- Home
- Filmforum
- Filmdragers en apparatuur - Winkels en webshops
- Free Record Shop / Boekenvoordeel
Free Record Shop / Boekenvoordeel
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Alles is inderdaad serieus overdreven. Bij de winkel hier in de buurt staat er een tafel van 2 meter op 2 meter met daar wat stapels DVDs en CDs op gegooid. Soms wat interessant spul (ik heb er nog een John Wayne uitgehaald die ik mankeerde) maar het overgrote deel zijn concert DVDs vab Britney Spears, Rihanna en andere rommel.
Reinbo
-
- 70660 messages
- 0 votes
Een dvd zou toch sowieso niet meer dan 3 euro moeten kosten. Het is toch alweer een paar jaar dat we op blu ray over zijn.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
eens. 8 euro voor een DVD vind ik al duur, laat staan 15 voor nieuwe titels.
DVD's mogen van mijn part 3 euro tot 5 worden voor oudere titels en de nieuwe 10, max. 15 voor een speciale editie.
Blu-ray van 5 tot 25 voor 3D/limited edition's..
En als in de uitverkoop is inderdaad overdreven, stagiaire!! Het is zeer verschillend wat er tussenin zit. Qua films is het in mijn ogen zeker 85% troep.. dat ook voor CD's. De games zit weinig in wat afgeprijsd is maar de 2nd hand titels voor games zijn 3 halen, 2 betalen.
lars-pixar
-
- 1460 messages
- 3942 votes
Dat heb ik wel overdreven verwordt, ik bedoel inderdaad een tafel vol.
Bij ons is het assortiment oa
Grown Ups, Drive Angry, Leon, Stone, The Mechanic, The Road en nog meer.
En in principe heb je wel gelijk, meestal ligt er niet veel leuks in.
Persoonlijk ben ik wel altijd benieuwd wat er in de uitverkoop komt.
lars-pixar
-
- 1460 messages
- 3942 votes
, stagiaire!!
Wel een zeer enthousiaste stagiare 
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
ach joh. tenminste iemand die dat wel leuk vindt. Meeste stagiaire's hier blijven niet lang rondlopen
lars-pixar
-
- 1460 messages
- 3942 votes
ach joh. tenminste iemand die dat wel leuk vindt. Meeste stagiaire's hier blijven niet lang rondlopen
Ik heb het er daar erg naar me zin, voorlopig loopt mijn contract tot Juli dit jaar!
Loop jij toevalig ook stage, of ..
j0enne
-
- 9606 messages
- 3775 votes
Da's ook lekker zeg. Ik keek even op m'n verlanglijstje en zag ik dat alle titels die eerst €5 waren ineens omhoog zijn gegaan naar €7...
En nu zijn de goedkoopste dvd's €7...
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
ibendb
-
- 5037 messages
- 3216 votes
Free Record Shop heeft deze week een erg leuke ZaterDagdeal: 25 DVD's voor €25! Met o.a. The Box, The Good Shepherd, The Hole 3D, The Disappearance of Alice Creed en veel meer! En daar bovenop gratis verzending. Zowel in Nederland als België geldig. Alleen vandaag.
lars-pixar
-
- 1460 messages
- 3942 votes
De Free Record Shop, heeft voor de komende tijd weer een nieuwe actie!
De actie begint met 2 + 1 Gratis, na deze volgen er meer!
Heb er zin in, om deze actie te presenteren!!!
Ook zijn de Duo Deals er weer (ook online) !!!
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
De hele formule wordt vervangen. Zeg maar gedag tegen bladeren in bakken. Straks staat alles in de wand. Daar past vanzelfsprekend veel minder in, volgens mij is de intentie om zo langzaam aan volledig over te gaan naar internetwinkelen.
j0enne
-
- 9606 messages
- 3775 votes
De Free Record Shop, heeft voor de komende tijd weer een nieuwe actie!
De actie begint met 2 + 1 Gratis, na deze volgen er meer!
Heb er zin in, om deze actie te presenteren!!!
Ook zijn de Duo Deals er weer (ook online) !!!
Prima actie, en ik zag ook een actie 2 voor €10 met best recente titels als The Rise of the Planet of the Apes en nog wat anderen.Ook zag ik ineens allerlei dvd's met een sticker met bestsellers erop voor €6 waaronder Safe House.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
De hele formule wordt vervangen. Zeg maar gedag tegen bladeren in bakken. Straks staat alles in de wand. Daar past vanzelfsprekend veel minder in, volgens mij is de intentie om zo langzaam aan volledig over te gaan naar internetwinkelen.

Alles wordt full facing inderdaad... wees maar blij dat je geen Tele2 in je winkel hebt. Pffff 
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Ik zie dit eerlijk gezegd wel als de definitieve ondergang.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Maak je geen zorgen... ik en een collega kwamen één van de directeuren van de FRS in de AH tegen en hadden over de 2+1 gesproken. Met de uitverkoop willen ze schoon schip maken. Ik had vandaag in de winkel tientallen producten verkocht die ik al 6 maanden tot wel 1 jaar niet heb verkocht.
Alle oude meuk gaat weg om plek te maken voor nieuwe. En als alles full facing wordt, heb ik het idee dat er weinig voorraad zal worden gestuurd (alleen bij nieuw releases en aanvulling van eventuele acties en new release producten).
Ik zal eens morgen langsgaan om rustig op m'n gemak rond te kijken. Ik heb nog helemaal niets voor mezelf apart gehouden om te kopen. Ik denk dat 2/3e van m'n winkel al een gele sticker heeft
ik geloof dat we ook zo'n 40 - 50 A4'tjes hebben met producten die bij de actie horen... Nu al meer dan de helft af. Als je met 2 man er goed op concentreert is het zo gedaan.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Laatst nog twee cd's via de website gekocht, die ga ik maandag ophalen in een filiaal. Kon ik van de week al, maar was ziek afgelopen week. Maar wat een kutsite heeft dat Free Record Shop eigenlijk. Als je zoekt krijg je allemaal shit te zien die je helemaal niet wil zien en zo waren er nog wel een paar ergernissen. Als ze online-only gaan mogen ze eerst weleens de site een opfrisser geven.
jumpstylemovie
-
- 6225 messages
- 1221 votes
Weet je zeker dat je niet op mediamarkt.nl zat?
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Nee, ik snap wat die bedoelt.
Als je een muziek titel zoekt en je krijgt op de 1ste pagina van alles en nog wat behalve wat je zoekt, moet je vanuit gaan dat de website het niet heeft. Het is dat of je hebt het totaal verkeerd getypt, maar meestal krijg je een corrigerende titel waar je op kunt klikken.
Mijn enige irritatie van de website is dat de prijs vaak niet overeenkomt met die van de winkel. Het heeft z'n redenen, maar klanten vinden dit vaak onduidelijk, verwarrend en irritant... dat is wat me vaak opvalt.
Lefgozer
-
- 3491 messages
- 2256 votes
Nee, ik snap wat die bedoelt.
Als je een muziek titel zoekt en je krijgt op de 1ste pagina van alles en nog wat behalve wat je zoekt, moet je vanuit gaan dat de website het niet heeft. Het is dat of je hebt het totaal verkeerd getypt, maar meestal krijg je een corrigerende titel waar je op kunt klikken.
Dat ja. Waarschijnlijk hopen ze dan dat mensen nog wat zien in die lijst en er iets van bestellen, maar op mij werkt het alleen maar averechts. En daarnaast krijg je ook nog dingen te zien die je geeneens kan bestellen.
lars-pixar
-
- 1460 messages
- 3942 votes
Ik denk dat 2/3e van m'n winkel al een gele sticker heeft
ik geloof dat we ook zo'n 40 - 50 A4'tjes hebben met producten die bij de actie horen... Nu al meer dan de helft af. Als je met 2 man er goed op concentreert is het zo gedaan.
Wij hadden ook een paar A4 blaadjes vol staan, en we waren zo ver totdat we er achter kwamen dat de gele stickers op waren..
Ook werd er gemeld dat in week 11 zowel 4600 (honderd) producten retour gaat (wat bij ons trouwens niet voor kwam)
Er zitten trouwens leuke titels tussen de films vond ik persoonlijk, en ook nog vrij recente titels!
lars-pixar
-
- 1460 messages
- 3942 votes
Met deze actie van de 2+1gratis willen ze inderdaad ruimte krijgen voor de nieuwe winkel formule, alles aan de wand en op eilanden, zo is het filiaal in Rotterdam al (ongeveer) omgebouwd naar de nieuwe styl (net als in België, Antwerpen)
De naam wilde ze ook veranderen naar Youre Source dit gaat volgens mij niet meer door ?
lars-pixar
-
- 1460 messages
- 3942 votes
Wat houdt die nieuwe stijl dan in, Lars?
Wat ik mee kreeg is dat ze alles aan de want willen presenteren, en op eilanden of wel de tafels die midden in de winkel staan.
Het assortiment qua dvd’s en cd’s willen ze nu met de uitverkoop opschonen, om nieuwere titels te verkopen en daar van meer in te kopen.
Maar het kan zo goed zijn dat het anders wordt,
ik ga binnenkort nog even een kijkje nemen in Rotterdam!
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Vind die nieuwe opzet vreselijk en sinds die er in het centrum van Rotterdam is heb ik er letterlijk niets meer gekocht. De beperkte voorraad zorgt ervoor dat de dingen waar ik naar zoek er niet meer staan. Die rare lage koopjesbak op de vloer nodigt niet uit tot goed bekijken wat er in zit en op de wand wemelt het van DVD's waarvan ik denk dat iedereen die ze wil ze al heeft. Ik kocht best regelmatig goedkopere DVD's bij FRS, maar ik vind tegenwoordig vaker iets bij MediaMarkt en dat wil wat zeggen.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Nieuwe stijl gaat full facing worden. Dus alle wanden en hoeken zullen van top tot teen gevuld worden met nieuwe titels. Er zullen weinig tot géén bakken meer komen. Er komen ook tafels aan te pas inderdaad. Er komt geen 2 voor 15, 2 voor 10, etc. tafel. Hoe get uit gaat zien is meer dit: bijvoorbeeld, een Disney tafel met álleen Disney producten. Een DreamWorks tafel met álleen maar DreamWorks producten. Een Universal tafel met Universal producten, etc. etc.
maar ik vind tegenwoordig vaker iets bij MediaMarkt en dat wil wat zeggen.
Vele klanten zijn van de MM naar de FRS overgestapt. Qua prijzen is de FRS laatste tijd beter dan de MM, vooral TV serie's.
En wat betreft dat rare zwembad bak bij Rotterdam; dat ding slaat nergens op. Wie gaat er nu op z'n knieën om te grabbelen? Ik vind grabbel bakken helemaal niks, tenzij het overzichtelijk is (dus niet 1 meter diep) en dat de titels leesbaar zijn waar dus geen grabbel aan te pas hoeft te komen.
starbright boy (moderator films)
-
- 22407 messages
- 5071 votes
Ik kocht ook zelden meer iets bij MediaMarkt, maar de laatste tijd weer iets vaker en FRS is helemaal opgedroogd nu.
Minotaures
-
- 7810 messages
- 2535 votes
Begrijpelijk. Want als de actie is afgelopen en je kan weinig tot geen oudere titels meer vinden, kan ik me voorstellen dat er minder klanten/omzet valt te scoren in de toekomst bij de FRS.
Ik vind het wat hebben, zo'n full facing systeem met nieuwe titels e.d., maar ik ga de wat oudere films wel missen. Maar ik wacht het nog ff af of het überhaupt doorgaat...