• 177.914 movies
  • 12.203 shows
  • 33.971 seasons
  • 646.886 actors
  • 9.370.280 votes
Profile

Fame

stephan73

• 6269 messages
  • 14440 votes

Leuk!

Ga je eindelijk weer eens naar Amsterdam, is de DVD afdeling gesloten vanwege renovatie!

Jammer, ik had echt zin om eens lekker rond te neuzen!

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

Vond het aanbod erg tegenvallen. Weinig import en de prijzen zijn ook niet erg scherp meer.

K*D

• 240 messages
  • 653 votes

Wie gaat zondag naar Fame? Kortingen op DVD's i.v.m. verbouwing!

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

stephan73 wrote:

Ga je eindelijk weer eens naar Amsterdam, is de DVD afdeling gesloten vanwege renovatie!

En nu stond alles dus ineens op een andere plek. Kon nog niet alles terugvinden. Zag wel dat ze nu ook regio vrije DVD spelers verkochten voor €29,95. Weet het merk niet meer en de kwaliteit ook niet. Hadden ze dat altijd al?

Nomak

• 11634 messages
  • 0 votes

Ze hebben er volgens mij altijd wel regiovrije spelers te koop. Ik heb er zo een twee jaar geleden ook eentje gekocht van het merk Akai.

Le Edzel

• 879 messages
  • 2624 votes

Ben vrijdag weer eens in Amsterdam, zijn er op dit moment nog leuke aanbiedingen of must-haves bij de Fame?

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

Niet echt bijzondere dingen ...

Awake78

• 1022 messages
  • 496 votes

Niet echt nee, ze hebben alles omgegooid. Meer aandacht voor arthouse films, staan nu in aparte displays.

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

De Godard box (12 DVD's) ligt nu bij Fame voor maar 15 euro!

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ongelofelijk.'t Is er altijd druk, lage prijzen, maar ja wel een peperdure A-locatie lijkt me. Ze kunnen beter al die FRS filialen opdoeken. Ik kwam er vaak om voor 5€ wat dingen mee te nemen.

Voor import betaalde je er altijd de hoofdprijs, dat kocht ik er nooit.Hoewel er heeft heel lang veel Artificial Eye voor €7,50 en €12,50 en zo gelegen, dat viel toch ook goed mee.

Kwam muziek hadden ze voorheen altijd een redelijke back catalogue, maar dat was al zo'n vijf jaar niet meer de moeite.

starbright boy (moderator films)

• 22396 messages
  • 5068 votes

12 miljoen omzet per jaar las ik, maar dat is niet genoeg voor de lokatie.Ik had eigenlijk verwacht dat FRS het als prestigewinkel open zou houden, maar dat doen ze dus niet. Dat betekent dat het echt ruim niet genoeg is denk ik. Kut voor het personeel ook.

Komt vast een kledingwinkel ofzo...

(en een leuke opheffingsuitverkoop misschien?)

Quentin

• 10202 messages
  • 8538 votes

starbright boy wrote:

Zevende filiaal H&M gok ik zo.

Bombong

• 480 messages
  • 2704 votes

Erg jammer. Vroeger vóór het internettijdperk kocht ik er als ik in Amsterdam was altijd wel een aantal bijzondere CD's. Die waren wel erg duur, maar een alternatief was er toen nog niet. Als ik er de laatste jaren nog eens kwam kocht ik niet meer dan een aantal goedkope DVD's dus ik ben bang dat ze ook van mijn klandizie niet meer konden leven.

mister blonde

• 12693 messages
  • 5825 votes

Laatste keren dat ik er was, was het allemaal weinig bijzonder qua aanbod en prijs. Daardoor verloren ze wat mij betreft ook wel een beetje het bestaansrecht. Nederlandse releases waren ook elders te halen voor eenzelfde of betere prijs. Import was op Play.com bijvoorbeeld echt veel goedkoper. Toch wel jammer.

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Las net ook dat Fame gaat sluiten. Doet me echt erg veel pijn moet ik zeggen. Die winkel had echt alles en was gewoon de harmonie voor elke filmliefhebber. Kwam er zeer graag als ik in Amsterdam was.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

starbright boy wrote:

(en een leuke opheffingsuitverkoop misschien?)

Daar dacht ik ook al aan.

Weet men nog goede alternatieven in Amsterdam/Utrecht?

stephan73

• 6269 messages
  • 14440 votes

Amsterdam: Concerto

Utrecht: Boudisque

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

Volgende maand gratis OV, dus dan ga ik eens kijken. Concerto kwam ik op musicmeter ook al tegen. Is het een beetje te doen qua prijzen? (vergelijkbaar met fame?)

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

Concerto is wel super voor muziek. Voor DVD/Blu-ray magertjes.

kappeuter (crew films)

• 74672 messages
  • 5981 votes

Hier nog een interessant artikel over deze tendens:

Piraterij nekt Amsterdamse cd-zaken - BINNENLAND - PAROOL

Waar ik me nog altijd over verbaas zijn de cd-prijzen.

Bij films staat op MM tegenwoordig bij veel films een link naar de soundtrack van de betreffende film.

De soundtrack is vaak veel duurder dan de film zelf.

Prijzen van 17-26 euro zijn eerder regel dan uitzondering. De meeste blu-rays zijn zelfs goedkoper.

Dan is het ook niet vreemd dat men gaat shoppen bij winkels als play.com.

Ik heb een betaald Spotify abonnement. Ik koop geen cd's meer, alleen cd's van (favoriete) artiesten die ik wil steunen en meer voor de heb.

neo

• 15435 messages
  • 10035 votes

Dat is inderdaad een kwalijke zaak. Voor filmmuziek is het met wat zoekwerk inderdaad vaak wel ergens goedkoper te vinden, nieuw of tweede hands. Het is aan te raden om ook door het complete aanbod in Nederland te zoeken via google, want dan kan je al vaak wat euro's besparen. Laat staan via het buitenland. Ik verbaas mij er tevens over hoe filmmuziek cd's van relatief oude films nog altijd best wat centen kosten. De cd van Amelie lag tijden bij de FRS voor 2,50. Ik snap ook niet waarom je in hun webshop deze alleen tegenkomt voor 15,99. Absurd. Bij wat Nederlandse online winkels zijn zo een x-aantal Morricone cd's van Italiaanse films voor een schappelijke 6 tot 8 euro te koop.

• 22396 messages
  • 5068 votes

Dat verschil bij Amelie komt doordat FRS winkelvoorraden vaak fors afprijst, maar ineternetbestellingen niet uit de winkel haalt, maar opnieuw gaat bestellen bij leveranciers en dan het volle pond voor inkoop moet betalen.

Een van de vele problemen van CD-zaken in Nederland is dat Nederland de inkoop van een CD al vaak hoger is dan de verkoopprijs op buitenlandse websites. Komt ook nog eens 19% BTW bij, die betaal je niet als je via Play besteld.

Macmanus

• 13726 messages
  • 3701 votes

starbright boy wrote:

In het lange stuk in Het Parool werd dit bevestigd. Fame is nog wel te vinden als instore bij de Bijenkorf.

• 22396 messages
  • 5068 votes

Die instores zij nu Van Leest (ook FRS), dat gaat dus ook van naam veranderen. Ben benieuwd wat ze dan met het handjevol Van Leest filialen gaan doen dat er nog los is. Zou me niks verbazen als die die dicht gaan. Er waren ooit zeker 30 of 40 Van Leest winkels, nu zijn dat er los nog 5 of 10.

chevy93

• 12753 messages
  • 1323 votes

In Hilversum waren er twee. Allebei weg geloof ik.

Vandaag trouwens bij de Boudisque geweest, maar qua DVD-aanbod vond ik het erg schaars. Ook de prijzen waren grotendeels best hoog.

Walkure

• 1690 messages
  • 0 votes

Jammerlijke zaak dat de Fame moet sluiten, ik hoop nog op een opheffingsuitverkoop. Nu de ogen richten op Concerto, erg fijne winkel, maar ook die geef ik niet lang meer..

Mochizuki Rokuro

• 18942 messages
  • 16349 votes

Ik was zondag bij de vestiging die dan (zogenaamd) zou sluiten eind januari. Nog niks geen uitverkoop aan de gang. Wel veel DVD's voor 5 of 6 euro en BD voor 7,50 tot 12,50. Maar nieuwe dingen en import gewoon geprijsd. Wat er in uitverkoop bakken lag was de gebruikelijk trash en ellende.

sinterklaas

• 11813 messages
  • 3316 votes

Pheeeeeew! Toch licht aan het einde van de tunnel. Wat een opluchting!

Daar had Virgin vroeger gezeten overgens.

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.