- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Algemeen
- Filmmarathon
Filmmarathon
GuyB
-
- 1299 messages
- 0 votes
28 Days Later achter de rug (Lekker), nu op naar [Rec].
IcU
-
- 6783 messages
- 3051 votes
Zo. Ik ben bijna klaar. Het is wat vroeger dan gepland, maar ik kan niet meer. Heb nu in 2 dagen 14 films bekeken. De lijst is iets afgeweken van het originele plan.
Ik ben gisteren begonnen met Halloween III. Ik wist dat deze niet in de serie van Meyers hoort, maar ik zoek films met een Halloween sfeer, en dacht aan het goede adres te zijn. Niet dus. Valse start. Had moeten luisteren naar de mensen die mij deze film afraden. 1,5*
Daarna heb ik Addam's Family herbekeken. Leuk tussendoortje met een prima sfeer. Verder niets bijzonders. 3*
Hierna vervolgde ik mijn marathon met The Howling. Leuke weerwolf film. Iets te braaf, maar leuk om gezien te hebben. 3*
Pumpkinhead stond al een tijdje op mijn lijstje, maar stond eigenlijk niet gepland voor deze marathon. Toch heb ik hem maar in mijn dvd speler gestopt. Ook een prima film. Wederom 3*
Daarna Carpenter's The Fog. Heerlijke sfeer. Toch wel een klein hoogte puntje van de dag tot dan toe. 3½*
De afsluiter van de dag wat The Crazies. Goede film, hoewel tijdens de vordering van de prent de 'Halloween' sfeer steeds minder werd. Dat was jammer. Des al niet te min 3½*
Dag 2. 31 Okt.
Beetle Juice een nieuwe kans gegeven. Na herziening moeten concluderen dat sommige films beter in het geheugen zijn. Gezakt van 3* naar 2½*/
Psycho II was een verassing. In eerste instantie doordat ik niet eens van het bestaan af wist, en ten tweede is het nog een hele aardige film. Zeker een goede sfeer en een niet te missen film voor de originele Psycho liefhebber. Hoewel het bij lange na niet het origineel evenaart. Maar dat was te verwachten. 3*
The Omen(2006) was een leuke afwisseling, maar bood weinig spanning als je het origineel al hebt gezien. Wederom 3*
Daarna de minste van de marathon: Intruder is een neppe slasher zonder al te veel sfeer. Zonde van de tijd. 1*
House of the devil was dan weer eeng rote verassing. Heerlijke '80's film uit het nieuwe decennium. Aanrader!~4*
House of 1000 corpses herzien. Een van de meest sfeervolle Halloween films die ik heb gezien. Kon mij er weinig van herinneren. Stem verhoogd naar 4*
The Texas Chainsaw Massacre uit 2003 was ook van de (slacht)partij. Na deze maand het origineel en zijn 2 vervolgen gezien te hebben, heb ik ook deze film een herziening gegeven. Geen spijt van. Verhoogd naar 4*
En nu ga ik Halloween uit '78 in mijn dvd speler schuiven. Kijken of deze de 5* gaat halen. Een waardige afsluiter van een vermoeiende, maar geslaagde marathon.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Wat een lijst IcU, knap hoor 14 films in twee dagen 
Onze marathon is ook afgelopen, het zijn 6 films geworden inplaats van 9 in verband met de voetbal en So You Think You Can Dance. Maar toch aardig wat films voor mijn doen.
Deze zijn het geworden in juiste volgorde:
Bitch Slap (2.5*)
Suspiria (2.0*)
Deadgirl (1.5*)
Satan's Little Helper (3.5*)
Sleepaway Camp: Teenage Wasteland (3.0*)
Don't Look Now (1.0*)
Al met al was het dus niet echt hoogstaand (voor mij dan) maar het was wel gezellig om samen met mijn vriend te doen deze Halloween 
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Deadgirl (1.5*)
Oei.
Volgt er een recensie? Ben benieuwd. 
wyatt earp
-
- 5006 messages
- 2631 votes
Ben gister ook maar eens een stapel horrorfilms gaan kijken. Je moet toch wat op Halloween
.
In deze volgorde:
1408 (als inkomertje)
The Shining
Halloween (1978)
Paranormal Activity (zodat ik niet in slaap val)
À l'Intérieur (prima afsluiter
)
En toen was het ergens diep in de nacht dus ben ik maar naar bed gegaan
. Ik wou nog Braindead gaan kijken, maar daar had ik geen puf meer voor. Is me verder prima bevallen. Misschien binnenkort nog maar eens iets plannen, maar dan iets langer.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Zelfde films gezien als Rianneke uiteraard.
Bitch Slap (5.0*) En stevige top 10 notering staat nog steviger
Suspiria (4.5*) Score verandert niet.
Deadgirl (4.5*) Idem.
Satan's Little Helper (4.5*)
Sleepaway Camp: Teenage Wasteland (4.0*)
Don't Look Now (2.0*)
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
De waarderingen lopen aardig uiteen 
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
Dat is bij ons wel vaker het geval
We hebben beide een erg verschillende smaak wat films betreft. Maar dat is verder geen probleem want we kiezen meestal om en om films, en dan moet de ander gewoon niet zeuren, werkt prima 
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
6 films achter elkaar minder of gelijk aan 3,5 sterren. Moet je soms niet op je tong bijten?
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
En juist de beste en meest intelligente film van de set bevalt jullie beide niet.. 
Misschien hadden jullie meer horror verwacht?
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
6 films achter elkaar minder of gelijk aan 3,5 sterren. Moet je soms niet op je tong bijten?
Misschien ook wel een beetje de reden dat ik het na 6 films wel gehad had
Maar ja ik had bij voorbaat al niet echt hoge verwachtingen dus zo heel erg vond ik het ook niet om ze te kijken.
Rianneke_Dan
-
- 14194 messages
- 2563 votes
En juist de beste en meest intelligente film van de set bevalt jullie beide niet.. 
Misschien hadden jullie meer horror verwacht?
Dat was bij mij inderdaad de reden dat het zo tegenviel. Vond het meer een drama, kon ook helemaal niet in het verhaal komen. En we hadden ook nog eens erg slecht geluid (zonder ondertiteling) dat kan ook wel meegespeeld hebben.
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
Inderdaad meer horror verwacht, maar cinematografisch was het weer dik in orde. Zoals altijd bij Roeg. Herziening zal wel beter bevallen, want de verwachtingen die ik had was misplaatst bleek ahcteraf.
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2313 votes
Ik ben nogal laat dit jaar, maar desalniettemin heb ik nog een filmmarathon geplant voor morgen/overmorgen.
15h30 - 17h10 : Cruel Intentions
17h30 - 19h00 : Trainspotting
19h20 - 20h40 : Elephant
20h40 - 22h30 : The Killer Inside Me
22h50 - 01h10 : Shutter Island
01h20 - 02h50 : Haute Tension
03h00 - 04h40 : 28 Weeks Later
04h50 - 06h40 : Grindhouse - Planet Terror
06h50 - 09h10 : Christiane F. - Wir Kinder vom Bahnhof Zoo (2h20)
09h30 - 11h10 : Run Fatboy Run
Elephant en Trainspotting zijn herzieningen. Bij Elephant is het nog niet zo heel lang geleden, Trainspotting staat al een tijdje te rotten in mijn 'gezien maar geen stem' lijst. De rest heb ik nog niet gezien.
's Morgens, overdag en 's avonds duren de pauzes ongeveer 20 minuten, voor 's nachts heb ik op 10 minuten gerekend.
17h40 film op 19h40.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik word al moe als ik alleen naar het lijstje kijk.
Je opent wel met een film die ik zelf ook graag wil herzien. Midden in de nacht films als Shutter Island en Haute Tension kijken, hoop voor jou dat je concentratie dan nog optimaal is.
Co Jackso
-
- 21924 messages
- 2791 votes
Succes in ieder geval. Ik zou het nooit kunnen. Hou je ook een power nap tijdens de pauzes? Lijkt mij een groot risico 
U-96
-
- 11875 messages
- 2064 votes
Dit weekend heb ik ook een kleine marathon gehouden van 5 films. Ik hoop dit weekend 7/8 te halen.
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2313 votes
Succes in ieder geval. Ik zou het nooit kunnen. Hou je ook een power nap tijdens de pauzes? Lijkt mij een groot risico
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Waarom zou je in hemelsnaam bijna 20 uur achter elkaar film willen kijken? Lijkt me ook niet erg gezond...
Op die manier geniet je trouwens ook niet na van een goede film, want 10 minuten later kijk je de volgende alweer en vergeet je de vorige.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Ik zie er ook niet het nut van in, zo vlak achter elkaar. Dan is het volgens mij eerder een kwestie van 'een record willen verbreken' en dan ben je bij het kijken van film 2 al aan het aftellen hoelang het nog duurt voordat je film 3 kunt kijken.
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Dat bedoel ik inderdaad.
Ik kijk een film voor de fun, niet voor de sport om er zoveel mogelijk te zien. Net of je nog maximaal geconcentreerd bent bij je 3e film, laat staan bij pakweg de 8e op rij.
Ik vind het vaak na 1 film al goed. Heel, heel soms 2 op 1 avond maar dat komt bijna al niet voor.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Bij herzieningen is het een ander verhaal, dan snap ik wel als je er 2, of misschien zelfs 3 achter elkaar kijkt.. Maar ook nog zulke 'zware' films, neh..
The Oceanic Six
-
- 60517 messages
- 4107 votes
Ik kan het hoogstens snappen als je een trilogie achter elkaar wil kijken voor de fun en om een compleet overzicht te krijgen. Bv de Pirates reeks of de Lord of the Rings. Maar verder...nee.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik volg hier Ajax&Litmanen (en Eline ook) wel in. Heb recent een marathon van 4 films gedaan (Killer Tomatoes, vraag me niet waarom) maar bij de derde film was ik eigenlijk al moe en hebben we, ik was met een kameraad aan de marathon begonnen want anders stopte ik na de 1e film, echt moeten doorzetten om de film te zien enkel en alleen omdat het het laatste deel in een quadrilogie was.
Om dan zo wat willekeurige films op een avond te gaan kijken zou ik echt niet aankunnen.
AGE-411
-
- 10342 messages
- 750 votes
Ik plan toch eens een marathon.
Gewoon om het eens mee te maken. 
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2313 votes
Waarom zou je in hemelsnaam bijna 20 uur achter elkaar film willen kijken?

Maar ook nog zulke 'zware' film
Op die manier geniet je trouwens ook niet na van een goede film, want 10 minuten later kijk je de volgende alweer en vergeet je de vorige.
Elineloves
-
- 24071 messages
- 3630 votes
Midden in de nacht films als Shutter Island en Haute Tension kijken, hoop voor jou dat je concentratie dan nog optimaal is.

moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Begint iedereen hier met zichzelf te praten?
JDSsmetje
-
- 6568 messages
- 2313 votes
:D
Midden in de nacht films als Shutter Island en Haute Tension kijken, hoop voor jou dat je concentratie dan nog optimaal is.