- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Welke gebruiker volg je graag en waarom?
Welke gebruiker volg je graag en waarom?
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Okee, het 'omdat' ontbrak in je stukje, maar volgens mij ben je al beïnvloed op het moment dat iemand een titel laat vallen.. Nogmaals: dat is niets negatiefs..
Beetje flauw. Op die wijze wordt je door alles wat er bestaat in het universum beïnvloedt...
Het begrip 'beïnvloeden' wordt er alleen zo betekenisloos van.
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
.. of juist allesomvattend, 't is maar hoe je het bekijkt.
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
.. of juist allesomvattend, 't is maar hoe je het bekijkt.
Een begrip dat alles omvat, maakt geen onderscheid, en omschrijft dus feitelijk niets.
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
Dat sommige mensen hartvochtig het begrip beïnvloeding proberen te ontkennen heeft op zich wel iets grappigs 
Justice4All
-
- 2152 messages
- 457 votes
Kan er ook een topcic komen voor TOP 3 MEEST IRRITANTE MM (FREAK)

Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Alleen als iedereen verplicht wordt zichzelf bovenaan te zetten!
(en dan mag aandoenlijk van mij best irritant zijn hoor)
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
Dat sommige mensen hartvochtig het begrip beïnvloeding proberen te ontkennen heeft op zich wel iets grappigs 
En het is aandoenlijk dat er mensen zijn die vinden dat je al beïnvloedt bent als je een naam hebt horen vallen...
FisherKing
-
- 18696 messages
- 0 votes
haha. wat een zelfkennis 
Bij elk woord dat je hoort/ziet/leest ben je in feite "onbewust " beînvloed. En wat Menni al zegt, is dat niet negatief. Gewoon hoe onze Psyche werkt. Punt.
Dat jij dit normale biologische/psycholigische principe zo stellig probeert te ontkrachten kan concluderen tot:
1) Kijkert is eigenlijk een Alien.
2) Kan niet beinvloed worden, dus is een type Robocop. (Of the Terminator, ofzo) 
3) Het is God.
(niets van dit alles is serieus bedoeld) Maar wel een leuke discussie.
joyce.b
-
- 712 messages
- 0 votes
niet beter de titel van dit topic te veranderen?
kijkert
-
- 3584 messages
- 0 votes
haha. wat een zelfkennis 
Bij elk woord dat je hoort/ziet/leest ben je in feite "onbewust " beînvloed. En wat Menni al zegt, is dat niet negatief. Gewoon hoe onze Psyche werkt. Punt.
Wat ik dus al zeg: dan wordt je door ALLES beïnvloedt. Door alles? Ook door een stofje aan de andere kant van het heelal? Ja, alleen al doordat ik er nu over schrijf, ongeacht of dat stofje bestaat of niet.
Zulke 'beïnvloeding' is totaal betekenisloos.
Het ging duidelijk niet om onbewuste beïnvloeding, maar om de beïnvloeding die bestaat uit het laten leiden ('laten' leiden duidt op een bewuste keus) door de filmsmaak en de aanraders van (bepaalde) anderen.
Overigens: 'punt' roepen achter een stelling, zegt niets over het waarheidsgehalte van die stelling. Punt.
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
Het is ook allemaal maar theorie kijkert. Hoe groter de filmfanaat hoe beter je te beinvloeden bent. stel het is een zonnige dag en iemand zegt je 'kijk die film' dan kies ik persoonlijk voor een terrasje.
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Om een of andere reden neem ik iemand die in mijn nabijheid zegt dat film X (als we de zaken toch wetenschappelijk aan het benaderen zijn he) de moeite waard is, toch serieuzer als beïnvloeding dan een stofje dat datzelfde zegt. Ik raad je zeer aan eenzelfde luchtige benadering te hanteren, want anders ga ik van Starbright Boy vragen hoe hij dat jokken duidelijk bedoelde hoor
. Komma.
Mikey, zullen wij eens een film op een terrasje gaan kijken?
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
In de zomer kan dat wel in het vondelpark. het filmmuseum biedt die geniale optie. nog gratis ook (?), consumptie verplicht
joyce.b
-
- 712 messages
- 0 votes
een moviemeter bijeenkomst.
lijkt me gezellig,kunnen we voor de film start elkaar eerst proberen te beinvloeden.
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
Gaan we elkaar weer 's lekker lopen beïnvloeden ja, lekker freaky, allesomvattend en nietszeggend! 
joyce.b
-
- 712 messages
- 0 votes
en achteraf kunnen we eventueel net zo lang discusseren tot we een voor ieder aanvaardbaar compromis hebben bereikt,en de film unaniem eenzelfde cijfer kunnen geven.
..;-)
Leno
-
- 5921 messages
- 4399 votes
Boel datings services op deze site BTW
Misschien is er een soort van vooroordeel m.b.t. filmliefhebbers dat zij alleen maar achter hun TV en PC zitten en daardoor wel vrijgezel moeten zijn. Deze beredenatie slaat kant noch wal doch kan het geen toeval zijn..
Misschien dat ik er wel een berichtje achterlaat:
Eenzame filmfreak (21) zoekt een vrouwelijke tegenspeelster om de cast compleet te maken en tot een boeiend verhaal te komen met een happy end, zoiets?
joyce.b
-
- 712 messages
- 0 votes
unaniem? met mijn unieke smaak???
ja mikey,we beinvloeden je wel.
en dat doen we op zn manier dat jij achteraf ook nog kan zeggen:`maar ik ben helemaal niet beinvloed,ik heb zelf gekozen..`
Menni
-
- 1762 messages
- 0 votes
unaniem? met mijn unieke smaak???
Jij past je maar 's aan hoor, zullen we nou krijgen..
U-96
-
- 11875 messages
- 2062 votes
Misschien dat ik er wel een berichtje achterlaat:
Eenzame filmfreak (21) zoekt een vrouwelijke tegenspeelster om de cast compleet te maken en tot een boeiend verhaal te komen met een happy end, zoiets?
En dan komt de climax...
Leno
-
- 5921 messages
- 4399 votes
Meestal is het verhaal niet boeiend en de climax uiterst teleurstellend, en dan heb ik het nog niet eens over de tegenspeelster.. Ik ben nog geen oscarwaardig materiaal tegengekomen.. 
mikey
-
- 28986 messages
- 5136 votes
menni: Ow dat kan ik prima. ik geef mijn discussie partners ook altijd gelijk, als ze rood aanlopen. 
joyce.b
-
- 712 messages
- 0 votes
hee,hee,hee,we hebben het wel over een film ,cast,verhaal en tegenspeelster die vijf sterren waard is.
daar waren we het toch over eens?
toch?