- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Winkels en webshops
- Het online shopping topic
Het online shopping topic
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Het gaat om een cd
Waarom vraag je het dan op Moviemeter?? 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
De Amerikaanse pakjesvervoerder UPS wordt eigenaar van Kiala, dat in verschillende Europese landen een netwerk van afhaalpunten is gestart. Met de overname wil UPS een positie claimen in de snel groeiende Europese e-commerce markt.
Meer info / bron: UPS koopt Kiala - Twinkle
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ik las net dat Britse DVD's online vanaf april waarschijnlijk duurder gaan worden omdat de regering de weg om de Britse BTW te omzeilen via Jersey gaat afsluiten. Dat betekent dat er 20% aan BTW bijkomt bij elke onlinewinkel die via Jersey verstuurt (en dat zijn ze bijna allemaal)
Is dit nu een feit? Ik zie / merk het nog niet.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Ik ben aan het overwegen om (eindelijk) eens de overstap te maken naar meer bestellingen via het internet. Ik ben er altijd een beetje tegen geweest omdat ik vind dat het effect van het rondsnuffelen in een winkel ermee teniet wordt gedaan maar de laatste tijd begint mijn portefeuille meer en meer te protesteren. Ook vind ik de meeste films/comics die ik wil hebben niet meer gewoon in de winkels en als ik ze dan eindelijk wel eens vind, dan kosten ze stukken van mensen..
Het meeste neig ik nu naar Amazon.com vanwege het wel erg grote aanbod aan comics maar zijn er nog speciale sites die ik echt in het oog moet houden? Play, Bol, CdWow en Amazon ken ik al heb alleen maar ervaring met de eerste 3.
Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
Je zou dit topic nog in de gaten kunnen houden: Filmdragers en apparatuur >> Titels >> Het grote DVD en blu-ray aanbiedingen topic en als je culttitels zoekt: http://www.omg-entertainment.nl/
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Aight, het topic kende ik al maar van omg-entertainment had ik nog niet gehoord. Thanx Bungel!
mister blonde
-
- 12694 messages
- 5825 votes
Valt het 'jullie' ook op dat de online prijzen van dvd's de afgelopen maanden fors omhoog zijn gegaan bij NL online winkels?
Ik zie geen koopjes meer, de dvd's in de winkels zijn goedkoper (maar ook daar zijn de prijzen omhoog gegaan), blurays zijn soms net zo duur (waarbij de dvdprijs dus vooral omhoog is gekropen). Dvd's die ik een jaar geleden kocht zijn nu soms de helft duurder (ik zie echt verbazingwekkende prijzen), 'nieuwe' uitgaves blijven veel langer veel te duur. In 3 voor 15 acties (om maar eens wat te noemen) zitten alleen grabbelbak dvd's en sowieso is het aanbod om te huilen (ook bij fysieke winkels trouwens).
Heb al maanden niets meer besteld binnen Nederland. Herkent iemand een van deze dingen?
Gelukkig is Play er nog...
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ik heb juist voor het eerst van mijn leven bij DVD Outlet iets besteld, was maar 5,95. Neem aan dat de problemen dara inmiddels zijn opgelost. Verder koop ik toch voornamelijk bij amazon en in Nederland meestal via marktplaats als ik zeker weet dat het geen namaak is.
mister blonde
-
- 12694 messages
- 5825 votes
Ah, dan heb je dus geen vergelijk
Juist dvdoutlet heeft echt gewoon geen interessante aanbiedingen meer vind ik. Ik weet niet welke dvd je bestelde?
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Deze: Do Começo ao Fim (2009)
Is in de winkel en bij andere internetwinkels minstens het dubbele.
mister blonde
-
- 12694 messages
- 5825 votes
Hey bij die arthouse sale zitten inderdaad toevallig wel wat interessante titels voor interessante prijzen. Maar zelfs hierin is het aanbod karig; een arthousesale met 19 titels (waarvan er zeker 5/6 gewoon normaal geprijsd zijn) vind ik een klein beetje lachwekkend. Of laat ik nu te veel de zuurpruim in mij los?
[edit] zie nu wel op de homepage dat ze ERO toppers hebben 3 voor 20 
starbright boy (moderator films)
-
- 22403 messages
- 5070 votes
Herken het wel online, vaak aan de dure kant, behalve als de feestdagen eraan komen. Maar vind genoeg koopjes in fysieke winkels. Ik koop eigenlijk bijna altijd nl dvd's voor een euro of zeven, acht (of minder) En uiteindelijk vind ik bijna alle releases die ik wel hebben wel een keer voor die prijs.
neo
-
- 15435 messages
- 10035 votes
Ja, het is allemaal nogal dubieus. Het meest vervelende is nog wel zijn de immense prijsschommelingen; de ene dag is een dvd 4,99, de volgende dag ineens 23,99. Als je dan iets via een Nederlandse webwinkel koopt, dan doe je er echt goed aan zoveel mogelijk webwinkels te doorzoeken op een bepaalde titel.Het gekke is dat ik soms een spotgoedkope film vindt die niet onder de originele of onder foutieve naam is gelabeld.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Bericht verplaatst naar Filmdragers en apparatuur > Winkels en videotheken > Media Markt
moviemafketel
-
- 19752 messages
- 2118 votes
Faillissement dreigt voor Neckermann.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
NOS Nieuws - 'Neckermann Duitsland failliet'
De gevolgen voor de Nederlandse en Belgische vestigingen zijn nog niet duidelijk:
Benelux organisatie Neckermann: situatie wordt bekeken – Emerce
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Omzet Docdata stijgt zeventien procent – Emerce
Docdata heeft grote magazijnen van waaruit bedrijven als bol.com, V&D, Zalando en Deutsche Bahn hun artikelen naar de consument verschepen. Het bedrijf biedt diensten op het gebied van opslag, fulfillment, retouren, e-payments en marketing.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Neckermann kan in Nederland gewoon doorgaan:
Ramon K
-
- 13575 messages
- 0 votes
Bij welke site bestellen de users hier op het moment hun US dvd's? Geen idee meer waar ik moet zijn....
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ik gebruik voor US-DVD's nog altijd vrijwel uitsluitend eBay.
Benieuwd naar anderen...
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
20% minder filmomzet op dvd & Blu-ray 2e kwartaal (GfK Retail Report)
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Bericht verplaatst naar Filmdragers en apparatuur > Titels > Het grote DVD en blu-ray aanbiedingen topic
Mac Hammer Fan
-
- 6014 messages
- 7444 votes
Ik heb moeten een defecte blu-ray terugsturen vanuit België naar het Verenigd Koninkrijk (The Devil Rides Out)
Ik viel bijna omver van de hoge verzendkosten die de Belgische Post aanrekent: 6,40 EUR niet aangetekend en 11,30 EUR aangetekend. Is dat in Nederland ook zo?
En zeggen dat de UK bedrijven gratis verzenden of hoogstens 3 EUR kosten aanrekenen.

Meneer Bungel
-
- 13163 messages
- 0 votes
Dat zal in Nl. niet veel anders zijn, denk ik. Terugsturen heb ik ook wel eens gedaan, maar dat werd (met Amazon/VS, maar ook eens met een 'seller' op Play.com) een ingewikkeld verhaal, waarbij ik met telkens verschillende medewerkers te maken kreeg (die onderling niet willen of kunnen communiceren, zo lijkt het). Uiteindelijk bleek dat ik niets terug had hoeven sturen, maar gewoon óf een nieuwe dvd (ook eens gehad met een beschadigde comic) kon krijgen óf mijn geld terug. Al met al heb ik in totaal meer teruggekregen (refund/vergoeding/nieuwe dvd) dan ik in eerste betaald heb, gelukkig. 
j0enne
-
- 9606 messages
- 3773 votes
Aan mij ook niet aangezien ik nog bijna altijd dvd's koop i.p.v. blu-rays! 
Naomi Watts
-
- 54554 messages
- 3155 votes
In de crisis dat de verkoop zwaar terugloopt. Je verwacht het niet
.
Ook beginnen winkels dvd's op een tweede plan te zetten. Ook een zeer spijtige ontwikkeling, Blu-rays nemen het wel heel erg snel over. Welkom, maar geef de consument gewoon de keus want dvd's zijn altijd nog het format voor de meeste consumenten.