- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Welke gebruiker volg je graag en waarom?
Welke gebruiker volg je graag en waarom?
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Zo moeilijk is het niet hoor
Als ik het goed begrijp laat joyce.b haar filmkeuze (terecht) niet afhangen van de mening van andere users en Treht begrijpt dat niet blijkbaar. Ach, je bent een meeloper of je bent het niet
.
joyce.b
-
- 712 messages
- 0 votes
[ knip verhaal][quote]
Hier zocht ik naar: stemmen is dus nutteloos volgens jou
(je kijkt van te voren niet, en achteraf boeit het je niet)
* aha is dat je punt.
het is niet nutteloos want ik stem voor mezelf.
en hoe meer films ik gezien heb ,hoe beter ik kan bepalen wat ik van een film vind en waarom .Hoe preciezer ik mn cijfer kan geven.
stemmen is leuk,zet me aan het nadenken over hoeveel sterren ik een film wil geven en waarom.
stemmen heeft daarom voor mij dus zin.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Ik heb de afgelopen jaren heel wat mooie dingen gezien door soms puur af te gaan op beoordelingen van anderen.
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Ik heb de afgelopen jaren heel wat mooie dingen gezien door soms puur af te gaan op beoordelingen van anderen.
Dan heb jij misschien wel een filmsmaak die valt af te meten aan de smaak van anderen. Ik heb dat niet, ik zou hier niemand kunnen aanwijzen waar ik op af kan gaan.
Helaas hoor ik hier ook te vaak dat bepaalde films goed zijn "omdat het een klassieker is", of "ja, maar iedereen vindt hem goed"dus dan moet je hem wel goed vinden, dat vind ik dus belachelijke redenen.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
En hoeveel rommel/tegenvallers heb je gezien door soms puur af te gaan op beoordelingen van anderen?
En hoeveel rommel/tegenvallers c.q. mooie dingen zou je gezien hebben als je puur af was gegaan op de hoes van de dvd, of op de plaats in het rek, of op de uitkomst van een worp met dobbelstenen?
Treht
-
- 290 messages
- 343 votes
Dan heb jij misschien wel een filmsmaak die valt af te meten aan de smaak van anderen. Ik heb dat niet, [...]
Toch worden alle films in je top10 met een 3,5 of hoger gewaardeerd. Dus is het gemiddelde van een film wel degelijk een leidraad, voor de een wat meer dan voor de ander.
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Ik ook. Heel veel films had ik zonder MM niet eens gekend. Sommige daarvan staan nu zelfs in mijn top 10. Ik ga niet zozeer op het algemene gemiddelde af. Maar ik heb dan wel een aantal mensen van wie ik weet dat ze vrij dicht bij mijn smaak zitten (of mensen die simpelweg een boeiende smaak hebben). Ook met hen ben ik het weleens heel erg oneens, maar hun stemgedrag levert me wel veel tips op.
En hoeveel rommel/tegenvallers c.q. mooie dingen zou je gezien hebben als je puur af was gegaan op de hoes van de dvd, of op de plaats in het rek, of op de uitkomst van een worp met dobbelstenen?
Oneindig veel meer rommel en veel minder goede films. Dat weet ik 100% zeker.
En iemand die zegt dat hij/zij in zijn/haar filmkeuze nooit beïnvloed wordt door anderen jokt.
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Films die erg uitéénlopende waarderingen hebben (een dal in plaats van een berg, kijkende naar de stemgrafiek), zijn vaak interessant. Gemiddelden zeggen me niets, tips van lui die me enigszins kennen, neem ik graag aan.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Tja sommige users begin je te kennen. dan kan je aan iemands score zien wat je ervan kan verwachten. Sommige van hen zijn wel vertouwen. dus posten en stemmen is beslist useful
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Zo weet ik dat ik eighties films die jij hoog waardeert en die ik nog niet heb gezien (okee, kleine kans), zeker een kans moet geven. Datzelfde geldt trouwens voor expliciete horror die jij laag waardeert
.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
precies! zoals de horror van jou, djelle en kabukiman. kijk ik voor de big fun. die huur ik dan ook. wat nu weer? ow ja shogun asssisssins voor vanavond.
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
jokt
Ik had het wel gezien hoor! 
starbright boy (moderator films)
-
- 22396 messages
- 5068 votes
Ach ja, soms bedoel je dingen wat milder dan je ze opschrijft.... 
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Hm, ik bedoel dingen vaak een stuk keiharder dan ik ze opschrijf
.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
En iemand die zegt dat hij/zij in zijn/haar filmkeuze nooit beïnvloed wordt door anderen jokt.
Wat een onzin. Omdat jij wordt beïnvloedt zou een ander die dat niet doet jokken?
Ik kijk wel eens iets dat een ander me aanraadt, maar dat heeft niets met beïnvloeding te maken. Ik kijk nog veel vaker niet iets dat een ander me aanraadt, of pas maanden, of jaren later, als het zo uitkomt.
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Ik kijk wel eens iets dat een ander me aanraadt, maar dat heeft niets met beïnvloeding te maken.
Ehm, volgens mij is dit een perfect voorbeeld van beïnvloeding, waarbij het overigens helemaal niet de negatieve bijklank heeft die er nogal 's aan gegeven wordt.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Ehm, volgens mij is dit een perfect voorbeeld van beïnvloeding, waarbij het overigens helemaal niet de negatieve bijklank heeft die er nogal 's aan gegeven wordt.
Dit heeft niets met beïnvloeding te maken. Dat zou het pas zijn als ik een film kijk OMDAT een ander me die aanraadt. Wat ik zeg is dat ik een film kijk, die me is aangeraden, zonder er een verband tussen te leggen. Daarom schreef ik er nog meer achter, dat jij wegknipte, namelijk dat ik nog vaker niet kijk wat een ander me aanraadt. Ik kan er niets aan doen als een ander me iets aanraadt, en het is geen reden de bewuste film dan niet te kijken.
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Okee, het 'omdat' ontbrak in je stukje, maar volgens mij ben je al beïnvloed op het moment dat iemand een titel laat vallen.. Nogmaals: dat is niets negatiefs, integendeel: verbreden van horizon is uitermate okee. Pas als iemand zijn méning te veel laat beïnvloeden door die van iemand anders, dan is er wellicht reden tot steigeren.
Komt het nooit voor dat je een film ziet die je zonder aanraden wellicht nooit had gezien of op z'n minst veel later? Gebeurt mij regelmatig hoor, kan het je aanraden
. Ook al zie ook ik nog veel meer zónder aanraden, maar dat staat hier geheel los van.
joyce.b
-
- 712 messages
- 0 votes
[verhaal knip]quote Ik kan er niets aan doen als een ander me iets aanraadt, en het is geen reden de bewuste film dan niet te kijken.[/quote]
daar wil ik nog aan toe voegen dat het ook geen reden is de film dan dus wel te gaan kijken.
het is meer dat de titel van de film blijft hangen,en dat er een mogelijkheid bijkomt,bij alle mogelijkheden die er toch al waren,of die je toch al had
dat als de film op tv komt,of je in de videotheek staat,je denkt `oja,die film kan ik inderdaad ook nog kijken``.
maar niet:die film ga ik kijken OMDAT ie me aangeraden is`,of `die film ga ik neit kijken omdat ie me afgeraden is`
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Niet kijken vanwege afraden doe ik nooit, wél kijken vanwege aanraden echter wel. Zéker als de aanrader iemand is die mij enigszins kent (een gemiddeld cijfer of recensie van een volstrekt onbekende. Al is het alleen maar om hem/haar een plezier te doen.. En dan nóg blijft er een vreselijk eindeloze berg films liggen waar ik volledig op eigen aanraden aan begin
.
Treht
-
- 290 messages
- 343 votes
Als een titel je bekend voorkomt dan ben je eerder geneigd zon ding te huren dan wanneer je er nog nooit van gehoord hebt (in mijn geval iig; ik huur niet zo vaak). Een titel kan bekend voorkomen in positieve en negatieve zin.
Ik als niet zoveel films kijkende persoon huur dan degene waar ik de meeste positieve reacties op heb gehoord(en me ook wat lijkt). Lijkt me een logisch gevolg. Bij het bekijken kan de film natuurlijk alsnog tegenvallen. (Is er bij jou ooit een film tegengevallen? Dan ben je blijkbaar beinvloed geweest
)
Blind huren, wetende dat er films in de schappen liggen die zijn aangeraden door vrienden en familie, doe ik zelden.
Wat is er bovendien mis met het huren op aanraden?
Naast dit alles werkt het onderbewustzijn hard mee met het beoordelen van films denk ik.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Ik huur soms wel eens films niet, omdat die zoveel positieve reacties heeft gehad.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
Dan heb jij misschien wel een filmsmaak die valt af te meten aan de smaak van anderen. Ik heb dat niet, ik zou hier niemand kunnen aanwijzen waar ik op af kan gaan.
Niet op één beoordeling van iemand, maar als ik een reeks goed onderbouwde positieve reacties bij een film zie wekt dat mijn interesse. Ook als de film mij aan de hand de hoes, het verhaaltje, de acteurs of de trailer niets leek. En in meer dan de helft van de gevallen blijkt de film dan tóch de moeite waard te zijn.
Jordy
-
- 22567 messages
- 2952 votes
als ik een reeks goed onderbouwde positieve reacties bij een film zie wekt dat mijn interesse
Wat overigens precies het hele idee achter deze site is. Je mag de site natuurlijk gebruiken zoals je wilt, maar dit is in principe toch echt een site "waar je snel aan de hand van de meningen van anderen een keuze uit het bioscoop/videotheek of tv-aanbod kunt maken".
SelmaDuim
-
- 4907 messages
- 732 votes
Toch worden alle films in je top10 met een 3,5 of hoger gewaardeerd. Dus is het gemiddelde van een film wel degelijk een leidraad, voor de een wat meer dan voor de ander.
Snap je me nu echt niet of ben je gewoon koppig?
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
@ Don. Er zijn genres die heel hoog scoren (flauw misschien-toch is het zo) zoals Franse art flicks of Europese moderne horror die serieus overkomen en waarvan ik wel enkele voorbeelden ken. Als ik zo'n film tegenkom op deze site en lees er dan over; dan concludeer ik uit die positieve reacties dat dit dan beslist geen film is die voor mij is bestemd. Ook veel uit de top 10 van de site is niet aan mij besteedt. moeilijk eigenlijk en vast heel fout. soms lees je hele 'positieve' reacties die je 'negatieve' beeld over een die film heel sterk bevestigen. Makkelijk voorbeeld, de reacties bij Olson twin films. Goeie reacties hoor, ik heb er ook wat aan. Eigenlijk gewoon een kwestie van smaak. Je mag trouwens wel JE tegen me zeggen hoor.