• 177.913 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.054 votes
Profile

Welke kranten lees jij?

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

Nationaal lees ik vaak de Volkskrant en voor de opinie ben ik ook veelal bij deze krant te vinden. Voor uitgebreide genuanceerde stukken meestal bij NRC, voor economie uiteraard bij Het Financieele Dagblad , voor religie neem ik een kijkje bij Trouw en voor vermaak (buiten dat zou ik geen idee hebben wat ik bij deze krant te zoeken zou hebben) Telegraaf.

Internationaal lees ik (duh!) nytimes voor zo'n beetje alles eigenlijk en de columns zijn af en toe verdomd goed! AJE voor uitgebreid nieuws over alle hoeken van de wereld (al is dat niet zozeer een krant) en Haaretz voor 't Israël en Midden-Oosten nieuws.

606

• 23876 messages
  • 12263 votes

Ik lees alleen online de telegraaf.

Stu-Pot

• 3491 messages
  • 1189 votes

Als we de krant hebben lees ik Het Nieuwsblad, op de computer surf ik naar HLN. Maar eerlijkheid zelve lees ik liever bladen zoals de Humo.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

We krijgen hier thuis Het Laatste Nieuws.

Ik vind dat stukje papier enkel maar nuttig bij het aansteken van de houtkachel. Sensatiekrant gemaakt door een bende riooljournalisten.

Liefst zou ik De Standaard lezen. Krant met een hoger niveau.

Stu-Pot wrote:

Als we de krant hebben lees ik Het Nieuwsblad, op de computer surf ik naar HLN. Maar eerlijkheid zelve lees ik liever bladen zoals de Humo.

Het interessantste aan de HUMO zijn de cartoons. Echt mijn humor.

Helaas maken die slechts 5 pagina's van de 180 uit. De rest zijn bedenkelijke artikels waarbij de woorden van de geïnterviewde constant uit de context worden gerukt, waarbij de geïnterviewde woorden in de mond krijgt gelegd, of waarbij zijn woorden worden omgedraaid.

Mijn favoriet weekblad is daarom de KNACK. Beetje de Vlaamse versie van Time, vol met razend interessante artikels.

Daarnaast ook boordevol politieke analyses en columns, vol met degelijke argumenten (geen kaka-pipi-gedoe zoals in de humor).

ibendb

• 5034 messages
  • 3212 votes

HLN.Mobile lees ik af en toe, maar 's middags lees ik meestal Heet Laatste Nieuws. Ik weet dat De Standaard en Het Nieuwsblad meer (en nuttiger) informatie bevatten, maar ik ben gewend om HLN te lezen.

Apollinisch

• 21297 messages
  • 0 votes

Ben geabonneerd op ParoolAmsterdam en Zuid Friesland om op de hoogte te blijven van wat er speelt in m'n huidige en ouderlijke woonplaats en Google Nieuws is m'n startpagina en bekijk ik ook regelmatig op m'n telefoon. Verder als ik met de trein moet en ik zin heb om te lezen De Pers.

Minotaures

• 7810 messages
  • 2534 votes

Als ik dit doe en dat is alleen wanneer ik met de OV moet, dan lees ik de Metro, Sp!ts en De Pers (uiteraard omdat de 3 gratis landelijke kranten zijn).

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Liefst zou ik dagelijks VK, NRC , Financieel Dagblad, iets regionaals en een goede buitenlandse krant lezen zoals idd NYTimes, maar dat zit er helaas niet in, wegens een nuttige dagbesteding .

Dus blijft het meestal bij 1 van die, en in het weekend wat meer.

Ben overigens wel verzot op krant lezen en dan niet online. Heerlijk.

stfuympos

• 13359 messages
  • 731 votes

Parool is mn favo en vroeger de Telegraaf van zaterdag die haalde ik toen al middennacht op advertenties bekijken.

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

De Standaard & The International Herald Tribune.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

USA today en Wall Street Journal. Nationale krant toch wel NRC.

Finisterra

• 15532 messages
  • 4688 votes

Lees heel vaak het nieuws op het internet: De Standaard voor het serieuze nieuws en Het Laatste Nieuws als vermakelijk tussendoortje.

Op papier lees ik enkel de Metro als ik op de trein zit (gemiddeld 1x per week ofzo).

De Knack heb ik ook een tijdje gehad. Interessant blad maar las er steeds minder in (vooral wegens tijdsgebrek/andere bezigheden) waardoor ik het abo niet verlengd heb.

stinissen (crew films & series)

• 23433 messages
  • 76917 votes

Telegraaf

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

We hebben het over kranten Henk, geen roddelbladen .

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

kos wrote:

We hebben het over kranten Henk, geen roddelbladen .

Het kan erger. Ik weet niet of jullie in Nederland weekbladen zoals de onderstaande hebben?

DAG ALLEMAAL

Het grootste weekblad van Vlaanderen. (Zegt genoeg over hoe het gesteld is met de marginaliteit in Vlaanderen).

(afbeelding)

(afbeelding)

(afbeelding)

Ook STORY is populair:

(afbeelding)

(afbeelding)

TV FAMILIE:

(afbeelding)

(afbeelding)

En voor 15-jarigen: JOEPIE

(afbeelding)

mikey

• 28986 messages
  • 5136 votes

Telegraaf is een dagblad, sommigen noemen het een krant.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

mikey wrote:

Beetje zoals HLN bij ons in Vlaanderen. Zoals ik eerder al zei.

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2363 votes

@ AGE-411: geloof jij dat ze zulke pulp alleen in België hebben? Nederland is op dat vlak enorm goed vertegenwoordigd, ook qua muziek, televisie en films.

AGE-411

• 10342 messages
  • 750 votes

Nicolage Rico wrote:

@ AGE-411: geloof jij dat ze zulke pulp alleen in Vlaanderen hebben? Nederland is op dat vlak enorm goed vertegenwoordigd, ook qua muziek, televisie en films.

't zal wel een wereldwijde epidemie zijn.

Zoals ik al dacht.

brujeria

• 215 messages
  • 0 votes

mikey wrote:

Ach. oa de Academie voor Journalistiek in Tilburg was helemaal niet zo negatief over de Telegraaf.

Het zijn ook wel met name die vooringenomen Volkskrant/NRC lezende intellecten die om het hardst roepen dat de Telegraaf pulp is. En trots op zichzelf dat ze dan zijn...

Ik zelf boycot al het nieuws sinds ongeveer een half jaar en het bevalt me uit-ste-kend mag ik wel zeggen.

Daar ik kamp met een hoge bloedruk en me oa om het nieuws altijd nogal druk maakt, dacht ik: waarom wil ik eigenlijk het nieuws volgen? wat voegt het eigenlijk nu echt toe?

Als er weer een of andere tiener overhoop wordt gestoken op een of andere VMBO fabriek, who cares eigenlijk? Ongelukje hier, relletje daar, fout regime zus, oorlogje zo, aanslagje links, rampje rechts.... de wereld draait zoals altijd toch wel door.

Wat weet ik er nu echt meer mee?

Nee hoor, voor deze jongen geen nieuws meer.

Het zijn (iigvoor mij) alleen maar constante onnodige negatieve prikkels.

Als de Koningin ineens een man wordt oid, krijg ik het vanzelf wel mee

timbo_

• 13116 messages
  • 3859 votes

Ik lees als journalist van de betreffende krant Dagblad de Limburger en in iets mindere mate het AD vaak wel. Verder zie ik nog regelmatig De Volkskrant langskomen.

Maar moet zeggen dat ik wel perfecte voorbeeld ben van teruglopen krantenlezers. Want zelfs ik als schrijver volg veel nieuws liever via DWDD en Pauw en Witteman.

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

brujeria wrote:

Ach. oa de Academie voor Journalistiek in Tilburg was helemaal niet zo negatief over de Telegraaf.

Haha, o ja? dat wil ik wel eens nalezen, lijkt me uitermate grappig.

brujeria

• 215 messages
  • 0 votes

valt niet na te lezen, hoorde er wel eens een leraar over in de tijd dat ik een half jaar die opleiding volgde, in een ver grijs verleden.

rokkenjager

• 2863 messages
  • 1702 votes

De recente onthullingen van hoofdredacteur van The Guardian zijn toch vrij schokkend te noemen (net als de aanhouding van de journalist David Miranda trouwens). Snap niet waarom er geen heftige verontwaardiging of protest(acties) volgt vanuit de journalistieke hoek op deze trieste intimidaties.

Bakema NL

• 858 messages
  • 118 votes

Krant? De spits...of anders metro, voor de hoofdlijnen.......ja, in Egypte zijn ze aan het schieten....verdraaid in Syrie ook nog......oh, nog meer bezuinigingen.......nou, dat 'nieuws' kan ik zelf ook invullen en heb ik meestal al eerder via een ander medium vernomen. Die 'grote' kranten heb ik daarvoor niet nodig.

Maar in geen geval zo'n ander dik onhandig ding dat mensen een zogezegd echte krant noemen (dat zijn ook vaak mensen die zich zelfverklaard intelligent noemen en dientengevolge neerkijken op andere mensen). En dan altijd nog die eeuwige discussies over wat nou de echte kwaliteitskrant is.....telegraaf voor domme mensen en fout in de oorlog.....volkskrant voor linksgeorienteerden....bladiebla, etc.

Het nieuws dat je nog wilt lezen evt......hoewel het me prima bevalt om niet teveel te lezen van die ellende......staat op de eerste paar pagina's, verder is het meestal overbodige vulling waar ik zeker mijn tijd niet aan ga verspillen. Ik zie mijn ouders in herinnering nog wel zitten....een halve/hele dag zo'n complete zaterdagkrant uitpluizen....dan moet je je echt vervelen. Van die bijlagen....reiskrant...veel mensen kunnen en gaan niet op reis.......de banenkrant....welke banen.....etc.

En zeker nu is het nieuws in de krant achterhaald voordat het in de winkel ligt.

En in die zogeheten kwaliteitskranten staan tegenwoordig ook net zulke onvoorstelbare schrijffouten als in de spits/metro en online, dus voor die kwaliteit hoef je het ook niet meer te doen.

MRDammann

• 661 messages
  • 3560 votes

Het enige wat ik heel af en toe lees is het AD, verder kijk ik op internet om het nieuws te volgen. Journaals volg ik niet.

mjk87 (moderator films)

• 14514 messages
  • 4510 votes

NRC Next. Niet per se voor het nieuws, wel voor duiding van het nieuws. Next geeft me net genoeg en ook niet te veel.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Haha, ik had bij jou ook altijd een NRC gevoel .

kos

• 46685 messages
  • 8843 votes

Ik lees van alles eigenlijk.

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Alleen NU.nl op de mobiel.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.