• 177.983 movies
  • 12.204 shows
  • 33.973 seasons
  • 646.999 actors
  • 9.371.103 votes
Profile

Meest overgewaardeerde films op MovieMeter (en IMDb)

misterfool

• 339 messages
  • 730 votes

Pulp fiction: redelijk film, maar verre van legendarisch.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Nicolage Rico wrote:

Vind vooral the Hangover vreselijk overgewaardeerd.

Helemaal mee eens. Vooraf al die lovende reacties dat de grapdichtheid zo hoog was, heb geen enkele keer echt moeten lachen, één of twee keer gegrinnikt. That's it.

Skycrawler

• 741 messages
  • 0 votes

Eens. Due Date was stukken leuker.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Moe tik snel maar eens kijken. Downey Jr. is sowieso al een vooruitgang .

Tonypulp

• 21231 messages
  • 4608 votes

Kwam niet voorbij de eerste 20 minuten van Due Date, de stijl bevalt me totaal niet. Herziening van Hangover was ook vrij pijnlijk..

Skycrawler

• 741 messages
  • 0 votes

Due Date is leuk vanwege de interactie tussen Downey en Galifianakis en omdat het een eigentijdse versie is van Planes, Trains and Automobiles. Ik heb me kostelijk vermaakt; iets wat bij The Hangover totaal niet het geval was. Een hoop cooldoenderij om niets. De situaties waarin de hoofdpersonen zijn geraakt waren ook lafjes. Het had veel gekker gekund. Hopelijk verbetert The Hangover 2 dit gegeven. Daarbij vind ik Bradley Cooper een ontzettende non-acteur. Downey Jr. daarentegen is een meester in zijn vak!

Elineloves

• 24071 messages
  • 3630 votes

Due Date is top!

Nicolage Rico

• 20219 messages
  • 2364 votes

Vind Little Miss Sunshine trouwens ook geweldig overgewaardeerd. Schattig filmpje, meer niet.

BlueJudaskiss (moderator films)

• 11900 messages
  • 5305 votes

Naomi Watts wrote:

(quote)

Helemaal mee eens. Vooraf al die lovende reacties dat de grapdichtheid zo hoog was, heb geen enkele keer echt moeten lachen, één of twee keer gegrinnikt. That's it.

Ik vond dus Due Date afgrijselijk en The Hangover hilarisch.

Naomi Watts

• 54554 messages
  • 3155 votes

Dat biedt hoop dat het niet dezelfde soort comedies zijn .

BBarbie

• 12893 messages
  • 7675 votes

Fikret8 wrote:

Wat een stelletje grapjassen zijn het soms hier. Memento, Inception en de Bourne Trilogy zijn allemaal vele malen beter dan 90% van wat er in de top 250 staat.

Kwestie van smaak. In vond Inception helemaal niet zo bijzonder, net als de andere films van Christopher Nolan.

Skycrawler

• 741 messages
  • 0 votes

One Flew Over The Cuckoos Nest.

%%%%%%

• 2543 messages
  • 1234 votes

Skycrawler wrote:

Geniale film, niks mis mee.

Wazowski

• 52 messages
  • 4220 votes

Het ontgaat me even waarom Yip Man zo goed wordt gewaardeerd op zowel MM als IMDb. Het is een niet onaardige film om naar te kijken, maar dan is ook verder alles wel mee gezegd...

Skycrawler

• 741 messages
  • 0 votes

%%%%%% wrote:

(quote)

Geniale film, niks mis mee.

Dat is een mening en geen feit.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Skycrawler wrote:

Eens

timmienoelie

• 1518 messages
  • 4265 votes

Million Dollar Baby

sweinsteiger

• 2278 messages
  • 0 votes

Bwa... toch een sterke film :

goed verhaal

goed geacteerd

goed geregiseert

Wat vond jij er niet goed aan?

timmienoelie

• 1518 messages
  • 4265 votes

Ik vond het wel goed geacteerd, maar ik vond de film gewoon wat gewoontjes. Voor mij was het niets meer dan een leuk tussendoortje. Ik vond dat er niet veel in de film zat en het verhaal kwam niet echt over op mij, het was enkel vermakelijk en niets meer. Daarom geef ik hem ook 3*.

Geen slechte film dus, maar ik was gewoon verbaasd toen ik die hoge score zag, dat ik hem hier maar vlug even op het forum zette.

sweinsteiger

• 2278 messages
  • 0 votes

Na dat ik de film had gezien gaf ik hem ook maar 3**

Maar nu geef ik hem 4**

Een kwestie van tijd, ook al weet ik niet waarom.

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Boy in the Striped Pyjamas, The

Viel vies tegen!

Aapje81

• 2227 messages
  • 5185 votes

Leuke topic dit. Om op deze vraag een goed antwoord te kunnen geven zou ik een hele lijst op kunnen stellen maar van de recente films begrijp ik de hoge waardering voor Law Abiding Citizen totaal niet. Zelden zoveel onzin en vervelende personages in een film gezien.

schram101

• 16683 messages
  • 2293 votes

Aapje81 wrote:

Leuke topic dit. Om op deze vraag een goed antwoord te kunnen geven zou ik een hele lijst op kunnen stellen maar van de recente films begrijp ik de hoge waardering voor Law Abiding Citizen totaal niet. Zelden zoveel onzin en vervelende personages in een film gezien.

Ik kan me best voorstellen dat die film wat standaard overkomt. Misschien net als Taken (overigens inhoudelijk niet te vergelijken natuurlijk). Maar ikzelf vind beide echt topfilms. Beide gewaardeerd met 4,5*. En boven de vier sterren geef ik vrij zelden. Onzettend vermakelijk en aan de personages heb ik me i.t.t. jou helemaal niet geergerd.

Aapje81

• 2227 messages
  • 5185 votes

Taken vond ik juist een erg gave film. Liam Neeson die op zijn oude dag half Frankrijk opblaast om zijn dochter terug te vinden. Daar zie ik het vermaak wel van in.

Bij Law Abiding Citizen ging het me allemaal een paar stappen te ver qua absurditeit en geweld Daarnaast kon je een aantal keren ook van mijlenver zien aankomen wat er ging gebeuren en dat vond ik nogal storen maar het grootste probleem is dat ik zowel George Butler als Jamie Foxx niet uit kan staan en hele matige acteurs vind.

Ik snap de vergelijking wel die je wil maken maar Taken vond ik dan toch een stuk sympathieker en ook verassender omdat ik een dergelijke rol niet meer bij Liam Neeson had verwacht. Law Abiding Citizen voldeed echter volmondig aan mijn negatieve vooroordelen. Vooral het gebrek aan relativering en de grote ego clash tussen beide heren maakte voor mij het kijkplezier niet groter. .

The One Ring

• 29974 messages
  • 4109 votes

Na mijn flop 10 gemaakt te hebben, wilde ik nog een lijst maken met films die ik niet alleen slecht, maar ook overgewaardeert vind. Het is een lijst van 25 titels geworden, allemaal vreselijk, maar sommigen hebben niettemin een status gekregen. Soms als klassiekers, soms door middel van een belangrijke prijs, soms als arthousefavoriet, soms als culthit en soms alleen op MovieMeter.

1. Grease (0,5*)

2. The Boondock Saints (0,5*)

3. Serenity (0,5*)

4. The Sound of Music (1,0*)

5. Haute Tension (1,0*)

6. Sucker Punch (1,0*)

7. A Walk to Remember (1,0*)

8. Naissance des Pieuvres (1,0*)

9. The Broadway Melody (1,0*)

10. Turks Fruit (1,0*)

11. Interview with the Vampire: The Vampire Chronicles (1,0*)

12. Romeo + Juliet (1,0*)

13. Tetsuo (1,0*)

14. À l’Intérieur (1,5*)

15. The Boy in the Striped Pyjamas (1,5*)

16. The Passion of the Christ (1,5*)

17. Hooligans (1,5*)

18. Jesus Christ Superstar (1,5*)

19. Lilja 4-Ever (1,5*)

20. Tom Jones (1,5*)

21. The Lovely Bones (1,5*)

22. Spiklenci Slasti (1,5*)

23. La Môme (1,5*)

24. Accident (1,5*)

25. L’Inferno (1911) (1,5*)

Noot: enkele bekende titels uit mijn 1*-lijst heb ik weggelaten omdat ik ze lang geleden gezien heb en vermoed dat ze bij een herziening omhoog kunnen, al zijn dat niet veel films.

Fikret8

• 6170 messages
  • 4233 votes

Mooie floplijst, op uitzonderingen van een aantal films kan ik me er verder wel in vinden.

Kisje

• 970 messages
  • 1190 votes

Nicolage Rico wrote:

Vind Little Miss Sunshine trouwens ook geweldig overgewaardeerd. Schattig filmpje, meer niet.

Veel meer dan een schattig filmpje hoor. Prachtige film, waar totaal niks mis mee is en die van milj een héél hoge plaats mag innemen in de top 250.

Kisje

• 970 messages
  • 1190 votes

moviemafketel wrote:

Boy in the Striped Pyjamas, The

Viel vies tegen!

Akkoord, wat een vreselijke film.

sweinsteiger

• 2278 messages
  • 0 votes

Ontspannend drama, moet speciaal zijn.

Ik geef hem 4.5**

Wat vind iedereen in dit topic er niet goed aan??

moviemafketel

• 19752 messages
  • 2118 votes

Heb alle negatieve punten bij de film zelf al neergezet. Zijn er genoeg!

Guest

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.