• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.062 actors
  • 9.371.622 votes
Profile

Het online shopping topic

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Webwinkels overtreden nieuwe consumentenregels | Consumentenbond

Veel webwinkels houden zich niet aan de nieuwe regels voor koop op afstand, blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond. 31% van de onderzochte winkels stortte niet binnen de wettelijke termijn van 14 dagen het aankoopbedrag van een geretourneerd product terug. Bovendien bleek de hoogte van het teruggestorte bedrag vaak niet te kloppen.

Zie ook:

De meest hilarische smoezen van foute webwinkels - Webwereld

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Record: meer dan miljoen pakketjes per dag | NOS

Ongeveer een op de zeven huishoudens ontvangt vandaag een pakket.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Bij Filmdragers en apparatuur > Winkels en webshops > Veilingsites:

Er was toch een algemeen topic over webwinkels of kopen via internet? Dat kon ik even niet vinden, maar goed ik heb een berichtje over een aankoop op eBay, dus dan past het ook wel hier. edit: dank voor het verplaatsen

Meestal koop ik mijn DVD's uit Amerika altijd via eBay, maar probeer dan de verzendkosten te beperken. US$5.99 is er eentje die veel voorkomt bij grote handelaren zoals blow-it-outta-here en zo. Dan wacht je meestal wel drie weken voordat het er is. Meestal komt het op de dag dat je net begint te twijfelen of het ooit nog komt.

Maar nu had ik op 19 juni Scrap Heaven besteld. De DVD was idioot goedkoop US$3.95 (nieuw in seal), maar de verzendkosten waren wel veel hoger dan ik normaal bereid ben te betalen: US$14.65. Dus bij elkaar was het nog wel een normale aankoopprijs zeg maar van ongeveer 16,50 euro. Maar hij is er dus wel in vijf dagen. Dat is wel ongekend snel voor een zending uit Amerika moet ik zeggen.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

In vijf dagen? Dat valt best mee... Hoewel ik dan geen dvd's bestel, heb ik wel pakketjes besteld uit Amerika die ik rond de 5 a 7 werkdagen in huis heb. Wanneer je een goedkope postbedrijf neemt, dan kan het inderdaad zo'n 2 a 3 weken duren, zo niet langer.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

En in navolging van Scrap Heaven die in vijf dagen uit Amerika over kwam, de Hula Girls waren in 7 dagen over vanuit Oost-Azië (Taiwan) - ook niet gek. Alleen Japan zelf gaat meestal sneller.

goongumpa

• 3057 messages
  • 4083 votes

Bij Filmdragers en apparatuur > Winkels en webshops > Play.com:

Ik wil ook niet meer op Rakuten/play bestellen, maar ken geen evenwaardig alternatief... Welke online winkel gebruiken jullie nu?

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

goongumpa wrote:

Ik wil ook niet meer op Rakuten/play bestellen, maar ken geen evenwaardig alternatief... Welke online winkel gebruiken jullie nu?

Voor films meestal Zavvi. En dan de .nl-variant, want .com is vanwege de koers duurder.

Amazon is me om die reden ook te duur geworden, Wow HD heeft nooit iets op voorraad, Media Markt liegt glashard over de online voorraad en Bol.com heeft een erg beperkte catalogus op blu-raygebied.

Blijft kortom weinig anders over dan de aanbiedingen van Zavvi (de reguliere prijzen zijn vaak hoog).

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Amazon UK en DE, of ook andere Amazon takken, en Ebay, gebruik ik het meest.

Het aanbod is het grootst bij hen.

goongumpa

• 3057 messages
  • 4083 votes

Dank. Zavvi is goed, klantvriendelijk enzo. Amazon heeft alles, maar vind ik zo onoverzichtelijk omdat je op .uk enkel in ponden kunt kijken, of in .de het duits moet gaan.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Amazon(.com) is waardeloos. Zeer onoverzichtelijke site inderdaad met allemaal toeters en bellen en Joost mag weten wat het allemaal inhoud. Je kunt ook niet met Paypal betalen maar wel met Creditcard (ga ik niet doen voor die paar keer dat ik er wil gaan bestellen) en via een omweg cadeau bonnen kopen wat niet handig is. Bovendien zijn er weinig aanbieders die naar Nederland verzenden. Ik bestel daarom bij Ebay, maar niet zo gek vaak want ben niet echt tevreden met de verkopers (stelletje oplichters...).

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Alexander1900 wrote:

Ik bestel daarom bij Ebay, maar niet zo gek vaak want ben niet echt tevreden met de verkopers (stelletje oplichters...).

Huh Al honderden keren via eBay iets besteld van all around the planet en nog nooit gedoe gehad.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Ik krijg 'regelmatig' spullen die niet kloppen met de omschrijving en vooral de laatste tijd, zoals dat de dvd NL ondertiteld is terwijl dat niet zo is of het wordt gewoon niet geleverd (kwijt met de post denk ik) en een niet werkend product die je op je eigen kosten mag retourneren terwijl dat apparaat even duur is als de retourkosten etc., dat soort ongein. Wat dat betreft vind ik Ebay niet echt betrouwbaar. Tuurlijk kun je dan meestal je geld terugvragen via Paypal maar heb dat helaas in mijn ogen vaak moeten doen en wanneer je dat te vaak doet (ook al is het niet jou schuld), sta je te boek als onbetrouwbaar en kun je straks naar je centen fluiten en wordt je account geblokkeerd, als ik sommige reacties lees op google.

Marktplaats bijv. heb ik weer wel (hele) goede ervaringen mee, vreemd genoeg.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Het grote nadeel aan de Amazons vind ik (naast de ongunstige koers van de euro) dat de user comments zich niet tot de betreffende uitgave beperken. Dan wil je bijvoorbeeld weten wat de beeldkwaliteit van een bepaalde blu-ray is en krijg je vervolgens honderden comments over de dvd-versie van dezelfde titel, zonder dat je daarin kunt filteren.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Ik vraag me wel af Het Debuut (1977) in hoeverre die bol.com linkjes nog zin hebben. Je kan zien of een film op dvd (blu-ray) is verschenen maar verder.....

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Dk2008 wrote:

Ik vraag me wel af Het Debuut (1977) in hoeverre die bol.com linkjes nog zin hebben. Je kan zien of een film op dvd (blu-ray) is verschenen maar verder.....

Ik denk dat MM er geld voor vangt. Dat moet haast wel. Maar kopen zal ik er niet snel doen.

Want bol.com is duur en vaak ook tweedehands doordat bol.com er ook een slaatje uit wil slaan en niet te weinig ook. Op marktplaats en op MM kun je meestal voor heel goedkoop dvd'tjes kopen en zeker als je meerdere tegelijk koopt i.v.m. verzendkosten. Ook komt het regelmatig voor dat op bol.com bij tweedehandse verkopers voor gewone dvd's 25 a 50 euro voor vragen terwijl je deze ook kunt kopen voor 5 a 10 euro ofzo. Ach ja, voor de mensen die er intrappen denk ik dan.

Jordy

• 22567 messages
  • 2952 votes

Alexander1900 wrote:

Ik denk dat MM er geld voor vangt.

Dat. In het verleden zag je een prijsvergelijking voor meerdere shops, wat zinvoller was vanuit de bezoeker gezien. Ik wil eigenlijk wel weer meer dan bol.com tonen, maar het zal langzaam wel aflopende zaak zijn met fysieke dragers voor films, dus of ik daar nog veel energie in ga stoppen...

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dan heeft het (naast de informatie) wel zin. Meerdere shops was destijds wel wat zinvoller, dat wel.

Alexander1900 wrote:

Want bol.com is duur en vaak ook tweedehands doordat bol.com er ook een slaatje uit wil slaan en niet te weinig ook. Op marktplaats en op MM kun je meestal voor heel goedkoop dvd'tjes kopen en zeker als je meerdere tegelijk koopt i.v.m. verzendkosten.

Bol.com staat nog wel bekend als (redelijk) betrouwbaar. Marktplaats veel minder. Van MM weet ik verder niet. Het ruilen van dvd's met elkaar heeft zijn beste tijd ook gehad.

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Bij De Site > Algemeen > Het grote opmerkingen / feedback topic #2:

Dick2008

Ik heb vroeger veel gekocht bij bol.com. Op een gegeven moment wordt het een dure hobby. Het laatste jaar heel veel op marktplaats gekocht en ook een aantal keer op MM.

Nadeel van marktplaats is dat er veel fakers zijn, indien je een verkoper bent dan. Je krijgt veel reacties maar je verkoopt uiteindelijk niks.

Op marktplaats ben ik nog nooit opgelicht maar doe dan ook altijd een check etc. en oplichters zul je niet snel hebben bij verkopers van dvd's doordat het nauwelijks wat opbrengt. Wel zijn er veel oplichters op marktplaats actief. Dagelijks worden er mensen opgelicht maar dat zal niet snel zijn bij lage prijzen.

Of het ruilen van dvd's zijn beste tijd heeft gehad, weet ik niet. Wel zijn de tweedehandse prijzen gezakt en is het nu veel aantrekkelijker om het tweedehands te kopen dan nieuw. Bij onlinewinkels moet je het hebben van acties en dan kan het wel eens leuk zijn om het daar te kopen of gewoon naar de winkel toe. Ik had laatst nog een aantal series gekocht bij bol.com voor leuke prijzen.

Ps ik check soms nog wel eens verdachte kopers die wat van mij willen kopen want je geeft toch je eigen gegevens. Bleek dat er eentje een oplichtster was (ze is een vrouw) die vroeger honderden euro's buit had gemaakt via marktplaats. Had eigenlijk gewoon mijn geld moet innen en dan niks versturen aan haar en moeten zeggen: hoe voelt dat nou? Maar heb dat uiteraard niet gedaan.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Bij nieuwere films scheelt het niet veel in prijs bijvoorbeeld Paddington (2014). Het zijn vaak oudere titels. Eenmalig op dvd uitgebracht, daarna lastig te vinden. Zogenaamd worden het collectors items. Maar sommige mensen trappen er toch in.

Online-winkels hebben zelf ook last van oplichters/kopers. Was van de week nog op het nieuws. Consumenten gebruiken het een tijdje en sturen het dan terug.

j0enne

• 9606 messages
  • 3773 votes

Dk2008 wrote:

Dan heeft het (naast de informatie) wel zin. Meerdere shops was destijds wel wat zinvoller, dat wel.

(quote)

Bol.com staat nog wel bekend als (redelijk) betrouwbaar. Marktplaats veel minder. Van MM weet ik verder niet. Het ruilen van dvd's met elkaar heeft zijn beste tijd ook gehad.

Voordeel is echter dat je op Marktplaats daadwerkelijk ziet wat je koopt en of 't in een goede staat is.

Bij Bol is 't maar afwachten of de beschrijving ook daadwerkelijk juist is.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

j0enne wrote:

Voordeel is echter dat je op Marktplaats daadwerkelijk ziet wat je koopt en of 't in een goede staat is.

Niet altijd. Die paar keer dat ik wat van Marktplaats heb gekocht, wat dvd's betreft was overigens wel goed. En met andere zaken meestal ook. Maar niet altijd was de informatie juist of volledig.

( als iets te mooi lijkt om waar te zijn, dan is dat meestal ook zo. ) .

Kopiën zijn moeilijk te zien van foto's maar op de rommelmarkt o.i.d. zie je het zo.

Zwolle84

• 8022 messages
  • 0 votes

Een nadeel van MP vind ik ook dat de postzegels in Nederland zo krankzinnig duur geworden zijn. Een koopje wordt dan al snel een 'laat maar'. Zeker als je het vergelijkt met een site als Zavvi waar je geen (directe) verzendkosten betaalt.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Precies. Dat heb ik ook.

Alexander1900 wrote:

Of het ruilen van dvd's zijn beste tijd heeft gehad, weet ik niet.

Heb een aantal jaren terug, een paar honderd geruild. Dat loonde ook. Vooral als je er een aantal tegelijkertijd naar elkaar opstuurde. Daarna werd het steeds minder.

Nu heb ik vaak, laat maar, ik kijk wel even bij een tweedehands adres. Ook de post zelf is niet meer zo betrouwbaar en de tarieven zijn veel te hoog (geworden).

Alexander1900

• 1708 messages
  • 563 votes

Zeer zelden heb ik geen dvd ontvangen (van bedrijven gelukkig, niet bij tweedehandse particulieren) en ik heb er veel gekocht alleen de laatste tijd wel toegetakelde dvd's (hiervoor nooit...). En het is dusdanig toegetakeld dat er flink mee is gesmeten want het zit in een bubbeltjes envelop. Blijkbaar zijn de PostNL medewerkers niet tevreden met hun baan. Triest dat de consumenten er dan voor opdraaien en we betalen er genoeg voor.

Doordat de verzendkosten inderdaad dusdanig hoog zijn en zeker dit laatste jaar is het erg verhoogd dat ik meestal minimaal twee dvd's koop om de kosten te spreiden. Soms koop ik er 10 of 20 dvd's. Meestal koop ik dvd's van rond de 1 euro en bij twee dvd's betaal je aan verzendkosten 2.75 euro. Wat dat betreft een koopje. Zeg maar 2.50 euro per dvd.

Zeer binnenkort worden de prijzen van PostNL weer verhoogd zoals elk jaar het geval is. Ben benieuwd wat de prijzen nu weer gaan worden. Hopelijk geen 2.95 euro (bij 1 of 2 dvd's: 100 tot 250 gram) want dat wordt op een gegeven moment een dure grap... Vandaar dat ik ook snel van mijn dvd's af wil zijn, die ik niet zo leuk vind.

de grunt

• 4336 messages
  • 1576 votes

Hopelijk ooit zo'n geweldige shop in Nederland. Zal helaas te weinig animo voor zijn. Zou er bijna een enkeltje LA voor pakken. Held deze man met een passie voor films van heb ik jou daar (regisseur op vlag geboorteland en dan ook nog eens met sortering op vlag van het voornaamste filmland van diezelfde regisseur). Pure passie.

Maximo

• 5 messages
  • 0 votes

Heb het ook al vaker meegemaakt met PostNL, dat de dvd's wat toegetakeld zijn. Zo zonde! Ga daarom eigenlijk ook liever naar fysieke winkels. Bestel wel zo nu en dan nog bij een online winkel, maar eigenlijk alleen als er een voordelige actie is. Mijn broertje houdt deze website altijd in de gaten, zitten soms wel leuke acties tussen

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

Ik heb een maand of zo geleden 3 dvd-boxen besteld bij Zavvi (alle drie tussen de 15 en 20 euro). Nu kom ik terug van vakantie en liggen er twee boxen op de mat en een bon van postnl dat er een zending klaarligt (afzender 'USA') waarvoor ik moet tekenen en waar ik nog 17,82 moet bijbetalen.

Is er hier iemand die weet wat dit te betekenen heeft en weet hoe hier mee om te gaan. Als het de box van Zavvi betreft ga ik daar niet nog eens 17 euro extra voor bijbetalen. Zover ik weet heb ik niets anders besteld.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Dat zullen dus wel inklaringskosten van de douane zijn voor een zending van buiten de EU. Ik heb het een keer eerder gezien dat een webshop die normaal van binnen de EU verzendt ineens bij het afrekenen vermeldde: ships from outside EU. Gelijk gecancelled. Dat moeten ze wel melden lijkt me. Boven de, ik meen, pakketkosten van 22€ (incl. verzendkosten) betaal je al heffing. En die is vaak absurd hoog - kan wel ruim 50% van de totaalkosten van je zending zijn.. Naast BTW ook kosten voor de koerier. Er zijn twee opties: betalen of pakket weigeren.

Inklaringskosten: bij ontvangst pakket van buiten EU | PostNL

Een truc die particuliere verkopers van buiten de EU vaak uithalen is het pakket aan te merken als 'gift' dan mag je tot 45€ invoeren.

de grunt

• 4336 messages
  • 1576 votes

Baggerman heb je misschien via zavvi.com besteld ipv zavvi.nl ?

Baggerman

• 10839 messages
  • 8280 votes

de grunt wrote:

Baggerman heb je misschien via zavvi.com besteld ipv zavvi.nl ?

Het was bij Zavvi.com, maar die verschepen ook gratis.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.