• 178.031 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.063 actors
  • 9.371.614 votes
Profile

Het online shopping topic

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Brix wrote:

Aan mij ligt het in ieder geval niet

Ik dit jaar toch wel stukken minder nu Play.com is overgenomen en sindsdien duurder is geworden.

En koop ook alleen nog maar Blu-ray. Gelukkig zijn die nu al vaak goedkoper dan DVD's en VHS vele jaren gekost hebben.

Maar aankopen door NL'ers bij buitenlandese online-shops zal wel niet in die telling zitten.(misschien is er dan zelfs wel meer gekocht...).

Stoux

• 84 messages
  • 644 votes

Iemand hier ervaring met Zenopictures.be?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Webwinkels nemen loopje met retourzendingen | Consumentenbond

"Ruim 25% van de webwinkels betaalt veel te laat geld terug bij retour gestuurde pakketten. Bij maar liefst 44% van de teruggestuurde pakketten werden geen bezorgkosten terugbetaald. Dit is in strijd met de Wet koop op afstand."

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Bombong

• 480 messages
  • 2704 votes

Ik zag dat Moviemeter Discorder promoot. Ik kende het bedrijf niet, maar een check (van cd's)leverde op: relatief veel op voorraad maar extreem hoge prijzen. Iemand hier al ervaringen mee?

Bombong

• 480 messages
  • 2704 votes

Stoux wrote:

Iemand hier ervaring met Zenopictures.be?

Nee, maar ik zie dat ze er een geheel eigen indeling van filmgenres op nahouden. Zoek je bijvoorbeeld een film van Dick Maas, dan moet je zoeken onder Euro Trash

mister blonde

• 12694 messages
  • 5825 votes

Mijn vriendin wil voor haar verjaardag een boxset van de TV serie the Closer. Seizoen 1 t/m 7 is alleen te krijgen op vage sites als:

Hotdvdcollection

DVDSea.com

Alldvdsonline.com

Dit lijken me nauwelijks betrouwbare sites, maar misschien vergis ik me. Iemand enig idee?

mister blonde

• 12694 messages
  • 5825 votes

De telegraaf, wat een kutkrant. Volslagen populistisch en stemmingmakerij. Internet oplichting is niet legaal en wel degelijk strafbaar, maar er moet wel bewezen worden dat de praktijken van deze meneer daadwerkelijk onder de noemer oplichting vallen. En dat is dus niet zo hier. Vervelend, maar weinig aan te doen. Ze moeten hem gewoon civielrechtelijk aanpakken.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Even zitten terugzoeken, maar kan het zo snel niet vinden. Ook niet elders op het net.

Wat is nu in Nederland het bedrag waarvoor je uit de VS tegelijk online kan bestellen en verschepen voordat de douane invoerrechten komt claimen? Of is dat nog steeds een loterij en kun je geluk / pech hebben?

Ik heb laatst via eBay uit Amerika twee DVD's tegelijk gekocht, dat doe ik al zelden ik koop er voor de zekerheid altijd maar een tegelijk, maar ik kon besparen via combined shipping . Was 27$60 voor de twee items en 6$49 voor het verschepen van beide DVD's. Dat ging goed.

Ik wil nu ergens 3 DVD's kopen. Die zijn samen wel wat duurder, zo rond 48$ totaal en het verzenden is hier ongeveer $8 voor alledrie. Kan ik dat nog ongestraft doen?

Wat zijn jullie recente ervaringen??

FillumGek

• 8987 messages
  • 3398 votes

Mijn recente ervaring is dat ik een DVD op Amazon.com voor € 5 goedkoper kon krijgen dan op de Engelse site, maar dat ik toen voor de verrassing kwam te staan dat ik € 26 invoerrechten moest betalen. Behoorlijk zuur. Dat terwijl ik ook wel eens duurder spul heb laten overkomen waar je dan niks van hoort. Het lijkt me allemaal een loterij, maar zou hier ook wel meer duidelijkheid over willen hebben.

Bombong

• 480 messages
  • 2704 votes

Mochizuki Rokuro wrote:

Wat is nu in Nederland het bedrag waarvoor je uit de VS tegelijk online kan bestellen en verschepen voordat de douane invoerrechten komt claimen?

De regel is dat je inklaringskosten, omzetbelasting en douanerechten moet betalen boven een waarde van € 22, inclusief verzendkosten. Zie hier

Quentin

• 10202 messages
  • 8540 votes

Bombong wrote:

(quote)

De regel is dat je inklaringskosten, omzetbelasting en douanerechten moet betalen boven een waarde van € 22, inclusief verzendkosten. Zie hier

Belastingdienst.nl geeft aan dat het 22 euro zonder verzendkosten is:

Moet ik belastingen bij invoer betalen? Zo ja, hoe bereken ik dat? - belastingdienst.nl

Bombong

• 480 messages
  • 2704 votes

Quentin wrote:

(quote)

Belastingdienst.nl geeft aan dat het 22 euro zonder verzendkosten is:

Moet ik belastingen bij invoer betalen? Zo ja, hoe bereken ik dat? - belastingdienst.nl

Het is mooi dat dat veranderd is. Vroeger was het inclusief verzendkosten en dat vond ik altijd al onredelijk. Maar € 22 blijft sowieso een laag bedrag waar je al snel op zit.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ah, bedankt.

De vorige keer zat ik er dus net onder. Zou het er ook mee te maken kunnen dat het door de brievenbus kon en niet een 'pakketje' was aan de deur (PostNL heeft het over een pakket). 3 DVD's ga ik er maar niet op wagen.

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5070 votes

ECI en FRS online even links laten liggen voor uw online DVD-aankopen:

Ondergang nabij voor ECI - NOS Nieuws

mister blonde

• 12694 messages
  • 5825 votes

Ik heb het idee dat er weer wat vaker leuke aanbiedingen te vinden zijn zo nu en dan (wel goed zoeken). Zelfs nieuwe titels die al snel rond de 10 euro te bestellen zijn. Iemand anders nog meer dat idee of is het toeval.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Meestal toch nog vrij duur allemaal in vergelijking met Amazon.

Timmy757

• 3365 messages
  • 598 votes

mister blonde wrote:

Ik heb het idee dat er weer wat vaker leuke aanbiedingen te vinden zijn zo nu en dan (wel goed zoeken). Zelfs nieuwe titels die al snel rond de 10 euro te bestellen zijn. Iemand anders nog meer dat idee of is het toeval.

Lijkt mij meer toeval. Vind persoonlijk dat nieuwe titels op bluray nog altijd lang (zelfs langer) duur blijven.

• 22403 messages
  • 5070 votes

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

zucht. (slecht nieuws hoor)

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Langzaam aan wordt het toch tijd voor een Nederlandse en Belgische afdeling van Amazon vind ik. De aanbiedingen van de lokale webwinkels blijven te beperkt naar mijn zin.

Dk2008

• 11166 messages
  • 788 votes

Dat had al eerder gekund. Eerst komen ze met heel groot nieuws aanzetten dat ze naar Nederland komen....

• 22403 messages
  • 5070 votes

Dat was geen nieuws van Amazon maar een gerucht gebaseerd op personeelsadvertenties.

alexspyforever

• 21517 messages
  • 2328 votes

Als ze zo verder doen blijven er nog maar weinig lokale (web)winkels over.

Zolang de Vlamingen vooral hun eigen producties blijven consumeren en de hemel inprijzen zal ik mij genoodzaakt zien om vooral van de Engelse amazon gebruik te blijven maken. Naar een komst van Netflix kijk ik ook al niet meer uit. Het aanbod zal wellicht niet je dat zijn, naar het schijnt meer series dan films.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Maar maakt blijkbaar wel een doorstart en de webwinkel zal blijven bestaan:

Failliet Neckermann maakt doorstart en zet bijna al zijn personeel op straat - IT Pro - Nieuws - Tweakers

Dit terzijde, ik kende Neckermann eigenlijk enkel als reiskantoor.

• 22403 messages
  • 5070 votes

Neckermann was altijd al een soort kleinere concurrent van Wehkamp. Vroeger met dikke catalogi, nu online. Maar waar Wehkamp nu volgens mij een redelijk succesvolle internetwinkel is heeft Neckermann daar meer moeite mee gehad. De reisorganisatie is van een andere eigenaar en staat los van alles.

Metalfist

• 12407 messages
  • 3964 votes

Ja, ik had het daarjuist gelezen in het artikel dat het reisbureau al decennia lang van Thomas Cook is. Er is dus nooit een relatie tussen beide geweest?

• 22403 messages
  • 5070 votes

Wellicht wel ooit. Geen idee eigenlijk.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

PostNL komt eind deze zomer met ‘ophaalpakket’ - Twinkle

Zoiets als Kiala, maar dan een stuk duurder... (+2 euro)

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.