelijk slechte sociale structuur. Bijna alle schrijnende gevallen van slechte kindertehuizen en opvangcentra komen uit Oost- Europa, het heeft ook veel te maken met de val van het communisme.
Quaero
-
- 357 messages
- 818 votes
Klopt ja. Het wordt wel iets beter, nu ze lid zijn van de EU.
Toch bizar, door één stomme fout je leven verwoest. En dan zijn ze nog gered door die organisatie, anders lagen ze nu nog in het ziekenhuis.
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Klopt ja. Het wordt wel iets beter, nu ze lid zijn van de EU.
Toch bizar, door één stomme fout je leven verwoest. En dan zijn ze nog gered door die organisatie, anders lagen ze nu nog in het ziekenhuis.
Dan hebben ze geluk. En nu krijgen ze de goede zorg, en er zal zoveel mogelijk hun lichamelijk en fysieke pijn verzacht worden.
Quaero
-
- 357 messages
- 818 votes
Ja, dat is waar. Maar ze hebben niet zo veel om voor te leven. Dus het was heel vet om ze een klein beetje geluk te kunnen bezorgen 
klute89
-
- 3649 messages
- 0 votes
Ja, dat is waar. Maar ze hebben niet zo veel om voor te leven. Dus het was heel vet om een ze een klein beetje geluk te kunnen bezorgen 
Dat is een mooi en oprecht gebaar. 
*Nientjah*
-
- 1441 messages
- 369 votes
Heee mensen ik ben weer terug uit Italië hoor!
Het was erg leuk: winkelen in Milaan, wandelen in de bergen (niet per se leuk, meer omdat het goed voor de vetverbranding is). 
lordsnoopy
-
- 2949 messages
- 2244 votes
Welkom terug 
Nog een leuke fotoshoot in Italië gedaan?
*Nientjah*
-
- 1441 messages
- 369 votes
Bedankt!
Nee ik was deze keer niet zo in de stemming voor fotoshoots, alhoewel mijn zusje wel bleef aandringen. 
Mescaline
-
- 7089 messages
- 3228 votes
Welcome back Nintjah..
weer ontspannen terug gekomen van je vakantie..? 
606
-
- 23876 messages
- 12267 votes
welkom terug en fijn dat je het leuk hebt gehad
Leland Palmer
-
- 23785 messages
- 4897 votes
winkelen in Milaan
Dat is inderdaad geweldig. Welkom terug!