• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.057 actors
  • 9.371.620 votes
Profile

Welke gebruiker volg je graag en waarom?

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Ik heb nu ook al 2 maanden niks bijzonders gezien. Misschien dat ik over een week opeens 10 films kijk. Soms kun je er ook gewoon even geen tijd voor hebben. Feit blijft dat ik zijn berichten graag lees.

Skycrawler

• 741 messages
  • 0 votes

Zoals gezegd volg ik geen specifieke users maar er zijn wel users waarvan ik met interesse hun berichten en spuisels lees. Op dit moment zijn dat: Naomi Watts, Onderhond, melvddonk en U-96.

boozebelly

• 1428 messages
  • 1905 votes

Voordat ik een film ga kijken blader ik meestal even door de meningen om te zien wat ik kan verwachten. Dan lees ik vrij veel recensies van de mensen die hier inmiddels wel vaste gasten zijn en ik kan ze echt niet allemaal opnoemen.

Laat ik er voor het gemak drie noemen van wie ik vrijwel altijd even de recensie lees. Dat zijn..... takketakketak (da's tromgeroffel... ) Bottleneck, Dave & Onderhond.

Hun meningen zijn vrijwel altijd duidelijk verwoord, niet te kort & niet te lang, goed ingedeeld waardoor het makkelijk te lezen is en het belangrijkste, hun stemgedrag is objectief.

Eigenlijk vind ik dat laatste het belangrijkste. Gelukkig zijn de meesten hier objectief in hun stemgedrag, maar er zijn er ook genoeg die maar met 5'en strooien wanneer ze een film vermakelijk vonden en hun recensies interesseren mij eigenlijk niet. Die kan ik niet serieus nemen.

Bij films die ik zelf hoog aansla lees ik overigens altijd de nieuwe berichten van iedereen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

boozebelly wrote:

hun stemgedrag is objectief.

Lijkt me sterk.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Lijkt me sterk.

Ja, mij ook. Je mening over een film is toch altijd subjectief? Zou niet weten hoe dat überhaupt objectief zou kunnen zijn.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

melvddonk wrote:

(quote)

Ja, mij ook. Je mening over een film is toch altijd subjectief? Zou niet weten hoe dat überhaupt objectief zou kunnen zijn.

Ligt eraan. Sommigen oordelen heel erg vanuit de emotie en anderen weer op basis van feiten, al is een mening natuurlijk nooit echt een feit. Maar zaken als camerawerk, plot en acteerniveau zijn vaak wel aardig te beoordelen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Ajax&Litmanen1 wrote:

(quote)

Ligt eraan. Sommigen oordelen heel erg vanuit de emotie en anderen weer op basis van feiten, al is een mening natuurlijk nooit echt een feit. Maar zaken als camerawerk, plot en acteerniveau zijn vaak wel aardig te beoordelen.

Dan nog is het niet objectief natuurlijk.

Skycrawler

• 741 messages
  • 0 votes

Hun mening is objectief voor jou omdat het aan jouw smaak te koppelen is?

boozebelly

• 1428 messages
  • 1905 votes

@Noami Watts & melvddonk...

Natuurlijk is een filmervaring subjectief, maar zodra de film is afgelopen komt het na mijn mening toch aan op objectiviteit. Qua plezier is een film je bijvoorbeeld wel 5,0* waard, maar als je objectief kijkt moet je soms toegeven dat de personages een beetje hol waren, de special effect's te slecht voor een 5,0*, er zaten kleine foutjes in het verhaal, etc, etc... Uit objectief oogpunt geef je dan bijvoorbeeld een 3,5* of 4,0* in plaats van de volle mep.

Ik heb dat bijvoorbeeld met films als Rambo4, Dawn of the Dead (2004), The Texas Chainsaw massacre (2003)... qua vermaak vind ik die geweldig maar uit objectief oogpunt kan ik ze gewoon geen 5,0* geven.

Er zijn zelfs films die ik 2,5* of minder heb gegeven maar die om te kijken wel plezierig waren.

De zogenaamde "foute fims". Denk dan aan Ghoulies II, Soldier, of Maximum Overdrive.

Qua nostalgie & vermaak vind ik die stiekem heerlijk om te zien, maar een voldoende kan ik er echt niet aan geven. Daarvoor zitten er gewoon te veel slechte punten aan die films.

Natuurlijk verschilt het per persoon of je subjectief of objectief beoordeeld, maar mijn voorkeur gaat uit naar dat laatste.

JacoBaco

• 10573 messages
  • 2405 votes

Als zelfs het nieuws op tv al subjectief is, dan wordt het lastig om objectief te blijven.

Maar volgens encyclo: Aanduiding van een reële en verifieerbare beschrijving van het object waarbij de menselijke factoren (zoals bij voorbeeld voorkeur gewoonte, affectiviteit) tot het minimum worden beperkt;

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Oke, dat vind je objectief. Ik snapte het al niet. In mijn ogen is het dan nog steeds subjectief, maar kijk je niet naar vermaak, maar naar kwaliteit. Ik kijk liever naar vermaak en stem daar ook naar. Een film moet mij namelijk kunnen vermaken. Als hij dat doet, dan vind ik hem goed. Als ik me heb zitten vervelen, maar hij kwalitatief wel goed is, krijg hij van mij toch een laag cijfer.

boozebelly

• 1428 messages
  • 1905 votes

En om even verder te borduren... Bij de kern is alles subjectief. Iedereen stelt andere eisen aan camerawerk, verhaallijn, acteerprestaties, etc, etc...

Daar waar de één het slecht vind, vind de ander het allemaal wel goed dus op filmgebied is objectiviteit eigenlijk niet van toepassing.

Laat ik het dan voor jullie een 'realistischer' manier van stemmen noemen. Ik zie graag dat mensen 'realistischer' de boel benaderen dan dat ze uit emotie maar met uitersten gaan strooien.

Vrede op aarde

Minotaures

• 7810 messages
  • 2535 votes

boozebelly wrote:

Vrede op aarde

Was het maar waar.

Jammer dat dit topic niet dagelijks bezocht en er gepost wordt. Altijd interessant om te lezen wie wie volgt en waarom.

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Minotaures wrote:

(quote)

Was het maar waar.

Jammer dat dit topic niet dagelijks bezocht en er gepost wordt. Altijd interessant om te lezen wie wie volgt en waarom.

Ik vind dat ook altijd interessant om te lezen.

Ik volg: Elineloves, Naomi Watts, jeroentjuhhhh, rep_robert en Rianneke_Dan.

Eline omdat ik me (bijna) altijd wel kan vinden in haar meningen. Haar filmsmaak ligt ook dichtbij die van mij.

Naomi omdat hij erg interessante stukjes schrijft en er vaak films tussen staan die me erg aanspreken.

Jeroentjuhhhh vanwege zijn interesse in horror.

Rep_robert omdat hij vaak drama/komedies kijkt. Een genre dat mij erg ligt. Zijn meningen zijn altijd erg leuk om te lezen.

Bij Rianneke_Dan kijk ik altijd vooral of ze nog leuke dramafilms gekeken heeft die ik nog niet kende.

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

(afbeelding)

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dank, en insgelijks melvddonk .

Aapje81

• 2227 messages
  • 5185 votes

Ik vind het wel leuk om de film1 houders te volgen zoals Fran en Orbit. Verder vind ik Zinnema inhoudelijk wel interessant en ook creatief schrijven.

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Ik zal ook eens een lijstje maken. Hopen dat ik niemand vergeet. Eigenlijk volg ik het meerendeel van de vaste bezoekers wel.

Elineloves: schrijft vlotte stukjes, heeft een goede filmsmaak en ik vind haar persoonlijk ook erg aardig.

melvddonk: heeft als ''nieuweling'' een goede indruk op me achtergelaten. Schrijft leuke teksten.

rep_robert: 1 van de weinigen die net als mij een enorme liefde voor Ajax heeft. Op filmgebied kijkt hij ook veel wat ik interessant vind.

metalfist: schrijft vaak lange teksten, maar wel met inhoudelijk een leuk verhaal. Ik ben het ook vaak met hem eens.

Reinbo: lang niet altijd met hem eens, maar ik waardeer zijn guerilla-tactiek bij discussie's. Oa de topics van Avatar, Inception, The Expendables en vast nu ook Hobo with a shotgun zijn al ''slachtoffer'' geworden

Naomi Watts: lang niet altijd met hem eens aangezien hij elke film bijna 5* geeft, maar zijn gepassioneerde manier van schrijven is prettig om te lezen. Ook prima met hem bij voetbaldiscussie. Al moet ie zijn mond houden over de WK finale hehe.

Jeroentjuhhh: Grotendeels hetzelfde als wat ik hierboven over Naomi heb gezegd. Vind nog wel eens wat horrortips uit zijn stemlijstje. Heeft wat horror betreft een goede smaak.

Onderhond: kraakt standaard alle klassiekers af, maar ik vind zijn recensies altijd fijn om te lezen. Ieder geval altijd helder waarom hij ze niks vind. En het levert altijd leuke discussie op met de fanboys.

Fillumgek: heb een soortgelijke smaak, schrijft prima stukken.

DVD-T: Soms kort, soms lange recensies maar altijd zeer prettig om te lezen. Fijne schrijfstijl en ik ben het ook vaak inhoudelijk eens.

soom: schrijft vanuit haar gevoel, leuk om te lezen.

Ook eervolle vermeldingen voor oa kos, otherfool, Rianneke, Nomak, moviemafketel, theonering, stinissen, kappeuter, Zinema, Filmpegasus, Jawaddedadde

Hopelijk ben ik niemand vergeten

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

The Oceanic Six wrote:

metalfist: schrijft vaak lange teksten, maar wel met inhoudelijk een leuk verhaal. Ik ben het ook vaak met hem eens.

Altijd fijn om te horen dat iemand mijn teksten leest!

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Ingelijks A&L1

Verder is 'volgen' een groot woord, maar ik tik wel regelmatig een aantal namen in om hun stemmenlijst te bekijken en een recensietje mee te pikken.

- Ajax&Litmanen1: Inderdaad dezelfde smaak en vormt een goed beeld van wat je van een film kan verwachten. Enig minpuntje is z'n nickname

- Elineloves: Aardige meid, schrijft leuke stukjes en houdt ook van 'foute' (horror)films Bovendien kickt ze ook op überslechte realityseries op Net5

- Jeroentjuhhhhh: Zijn stukjes komen altijd erg enthousiast (mits hij dat is) op me over. Net als ik een fan van horror, exploitation, J-sploitation etc. Hebben bijna dezelfde smaak, dus de films die hij goed beoordeelt pleur ik er meestal ook maar op

- Naomi Watts: Beetje hetzelfde als jeroentjuhhhhh. Ook niet vies van exploitatie, al hou ik wat minder van DD Zijn stukjes zitten vaak bomvol Engelse termen, maar het leest lekker weg.

- Onderhond: Wanneer hij een film 0.5* geeft weet je dat je met een topper te maken hebt Zijn afkraakrecensies zijn wel altijd goed onderbouwt wat mezelf soms nog wel eens aan het twijfelen brengt. Ook een liefhebber van de Aziatische cinema, net als ik.

Wordt vervolgd...

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Vraag me af waarom onderhond steeds maar Hollywood films blijft proberen terwijl hij al bijna van te voren weet dat het een 0,5 film word.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Ik ben blijkbaar niet te volgen

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Dankjewel Ajax&Litmanen1 en Jordy, wederzijds uiteraard, jullie zijn ook aardige dames.

soom

• 24919 messages
  • 2751 votes

The Oceanic Six wrote:

soom: schrijft vanuit haar gevoel, leuk om te lezen.

Dank voor het compliment! Al zijn er natuurlijk altijd wel een paar mensen die dat niet op prijs stellen, omdat ik misschien iets te persoonlijk beschrijf wat ik voel tijdens een film. Verder vond ik je laatste opmerking betreffende NW echt grappig .

melvddonk

• 3972 messages
  • 0 votes

Vind het ook altijd leuk om jouw stukjes te lezen soom. Wel jammer dat je een tijdje weg bent geweest. Mensen die het niet op prijs stellen moeten het dan maar gewoon niet lezen!

The Oceanic Six

• 60517 messages
  • 4107 votes

Gewoon mee doorgaan. Daarmee weet je je te onderscheiden van anderen.

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Ben het zelden tot nooit eens met Soom maar lees het altijd, stel het veel meer op prijs als mensen gewoon hun gevoel bij een film uiten. Zegt soms veel meer dan al die termen, laat dat aan de rest over joh

Edit: en @ sommige van het bovenstaande: danku en wederzijds

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

The Oceanic Six wrote:

Naomi Watts: lang niet altijd met hem eens aangezien hij elke film bijna 5* geeft, maar zijn gepassioneerde manier van schrijven is prettig om te lezen. Ook prima met hem bij voetbaldiscussie. Al moet ie zijn mond houden over de WK finale hehe.

Je kan altijd zo lekker overdrijven maar speciaal voor jou dan:

(afbeelding)

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Auw, die moet pijn doen.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Altijd fijn zo'n troef .

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.