• 177.962 movies
  • 12.204 shows
  • 33.972 seasons
  • 646.997 actors
  • 9.370.985 votes
Profile

Welke gebruiker volg je graag en waarom?

beavis

• 6627 messages
  • 14782 votes

Altijd leuk

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Thx het is geheel wederzijds

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Onderhond

Iemand met stevige opvattingen over wat cinema is en wat het voor hem betekent. Hij is evenzeer bloedirritant als inspiratievol in hoe hij alle heilige huisjes omver trapt (nog vervelender, en dat ook nog eens goed beargumenteert!) Zet wel aan om dieper na te denken over vorm en vernieuwing dan alleen inhoud of maatschappelijke relevantie.

Verhoeven

Buiten de imponerende hoeveelheid films die hij gezien heeft, is het óók iemand met stevige opvattingen die weet te prikkelen met analyses van minder bekende werken. Iets te kritisch om het kritisch zijn naar mijn smaak, maar dat neemt niet weg dat ik zijn opvattingen wel als maatgevend beschouw.

eRCee

Ik ken hem vooral van boekmeter en daar blinkt hij ook uit in rake analyses en vlijmscherpe polemieken op zijn tijd. Wat ik erg kan waarderen is dat hij ook stevige maatschappelijk relevante opvattingen poneert en daarnaast niet alleen bezig blijft met de esthetiek of de intellectuele waarde van werken.

The One Ring

Zoals vaker gezegd door anderen, kill your darlings man! Maar als je de moeite neemt om door die lappen tekst heen te gaan, is het een zeer sterke analyticus die op een prettige manier reflecteert op meer klassieke cinema. Qua opvattingen lig ik waarschijnlijk het meeste met hem op één lijn ten opzichte van de drie eerder genoemde recensenten.

ZZ TOP

• 507 messages
  • 2186 votes

Ik geniet altijd wel van Captain Pervert. Hij weet zijn mening altijd op een interessante doch grappige manier te verwoorden. Wat ten goede komt van het leesplezier. Het maakt dan ook niet uit dat zijn review soms wat aan de lange kant kan ogen.

Verbaasd me eigenlijk dat hij niet vaker genoemd is.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ha, leuk dat er weer leven in dit topic geblazen is.

Ben het overigens met ZZ Top eens. Captain Pervert zijn reviews zijn inderdaad door de droog-komische insteek leuk om te lezen. Overigens vind ik lange reviews juist een pluspunt, als ze tenminste wel een beetje boeiend zijn. 3 Alinea's dingen lezen over technische zaken boeit me geen bal. Ik lees liever welke emoties een film op heeft gewekt of wat nou memorabele momenten waren.

ZZ TOP

• 507 messages
  • 2186 votes

The Oceanic Six wrote:

Ha, leuk dat er weer leven in dit topic geblazen is.

Ben het overigens met ZZ Top eens. Captain Pervert zijn reviews zijn inderdaad door de droog-komische insteek leuk om te lezen. Overigens vind ik lange reviews juist een pluspunt, als ze tenminste wel een beetje boeiend zijn. 3 Alinea's dingen lezen over technische zaken boeit me geen bal. Ik lees liever welke emoties een film op heeft gewekt of wat nou memorabele momenten waren.

Voor mij zelf zijn de lengte van zijn reviews ook wel een pluspunt. Maar kan me voorstellen dat sommige lezers geen zin hebben om een lap tekst te gaan lezen.

In je laatste zin kan ik me ook wel vinden. Je ziet vaak dat reviewers een hele samenvatting geven van de film, maar juist weer heel weinig vertellen over de goede en minder goede momenten van de film.

Captain Pervert

• 4643 messages
  • 2099 votes

Dank jullie wel, ik zal binnenkort even expres een slechte film kijken om een huzarenstukje te typen

De meeste personen wiens reviews ik altijd met meer aandacht lees dan anderen zijn in de afgelopen pagina's wel genoemd, maar toch een speciale vermelding voor yeyo, die ik graag lees sinds dit stukje fantastische proza: Freedom Writers (2007)

Volgens mij is hij een Vlaming, die doen met onze taal wat Messi doet met een bal. Daarbij vergeleken zijn veel Nederlanders zesde klasse zondag.

sean-penn

• 159 messages
  • 110 votes

van HALVE TAMME. , zijn stukjes zijn duivels geestig en gewoon omdat ik van stalken hou. Trouwens de recensies van Ajax&Litmanen1 komt vaak wel overeen met wat ik denk. Tweelingbroer?

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13470 messages
  • 1305 votes

Merci bien .

sean-penn wrote:

Van HALVE TAMME., zijn stukjes zijn duivels geestig.

Altijd leuk om te horen, het is alleen wel jammer dat ik in een en dezelfde bericht genoemd wordt als Ajax&Litmanen1 .

En gewoon omdat ik van stalken hou.
Fuckin' hey, lekker dan, ik ben al paranoïde als een malle .

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

sean-penn wrote:

van HALVE TAMME. , zijn stukjes zijn duivels geestig en gewoon omdat ik van stalken hou. Trouwens de recensies van Ajax&Litmanen1 komt vaak wel overeen met wat ik denk. Tweelingbroer?

Haha, ik zal er eens op letten. We delen ieder geval de liefde voor Lord of the Rings, als ik je top 10 zo bekijk

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3417 votes

Toch een aantal users die ik met plezier volg en het wordt tijd dat ze het te weten komen:

606

Net als Eline, is Martijn me vooral bekend als horrorfan, al heeft hij een brede waaier aan filmtitels waar ik mijn licht opsteek. Noem het gerust een inspiratiebron waar ik films van steel. Figuurlijk.

alexspyforever

De meneer met de lelijke avatar (verander nu eens gauw terug naar Ofelia!). Zijn filmlog gebruik ik vooral om films van de vroegere jaren te leren kennen, niet dat je meteen evoluties ziet in de jaartallen waarop ik stem. En ook niet dat we qua smaak gelijk lopen (wat staat die DON'T BE AFRAID... nou weer in je top 10 te doen). Zijn invloed zal vooral later blijken, wanneer ik zit weg te dromen bij films van de jaren 50 en 60.

arno74

Het valt me op dat onze filmsmaak ietwat gelijkloopt, zoniet de user met de smaak die me echt ligt. Al heb ik natuurlijk nog veel in te halen. Ik lees ook graag zijn besprekingen en leer films kennen, vooral langs Spaanstalige kant. Toch een filmcultuur die sterk uit de hoek komt.

Elineloves

Voor mij de bekendste vrouwelijke user op MM. Een gerespecteerd horrorfanaat waar ik nu en dan een film van oppik. Ook haar recensies zijn fijn om te lezen. Ze verwerkt ook eens persoonlijke dingen in haar mening - zoals hoe ze zich letterlijk voelde/gedroeg tijdens een film of haar voorliefde voor een acteur, wat het extra leuk maakt om lezen. En o ja, scherp is haar vocabulaire en humor waar ze mee afkomt wanneer ze actrices (met name in chick flicks) neersabelt.

Goodfella

Stemt vaak op de voor mij minder bekende films, waarnaar ik benieuwd ben. Ziet veel recente films die nog uitgebracht moeten worden, dus geeft me al een eerste beeld over de film en of hij de moeite waard zou zijn om er tijd in te steken.

ibendb

Jonge man met al een heleboel films achter de kiezen. Als ik juist ben, heeft hij een voorliefde voor musical, wat niet meteen in mijn straatje is. Daarentegen heeft hij zijn voorkeur te pakken gekregen en weet hij op dat vlak goed waar hij over praat (lijkt me) en vind ik zijn recensies aangenaam lezen. Dat hij op zo'n leeftijd ook echt bezig is om op spelling en taal te letten, keur ik alleen maar goed.

ikkegoemikke

Buiten het feit dat hij, net als mij, recensies schrijft voor de website buiten MM om, zie ik graag waar hij zoal zijn tijd mee doodt. Bij hem vooral recente films en ook daar steekt er eens een tussen die ik niet ken en die ik aan mijn kijklijst toevoeg.

Mochizuki Rokuro

Een beetje hetzelfde verhaal als bij Onderhond (deze twee en Goodfella sla ik al eens door elkaar, vraag me niet waarom), al ligt Mochizuki Rokuro's keuzes dichter bij de mijne. Lagere drempel misschien, geen idee. Maar ook fantastisch om steeds zijn kennis en visie te weten te komen.

Naomi Watts

Ja, wat valt er nog te zeggen over deze man met feminiene naam. Ik denk dat iedereen hem op MM kent of ziet passeren. Zijn recensies zijn steeds to the point en goed onderbouwd en lees ik daarom met volle plezier.

Onderhond

Met een filmlog vol titels waarvan ik de namen niet eens kan uitspreken, vind ik het een leuke uitdaging om enkele daarvan te bekijken of op z'n minst te zoeken. Nog een user waarvan de invloed jaren later naar voren zal komen/blijken, maar in afwachting daarvan sta ik steeds paraat om zijn mening uit te pluizen. Hij maakt me benieuwd naar wat voor films hij kijkt, maar ik ben nog niet meteen gereed om daarachter te komen. Een ver-van-mijn-bed-show. Voor nu.

Stephan

Qua smaak liggen we wat uiteen, maar ook naar zijn mening ben ik steeds benieuwd (hoewel ik deze niet vaak zie passeren, gebrek aan tijd allicht). Mede doordat het van iemand uit het vak komt, is het interessant om lezen wat hij van bepaalde films vindt.

Andere noemenswaardige users: Prudh, jarno1975, jeroentjuhhhhh, mcdaktari, Kondoro0614, kappeuter

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Dat is een hele lap tekst Dying Rose. Leuk om te zien!

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3417 votes

Sorry dat er geen tekst onder jouw naam staat. Ik volg veel users op minder actieve basis. Zo ben ik Lui en Verhoeven vergeten te vermelden, ongetwijfeld zijn er zoveel meer. Je pikt van iedereen iets op. Van elke user leer je films kennen en bekijk je films, door hun visie, eens vanuit een ander standpunt. Ik vond dat de mensen in kwestie het mogen weten dat hun meningen worden gelezen en dat ze een belangrijke rol spelen in de keuze van mijn filmlijsten. Vooral mijn Watchlist is helemaal opgebouwd uit hun lijsten en toevoegingen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Hey Dying Rose

Ik voel me vereerd dat ik bij je volglijst hoor

De meneer met de lelijke avatar (verander nu eens gauw terug naar Ofelia!).

Alsjeblieft

Zijn filmlog gebruik ik vooral om films van de vroegere jaren te leren kennen, niet dat je meteen evoluties ziet in de jaartallen waarop ik stem.

Ik ben ook nog veel ontdekkingen aan het doen bij oudere films. Ik krijg vaak aanbevelingen via het horror board op imdb. Ik ben sterk geïnteresseerd in de pioniers, hoe bepaalde subgenres en legendes zijn ontstaan in de film. HIerdoor heb ik ontdekt dat ik toch wel een zwak heb voor silents en zwart/wit films.

En ook niet dat we qua smaak gelijk lopen (wat staat die DON'T BE AFRAID... nou weer in je top 10 te doen).

Ja, dat staat in mijn recensie. Ik hou van dit soort films, klein meisje in de hoofdrol en daarbij een duistere legende, sfeervolle locatie en verhaal en karakterontwikkeling dat voor mij werkt. Ik weet niet wat ik er slecht aan moet vinden. Om dezelfde reden hou ik van Pan's Labyrinth, Dolls, Company of Wolves. Ik weet zelfs niet eens meer welke films in mijn top 10 staan. Ik zie zoveel goede films dat die de volgende dag al weer achterhaald kan zijn. Ik ben ook niet meer zo bezig met toplijstjes te maken. Bij mij ist meer nu van vind ik de film goed en wil ik deze opnieuw zien, vind ik veel belangrijker criteria dan punten te geven of te zien hoe anderen deze waardeerden. Mij kan het niet schelen of een film die ik goed vind laag scoort net zo min dat ik ga brommen dat ik een hoog scorende film brol vind. Ik ken ondertussen mijn eigen wel, weet wat ik kan uitproberen en wat ik beter kan vermijden. Met die ingesteldheid vraag ik dan wel vaker aanbevelingen, waardoor ik toch al enkele hele goeie heb gezien die op Moviemeter nauwelijks tot geen aandacht krijgen. Ik neem dan ook geen genoegen met het beperkte aanbod die de regionale distributeurs aanbieden

Zijn invloed zal vooral later blijken, wanneer ik zit weg te dromen bij films van de jaren 50 en 60.

Is ook een heel leuke periode voor films vind ik zelf ook

Stephan

• 7890 messages
  • 1387 votes

Leuk om te lezen Dying Rose Ik zal eens naar jouw filmsmaak kijken.

Edit: Met uitzondering van Into the wild is wat ik van je top 10 gezien heb bij mij allemaal een 4

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Dankjewel

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Echt bewust volgen doe ik minder dan vroeger, maar ik lees wel de recensies bij films die ik gezien heb of wil zien. En dan kom je al snel op dezelfde namen terecht waarvan je na een tijd kan inschatten of hun smaak aansluit of niet bij die van mij.

Ik zal Dying Rose meteen aan mijn lijstje toevoegen, benieuwd welke tips daaruit vloeien.

Dying Rose

• 1315 messages
  • 3417 votes

Ik hoop dat ik je niet teleurstel Pegasus. En anders: het is maar een muisklik weg.

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Dying Rose wrote:

Sorry dat er geen tekst onder jouw naam staat. Ik volg veel users op minder actieve basis. Zo ben ik Lui en Verhoeven vergeten te vermelden, ongetwijfeld zijn er zoveel meer. Je pikt van iedereen iets op. Van elke user leer je films kennen en bekijk je films, door hun visie, eens vanuit een ander standpunt. Ik vond dat de mensen in kwestie het mogen weten dat hun meningen worden gelezen en dat ze een belangrijke rol spelen in de keuze van mijn filmlijsten. Vooral mijn Watchlist is helemaal opgebouwd uit hun lijsten en toevoegingen.

Dat is wel teleurstellend hoor, bij mij geen verhaaltje. Nee joh, maakt me niks uit. Leuk dat je me een beetje volgt . Altijd beter te weten dat mensen me volgen inderdaad want, dan weet je ook dat je het niet voor niets doet! Leuk!

calimer@

• 79 messages
  • 0 votes

Kun je een gebruiker volgen?? Ik vermoedde al dat ik werd gestalkt Ik kijk altijd bij update. Dat is voldoende voor mij.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Dying Rose wrote:

Toch een aantal users die ik met plezier volg en het wordt tijd dat ze het te weten komen:

Elineloves

Voor mij de bekendste vrouwelijke user op MM. Een gerespecteerd horrorfanaat waar ik nu en dan een film van oppik. Ook haar recensies zijn fijn om te lezen. Ze verwerkt ook eens persoonlijke dingen in haar mening - zoals hoe ze zich letterlijk voelde/gedroeg tijdens een film of haar voorliefde voor een acteur, wat het extra leuk maakt om lezen. En o ja, scherp is haar vocabulaire en humor waar ze mee afkomt wanneer ze actrices (met name in chick flicks) neersabelt.

Haha wat leuk om te lezen. Zeker omdat ik de laatste maanden heel weinig gezien/geschreven heb. Daar gaat nu gelukkig verandering in komen, anders weet ik niet hoe ik mijn zwangerschapsverlof door kom, wat is dat saai zeg!

Maar het is geheel wederzijds, ik spiek ook regelmatig bij jou voor nieuwe titels!

(Oh, de chick flicks... wat lijkt dat lang geleden dat ik een CF gekeken heb. Wel weer zin in! Even googlen naar titels dus)

Kondoro

• 11519 messages
  • 2861 votes

Elineloves wrote:

(quote)

Haha wat leuk om te lezen. Zeker omdat ik de laatste maanden heel weinig gezien/geschreven heb. Daar gaat nu gelukkig verandering in komen, anders weet ik niet hoe ik mijn zwangerschapsverlof door kom, wat is dat saai zeg!

Maar het is geheel wederzijds, ik spiek ook regelmatig bij jou voor nieuwe titels!

(Oh, de chick flicks... wat lijkt dat lang geleden dat ik een CF gekeken heb. Wel weer zin in! Even googlen naar titels dus)

Als je, je toch verveelt, haha. Kom eens kijken bij de nieuwe KO: Film >> Filmgames >> Poster Knock-Out Actiefilms (2015). Heb je gelijk wat te doen .

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

calimer@ wrote:

Ik kijk altijd bij update. Dat is voldoende voor mij.

Dat is hetzelfde.

Volgens mij stond dat in het oude design anders. Nu kan je kan je gewoon update klikken bij de persoon. Eigen updates, of als je niet ingelogd bent, bovenaan de site kan ook.

Ik volg nog steeds niemand. Als het onderwerp, dat moet dan meestal film/site-gericht zijn of de film me aanspreekt, reageer ik, anders niet. (Meestal zijn het vragen).

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Elineloves wrote:

The DUFF (2015) this one!

Film Pegasus (moderator films)

• 31144 messages
  • 5447 votes

Dying Rose wrote:

Ik hoop dat ik je niet teleurstel Pegasus. En anders: het is maar een muisklik weg.

Ik hoop altijd tips op te doen op deze site, maar het is nog altijd aan mezelf op te zien welke film ik op zet.

jarno1975 (moderator series)

• 10970 messages
  • 2790 votes

Dying Rose Verrassend dat ik genoemd word Ik schrijf haast nooit reviews namelijk.

Donkerwoud

• 8660 messages
  • 3940 votes

Dat verhoogt natuurlijk de schaarsheid van je bijdragen.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Ik volg eigenlijk niemand specifiek omwille van filmkeuzes of smaak, die van mij zijn te specifiek om er iemand uit te pikken.

Ik volg wel HALVE TAMME. simpelweg omdat ie een goeie maat van mij is geworden

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Merci voor de aardige woorden alexspyforever, idem dito van mijn

kant kerel .

Ik heb jou vorige week nog toegevoegd aan mijn updates, zodat ik

kan zien wat jij allemaal uitspookt hier hahahaha .

Dat noemen we dan wederzijdse stalking

HALVE TAMME. (moderator series)

• 13470 messages
  • 1305 votes

Wederzijdse stalking
Mooie benaming, ook al klinkt het griezelig en zeer gestoord . Hahahaha .

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.