- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Welke gebruiker volg je graag en waarom?
Welke gebruiker volg je graag en waarom?
Logico
-
- 80 messages
- 0 votes
Het is nogal een populair topic maar waarom worden gebruikers gevolgd? Is dat geen gebrek aan zelfinzicht?
Erwinner
-
- 33715 messages
- 3079 votes
Interesse in de medemens met al hun motieven en om er zelf iets mee op te steken.
Logico
-
- 80 messages
- 0 votes
Ik vind dat je het beste iets kunt opsteken als je het zelf ontdekt.
Is de interesse in de medemens echt een reden om elkaar te volgen hier? Ga je echt al die moeite doen voor iemand waarvan je alleen een nickname weet?
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Klopt, maar soms zijn tips en andere opinies wel handig. Er is zoveel op film gebied dat je onmogelijk van alles op de hoogte kan zijn. Dan zijn opinies van mensen met wie je een overlappende filmsmaak blijkt te hebben wel handig om te volgen.
Moeite.. Dat klinkt wel erg dramatisch... Dan zou ik het ook niet doen.
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Volgen doe ik niemand maar bij een aantal users lees ik de berichtjes als ik ze tegenkom. Bij vele scroll ik ook gewoon voorbij.Dit omdat ik bij vele users de toegevoegde waarde wel eens niet kan vinden.
Users waar ik wel eens wat aan heb zijn MNV2, bij de wat oudere films. Een user waar ik het berichtje wel van lees als ik het tegenkom.
En voor de wat oudere film lees ik de berichten van Brix ook vaak. Mits ik deze tegenkom.
The One Ring
-
- 29974 messages
- 4109 votes
Klopt, maar soms zijn tips en andere opinies wel handig. Er is zoveel op film gebied dat je onmogelijk van alles op de hoogte kan zijn. Dan zijn opinies van mensen met wie je een overlappende filmsmaak blijkt te hebben wel handig om te volgen.
Inderdaad. Daarnaast werken recensies die niet overeenkomen met die van jou ook nog eens reflexief.
606
-
- 23876 messages
- 12263 votes
Je hebt veel meningen van 2 á 3 zinnetjes, die zijn voor sommige mensen niet veelzeggend, maar voor anderen blijkbaar wel. En je bent een actief lid, dus opvallen doe je sowieso wel.
Bedankt he 
doe normaal
-
- 112 messages
- 0 votes
Is de interesse in de medemens echt een reden om elkaar te volgen hier? Ga je echt al die moeite doen voor iemand waarvan je alleen een nickname weet?
Je zoekt te veel achter. Chillen jij he 
timbo_
-
- 13116 messages
- 3861 votes
Eigenlijk maar twee personen die ik echt volg (updates)
Onderhond
Phoenix
In sommige topics volg ik dan weer andere mensen maar die staan niet in mijn updates
Turkeyloverz
-
- 4239 messages
- 1459 votes
Door Naomi Watts kwam ik aan onbekende, niet goed-scorende, maar toch vermakelijke films. Elke horrorliefhebber kan bij dutchtuga terecht, kos' berichten zijn op de een of ander manier altijd vermakelijk en Onderhond, tja te apart om niet te volgen.
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Bottleneck(duidelijke volwassen recensies)
Don MN(lees vaak wat hij bij maffia-films zet)
riesma(droge/goede humor)
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3124 votes
Ik volg eigenlijk iedereen die ook op het forum erg actief is, en een aantal daarbuiten. Ook struin ik veel stemlijsten af op zoek naar tips, en dankzij de users toch een heel aantal mooie films gezien. Hieronder een aantal uitgelicht. Ik ben er vast een aantal vergeten, maar wees gerust je wordt gevolgd.
- HarmJanStegenga (mooie recensies, een gelijkwaardige smaak)
- Spetie (leuke recensies en ook een gelijkwaardige smaak)
- Reinbo (goede smaak en recensies.)
- Onderhond (ook zijn recensies lees ik graag, of ik het er nu mee eens ben of niet. Dankzij OH toch wel een aantal pareltjes gezien).
- maxcomthrilla (kan soms erg lekker uit de hoek komen in zijn berichten)
- The One Ring (qua smaak liggen we niet dicht bij elkaar, maar typt wel mooie berichten)
- serpico (mooie, lange en informatieve recensies)
- Phoenix (leuke berichten)
- Kevin13 (volgens mij net een flinke smaakontwikkeling achter de rug, een user die ik vanaf het begin wel volg)
- Film Pegasus (ook zijn berichten lees ik graag)
- Ajax&Litmanen1 (goede, gelijkwaardige smaak, weet altijd wat leuks van zijn recensies te maken)
- Apollinisch (vrijwel nooit mee eens, maar ook iemand waarvan ik zijn kijk op films graag volg)
- soom (weet altijd iets leuks over een film te vertellen, of die nu goed of slecht was. Haar berichten lezen gewoon lekker weg)
- Don MN (ook een gelijkwaardige smaak, kan me vaak wel vinden in zijn berichten)
- Observator (een user waarvan ik toch een aantal goede tips heb kunnen opdoen)
- maerk (goed onderbouwde recensies en een gelijkwaardige smaak)
- Erwinner (Leuke berichten vaak)
- Naomi Watts (soms ben ik het er helemaal mee eens en soms ook niet. Vaak goede recensies, altijd leuk om te lezen)
Aapje81
-
- 2227 messages
- 5186 votes
Voordat ik mijn stukjes schrijf lees ik altijd wel een paar van de voorgaande. Ik vind het altijd wel grappig om te zien dat je gelijk de mensen eruit kan halen die film1 hebben. Verder is wat ik lees vooral afhankelijk van mijn stemming maar over het algemeen lees ik het meeste met plezier.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Je hebt momenteel de volgende gebruikers toegevoegd aan je persoonlijke gebruikersupdates:
-fal (Aziatische films)
Bas I. (Interessante filmsmaak)
danuz (Van alles en nog wat)
Hannibal
Inland Rabbit (De kracht van de esthetiek in films)
Koekebakker
Mochizuki Rokuro (Een ervaren rot)
Olaf K. (Aziatische films)
wibro (filmbeurs)
wolfmanrene
xgogax heb ik uit mijn updates verwijderd. Kan niet veel met zijn loze opmerkingen en verwijzingen naar buitenlandse critici.
Moet Mug nog steeds toevoegen in verband met zijn documentaire tips. 
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Dit is toch een ophemeltopic ipv een afzeiktopic?
Ik kan hier ook nog een hoop negatieve rijtjes kwijt. Ik volg namelijk ook users vanwege 'het omgekeerde effect' en zo! 
Inland Rabbit
-
- 3286 messages
- 2159 votes
Gizzman (veel Fantasy films)
Observator (sinds Paco & the magical picture book en IRC chat)
Onderhond (sterke recensies, visueel aardig op 1 lijn)
VanRippestein (veel foute b-horror)
Verhoeven (allesverslinder)
Wibro (filmbeurs)
Verder kijk ik altijd de updates dor en weet ik van bepaalde users of die beter bij mn smaak passen, of juist niet. 
gotti
-
- 14075 messages
- 5885 votes
Helaas te weinig tijd om me in alle interessante films en gebruikers te verdiepen. Volg velen aan de oppervlakte, een enkeling staat in m'n gebruikers update. Waar zijn de tijden dat je in een kwartiertje je oude updates kon doorlezen?
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
Dit is toch een ophemeltopic ipv een afzeiktopic?
Ik kan hier ook nog een hoop negatieve rijtjes kwijt. Ik volg namelijk ook users vanwege 'het omgekeerde effect' en zo!
Ik kon het afzeiktopic niet 1,2,3 vinden...
voskat78
-
- 510 messages
- 829 votes
Vind de kritieken van bovenstaand genoemde; Verhoeven,Wibro,Hannibal,Koekkebakker en Olaf K meestal ook erg nuttig als ze bij een film staan. Maar echt volgen doe ik meestal Ralfsjam. *klinkt lekker fout*
Dit omdat hij buiten het nuttig commentaar wat hij bij de film plaatst, ook het dichts bij mijn film smaak ligt. (filmhuis drama)
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Ik kon het afzeiktopic niet 1,2,3 vinden...
Is dat nodig dan?
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Niet zo bijdehand graag. Lijkt me duidelijk dat zo'n topic niet erg netjes zou zijn. Krijgen we hier weer een hoop oorlog en zo.
Onderhond
-
- 87594 messages
- 12841 votes
Of je zou kunnen zeggen dat je "de oorlog" beperkt tot 1 lomp topic en zo de rest van de topics clean houdt. Nu vinden die mini oorlogjes doorheen alle film- en andere discussies plaats.
Querelle
-
- 6548 messages
- 4894 votes
Dat krijg je alleen maar meer als je ook een afzeiktopic hebt.
Heel slecht idee dus.
Malick
-
- 9142 messages
- 640 votes
''Welke gebruiker volg je niet graag en waarom?''
Waarom zou dit niet kunnen? 
-
- 186 messages
- 0 votes
Ah maar dan eis ik er ook eentje over welke topic je graag of niet graag volgt en waarom!
Observator
-
- 18281 messages
- 3579 votes
Om op kerstavond even stil te staan bij alle mensen die mij ontzéttend dierbaar zijn op MovieMeter, hier een kijkje in Observators keuken: het rijtje gebruikers in mijn gebruikersupdates:
Animosh
Apollinisch
Artemis
belchinees
DVD-T
Erwinner
Gizzmann
Goldenskull
Inland Rabbit
kinjutsu
Linn
nevyn
Norma
Observator
Onderhond
soom
Villevalo23
Ik kan bij ieder persoon wel een verhaaltje houden waarom ik hem/haar volg, maar het heeft toch ovewegend met filmsmaak te maken. Uitzonderingen zijn bijvoorbeeld users die leuke recensies schrijven of waar ik buiten de openbare site om ook contact mee heb. Om er toch een paar uit te lichten: DVD-T volg ik niet direct om zijn filmsmaak (hoewel we wel veel raakvlakken hebben), maar vooral om de recensies die hij schrijft, en het is daarnaast ook een geschikte gebruiker; hetzelfde geldt voor soom en Inland Rabbit; Onderhond krijg je er gewoon gratis bij; en ik vind mezelf ook zeer interessant.
Verder zijn er nog genoeg leuke gebruikers, maar op filmvlak minder interessant om intensief te volgen.
JacoBaco
-
- 10573 messages
- 2405 votes
Het is niet zo dat ik bepaalde users nauwlettend in gaten hou, maar ik heb wel een paar favorieten. Maar eigenlijk volg ik een beetje iedereen die regelmatig actief is. Al zitten daar wel wat users tussen waarbij hun mening mij echt niet interesseerd. 
Skylar_Malfoy
-
- 190 messages
- 78 votes
Ik kan zo geen namen noemen, maar sommige gebruikers stemmen op dezelfde films als ik doe en geven ongeveer dezelfde cijfers. Dan blijf ik vaak de reacties van die users lezen.
jordandejong
-
- 4772 messages
- 1431 votes
Ik volg denk ik het meest Brucecampbell. Omdat hij altijd op die vergeten jaren 80 horrorfilmpjes stemt.