• 178.048 movies
  • 12.206 shows
  • 33.975 seasons
  • 647.065 actors
  • 9.371.727 votes
Profile

Het online shopping topic

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Mooi!!

goongumpa

• 3057 messages
  • 4083 votes

Goed nieuws

Dogie Hogan

• 13381 messages
  • 788 votes

Via eBay DVD's (etc.) kopen wordt steeds minder interessant. Steeds vaker teksten in onderstaande strekking, quote:

NO MORE INTERNATIONAL SHIPPING!

DUE TO THE RECENT CHANGE IN EBAY FEES, I.E. CHARGING FINAL VALUE FEES ON SHIPPING CHARGES, I CAN NO LONGER SHIP INTERNATIONALLY. I WILL NOT ANSWER EMAILS INQUIRING ABOUT INTERNATIONAL SHIPPING.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Dogie Hogan wrote:

Amazon-UK volgt (deels) Play.com: geen verzendkosten meer binnen EU.

(Play rekent bij ALLE bestellingen geen porto).

Dat is natuurlijk heel mooi, maar de prijzen van Amazon zijn natuurlijk vaak relatief hoog. Op de zogeheten market place kun je dezelfde dvd nieuw vaak voor een veel lagere prijs kopen.

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

@ Dogie_Hogan:

Fijn om te horen is dat

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Ik wou even weten of iemand ervaring heeft met die DVD Outlet store. Die zie ik namelijk bijna altijd als goedkoopste tussen alle prijzen staan. Bijvoorbeeld bij Eraser, in totaal maar 5 euro.

Dus als ik daar bestel is dat dan veilig en snel etc.

mister blonde

• 12694 messages
  • 5825 votes

Ik vind DVD outlet samen met Cosmox de betrouwbaarste Nederlandse online shop. Nog nooit wat mee gehad, altijd op tijd en nooit gezeur dat iets opeens niet meer leverbaar is.

jumpstylemovie

• 6225 messages
  • 1221 votes

Oke, even kijken naar Eraser

Hobgoblin

• 22 messages
  • 0 votes

Iemand ervaring met kortingsbonnen websites voor bioscopen enz?

Hobgoblin

• 22 messages
  • 0 votes

Bij de http://www.freerecordshop.nlzijn er ook een hoop aanbiedingen nu

scorsese

• 13165 messages
  • 11075 votes

Koop nu via onderstaande link een bon voor 20 euro, en betaal slechts 10 euro. Je ontvangt de bon morgen in je mailbox, en deze is een jaar lang te besteden bij bol.com

De beste dagelijkse deals in Den Haag - Ovation Incentives - ?20 te Besteden aan Kerst Cadeaus - share.livingsocial.com

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5070 votes

Ik las net dat Britse DVD's online vanaf april waarschijnlijk duurder gaan worden omdat de regering de weg om de Britse BTW te omzeilen via Jersey gaat afsluiten. Dat betekent dat er 20% aan BTW bijkomt bij elke onlinewinkel die via Jersey verstuurt (en dat zijn ze bijna allemaal)

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

En hoe zit dat met gratis vezending (nu zal Play het in de prijs verwerken, omdat die "gratis" verzending zit verdisconteert in een ongunstige wisselkoers, maar amazon doet dat niet, die is gratis boven een bepaald bedrag en berekent wel verzendkosten. In dat nieuwe geval zal amazon dus nóg aantrekkeljiker worden, tenzij ze het gratis verzenden naar het buitenland stopzetten. Slecht nieuws in elk geval.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Voordeel is dat Amazon.nl er aan komt.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Maar of die hetzelfde aanbod gaan voeren? amazon.de biedt ook voornamelijk de Duitse releases aan en niet de Engelse, ik vrees qua aanbod een beetje voor Bol.com II (maar dan iets goedkoper).

starbright boy (moderator films)

• 22403 messages
  • 5070 votes

Volgens de berichten zal de distributie vanuit Engeland plaatsvinden. Het zou maar zo kunnen dat het aanbod van co.uk dus wordt overgenomen en Nederlandse releases worden toegevoegd. Duitsland heeft wel een eigen distributiecentrum namelijk.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Maar dat betekent voor die distributie dan weer dat we meer voor verzenden gaan betalen of niet. Anders is het wél weer fijn. Lijkt me goedkoper om vanuit Duitsland te verzenden. Gaat ook nog eens sneller.

yasaka

• 51 messages
  • 85 votes

Welk is de goedkoopste leverancier DIE OOK BELGIE BEDIENT ??

Dat is mijn vraag naar aanleiding van een vergelijking die ik maakte tussen

Bol.com / eci en wehkamp

Bol.com levert naar België maar was de duurste 55 euro (voor 6 dvd)

Eci.nl en wehkamp zijn voor mijn bestelling 10 euro goedkoper maar leveren niet naar België

Eci.be is dan weer even duur als Bol.com

Maar aangezien ik met Bol.com geen negatieve ervaringen heb blijft die dan mijn voorkeur genieten.

Het lijkt wel alsof alles in Belgie duurder is.

Zijn er mensen die gelijkaardige ervaring hebben en weten welk de goedkoopste Belgische leverancier is voor DVD ?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Eci heeft in België ook Cosmox;

Cosmox: Boek, cd, dvd of game online bestellen.

Bij Cosmox geen verzendkosten. Maar vaak is Cosmox duurder dan Eci, maar ik weet niet hoe dat zit met de Belgische site.

Verder

Proxis.be & Azur.be - de grootste online mediawinkel in België - proxisazur.be

en

http://www.freerecordshop.be/

Vergelijk prijzen via BESLIST.be en VERGELIJK.BE

yasaka

• 51 messages
  • 85 votes

Ik heb bij Free record shop België de 6 films ook eens in een winkelmandje gedropt.

10 euro goedkoper dan bol.com

Volgende films zaten in mijn bestelling :

Citizen X The Island

Fight Club City Of God

Once Upon A Time In The West Butterfly Effect

In totaal 45 euro

10 euro verschil op 45 euro

toch 22% verschil (niet niks)

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Dit is schandalig:

"De verzendkosten die EU-burgers betalen op pakjes uit andere lidstaten zijn te hoog. Door een gebrek aan concurrentie zijn buitenlandse zendingen gemiddeld twee keer zo duur als binnenlandse. Dit belemmert de groei van e-commerce."

'Gebrek aan concurrentie op pakketmarkt' - Twinkle

yasaka

• 51 messages
  • 85 votes

De bestelling is geplaatst maar ik heb toch ook nog eens bij Proxis en Cosmix gekeken

The island en once upon a time in the west zijn hier niet verkrijgbaar

Dus kwam ik tot de vergelijking met 4 films.

________Free record shop_____|__Proxis_____|___Cosmox

-4dvd:___29.48______________|__36.75______|___34.76

-6dvd:___44.97______________|____________|___50.54

conclusie Proxis gebuist / cosmox 12% duurder

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

De stembussen voor de Thuiswinkel Awards zijn geopend:

De Nationale Thuiswinkel Awards – stemmen - thuiswinkelawards.nl

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Het aantal iDeal-transacties is afgelopen jaar uitgekomen op 93,9 miljoen, 36 procent meer dan in 2010. Dat blijkt uit cijfers op de site van beheerder Currence.

94 miljoen iDeal-transacties in 2011 - Twinkle

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Hebben jullie goede ervaringen met USPS First-Class Mail International?

USPS First-Class Mail International

(2-8 weeks in transit; No Tracking Information/No Delivery Guarantee)

$13.85

USPS Priority (international): 6 to 10 days*

$32.25

Ik vind het prijsverschil wel erg groot. Hoe betrouwbaar is USPS First-Class Mail International?

Duurt het eerder 2 weken dan 8 weken? Komen pakketten meestal wel aan?

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Niemand?

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik kies altijd gewoon verzenden. Vanuit de US gaat het meestal vrij vlot. Zo ongeveer een week. Zeker als je 13,85 betaald, vind ik wel een hoop trouwens, zal het er toch wel met een week zijn. Ik betaal bij bijv. eBay eigenlijk zelden meer dan $6, soms maar $4,85. Ik koop eigenlijk nooit een DVD uit de US, waarbij ik voor meer dan $8.50 moet betalen voor verzending.

Of is dit een heel pakket of iets heel bijzonders? Ik heb nog nooit een pakketje uit de VS gehad dat niet aankwam. Let even dat je niet nog invoerrechten moet betalen (hangt van de waarde af die de afzender erop zet).

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Het gaat om een cd + t-shirt ter waarde van 29 dollar.

Dan geen invoerrechten neem ik aan?

Maar dan kies ik gewoon voor standaardverzending. Dank!

Brix

• 19677 messages
  • 5113 votes

Ik bestel vaak spullen in de US, die ik laat versturen met de genoemde dienst (1st class)

Ik heb het nu over echte pakketten, met aardig wat inhoud (westernkleding en toebehoren)

De verzendkosten zijn fiks, en meestal komt er nog een flink bedrag bovenop aan invoerrechten, bij aflevering.

Af en toe heb ik wel eens mazzel, en laten ze een pakket bij de douane gewoon door, zonder extra kosten.

Dan gaat het ook snel, één week was het record tempo.

Maar gewoonlijk blijven die pakketten bij de douane erg lang liggen.

Een maand is niet ongebruikelijk, en langer is ook al voorgekomen.

(ik denk wel eens dat ze daar bij douane mijn spullen aantrekken, en er cowboytje mee spelen, voordat ze het pakket doorsturen )

Via Track & Trace is te volgen waar het pakket ergens is.(info loopt niet altijd vlot)

De overtocht van de US naar Nederland duurt meestal enkele dagen, en dan gaat "de rem erop", bij de douane.

Hoge verzendkosten tellen mee bij de berekening van belasting die je hier moet voldoen.

Ze tellen die op bij de aangegeven waarde van de inhoud v.h. pakket, en nemen daar een percentage van.

Tot nu toe is alles wel aangekomen.

Kleine pakjes, met DVD's laat ik nooit 1st class verzenden, indien de verkoper het tenminste niet eist, want dat komt ook voor.

Die kleine pakjes zijn toch meestal wel binnen twee weken binnen.

Soms verrassend sneller.

Edit:

Zie nu je laatste bericht pas.

Dat bedragje is "peanuts".

Denk niet dat ze daar naar omkijken.

Gewone verzending zou ik zelf ook kiezen.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.