Bol.com
Timmy757
-
- 3365 messages
- 598 votes
Toch is bol.com lang niet altijd veel duurder dan andere Nederlandse webshops heb ik gemerkt. Sterker nog, ze zijn globaal gezien denk ik zelfs één van de goedkopere, en dan vergelijk ik ze met andere grote shops als Mediamarkt, wehkamp en cosmox.
Prijsverschillen zijn soms wel schrikbarend, zo is bijvoorbeeld de blu ray van Der Baader Meinhof complex bij bol.com €8,99 terwijl hij bij andere Nederlandse webshops niet goedkoper is dan €19,99 !
Overigens zijn zulke voorbeelden ook andersom te vinden. Verschil met het buitenland is echt schrikbarend, zowel in prijs als in aanbod (schandalig bijvoorbeeld hoe weinig Nederlandse klassiekers er bijvoorbeeld op blu ray worden uitgebracht) .
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
In België is het ook al niet veel beter. Niet alleen prijzig maar het aanbod van oudere DVD's slinkt vreselijk snel. Dat er nooit winkels bijkomen en enkel verdwijnen dat zal er ook wel voor iets tussenzitten. Ik zie bij de Belgische shops weinig grote prijsverschillen, maar het aanbod is zo klein. Als de een het niet heeft, is er weinig kans dat een ander het heeft. De ene biedt dus nauwelijks voordeel tov de ander. Sowieso richt ik me vooral op 2dehands en Amazon UK in de eerste plaats.
mister blonde
-
- 12693 messages
- 5825 votes
Toch is bol.com lang niet altijd veel duurder dan andere Nederlandse webshops heb ik gemerkt. Sterker nog, ze zijn globaal gezien denk ik zelfs één van de goedkopere, en dan vergelijk ik ze met andere grote shops als Mediamarkt, wehkamp en cosmox.
No way! Je zult altijd uitzonderingen hebben, zoals je er hier een van plaatst. Maar een van de goedkopere zijn ze 100% zeker niet. Wel hebben ze nu opeens weer zo nu en dan een aardige aanbieding erbij zitten. Plaatste er ook al 1 in het forum.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Vandaag ook nog eens een poging gedaan om iets te bestellen bij Bol. Ik vind het toch altijd vreemd hoe ze hun leveringsdagen rekenen. Er staat in het overzicht van mijn bestelling 5-7 dagen (wat dus neerkomt op ten laatste 8 april), maar Bol zelf geeft 9 april aan als verwacht op datum.. Oké, het is maar 1 dag uiteindelijk, maar het irriteert me dat dit gewoon niet klopt.
Nu maar hopen ook dat Scandal erdoor komt, want ik heb geen al te beste ervaringen met bestellingen van DVDs waar de afbeelding niet van beschikbaar is.
edit: ik heb hier blijkbaar al eerder mijn gal gespuwd over de foute levertijden. Ben benieuwd hoe het deze keer gaat aflopen.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Nog eens even gecheckt (niet dat het uitmaakt), maar blijkbaar toch een regio 2:
bol.com | Scandal, Takashi Shimura, Noriko Sengoku & Toshiro Mifune | Dvd
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Geen afbeelding is vaak import.
En die zijn meestal erg duur. Import kan je beter bestellen via Amazon, dat is veel goedkoper.
Metalfist
-
- 12407 messages
- 3964 votes
Als het goed is mag het ook gezegd worden.
Daarstraks werd het pakketje afgeleverd door een koerier (die wel geen Nederlands sprak, maar dat nemen we er maar even bij) dus dit was ruimschoots op tijd. Zondag de bestelling uitgevoerd en 5 dagen later waren de DVDs aangekomen.
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Vorig weekend 2 DVD's besteld, vandaag kreeg ik bericht dat ze gisteren dan toch zijn verstuurd. Hun levertijd van 5 werkdagen is hiermee toch al overschreden. Ik bestel er niet vaak, maar vroeger waren ze toch sneller dacht ik.
Mug
-
- 13981 messages
- 5969 votes
Vorig weekend 2 DVD's besteld, vandaag kreeg ik bericht dat ze gisteren dan toch zijn verstuurd. Hun levertijd van 5 werkdagen is hiermee toch al overschreden. Ik bestel er niet vaak, maar vroeger waren ze toch sneller dacht ik.
Weekenddagen + Pinkstermaandag zijn volgens mij geen werkdagen...dus...
alexspyforever
-
- 21517 messages
- 2328 votes
Ja klopt misschien wel, maar ik wilde maar aangeven dat ze in het verleden vaker al sneller verzonden. Nu goed als ik ze maandag heb ist allemaal goed 
Dogie Hogan
-
- 13381 messages
- 788 votes
Steeds vaker... http://i60.tinypic.com/5ch7x3.png
John Milton
-
- 24218 messages
- 13383 votes
8 blu-rays gekocht van BBC Earth tijdens de kortingsactie laatst. Ochtend van 27 december besteld, nog steeds niets binnen op de 7e, dus ik dacht laat ik eens kijken, we zijn nu tien dagen verder. En zie hier: verwachte leverdatum 13-januari. Vermoedelijke reden is natuurlijk dat BOL alles in één keer wil versturen, aanvinken dat je de losse zaken binnen de bestelling verstuurd wil hebben zodra ze beschikbaar zijn kan in theorie tot 8 losse pakketjes leiden en 7 keer extra verzendkosten. Ik begrijp die theorie uiteraard prima.
Maar wanneer je klanten die bijna 100 euro uitgeven aan blu-rays meer dan 2 weken laat wachten op hun bestelling dan ben je slecht bezig. Weer een lekkere deuk in mijn Bol.com waardering.
thunderball
-
- 5878 messages
- 1414 votes
Wat ik zelf ook nog al matig vindt is dat ze sinds een aantal jaar nu vaak een dvd en/of cd niet meer in een envelop met bubbeltjes verzenden, maar tussen een samengeperst stuk ribbeltjes karton, wat vaak tot gevolg heeft dat de doosjes half geplet worden, de schijfjes los gaan en daardoor kunnen beschadigd worden.
alexander038
-
- 957 messages
- 1295 votes
Wat ik zelf ook nog al matig vindt is dat ze sinds een aantal jaar nu vaak een dvd en/of cd niet meer in een envelop met bubbeltjes verzenden, maar tussen een samengeperst stuk ribbeltjes karton, wat vaak tot gevolg heeft dat de doosjes half geplet worden, de schijfjes los gaan en daardoor kunnen beschadigd worden.
Of nog erger.. dat ze als je meerdere dvd/cd/blu-rays besteld ze worden verstuurd in een dunne kartonnen envelop (drie bestellingen achter elkaar beschadigd geraakt in 2014) dus nu bestel ik daar veel minder en als ik bestel dan maar verzends kosten voor ieder artikel verzonden in zo'n overigens zeker niet perfect stuk ribbeltjes karton.
(Sorry ik had de klacht over de kartonnen envelop bij meerdere artikelen al eerder in dit topic gemeld maar ben daar nog steeds kwaad over)
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Bol.com heeft steeds minder dvd's te koop. Wat te koop is, is vaak nog duur ook (of vergelijkbaar met andere shops) en koop er daarom nog nauwelijks wat. Als er staat dat ze de betreffende artikel niet hebben en er een wachttijd voor staat, dan kunnen ze het vaak niet meer leveren.
Tegenwoordig verkopen ze wel veel tweedehandse dvd's en met soms bizarre prijzen. Verder zie ik het voordeel niet als ik bij tweedehandse particulieren op bol.com bestel want mocht je jouw bestelling niet (goed) ontvangen, dan doet bol.com er niks aan. En ze houden zich niet aan de regels m.b.t. de retourkosten. Retourkosten op eigen rekening geldt alleen als je besluit dat je het artikel toch maar niet wilt kopen, en niet als je een verkeerde dvd hebt ontvangen etc. wat wel eens voorkomt. Dit staat gewoon in de wet.
Ik koop bijna alleen maar via marktplaats (is het goedkoopst en heb er vreemd genoeg betere ervaringen mee), soms op Ebay, dvdoutlet, wehkamp en af en toe bij Bol.com (particulier).
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Het is ook wel zo dat veel dvd-titels out-of-print raken, dus dan is verkoop via tweedehands / externe handelaar nog niet zo'n gek alternatief. Prijzen zijn dan regelmatig of vrij goedkoop (gangbare titels), of heel duur (out-of-print titels e.d.).
BOL verdient erg veel aan tweedehands verkoop. Je moet als extere verkoper de verzendkosten zelf betalen, naast de forse vergoeding aan BOL. Daarnaast betaalt de koper ook nog eens administratiekosten. Dus 3x winst voor BOL.
Van de titels die ze wel zelf aanbieden; die hebben ze niet zelf op voorraad. BOL heeft zelf geen magazijn, maar ze bestellen het bij Docdata in Waalwijk die het verder afhandelt.
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Als verkoper: Bol.com vraagt een servicebijdrage van 2 euro. Vervolgens 0,99 euro + 15% van de verkoopprijs.
Daarnaast krijgt bol.com nog rente over die drie weken geïnde bedrag.
Voor verkoper, die moeten nog de verzendkosten ophoesten (vaak 2,75 euro).
Als verkoper van kleine spulletjes (zoals dvd's) verdien je op bol.com vrijwel niks mee. Bijna nihil. Heb 't ooit overwogen maar met even rekenen kom je bedrogen uit.
Dan is marktplaats etc. (als je voor gratis gaat) een stuk beter, ook al verdien je er weinig aan. Het is nog net de moeite waard zullen we maar zeggen.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
De Bulk-10-daagse is weer begonnen. Zitten nog best wat leuke deals tussen ditmaal. Zelf heb ik Exodus: Gods and Kings voor € 12,99 gescoord en Hostel, Hostel part II en Midnight Cowboy in de 2+1 gratis (alle vier blu-ray).
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
De winkel voor duurkoop. 
Bedankt voor de tip. Ik zal eens kijken of ze leuke kortingen geven.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Nou ja, duur... Ze zijn tegenwoordig toch goedkoper dan Media Markt met nieuwe blu-rays. En in die acties (3 voor € 25 etc.) zitten vaak interessante titels.
Het nadeel vind ik vooral de omvang van de collectie.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Mediamarkt is altijd (ik ben toch niet) gek geweest met een prijzen. Sommige dvd's heb ik daar heel goedkoop gekocht en nu staat er opeens een veel hogere prijs op.
Zwolle84
-
- 8022 messages
- 0 votes
Mediamarkt is altijd (ik ben toch niet) gek geweest met een prijzen. Sommige dvd's heb ik daar heel goedkoop gekocht en nu staat er opeens een veel hogere prijs op.
Valt me bij de blu-rays ook op. Een halfjaar geleden was € 19,99 voor een film nog een uitzondering, nu is het bijna standaard bij een nieuwe film. Hun tactiek is ook simpel en helaas doeltreffend: concurrentie slopen met prijzen onder de inkoopprijs en nu die kapot zijn kunnen de prijzen weer omhoog.
Bol.com heeft toch veel nieuwe blu-rays voor rond de € 16. Dat betaal je bij de Engelse webshops tegenwoordig ook, met die slechte eurokoers.
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Zoals sommige wel eens zeggen, het is een kwestie van vraag en aanbod en het is maar wat de gek er voor geeft. 
Ik merk overigens dat bol.com regelmatig de prijzen veranderen. Van relatief laag tot erg hoog.
Dk2008
-
- 11166 messages
- 788 votes
Je kan hem alvast reserveren (en er voor sparen). 
kappeuter (crew films)
-
- 74672 messages
- 5981 votes
Ik heb vandaag 5 redelijk gangbare titels besteld, 5x via externe verkoper. Daar heb ik zelf niet bewust voor gekozen, er was gewoon geen andere keus.
BOL zal hier voordeel bij hebben en Amazon deed dit jaren terug natuurlijk ook al, maar toch opvallend.
Externe verkoper betaalt de verzendkosten en moet behoorlijk percentage afstaan aan BOL. Koper betaalt administratiekosten. 3x kassa en BOL hoeft er zelf 'niets' voor te doen.
Nou raken veel titels ook OOP, dus dat zal natuurlijk ook wel meespelen. Maar ik heb toch het idee dat ook gangbare / leverbare titels expres via externe verkopers verkocht worden.
True Grit (2010)
Besteld via bol.com bij een externe verkoper
Mccabe & Mrs. Miller
Verkoper: The Media Firm B.V.
Goin South
Verkoper: Hobbyfilmstore
Conseguenze Dell' Amore
Verkoper: DISC-COUNT
Blade Runner (2Blu-ray) (Final Cut)
Verkoper: DVDOutlet.nl
Alexander1900
-
- 1708 messages
- 563 votes
Bol.com verkoopt zelf steeds minder en maakt steeds meer gebruik van tweedehandse particulieren. Waarschijnlijk verdient bol.com hier het meest aan. Ze hoeven inderdaad heel weinig te doen. Alleen de administratieve handeling. Elke keer als ik meerdere producten wil bestellen en ik dus over de 20 euro wil komen i.v.m. gratis verzendkosten, dan hebben ze het zelf niet maar wel tweedehands. Zelfs de meest gangbare producten.
Tweedehands bij bol.com is vaak duur i.v.m. een bijdragen die ze aan bol.com moeten betalen en marktplaats is gewoon goedkoper (veel aanbieders ook en dus concurrentie) en het is op marktplaats - bij dvd's - echt niet meer onbetrouwbaar. Dat heb ik geweten. Ik heb zowel op bol.com en marktplaats heel veel besteld en ik moet je eerlijk bekennen dat ik op marktplaats betere ervaringen heb dan bij particulieren op bol.com. Daar gaat het namelijk wel eens wat fout en naar een oplossing kun je doorgaans fluiten. Check ook eens de reviews bij particulieren en daar is het echt geen schone schijn. Mensen moeten zelf de retourkosten betalen door een fout bij de verkoper. Een fout door de verkoper hoort de verkoper te betalen en niet andersom. Maar de verkopers verschuilen zich achter de regels van bol.com 'retourkosten komen voor eigen rekening'. Tja, men neemt dit te letterlijk en uiteraard in hun eigen voordeel.
Vergeet ook niet dat wanneer je op bol.com bij tweedehandse particulieren niet tevreden bent (product niet ontvangen, verkeerde dvd etc.), en je van de particulier de middelvinger krijgt, door gewoon niet te reageren op je klacht, dan doet bol.com er niks aan. Bol.com is een tussenpersoon en regelt alleen de administratie.
Aan de ene kant wel begrijpelijk van bol.com maar dat geeft wel aan dat je niet moet denken dat je op bol.com meer 'save' bent dan wanneer je op marktplaats iets koopt of waar dan ook. De retourkosten zijn bij particulieren sowieso voor je eigen rekening of het nou de fout van de verkoper is of van jou. Je kunt wel weer een review plaatsen maar daar krijg je je geld er niet mee terug.
De keren dat er bij marktplaats iets fout is gegaan is het ook keurig opgelost. Dat kan ik bij bol.com bij particulieren niet zeggen. Meestal krijg je er de middelvinger.