Amazon
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Jij liep toch altijd tegen die credit card wall aan, DVD-T?
Goede ontwikkeling.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3122 votes
Nice! Binnenkort eens wat meer in verdiepen 
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Elke maandag gaan leuke weekacties in. Vaak om en om: 10 blu's voor € 50, 6 voor € 30 etc. Regelmatig verrassend nieuwe titels ertussen.
DVD-T
-
- 15565 messages
- 3122 votes
Elke maandag gaan leuke weekacties in. Vaak om en om: 10 blu's voor € 50, 6 voor € 30 etc. Regelmatig verrassend nieuwe titels ertussen.
Klinkt goed! Dank voor de tip
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Bereid je voor...... Amazon komt eraan - Emerce
- Amazon is actief op zoek naar een kantoor in Amsterdam;
- Tot het bedrijf hier volledig is gevestigd, biedt het gratis verzending naar Nederland aan vanaf de Duitse site, die overigens ook is vertaald naar het Nederlands;
- Dit domein is met veel bombarie onder de aandacht gebracht op Cyber Monday, toen Amazon de volledige startpagina van Nu.nl in beslag nam met advertenties.
Ik krijg hier wel een beetje een déjà vu gevoel bij, maar wie weet gaat het nu dan toch gebeuren...
chevy93
-
- 12753 messages
- 1323 votes
Ben benieuwd. Sinds de gratis verzending van co.uk weg is, bestel ik er niet meer zo veel.
Mochizuki Rokuro
-
- 18942 messages
- 16349 votes
Ik wel, als je meer besteld dan vallen die verzendkosten - iets van 2-4 pond eigenlijk ook nog wel mee.
Wel een andere ervaring met amazon. Voor t eerst is er een pakketje niet aangekomen: due to arrive August 23rd... Gisteren gemaild met de constatering dat ik m niet meer verwacht en ik had binnen een uur reactie + mijn aankoopbedrag terug. Ik bestel de set opnieuw, want ik ga ervan uit dat die niet meer komt. Mijn vier bestellingen die ik erna heb geplaatst zijn namelijk wél allemaal al binnen. Toch snelle service, al is het een heidens karwei om op de Amazon site te vinden waar je een claim voor een refund kan indienen.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Daar hebben ze lang over gedaan. Over 50 jaar zijn ze daadwerkelijk in Nederland gevestigd maar dan ben ik een opa en is het te laat...
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Amazon komt: worden Bol.com en Coolblue het nieuwe Hyves? | Economie | AD.nl
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
De Schaal van Hebben: Amazon Prime | BNR Nieuwsradio
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Iemand die ervaring heeft met bestellen via amazon.de? Ik ken de site alleen van naam en wist niet beter dat je via creditcard zou moeten betalen, maar hoorde dat IDEAL ook mogelijk zou zijn als betaling?
Verder bestellen van blu-rays, iemand daar goede ervaringen mee? En verzendkosten, werd me niet helemaal duidelijk uit dat overzicht. Kom het één en ander tegen dat interessant is namelijk.
Edit: Als ik het goed begrijp standaard 3,49 verzendkosten of vanaf 29 euro gratis. (standaard bezorging)
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Ik bestel er al jaren maandelijks DVD's+Blu-rays
Alleen maar positieve ervaringen.
IDEAL betaling heb ik nooit gedaan, wist het ook niet.
Mogelijk via hun Nederlandse tak.
Verzendkosten vanuit Duitsland klopt, v.a. € 29,- gratis (dus daar maak ikzelf dan ook iedere keer gebruik van)
Levering gaat snel.
Let wel even op met aankopen via Amazon DE marktplaats aanbieders!
Die zij vaak goedkoper dan Amazon zelf, maar standaard is €6,- verzendkosten per item !
Daar krijgt Amazon namelijk de helft van.
Amazon DE maakt veel reclame met hun NL afdeling (Prime)
Verzending is dan "gratis", maar je moet je wel inschrijven, en dat kost geld.
Ik hou het liever bij kostenvrije verzending vanaf € 29,- vanuit Duitsland.
Maar ik zie de laatste tijd steeds vaker dat die zendingen toch vanuit Nederland verstuurd worden.
(Zie ook bericht van kappeuter hierover)
Gang_Star
-
- 6837 messages
- 3401 votes
Bedankt Brix voor de snelle reactie. Ik zal dan deze week een account aanmaken daar maar ik ga niet voor dat amazon prime aanmelden. Verzendkosten 3,50 per bestelling of gratis vanaf 29 is dus meer dan interessant (de laatste) want dat bedrag zit ik dan toch al snel aan.
Dank voor de tip wat betreft dat marktplaats amazon aanbieders. Nou heb ik geen ervaringen met marktplaats in het algemeen, dus ik ga ervanuit dat ik als ik op amazon.de ben dat ik gewoon de normale opties krijg als standaard en eventueel pas als extra dat marktplaats aanbod?
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Je ziet bij de Amazon DE aanbiedingen ook de alternatieve prijzen staan,
Wanneer je daarop klikt kom je vanzelf bij de marktplaats aanbieders terecht.
Sommigen werken wel met Amazon samen voor verzending.
In dat geval telt de aankoop ook mee voor dat bedrag van € 29,- voor gratis verzending.
Dat staat duidelijk erbij (Versand durch Amazon) en geven ze ook aan in het totaalbedrag in het "winkelmandje".
Mocht je er niet uitkomen, laat het dan maar even weten via een privéberichtje.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Amazon is een grote bende... zeer onoverzichtelijk allemaal dat ik er niet eens de tijd voor neem. WIe heeft zoiets in elkaar geprutst?
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Wat is Amazon UK de laatste tijd vervelend bezig met al die blu-rays die niet naar Nederland verzonden kunnen worden. Zijn ook gewoon mainstream titels, zoals Star Wars 8 en Black Panther.
rcuppen79
-
- 717 messages
- 1632 votes
Wat is Amazon UK de laatste tijd vervelend bezig met al die blu-rays die niet naar Nederland verzonden kunnen worden. Zijn ook gewoon mainstream titels, zoals Star Wars 8 en Black Panther.
Vreemd! Ik bestel hier vrijwel maandelijks een bluray of 4K bluray, maar heb nog nooit een melding gehad dat deze niet naar Nederland wordt verzonden. Vorige week nog Incredibles 2 3D besteld en binnen een paar dagen was hij geleverd. Star Wars 8 en Star Wars Solo heb ik vorige maand nog de 3D Bluray's gekocht bij Amazon UK en ook deze kwamen zonder problemen binnen. Ik heb alleen maar positieve ervaringen met Amazon UK en ik hoop dat dit zo blijft.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Vreemd! Ik bestel hier vrijwel maandelijks een bluray of 4K bluray, maar heb nog nooit een melding gehad dat deze niet naar Nederland wordt verzonden. Vorige week nog Incredibles 2 3D besteld en binnen een paar dagen was hij geleverd. Star Wars 8 en Star Wars Solo heb ik vorige maand nog de 3D Bluray's gekocht bij Amazon UK en ook deze kwamen zonder problemen binnen. Ik heb alleen maar positieve ervaringen met Amazon UK en ik hoop dat dit zo blijft.
Zou het accountgebonden kunnen zijn? Even als test: zie jij bij de volgende titels in rode letters staan dat ze niet naar NL kunnen worden verzonden? (Moet je wel ingelogd zijn.)
rcuppen79
-
- 717 messages
- 1632 votes
Gek, bij mij staat er ook "This item does not ship to the Netherlands". Wanneer ik op de optie "learn more" klik, staat er omschreven dat dvd's en bluray's gewoon verzonden kunnen worden naar "most countries in the world". Daar zal Nederland toch echt wel bij horen.
Het rare is dat de 3D versies en de 4K Bluray's van al die titels wel gewoon naar Nederland verzonden kunnen worden. Alleen bij de standaard Bluray's lijkt dit het geval te zijn. Ik heb meerdere titels gecontroleerd, maar ook hierin kan ik niet echt een logica ontdekken. Titels als Incredibles 2 of Star Wars: Solo worden wel gewoon naar Nederland verzonden.
Geen idee waarom Amazon UK deze selectie hanteert, maar het lijkt me inderdaad vervelend als je de normale Bluray wilt kopen en deze niet verzonden wordt. Omdat ik vrijwel alleen 3D Bluray's of 4K Bluray's bestel, heb ik dit probleem nog niet gehad.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Het rare is dat de 3D versies en de 4K Bluray's van al die titels wel gewoon naar Nederland verzonden kunnen worden. Alleen bij de standaard Bluray's lijkt dit het geval te zijn. Ik heb meerdere titels gecontroleerd, maar ook hierin kan ik niet echt een logica ontdekken. Titels als Incredibles 2 of Star Wars: Solo worden wel gewoon naar Nederland verzonden.
Klopt. The Last Jedi 3D wil bijvoorbeeld wel en de 2D niet. Net weer een uur met een Indiër van de klantenservice gechat, maar die begrijpen na 20x nog steeds niet wat de vraag is. "Dat bepaalt de verkoopafdeling." "Maar waarom doen ze dat dan?" "Dat weten we niet." Om vervolgens uit te leggen hoe ze op basis van je IP je locatie bepalen etc. 
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Zou het accountgebonden kunnen zijn? Even als test: zie jij bij de volgende titels in rode letters staan dat ze niet naar NL kunnen worden verzonden? (Moet je wel ingelogd zijn.)
Bij zowel uitgelogd en ingelogd staat er bij mij dat het naar Nederland kan worden verzonden.
Edit: uiteindelijk kan het niet. Bij de winkelwagen krijg ik problemen met het adres.
Brix
-
- 19675 messages
- 5113 votes
Waar het precies aan ligt weet ik niet, maar mijn laatste bestellingen via Amazon UK kwamen supersnel binnen, binnen enkele dagen tijds.
Voorheen duurde het altijd weken.
Ik kreeg zelfs een melding dat de helft van mijn bestelling later zou komen door de een of andere reden.
En toch was die er een dag later ook al.
Van mij mag dat zo doorgaan 
trebremmit
-
- 3014 messages
- 1465 votes
Zie nu dat ze ook automatische incasso doen bij amazon.de, is dat al lang zo?
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Waar het precies aan ligt weet ik niet, maar mijn laatste bestellingen via Amazon UK kwamen supersnel binnen, binnen enkele dagen tijds. Voorheen duurde het altijd weken.
Ik kreeg zelfs een melding dat de helft van mijn bestelling later zou komen door de een of andere reden.
En toch was die er een dag later ook al. Van mij mag dat zo doorgaan
Betaling wordt bij Amazon altijd ingehouden op dag verzending.
Bij Bol.com doe ik niet meer aan voorbestellen trouwens: op opleverdatum komt er steeds zo'n 10 dagen bovenop, terwijl desbetreffende item wel dezelfde opleverdag in winkels op voorraad is.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Amazon komt volgend jaar als een volwaardige webwinkel naar NL: Amazon.nl (link).
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Dat zat er eens aan te komen. Al jaren aangekondigd / voorspeld. Het leek jaren geleden al serieus te gaan gebeuren.
Zou wel leuk zijn als Amazon Prime Video hier dan ook wat serieuzer aangepakt wordt, want het aanbod is hier maar pover.
Ik kocht wel eens wat op Amazon.de maar de verzendkosten schrikten me ook wel eens af.
Ik had onlangs nog een artikel op het oog waarbij 13 euro verzendkosten werden gerekend. Dat vond ik niet acceptabel.
Dat is na lancering van Nederlandse site dan wel voorbij mag je aannemen.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Ik ben zeer benieuwd. Soms wil ik wel op amazon bestellen maar of ze leveren niet in NL of het komt buiten de EU en betaal je je scheel aan douanekosten etc. en heb geen creditcard. Het werd je altijd heel lastig gemaakt.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Sinds wanneer kun je met iDeal betalen op amazon.de of was het een toevalstreffer? Ik heb zo net een product gekocht met iDeal.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Goeie vraag. Ik denk sinds kort...!
Werd ook wel eens tijd.
Amazon.de Hulp: Informatie over betaling via iDEAL
Ik wist wel dat je al even kon betalen via automatische incasso.
Sinds eind 2017 waren ze bezig met een iDeal test.