• 179.550 movies
  • 12.338 shows
  • 34.209 seasons
  • 650.622 actors
  • 9.406.649 votes
Profile

Even voorstellen

Film Pegasus (moderator films)

• 31226 messages
  • 5488 votes

Veel sterkte speedy, dat is idd heel slecht nieuws. Ideetje voor een nieuwe database is een gewone Excell-lijst. Zeer gemakkelijk bij te vullen, je kan kiezen welke onderwerpen je kiest (titel, jaar, minuten, acteurs, ...) met opmerking toevoegen kan je de korte inhoud invullen en sorteren kan via een filter.

masterjar

• 92 messages
  • 19 votes

welkom allemaal

mvg

sinterklaas

• 11821 messages
  • 3321 votes

Welkom Ellen, Steven en Dennie.

lordsnoopy

• 2949 messages
  • 2247 votes

Welkom Dennie

zeus

• 1201 messages
  • 2891 votes

Veel sterkte ermee Speedy.... ze zeggen altijd dat je optijd moet backuppen, maar ja wie doet dat eigenlijk (ikzelf ook niet) totdat het mis gaat..

Sterkte!!

Blue Velvet

• 22 messages
  • 10 votes

Goeie avond iedereen.

Deze website is m'n laatste revelatie op filmwebsite gebied en ik vind het geheel wel mooi vormgegeven. Dat gezegd zijnde, laten we het nu eens over m'n favoriete onderwerp hebben; namelijk de filmindustrie. Ik wil er binnen geraken en een job hebben als screenwriter, m'n grote rol model in de filmwereld is Alan Ball (American Beauty, Six Feet Under)

en ik wil hem ooit 's ontmoeten als ik ooit naar de VS ga in de toekomst. Ik wil al enige tijd naar de filmschool gaan maar ik zal nooit toegelaten worden vrees ik. "too cool for school" als je snapt wat ik bedoel. Ik heb het secundair onderwijs jaren geleden opgegeven (werd gepest op school door leerlingen en leerkrachten) en ik was op het einde van m'n latijn. Ik had er genoeg van zelf terwijl m'n punten uitstekend waren en ik een paar goeie vrienden had, die nooit voor me opkwamen wat betreurenswaardig was. Maar ik leef niet in het verleden, in de tegenwoordige tijd. Daar leef ik in.

Op dit moment ben ik aan het werken aan m'n eerste kortfilm en het zal iets bijzonder worden, dat kan ik jullie nu al vertellen. Ik hanteer m'n eigen unieke stijl maar als ik naar een willekeurige film kijk let ik vooral op de kameraperspectieven en de atmosfeer die opgeroepen wordt op het scherm. Het is een fascinatie van me, het observeren van films die je doen nadenken over het leven. Je weet wel, van die diepe filosofische films met een complex plot dat je binnendringt in je hersenkronkels. Er gaat niets boven zo'n film met een boodschap die je niet zomaar vergeet. Mijn eigenste primaire doel in film is gevoelens oproepen bij mensen waarvan ze niet wisten dat ze nog bestonden. Gevoelens uit hun kindertijd, het aanraken van een brandnetel, al die herinneringen komen terug bovendrijven en geven je dat ongeloofelijke gevoel van je kinderjaren. De wereld die zo onschuldig leek, een beetje een droomwereld. Dat fascineerd me, de kinderjaren van de mens en dat onderliggende gevoel wil ik opwekken bij mensen, hen terug laten hunkeren naar die tijd van onschuld en de tijd waarin niets was wat het leek. Persoonlijk verlang ik enorm terug naar m'n kindertijd (ik ben nu 17) en ik wil zo ontzettend graag m'n visie delen met mensen. Dat is mijn doel op deze wereld, screenplays schrijven en eventueel regisseren, deze doelstelling verwezenlijken zal niet evident zijn zoals ik al heb gezegd omdat ik m'n secundair nooit afgemaakt heb.

Erg deprimerend. Enig advies van jullie kant uit naast het gebruikelijke "ga terug naar school en maak je secundair af"?

niethie

• 7319 messages
  • 7286 votes

Heb helaas even geen tips voor je maar wil wel eventjes zeggen dat ik ongeveer van de zelfde leeftijd ben en me met een groot deel van je verhaal kan identificeren.

Zoals jullie ondertussen wel gemerkt hebben, ik ben niet zo goed in introducties. Maar fuck it, ik heb wel de moed gehad om de waarheid to vertellen... dat vindt ik op zich wel een prestatie.

MXO

• 1449 messages
  • 532 votes

Ik ga nú carnavallen dus ik zal op moviemeter voor één dag of 5 dood of spoorloos verdwenen zijn!

Art

• 13507 messages
  • 3663 votes

Veel plezier daar in het Kielegat!

lordsnoopy

• 2949 messages
  • 2247 votes

Tja wat introducties betreft, het is nooit gemakkelijk om te typen wat je denkt / voelt. Het is inderdaad knap / moedig om zo met je verhaal te komen.

Al ben ik een "brave" student, ik kan wel met je verhaal identificeren, hoe vaak denkt iemand wel niet om gewoon ergens mee te stoppen.

Ik zelf heb ook vaak genoeg gedacht om te stoppen met mijn studie, maar ik blijf het mezelf voorhouden: het wordt gemakkelijker / beter.

De enige tip die ik je kan geven is: geef niet op, blijf altijd proberen.

lordsnoopy wrote:

Tja wat introducties betreft, het is nooit gemakkelijk om te typen wat je denkt / voelt. Het is inderdaad knap / moedig om zo met je verhaal te komen.

Al ben ik een "brave" student, ik kan wel met je verhaal identificeren, hoe vaak denkt iemand wel niet om gewoon ergens mee te stoppen. Ik zelf heb vaak genoeg gedacht om te stoppen met mijn studie, maar ik blijf het mezelf voorhouden: het wordt gemakkelijker / beter.

De enige tip die ik je kan geven is: geef niet op, blijf altijd proberen.

Dank je, dat is zinvol. En als ik niet zou denken dat ik echt een kans maak om het te maken in de filmwereld dan zou ik gewoon m'n secundair afmaken. Ik wil gewoon bewijzen dat je zonder lang naar school te gaan ook succesvol kan worden al weet ik dat velen onder jullie hier niet mee akkoord zullen gaan. Tussen haakjes, m'n punten in school waren altijd goed (ik volgde wat wij noemen ASO in België) en ik ging graag naar school voordat de wereld zich tegen me begon te keren. Nu ga ik gewoon doen wat ik wil doen, die kortfilm maken en zien wat het publiek erover denkt.

maxB

• 171 messages
  • 315 votes

hoi

sinterklaas

• 11821 messages
  • 3321 votes

Kijk, Nieuw op Moviemeter en al gelijk je verhaal over je gevoelens en situaties kwijt, en dat nog wel in een vreemde omgeving.

Inderdaad is het soms lastig om puber te zijn (kwa school enz vooral als je in het examenjaar zit) Als je inderdaad terugdenkt aan de kindertijd krijg je een warme deken over je heen. Soms denk je tegenwoordig: ben ik nou ongelukkiger geworden dan vroeger?

Maare, ik hoop maar dat het lukt met je korte film en dat wij hem te zien krijgen.

En van harte welkom op MM.

niethie

• 7319 messages
  • 7286 votes

Blue Velvet wrote:

Zoals jullie ondertussen wel gemerkt hebben, ik ben niet zo goed in introducties. Maar fuck it, ik heb wel de moed gehad om de waarheid to vertellen... dat vindt ik op zich wel een prestatie.

Precies, en je bent zeker niet de enigste die vaak terugdenkt aan zijn kindertijd of het moeilijk heeft in het leven en ik vind het zeker moedig van je om aan mensen die je nauwelijks kent al je levensverhaal te vertellen daar heb je zeker moed voor nodig, ik zelf zou niet alle expliciete in en outs over mijn leven kunnen vertellen.

In in ieder geval mijn respect, hartelijk welkom op de site en veel plezier...

lillou

• 11 messages
  • 20 votes

ey,

ik ben julie, 21 jaar en studeer nog. Ben grote filmliefhebber. Ga gemiddeld één keer per week naar de film ( althans dat probeer ik maar tijdens de examens lukt dit niet). Samen met mijn moeder hebben we bijna 400 dvd's in huis.

Heb niet echt een filmgenre dus mijn top 10 maken was heel moeilijk...

Ben grote fan van Quentin Tarantino.

Zo kdenk dat alles gezegd is

xxx

niethie

• 7319 messages
  • 7286 votes

Hallo lillou welkom op de site en je hoeft helemaal geen top 10 aan te maken als je dit niet wilt hoor ik zelf heb er ook geen omdat de perfecte film voor mij gewoon niet bestaat...

wait_here

• 98 messages
  • 360 votes

lillou wrote:

....

Heb niet echt een filmgenre dus mijn top 10 maken was heel moeilijk...

Dat is niet zo moeilijk, hoor, je zet er gewoon tien films in waar je buitengewoon goede herinneringen aan hebt, en dat is alles.

Welkom op de site, trouwens.

Co Jackso

• 21924 messages
  • 2791 votes

Welkom lillou. Gezien je top 10 is het te zien dat je niet één favoriet genre hebt. Van het geweldadige C'est Arrivé près de chez Vous en Kill Bill, tot het mierzoete Pride & Prejudice en Hairspray.

606

• 23882 messages
  • 12288 votes

Welkom lillou

timbo_

• 13116 messages
  • 3884 votes

Welkom Lillou

speedy23

• 18945 messages
  • 14043 votes

Hallo Julie. Welkom.

Leland Palmer

• 23787 messages
  • 4909 votes

Welkom Julie!

Hey, mijn naam hoef ik jullie niet meer te zeggen:).

Ik ben 23j en kijk erg graag en veel naar films. Vooral ridderfilms en alles wat met geschiedenis te maken heeft spreekt me erg aan en domineren dan ook mijn top10.

Natuurlijk kijk ik ook nog naar andere filmgenres. Ik vind veel films goed, maar ik geef slecht een 5 aan echte superfilms. grtn Dieter

DVD-T

• 15565 messages
  • 3132 votes

Welkom Lillou en Dieter

lordsnoopy

• 2949 messages
  • 2247 votes

Welkom Julie en Dieter

Interessante top 10 Dieter

veron35

• 4768 messages
  • 0 votes

Ik neem ook een pauze tot en met zondag. Even wat meer tijd aan het kijken van films besteden ipv al die berichten typen enzo.

Groeten, Mick.

Lad

• 5700 messages
  • 0 votes

Welkom!

sinterklaas

• 11821 messages
  • 3321 votes

Welkom Julie en Dieter!

Wouser

• 26 messages
  • 0 votes

Hallo mensen,

Ik heb eerst hier een hele tijd rondgekeken om te zien welke films ik moest zien daarna heb ik mij maar eens geregistreerd en nu heb ik besloten om maar eens mijn profiel id 62400 gestalte te gaan geven op dit forum. Ik doe hbo kijk veel films (duh ) ben 18 jaar en tjah als je verder wat wilt weten vraag maar raak dit is de gelegenheid (hierna trouwens ook nog maar bij wijze van spreken ). Verder morgen maar eens 'Mijn Moviemeter' updaten.

Groetjes, Wouter

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.